Forum

Topic: Vijf euro per maand voor PSN op PS4

Anoniem's avatar

Op de PS3 kan je nog steeds gemakkelijk en gratis gamen op het internet. Maar er is verteld dat PSN op de PS4 geld gaat kosten, vijf euro per maand. Wat vind jij ervan? Ik vind het persoonlijk erg jammer. Maar hun moeten ook de winst boven Microsoft krijgen :$

Anoniem reageren

Je bent niet ingelogd op PlaySense, heb je wel een account? Dan kun je hier inloggen. Heb je geen account? Klik hier om te registreren of post anoniem hieronder.

24 reacties

  1. 41 XP
    maxieboy40's avatar

    Als daardoor het netwerk een stuk beter word, en extra dingen erbij krijgt, vind ik 5,- euro per maand echt geen probleem. jij wel?

  2. 1556 XP
    Mithrandir's avatar

    Het is niet zo dat online gamen 5 Euro per maand gaat kosten, online gamen wordt ondergebracht bij de PS Plus service. Het wordt dus 5 Euro per maand (ongeveer) voor online gamen, 6 ‘gratis’ games (ps3/4/vita), online storage, ed. Bij elkaar een meer dan prima pakket, dat elke PS gamer toch al zou moeten nemen.

    Geen enkel probleem mee, dus!

  3. 202 XP
    Jurgen1982's avatar

    sinds deze maand heb ik +.
    en het is een geweldige service.
    dus voor 5 euro geen problemen mee.

  4. 454 XP
    desauzenman's avatar

    Voor al die extra’s vindt ik het ook niet echt een probleem.

  5. 1384 XP
    Bappie-NL's avatar

    Ik vind het persoonlijk erg jammer.

    Ik denk zelf dat die 5 euro helemaal niet veel is als je eens bij elkaar optelt wat je er voor terug krijgt. Het enige wat is veranderd is dat je nu PSN+ moet hebben om online te kunnen spelen. Voor vele zal dit geen verschil maken daar zij al PSN+ hebben, voor anderen wel. Ik kan me voorstellen dat het voor mensen die maar 1 game spelen Fifa bijvoorbeeld of Call of Duty en geen gebruik maken of willen maken van de vele extra’s het wel een beetje rauw op hun dak valt.

    Aan de andere kant als het netwerk daardoor alleen maar verbeterd, heeft iedereen meer plezier van het PSN. 😉

  6. 52 XP
    Sabitoh's avatar

    Zit hier al 3 jaar op te wachten nu maar zien dat de PS 4 netwerk echt stabieler wordt gemaakt, dan ben ik er zekers tevreden mee die extra’s zijn leuk maar niet nodig voor mij.

  7. 195 XP
    sabasNL's avatar

    5 euro per maand. 60 euro per jaar. Als 60 euro per jaar betekent dat ik een beter PSN ervaring krijg, dan mag Sony die absoluut van mij vragen!

  8. 93 XP
    JD68's avatar

    Geen geld. Heb deze week gratis LBP karting gedownload en X-com. Geld verdiend dus! 🙂

  9. 2105 XP
    da_teamkilla's avatar

    Geen geld. Heb deze week gratis LBP karting gedownload en X-com. Geld verdiend dus! 🙂

    Ben het helemaal met deze uitspraak eens. En als ik kijk naar dit gehele jaar heb ik:
    -€37,50 uitgegeven aan een jaarabbo op ps plus
    -meer dan €1000 aan games teruggekregen

    Zelfs al speel je maar 1 van die games dan heb je het al terugverdiend. Is het dus zeker waard vind ik.

  10. 133 XP
    Darkstalker's avatar

    Ik snap dat “echte gamers” geen probleem hebben met de 5 euro per maand, want games dit, extra’s zus en zo… Maar er zijn een hele hoop mensen wie dit niets kan schelen (inclu ikzelf) en dan schiet er dus dit over: je moet betalen om online te kunnen gamen.

    Ik vind het niet kunnen dat je moet betalen om online te gamen en jammer genoeg ga ik gedwongen worden om er toch voor te betalen (want ik ga echt niet enkel sp beginnen spelen).

  11. 1616 XP
    BloodlyKill's avatar

    Ik snap dat “echte gamers” geen probleem hebben met de 5 euro per maand, want games dit, extra’s zus en zo… Maar er zijn een hele hoop mensen wie dit niets kan schelen (inclu ikzelf) en dan schiet er dus dit over: je moet betalen om online te kunnen gamen.

    Ik vind het niet kunnen dat je moet betalen om online te gamen en jammer genoeg ga ik gedwongen worden om er toch voor te betalen (want ik ga echt niet enkel sp beginnen spelen).

    Koop anders een pc voor het zelfde geld, heb je betere specs en gratis online gamen.

  12. 2457 XP
    peyj's avatar

    Het is nu ook 50 euro voor een jaar, dus het wordt maar iets duurder. Nu ben je 60 euro per jaar kwijt en je hoeft nu waarschijnlijk niet weer ieder jaar nieuw aan te schaffen.

