Forum

Topic: Beta Code voor Final Fantasy XIV: ARR ontvangen… ;)

Anoniem's avatar

Na eerst de nieuwe video’s bekeken te hebben op de site van Final Fantasy XIV: ARR bekeken te hebben, zag ik een twitter bericht voorbij komen dat er wat problemen waren met het verzenden van de codes voor Noord Amerika…

Ohw zou het? FF mail checken en ja hoor!!! Ik heb mijn code binnen… Alles geregistreerd en op het moment van dit schrijven staat de game te downloaden… Kon wel een paar minuten duren… Nou 72 om precies te zijn. Verbindingssnelheid 2,42MB/s en dan voor een file van 4841.94 MB… Pfft…

Maar goed het is vast het wachten waard! 😉 Ik moet vanavond werken, maar daarna heb ik een lang weekend FF XIV: ARR voor de boeg…

Wie gaan de Beta ook spelen? Voeg mij maar alvast toe! 😀

PSN: Bappie-NL

Anoniem reageren

Je bent niet ingelogd op PlaySense, heb je wel een account? Dan kun je hier inloggen. Heb je geen account? Klik hier om te registreren of post anoniem hieronder.

131 reacties

  1. 882 XP
    ShadowhunterrX's avatar

    Ik speel al op server Odin of shiva weet nie zeker XD. Jammer genoeg kan je maar 2 dagen spelen :).

    Ik verbaas me echt hoe lekker dit spel draait op de PS3.

  2. 1384 XP
    Bappie-NL's avatar

    Ik speel al op server Odin of shiva weet nie zeker XD. Jammer genoeg kan je maar 2 dagen spelen .

    Ik verbaas me echt hoe lekker dit spel draait op de PS3.

    Wat kun je maar 2 dagen spelen? Shit dan had ik beter morgen pas kunnen beginnen. Heb net een uurtje gespeeld, nu op het werk. Ik zit trouwens op de Cerberus server.

  3. 882 XP
    ShadowhunterrX's avatar

    De beta kan je alleen dit weekend even spelen 🙁 ( 14 juni 11:00 – 16 Juni 11:00 ). Dan gaan ze in de week kijken naar bugs om te fixen of verbeteringen aan de server. De meeste gebieden zijn nu voor het eerst speelbaar en de PS3 ook. Langzaam passe ze steeds meer content toe. Dan kun je waarschijnlijk weer volgend weekend spelen. Zo gaat het al sinds Phase 2 :).

    In phase 2 had je maar 1 start gebied en 3 classes.

    Dit is echt een beta en niet zo eentje als halve demo. Vergeet je bugs niet door te geven :D.

  4. 1384 XP
    Bappie-NL's avatar

    De beta kan je alleen dit weekend even spelen 🙁 ( 14 juni 11:00 – 16 Juni 11:00 ).

    Vergeet je bugs niet door te geven :D.

    Waar haal jij de info vandaan dat je maar 2 dagen mag spelen? Ik heb effe gegoogeld en kom overal tegen dat de fase 3, 4 a 5 weken zal duren, dat daarna fase 4 begint en wanneer die afgelopen is, start de early acces voor iedereen die gepreorderd heeft, maar tegen die tijd zitten we al half augustus op zijn minst, denk ik.

    Natuurlijk vergeet ik de bugs niet te melden. Voorlopig is het even wennen dat je met alle gemak dwars door alle AI heen stapt.

    Maar goed, de PS3 gaat aan… 😉

  5. 882 XP
    ShadowhunterrX's avatar

    Waar haal jij de info vandaan dat je maar 2 dagen mag spelen? Ik heb effe gegoogeld en kom overal tegen dat de fase 3, 4 a 5 weken zal duren, dat daarna fase 4 begint en wanneer die afgelopen is, start de early acces voor iedereen die gepreorderd heeft, maar tegen die tijd zitten we al half augustus op zijn minst, denk ik.

    Natuurlijk vergeet ik de bugs niet te melden. Voorlopig is het even wennen dat je met alle gemak dwars door alle AI heen stapt.

    Maar goed, de PS3 gaat aan… 😉

    Het beta forum. Google heeft niet veel nut -> closed beta , we mochten niks zeggen over de beta tot vandaag. Al de info kan je daar vinden. Aan die road map heb je niet veel , het is al 3-4 keer veranderd in 6 weken.

    Have fun !

  6. 8831 XP
    7th-son's avatar

    helaas nog niets gehad 🙁
    je kon om in aanmerking te komen de trailer downloaden in de amerikaanse store

  7. 882 XP
    ShadowhunterrX's avatar

    helaas nog niets gehad 🙁
    je kon om in aanmerking te komen de trailer downloaden in de amerikaanse store

    Jammer , er zijn wel wat problemen met de US codes. Misschien dat je hem daarom nog nie heb gehad :).

    Even een screenshot van de PC versie plaatsen 😛 ( standaard settings )
    http://img854.imageshack.us/img854/5049/3hp.png

  8. 1384 XP
    Bappie-NL's avatar

    Ik vind het spel echt helemaal geweldig! Het speelt echt lekker op de PS3, dus wie denkt dat MMORPG’s niet kunnen op een PS3 heeft het mis.

    Inmiddels heb ik drie personages aangemaakt en met alle 3 veel lol gehad. 😉 Ik gok zo dat dit mijn laatste game voor de PS3 gaat worden en die is wel een collectors edition waard… 😀

    Qua bugs valt het alles mee. Maar de gene die ik tegen kwam zal ik melden.

  9. 8831 XP
    7th-son's avatar

    Ik vind het spel echt helemaal geweldig! Het speelt echt lekker op de PS3, dus wie denkt dat MMORPG’s niet kunnen op een PS3 heeft het mis.

    Inmiddels heb ik drie personages aangemaakt en met alle 3 veel lol gehad. 😉 Ik gok zo dat dit mijn laatste game voor de PS3 gaat worden en die is wel een collectors edition waard… 😀

    Qua bugs valt het alles mee. Maar de gene die ik tegen kwam zal ik melden.

    deze komt in augustus uit, heb je voor de rest helemaal geen interesse in andere mooie ps3 games dan?
    Dark Souls 2?
    Beyond: Two Souls?

  10. 882 XP
    ShadowhunterrX's avatar

    Ik vind het spel echt helemaal geweldig! Het speelt echt lekker op de PS3, dus wie denkt dat MMORPG’s niet kunnen op een PS3 heeft het mis.

    Inmiddels heb ik drie personages aangemaakt en met alle 3 veel lol gehad. 😉 Ik gok zo dat dit mijn laatste game voor de PS3 gaat worden en die is wel een collectors edition waard… 😀

    Qua bugs valt het alles mee. Maar de gene die ik tegen kwam zal ik melden.

    Ik zei gisteren nog tegen je dat ik op de PS4 versie zou wachten 😛 Maar na je gesproken te hebben en meer gespeeld te hebben ben ik toch gaan twijfelen XD.

    @7th-son
    Met deze game heb je geen tijd meer voor de andere games :).

    Nog even wat screenshots :).

    http://imageshack.us/a/img580/4096/vx46.png
    http://imageshack.us/a/img836/5449/ey1.png
    http://imageshack.us/a/img12/4084/voc6.png

  11. 1384 XP
    Bappie-NL's avatar

    deze komt in augustus uit, heb je voor de rest helemaal geen interesse in andere mooie ps3 games dan?
    Dark Souls 2?
    Beyond: Two Souls?

    Dark Souls stond sowieso al niet op mijn verlanglijstje, Beyond: Two Souls wel. Maar…

    Echt geloof me, ik ben 3 dagen in de weer geweest met de Beta Test van Final Fantasy XIV en ik vind het helemaal geweldig! Ik ga mijn pre-order omzetten naar de collectors edition. Zo geweldig vind ik de game, het is precies wat ik altijd heb gezocht in games. Je kunt er zo veel! Ik ben ook een groot fan van Skyrim, alleen het aller grootste nadeel vind ik dat je alles alleen moet doen. In Final Fantasy XIV lopen ook andere mensen rond waar je samen alles mee kunt doen, maar je kan ook gewoon in het gras gaan zitten en lekker kleppen met elkaar.

    Enige nadeel vind ik dat ze allemaal verschillende servers hebben en je (waarschijnlijk) niet even over kan hoppen. Zo was ik ShadowhunterrX graag online in de game tegen gekomen, maar ja we zaten op verschillende servers. En ik heb even snel niet de optie gezien dat je kunt switchen met dat je je huidige karakter mee kunt nemen.

    Maar ja, niet getreurd. Ik heb een heel leuke FF XIV vriend ontmoet afkomstig uit Duitsland waarmee ik erg veel lol heb beleefd.

    Het is gewoon kiezen, wil je meerdere games spelen of stap je in de wereld van Eorzea waar zo veel te doen is dat je geen tijd voor andere games meer hebt?

    Ik zei gisteren nog tegen je dat ik op de PS4 versie zou wachten 😛 Maar na je gesproken te hebben en meer gespeeld te hebben ben ik toch gaan twijfelen XD.

    Nou ik wil zo snel mogelijk gebruik kunnen maken van de early access mogelijkheid. 😛 Ik heb echt heel veel plezier beleefd aan de test en kan niet wachten op het moment dat de servers weer online gaan. Overigens kan ik nergens vinden wanneer dat zal zijn..

  12. 882 XP
    ShadowhunterrX's avatar

    Dark Souls stond sowieso al niet op mijn verlanglijstje, Beyond: Two Souls wel. Maar…

    Echt geloof me, ik ben 3 dagen in de weer geweest met de Beta Test van Final Fantasy XIV en ik vind het helemaal geweldig! Ik ga mijn pre-order omzetten naar de collectors edition. Zo geweldig vind ik de game, het is precies wat ik altijd heb gezocht in games. Je kunt er zo veel! Ik ben ook een groot fan van Skyrim, alleen het aller grootste nadeel vind ik dat je alles alleen moet doen. In Final Fantasy XIV lopen ook andere mensen rond waar je samen alles mee kunt doen, maar je kan ook gewoon in het gras gaan zitten en lekker kleppen met elkaar.

    Enige nadeel vind ik dat ze allemaal verschillende servers hebben en je (waarschijnlijk) niet even over kan hoppen. Zo was ik ShadowhunterrX graag online in de game tegen gekomen, maar ja we zaten op verschillende servers. En ik heb even snel niet de optie gezien dat je kunt switchen met dat je je huidige karakter mee kunt nemen.