  13. 775 XP
    Sevinho's avatar

    PSN kost geen 5,- euro per maand. PS Plus kost 5,- euro per maand. Natuurlijk kan het nog altijd zo zijn dat de prijs verschilt..

  14. 508 XP
    MrGreen95's avatar

    Voor skeere studentjes is dit wel een tegenvaller hoor 🙁

  15. 31 XP
    Rogun06's avatar

    Voor skeere studentjes is dit wel een tegenvaller hoor 🙁

    Als je zo ‘skeere’ bent waarom koop je dan een ps4, blijf dan gwn op de ps3 kan je lekker gratis online spelen;)

  16. 589 XP
    xDutchSoldier's avatar

    voor 40 euro moeten er wel vouchers te vinden zijn op internet, dus valt mee =)

  17. 1121 XP
    digitalj8's avatar

    Zolang dat de PSN online service er beter van wordt vind ik het helemaal niet duur,
    en dan niet vergeten dat je echt heel veel Games gratis erbij krijgt.

    PSN+ = €50,- voor 1 jaar.
    Xbox Live = €60,- voor 1 jaar.
    En bij Xbox beginnen ze ook PlayStation na te doen,
    maar dan met hele gare Games.
    Bij Xbox Live kregen ze Assassin’s Creed 2.

    En bij PSN+ kregen wij Assassin’s Creed 3, echt een groot verschil 😀
    En dan heb ik het maar over 1 game?!
    De rest van de “Aktie’s & Games” op de PSN+ zijn der echt veel,
    en dan ook nog op de PS4, PS3, & PSVita, wat wil je nog meer?!

    Dus die €5,- per maand is echt niet veel?!

  18. 53 XP
    Mitch's avatar

    Het kan niet langer meer uit bij Sony om alle mensen gratis gebruik te laten maken van hun gratis online service.
    Vrij logisch dat Sony er nu ook voor kiest om er geld voor te vragen.

    OT:

    Als ik ooit nog een PS4 zou aanschaffen, zou dit voor mij geen enkel probleem zijn. Je krijgt leuke extratje’s en met dat geld wat ze hier mee binnen halen kunnen ze ook weer het netwerk verbeteren.

  19. 136 XP
    Hoonhorst's avatar

    Ik heb er ook geen problemen mee, zolang de leden er iets voor terug krijgen.

  20. 169 XP
    Grav3D1gger's avatar

    Ik vindt het ook niet zo’n probleem, mits de service verbeterd. En dedicated servers zou ook niet gek zijn. Ik las trouwens dat sony een samenwerking aangaat met Rackspace, een web- en cloudhosting provider. http://www.thewhir.com/web-hosting-news/rackspace-to-help-sony-playstation-deploy-openstack-private-cloud

  21. 6 XP
    RN-PW's avatar

    Ik heb er geen probleem mee, heb ook plus op de PS3. Je krijgt toch telkens nieuwe dingen(spellen) bij elke maand.

  22. 146 XP
    johnny_89_'s avatar

    Zelf geef ik weinig geld uit aan gamen, Playstation vraag ik voor sinterklaas of me verjaardag, games hetzelfde en 1/2 keer per jaar koop ik dan nog een game tussen de 10-25 euro tweedehands. Per jaar speel ik dan zo’n..7/8 games denk ik. Daartussen zit soms fifa (om het jaar meestal) en geen COD, Battlefield of iets van gelijke strekking. Ik speel hooguit Uncharted online en sporadisch een game om het even uit te checken (Max Payne 3) maar niet vaak. Ik moet dan toch een euro of 60 uitgeven per jaar extra waarbij ik in een normaal jaar nu maar 25 euri uitgeef dus voor mij is dat nogal een verschil. Kijk PS4 zal ik denk ik volgend jaar kopen in december of iets en dan moet je er voor betalen online maar weet niet of je het ook per maand of half jaar af kan sluiten? Wellicht dat dat beter voor mij is dan.

  23. 1061 XP
    megafire777's avatar

    Zelf geef ik weinig geld uit aan gamen, Playstation vraag ik voor sinterklaas of me verjaardag, games hetzelfde en 1/2 keer per jaar koop ik dan nog een game tussen de 10-25 euro tweedehands. Per jaar speel ik dan zo’n..7/8 games denk ik. Daartussen zit soms fifa (om het jaar meestal) en geen COD, Battlefield of iets van gelijke strekking. Ik speel hooguit Uncharted online en sporadisch een game om het even uit te checken (Max Payne 3) maar niet vaak. Ik moet dan toch een euro of 60 uitgeven per jaar extra waarbij ik in een normaal jaar nu maar 25 euri uitgeef dus voor mij is dat nogal een verschil. Kijk PS4 zal ik denk ik volgend jaar kopen in december of iets en dan moet je er voor betalen online maar weet niet of je het ook per maand of half jaar af kan sluiten? Wellicht dat dat beter voor mij is dan.

    Per jaar of per drie maanden

  24. 146 XP
    johnny_89_'s avatar

    Per jaar of per drie maanden

    ok, weet de prijzen niet en voor mij is het nu nog niet van belang maar tegen die tijd kijk ik wel wat het voordeligste is.