    Maar ja, niet getreurd. Ik heb een heel leuke FF XIV vriend ontmoet afkomstig uit Duitsland waarmee ik erg veel lol heb beleefd.

    Het is gewoon kiezen, wil je meerdere games spelen of stap je in de wereld van Eorzea waar zo veel te doen is dat je geen tijd voor andere games meer hebt?

    Nou ik wil zo snel mogelijk gebruik kunnen maken van de early access mogelijkheid. 😛 Ik heb echt heel veel plezier beleefd aan de test en kan niet wachten op het moment dat de servers weer online gaan. Overigens kan ik nergens vinden wanneer dat zal zijn..

    Mooi gelukkig iemand aardig , zitten altijd veel serieuze *pieppp* die niet kunnen lachen 😛 . Ik ben zelf al een Nederlander tegen gekomen en ja die was niet echt te missen met zen naam -> Helaas Pindakaas XD
    Ah joh samen spelen op een server komt nog wel :D. Als phase 3 is afgelopen dan verwijderen ze alles weer :(. Bij Phase 4 blijft alles volgens mij da ik heb gelezen.

    Ja de tijden zijn nog niet bekend dat krijgen we nog te horen , als je wil kan ik wel een PSN bericht sturen als de tijden bekend zijn 😀 . Hopelijk komen ze niks tegen anders gaat het even duren :(.

  13. 1384 XP
    Bappie-NL's avatar

    Oh mijn naam heb ik ook heel “hardcore” gekozen. Liesje Dutchy… 😀 Zij is een Lalafell waarvan ik moet zeggen dat ze ook wel erg cute is om te zien. 😉 Alleen het creëren van je karakters vond ik al heel leuk. Zij heeft als hoofdklasse Conjurer.

    De andere karakter die ik heb gemaakt is ‘Rebelly Dutchy’. Zij is een Miqo’te met als hoofdklasse Archer.

    Ik wilde beide opties graag proberen vandaar dat ik er gewoon 2 heb aangemaakt. Na fase 3 worden ze gewist, maar dat vind ik niet erg. Nu weet ik wat ik graag wil zijn als ik de uiteindelijke game ga spelen. Dat zal een Lalafell zijn, gewoon omdat ik ze zo schattig vind. En mijn klasse zal Conjurer zijn… waarom? Omdat ik het helen van anderen erg leuk vind, de battle minder actie is. Daarom…

    Alleen wat mij wel op viel. Als Miqo’te had ik redelijk wat contact met anderen. Als Lalafell dus nagenoeg helemaal niet. Men loopt je gewoon keihard voorbij. Maar goed, ik ga er vanuit dat dat meer met de tijd had te maken. Mijn Miqo’te speelde ik s’avonds om een christelijke tijd. Met mijn Lalafell s’ochtends op zondag om 6 uur… (Je zal maar fan zijn) Hahaha…

    PM me maar hoor! 😉 Inmiddels heb ik ook al weer een date staan met mijn Duitse vriend. Hij koopt de game ook voor de PS3 al speelt hij nu via de PC. Vrijdag werk ik tot 15.00 uur, snel naar huis (10 minuten) en dan PS3 aan… LoL Tenminste ook ik hoop dat ze niets tegen gekomen zijn. Tot dusverre staat er nog niets op het forum. Wij zitten in ieder geval op de Cerberus server.

    Dat vind ik wel jammer hoor en nu begrijp ik waarom 1 mega grote server voor The Elder Scrolls als een grote + werd genoemd. Ik dacht je logt even uit en hopt naar een andere server. Dat vind ik niet zo erg, maar dan moet je wel je karakter mee kunnen nemen. Hopelijk komt dat nog.

  14. 882 XP
    ShadowhunterrX's avatar

    Jammer dat je geen screenshots kan maken op de PS3. Had je chars wel willen zien 😀

    Misschien omdat ze dan weten dat je een vrouw bent hehe , dan komen ze veel sneller :). Misschien had je mazzel met de wat spontanere mensen online :D.

    Ik ben een Mannelijke Miqo`te Mivau Dutch. Lv 18 Pugilist , Lv 7 Gladiator , lv 2 Botanist , Lv 8 Miner. Maar ben meer een beetje alles aan het proberen en toeren door alle gebieden. En een beetje spontaan dollen met mensen :).

    Als de game uit is ga ik voor Pugilist en Lancer. Ik wil namelijk graag een Monk en dragoon worden. Voor de server kies ik Ragnarok dezelfde server als ik had bij FFXI en ik heb gehoord dat daar veel NL spelers zitten.

  15. 1384 XP
    Bappie-NL's avatar

    Yes, aanstaande vrijdag mogen we weer…!!! 😀

    Ik zou er trouwens veel eerder vanuit gaan dat ik met een vrouw te maken heb wanneer er met een heel lief klein Lalafell persoontje gespeeld wordt, dan wanneer ik met een sexy Miqo’te te maken zou hebben. 😉

    Ik ga uiteindelijk voor een ‘White Mage’, althans zo denk ik er nu over. 😉 Ik moet er nog even goed naar kijken. Het is leuk dat je iedereen kunt helen en jezelf ook uiteraard, maar ik wil ook wel zelf battles kunnen winnen zonder constant bezig te zijn met helen. Archer blijft me ook trekken… close combats ben ik geen fan van…

    Ik blijf alleen de server keuze lastig vinden. Dat het een EU server wordt lijkt me wel duidelijk, maar dan welke… Ik lees van alles over Legacy of Non-Legacy, maar ondertussen ook over de rivaliteit tussen nieuwe spelers en oud gediende. Iets wat ik dan weer betreur.

    Ik wil gewoon leuk en gezellig online spelen, liefst met vele anderen die ook SAMEN willen spelen. 😉

  16. 882 XP
    ShadowhunterrX's avatar

    Alles is mogelijk in een MMO XD

    Waarom word je geen white mage en archer 🙂 Je kan sommige moves van een andere class overnemen. Ik kan met me Gladiator de heal move van de puglist uitvoeren. Weet niet of het 100% kan , maar valt te proberen toch :D.

    Ja , met de server keuze heb je wel gelijk , al zal dat wel meevallen tussen oude en nieuwe spelers. Eikels heb je altijd :(.

    Persoonlijk vind ik het zonde dat alles opeens regio based is , in FFXI en FFXIV 1.0 en Phase 1 en 2 was gewoon lekker alles doorelkaar. Nu ben ik gewoon bang dat we worden dood gegooid met Fransen of Spanjaarde die geen woord Engels kunnen. Mis nu al de Japanners die lekker spontaan je healen of mee kan dollen :).

    Update
    Voor de mensen die deze game willen proberen en facebook hebben :).
    Like de pagina , als het goed is komt er een blauwe tekst en druk daarop. Dan krijg je 2 keys 1 voor te registeren en 1 voor de PS3.
    https://www.facebook.com/PlayStation.DE/app_184026455096557

  17. 28 XP
    Wu-rag3n's avatar

    Ik heb het nu ook, als het goed is.

    PSN : WURAG3N

  18. 236 XP
    Dropy1983's avatar

    Bedankt ShadowhunterrX 😀 😀

    ff checken dit weekend (psn staat linksonder :P)

  19. 1384 XP
    Bappie-NL's avatar

    Via de officiële website kun je je ook nog altijd opgeven om Beta tester te worden voor de game Final Fantasy XIV.

    Bron: HIER KLIKKEN…!!!

  20. 28 XP
    Wu-rag3n's avatar

    Dat had ik ook al meerdere malen gedaan, maar ik kreeg nooit iets terug.

  21. 882 XP
    ShadowhunterrX's avatar

    Dat had ik ook al meerdere malen gedaan, maar ik kreeg nooit iets terug.

    DAs echt puur random en een beetje geluk moet je hebben :(.

    Graag gedaan Dropy1983 🙂

  22. 28 XP
    Wu-rag3n's avatar

    DAs echt puur random en een beetje geluk moet je hebben :(.

    Graag gedaan Dropy1983 🙂

    Yup da’s waar, in ieder geval bedankt voor de site. Ik heb jullie toegevoegd ik kan niet wachten tot het eindelijk weekend is.

  23. 236 XP
    Dropy1983's avatar

    @ Bappie-NL Ik had me daar al op aangemeld. Op mijn Amerikaanse account en op mijn Europese account :D. Maar dit gaat wat sneller.

  24. 1384 XP
    Bappie-NL's avatar

    Oh dan heb ik echt gewoon geluk gehad… Ik heb me 1 x opgegeven en het was meteen raak… 😉 Waar ik nog steeds super blij om ben…

  25. 882 XP
    ShadowhunterrX's avatar

    Hmm ik zag iets gepost worden op het beta forum door een Japanse dame. Laten we er op houden dat het typisch Japans is…

    http://i46.photobucket.com/albums/f104/gmoya/up239730_zps5f1e7fef.gif

    *sigh*

  26. 236 XP
    Dropy1983's avatar

    Hahahahaha nice 😀

    Maar zijn de tijden dan je die bèta kunt spelen ?

  27. 882 XP
    ShadowhunterrX's avatar

    Hahahahaha nice 😀

    Maar zijn de tijden dan je die bèta kunt spelen ?

    21 juni 11:00 tot 23 juni 11:00.

  28. 1384 XP
    Bappie-NL's avatar

    Hmm ik zag iets gepost worden op het beta forum door een Japanse dame. Laten we er op houden dat het typisch Japans is… *sigh*

    Maar toch ook heel Westers leuk is om naar te kijken… LoL

  29. 882 XP
    ShadowhunterrX's avatar

    Maar toch ook heel Westers leuk is om naar te kijken… LoL

    Mwah kijken naar pixels. Niet echt voor mij 😛

  30. 28 XP
    Wu-rag3n's avatar

    Ik ga zo dan eindelijk beginnen ! WOOHOOOO ! op welke servers spelen jullie ?

  31. 8831 XP
    7th-son's avatar

    ik ga vanavond ook starten, en ook mijn vraag is, op welke server zit iedereen?

  32. 28 XP
    Wu-rag3n's avatar

    Ik zit nu op Cerberus

  33. 236 XP
    Dropy1983's avatar

    Ik ook en ben de archer class

  34. 882 XP
    ShadowhunterrX's avatar

    Ik zit op Shiva 🙂 , have fun iedereen 😀

  35. 8831 XP
    7th-son's avatar

    is mij allemaal wat te traag
    denk niet dat MMORPG voor mij zijn weg gelegt

  36. 882 XP
    ShadowhunterrX's avatar

    is mij allemaal wat te traag
    denk niet dat MMORPG voor mij zijn weg gelegt

    Wat bedoel je mee te traag ?

  37. 8831 XP
    7th-son's avatar

    Wat bedoel je mee te traag ?

    heb er niet echt het geduld voor, het duurt mij allemaal wat te lang voordat het op gang gekomen is

  38. 1384 XP
    Bappie-NL's avatar

    Ik heb me dit weekend weer zéér vermaakt met FF XIV. Inmiddels weet ik het zeker, dit zal de laatste game zijn voor mijn PS3. Jammer voor de nog vele uit te komen pareltjes voor de PS3. Maar deze game is zo vreselijk groot en leuk dat ik geen tijd voor andere games zal hebben.

    Dit weekend heb ik Dropy1983 en Wu-rag3n ook mogen ontmoeten. En heeft het er voor mij toe geleid dat ik ook eindelijk Skype maar eens heb geïnstalleerd op de laptop. Tevens ben ik van server veranderd. Eerder speelde ik op de Cerberus server, ik was daar een leuke Duitse vriend tegen gekomen, welke dit weekend ook online zou zijn, maar hij kwam maar niet en de rest van de spelers speelde voornamelijk solo. En wat een verschil! Via de Moogle server kwam ik veel meer mensen tegen die ook gewoon op een casual manier samen wilde spelen.

    Zaterdag heb ik er voornamelijk voor gezorgd dat mijn nieuwe karakter weer minimaal level 10 zou hebben. Daarna ben ik het wat rustiger aan gaan doen, tevens ook weer zo rustig dat ik minimaal bijna 3 uurtjes in het gras heb gezeten met nog een Engelse en Franse speler. Gewoon heerlijk zitten chatten over van alles en nog wat. Gewoon omdat het kan…

    Heel grappig ben ik met weer een andere speler uit de UK, kleding gaan kopen. Daar had ik nog geen aandacht aan besteed. Maar het was fun. Je kunt dus ook gewoon items kopen en daarna weer delen met anderen. Grappig! Het werd een aardige mode show… 😉

    En vanzelfsprekend heb ik ook veel tijd en aandacht besteed aan de fights. 😉 Ik speel zelf als een conjurer (heeler) en vermaak me daar prima mee. Ik heel de andere spelers, haal ze terug uit de dood. Maar dat laatste begrijpen nog niet veel mensen de meeste besluiten maar gewoon weer opnieuw in hun hoofd stad te beginnen, terwijl ik nog met de spreuk bezig ben.
    Maar goed ik ‘kill’ zelf ook genoeg gespuis. Al heb ik niet veel aanvallende spreuken tot mijn beschikking.

    Het enige waarvan ik hoop wat nog wordt aangepast is de manier van selecteren van medespelers. In het eerder uitgebrachte filmpje over hoe FF XIV met een PS3 controller werkt, ziet het er duidelijk en simpel uit. In werkelijkheid is het vaak zo goed als onmogelijk mede spelers in een druk bezochte fight te kunnen selecteren. In het hoofdmenu kun je filters aanzetten, maar deze worden uit zichzelf steeds weer gereset. (Melding van gegeven naar SE toe).

    Komend weekend zal ik er eerst voor zorgen dat mijn karakter iets van level 20 is, waarna ik het craften eens ga bekijken. Dat kan ik nu ook, maar er wordt in de game veel gevraagd naar hulp van een conjurer hoger dan level 18 voor de Tam-Tara dungeon. En ben gewoon te nieuwsgierig naar waarom 😉

    Voor mij is de Beta nu al een verslaving, ik heb niet eens zin in andere games.

  39. 882 XP
    ShadowhunterrX's avatar

    heb er niet echt het geduld voor, het duurt mij allemaal wat te lang voordat het op gang gekomen is

    Ik weet niet wat je verwacht van een MMO 😛 Maar wil je hem uitspelen ? XD Het begin is juist het snelst en daarna moet je heel heel heel veel geduld hebben :D.

    @bappie-nl
    Cool !Leuk om je ervaringen online te lezen 😀 . Ik kan wel begrijpen waarom de meeste solo spelen. Iets opbouwen wat toch word afgebroken over 2 weken :(. Zelf heb ik niet zon drang om met mensen rond te hangen , teveel slechte ervaringen mee online op persoonlijk vlak. Als ik mensen kan helpen doe ik het graag :D.

    Ik ben zelf nog steeds rustig de game aan het verkennen :). Speel wel op de PC , sommige gebieden op de PS3 zijn niet normaal te spelen.

    Wat ik heb gedaan :
    – Kleren een ander kleurtje gegeven. Vergeet ik weer de handschoenen XD.
    – 3 dungeons gedaan.
    – Een vriend helpen alleen had de hulp niet nodig 😛
    – Lekker aan het craften geweest.
    – Lol hebben met random players :).
    – Mensen helpen die om hulp shouten.
    – High level gebieden verkennen.
    – Veel classes trainen om de skills ervan te gebruiken.
    – Materia maken.

    En de nieuwe lodestone is echt chill 😀
    My char : http://eu.beta.finalfantasyxiv.com/lodestone/character/1543671/

    Ben wel nieuwsgierig naar die van jullie :).

  40. 28 XP
    Wu-rag3n's avatar

    Ik heb dit weekend echt genoten. Het is een verslavend spel en ik kan niet wachten totdat ik er weer aan kan beginnen. Ik ben nog niet super ver met levelen enzo. Ik heb van alles uitgeprobeerd. De personage’s de mogelijkheden, en op verschillende servers. Ik heb vaak solo gespeeld maar ook super veel gespeeld met Bappie-NL en Dropy1983 , ik ben niet super handig met de chat :p Dus praten met anderen ging niet al te goed. Het duurde lang voordat ik de map dan eindelijk begreep en heb nog niet super veel functies gebruikt.

    Ik ben nu een archer van lvl. 9 (ik kan op de een of andere manier op lodestone, er staat bij mij dat ik geen characters heb :C). Ik ben nog vooral bezig met levelen en uitvogelen hoe en wat alles is ! 😀

  41. 882 XP
    ShadowhunterrX's avatar

    Owjah , bij 1 story quest krijg ik een aangename verrassing. Kreeg opeens een 8bit remix van FF2 battle theme te horen.

  42. 1384 XP
    Bappie-NL's avatar

    De Lodestone werkt nog niet goed op mijn HTC One. Helaas… Maar goed daar wordt vast aan gewerkt. 😉

    Mijn Lodestone: Liesje Dutchy

  43. 28 XP
    Wu-rag3n's avatar

    Het lukte vandaag op de een of andere manier toch wel, mijn lodestone : http://eu.beta.finalfantasyxiv.com/lodestone/character/3086472/

  44. 236 XP
    Dropy1983's avatar

    Ik kan niet wachten tot de volgende sessie, maar bappie je hebt wel gelijk dat op Cerberus weinig samen wordt gespeeld.
    Ik ondervind dat zelf ook, dus ga dit weekend maar ff de verschillende servers af :D.

    Dit is mijn character van afgelopen weekend, maar daar ga ik dus niet mee verder
    http://eu.beta.finalfantasyxiv.com/lodestone/character/2787113/

  45. 1384 XP
    Bappie-NL's avatar

    Hier zitten wij:

    Wu-rag3n Moogle
    Bappie-NL Moogle
    ShadowhunterrX Shiva

    En voor iedereen die de game ook speelt, kan die dit lijstje uiteraard ook aanvullen. 😉

    Vrijdag 28 juni vanaf 11.00 tot zondag 30 juni 11.00 uur mogen we weer verder spelen en testen. Ik heb er zin in! Morgen ben ik vrij dus kan ik extra lang spelen dit keer.

  46. 882 XP
    ShadowhunterrX's avatar

    Er staan al nieuwe updates online 😛 PC 30 MB – PS3 73 MB. Kan je nu al lekker updaten , anders kom je morgen in de drukte terecht :D.

    Dit weekend ga ik alleen maar spelen op de PS3 :D.
    Volgende week bij test 4 zal de speeltijd wel een stuk groter zijn :D.

  47. 1384 XP
    Bappie-NL's avatar

    Goed idee van jou dat updaten, zag ook dat er van de week een PS3 update was. Dus dat eerst maar even doen. Daarna maar meteen alvast de updates voor FFXIV.

    Morgen ben ik vrij dus ik kan extra lang gamen dit keer. Volgend weekend moet ik werken, dus ik hoop inderdaad dat test 4 in fase 3 wat langer zal duren. 😉

  48. 107 XP
    Slmii's avatar

    Heb net een Beta code voor de PS3 ontvangen! YES! Spelen jullie allemaal samen, wil dan best wel joinen! 😀

  49. 1384 XP
    Bappie-NL's avatar

    Heb net een Beta code voor de PS3 ontvangen! YES! Spelen jullie allemaal samen, wil dan best wel joinen!

    Ik heb inmiddels een nieuwe personage gemaakt. Samen spelen is altijd leuk.

    Server: Moogle
    IGN: Rebelly Storm
    Level: 14 Op dit moment

  50. 236 XP
    Dropy1983's avatar

    Ik ben gisteren ook opnieuw gestart 🙂

    Naam archer fromnl level 13

    Wereld moogle

  51. 107 XP
    Slmii's avatar

    Zal jullie ff toevoegen, maar ben nog maar lvl 7 of 8. 😛

  52. 882 XP
    ShadowhunterrX's avatar

    Sorry , ik snap niet helemaal waarom jullie opnieuw beginnen :S ? Na lv 15 kan je alles unlocken en dan begint het leukste gedeelte pas :). Je krijgt een eigen chocobo en je kan iets joinen waar je ook weer speciale spullen kan krijgen :P.

    Ik ben ondertussen Lv31 Pug , Ifrit verslagen en nog wat dungeons gedaan :). Veel leuke mensen ontmoet. Kreeg invite voor guilds , maarjah het is beta en wil natuurlijk liever met NL zitten op Phase 4. Op langere termijn toch het liefst met veel Engelstaligen op een server.

    Ik zit nu op een server met veel Duitsers en Amerikanen , wat totaal nie erg is. Duitsers kunnen gewoon Engels :D. Ben wel al een paar keer gevraagd voor een Franse party , alleen ja als je zegt dat je geen Frans kan en alleen Engels spreekt mag je niet meedoen. Das zo triest.

    Ik moet alleen nog een naam bedenken voor de echte game. Waarschijnlijk kan ik me FFXI naam overzetten en dan word het Mivau Hunterr , alleen da klinkt niet.

    The Chocobo Squad !
    http://imageshack.us/scaled/large/835/cm7n.png

    Als jullie de game gaan halen. Er is een NL/BE guild Swordsandroses , volgens mij zijn die ook weer van plan te spelen op de server Moogle bij de officele game. Je kan ze op google vinden , dus misschien kunnen jullie die joinen als de game uit is :).

  53. 236 XP
    Dropy1983's avatar

    Ik ben overnieuw begonnen omdat ik in dezelfde wereld als Wu-rag3n en Bappie-NL wou zitten zodat we een party konden vormen. 😀

    Ik ben nu level 17 maar was zaterdag nacht de weg kwijt op Ul’dah , kon die luchtschip niet terug vinden :D. Maar waar kun je die chocobo krijgen dan ??

    Enigste wat ik jammer vind dat je die story missies niet samen kunt doen.

    http://eu.beta.finalfantasyxiv.com/lodestone/character/3777744/

  54. 882 XP
    ShadowhunterrX's avatar

    Alle Story questjes in de beta hebben gedaan en je moet in een Grand Company 2000 seals hebben. Om een choco te krijgen :).

  55. 882 XP
    ShadowhunterrX's avatar

    Nieuwe Beta tijden ! Alleen een begin tijd , er is geen eind tijd dus vul de rest maar zelf in :P.

    The next Beta test is scheduled to begin at 2:00 a.m. (PDT)/9:00 a.m. (GMT) on July 5th, 2013.

  56. 1384 XP
    Bappie-NL's avatar

    Vrijdag alleen nog een thema lunch op de zaak, dan snel naar huis… PS3 aan! 😉 Zaterdag en zondag werken, da’s dan weer jammer, maar ik hoop dat we dinsdag ook nog mogen spelen. Dan ben ik zeker van de partij want dan ben ik vrij.

    Overigens ben ik er uit. Ik blijf op Moogle, ik zal bij fase 4 beginnen op Moogle… en ook de definitieve game blijf ik op Moogle spelen. Ik weet alleen nog niet of ik tijdens fase 4 begin aan de game zoals ik de finale wil spelen. Ik denk het niet… Ik denk dat ik vanaf de “early acces” periode pas de karakter aan maak die ik graag wil behouden.

    Afgelopen weekend heb ik mijn eerste dungeon ervaringen op gedaan. Helemaal fantastisch, samen met zijn allen in conclaaf over hoe we het gaan aanpakken… Wat mij er nu aan herinnert dat ik mijn toetsenbord nog uit de kelder moet pakken. Dat chat een stuk makkelijker dan het toetsenbord wat ik op mijn PS3 controller heb geklikt zitten. Dat had kunnen werken als het touch toetsen waren geweest, maar nee je moet ze indrukken. En dan duurt typen nog lang.

    Maar ik heb er in ieder geval al weer erg veel zin in. 😉 Voor mij kan het niet snel genoeg 27 augustus zijn. Dan kun je eindelijk spelen wanneer het jou uit komt…

  57. 882 XP
    ShadowhunterrX's avatar

    Hopelijk kan je nog wat spelen , best raar dat ze nog geen eind datum weten :S.

    Aaah je zegt Moogle met phase 4 en de final game ? Perfect ! Ik ben van plan samen met nog iemand op Moogle te beginnen met phase 4 :). Shadow tot uw dienst 😀 !

    Ik heb nog geen plan , misschien Dragoon of monk of weer een tank. Als ik maar geniet kom ik er wel :).

  58. 107 XP
    Slmii's avatar

    Ik vind trouwens de targeting op PS3 echt kut, vooral als er veel mobs zijn, ben je gwn miss 10+ sec bezig om je juiste target te selecteren, terwijl je dood gaat… hoop dat het wel verbeterd gaat worden.

    Voor de rest leuk spel, vind het ook leuker om op de PS3 te spelen dan op de PC. 😀 Weekend ff vol op gamen op m’n Archer!

  59. 1384 XP
    Bappie-NL's avatar

    Wat vind je er precies rot aan gaan dan? Ik vind FFXIV namelijk heerlijk weg spelen via de PS3 controller en zeker als Archer. Het enige wanneer ik er hinder van ondervind is wanneer ik speel als Conjurer en andere spelers wil helen, die geen onderdeel uit maken van mijn party.

    Het enige wat ik raar vind is dat je met R1 je hotbar kunt veranderen naar de “volgende”, maar niet met L1 weer terug kan naar de “vorige”. Als je er heel wat hebt gepersonaliseerd is het aardig wat keren drukken op R1 om de goede weer voor je te hebben. Zeker wanneer je dan weer 1 x te veel op R1 hebt gedrukt.

  60. 107 XP
    Slmii's avatar

    Gewoon, de targeting. Op de PC kan je met je muis de juiste selecteren, met de PS3 moet je eerst ‘alle’ mobs bij langs gaan. Heb ook wel is dat ik de verkeerde aanval, zitten er weer 2-3 achter mij aan. 😛

    Volgens mij kan je R1? ingedrukt houden en dan komt er een kleine pop-up met alle acht skillbars, voor elke knop, zodat je snel kunt wisselen tussen skillbars. R1 + Rondje is skillbar 2 bijv.

  61. 882 XP
    ShadowhunterrX's avatar

    Damn , die Duty finder is echt een geweldige functie :D. Lekker een party zoeken voor een dungeon zonder iets te doen en het is nog Cross server ook nog. Dus misschien kan ik jullie helpen met dungeon , als we geluk hebben met zoeken XD.

  62. 236 XP
    Dropy1983's avatar

    Ik ga zo beginnen ben net vrij :D. Dat is wel beter zeg dat party zoeken.

    Is het al bekent hoelang we kunnen spelen ? Als het weer tot zondag is ga ik morgen de hele nacht door 😛

  63. 882 XP
    ShadowhunterrX's avatar

    Nee , er is nog geen eind datum. Maar de servers zijn nu wel instable door diezelfde Duty Finder. Terwel ik dit typ word ik er weer afgegooid :).

    Lol , blijkbaar lag de server er al 20 min uit. Zat in een Dungeon en kon gewoon spelen 😛

  64. 236 XP
    Dropy1983's avatar

    hahahaha oke maar daar is een beta ook voor kijken wat voor problemen er zijn 😀

  65. 28 XP
    Wu-rag3n's avatar

    Dus ik ben niet de enige die eruit gekicked is wegens server disconnection ?

  66. 236 XP
    Dropy1983's avatar

    ik lees net dat er emergency maintenance is op onze wereld wu-rag3n

    tussen 7 en 8 stond er.

  67. 882 XP
    ShadowhunterrX's avatar

    4 en 5 onze tijd. Alles is alweer online :D.

  68. 882 XP
    ShadowhunterrX's avatar

    Helaas eind tijd is bekend en het is weer 11 uur in de ochtend op een zondag. Blahhhh , ach de Duty finder werkt lekker :P.

  69. 8831 XP
    7th-son's avatar

    vanavond ook weer ff spelen

    Ik speel ook op de moogle Server
    Mijn character heet donkey slap

  70. 1384 XP
    Bappie-NL's avatar

    Shit, is het echt 11 uur in de ochtend? Dahm, ik moet vandaag werken en wanneer ik naar huis ga is FFXIV dus alweer offline. Beetje teleurstelling… Dan hadden ze net zo goed de eindtijd meteen kunnen vermelden, dit niet doen schepte een beetje hoop, maar die is nu weer vervlogen.

    Overigens werd ook ik er gisteren avond diverse keren uit gegooid. Code 90000…

    Dit weekend heb ik helaas niet veel kunnen doen…

  71. 882 XP
    ShadowhunterrX's avatar

    Je kan het positief bekijken :). Zo doe je tenminste geen tijd verspillen aan iets wat toch word verwijderd :D. Ik had zelf geen last van die error die jij kreeg Bappie. Dus ik had een beetje mazzel :P.

    Ik denk wel dat veel mensen al stoppen met spelen omdat toch alles word verwijderd en zelf speel ik misschien even niet als het weer Phase 3 is. Zonder enig doel is het toch lastig spelen :P.

    Ik ben ondertussen met PGL Lv 35 geworden. Helaas haal ik weer de Cap van wat zo verwijderd word. Speel al meer op de PS3 , draait even goed/slecht als op me PC met Phase 2 van de beta. Hopelijk pakken ze de framerate nog aan en hopelijk doen ze iets aan het laden van het grass , want dat stoort echt.

    Sorry , nog wat screens 😛

    Hallo Ifrit. Dit gevecht verloren we kansloos.
    http://imageshack.us/a/img196/3295/9k6.png

    Draakje van de eerste ingame Trailer :).
    http://imageshack.us/a/img13/4893/wa8.png

  72. 1384 XP
    Bappie-NL's avatar

    Ik moet eerlijk zeggen het helemaal niet erg te vinden dat alles weer wordt verwijderd. Ik probeer gewoon een hoop uit, geef gil uit aan allerlei onzin dingen. 😉 En heb een hele leuke groep mensen gevonden waar ik mee speel. Ook hangen we gewoon met zijn allen aan het strand in Costa del Sol, waar we vooral veel lol hebben. Ik ben liever online dan offline ook al wordt alles weer verwijderd. 😉

    Maar hoe maak jij die screenshots eigenlijk?

  73. 882 XP
    ShadowhunterrX's avatar

    Op de PC druk je gewoon *print screen* , op de PS3 heb je nog niks voor screenshots te maken :(.

    Nieuwe tijden bekend en het is de laatste test van phase 3 :).

    Dates and Times

    July 10, 2013 (Wednesday), 2:00 a.m. to July 15 (Monday), 2:00 a.m. (PDT)
    July 10, 2013 (Wednesday), 9:00 a.m. to July 15 (Monday), 9:00 a.m. (GMT)

    Nog wat extra nieuws voor mensen die hun dezelfde char bij Phase 4 willen gebruiken 🙂 en vergeet niet de beta client te verwijderen na de laatste test :).

    The Beta Test Phase 3 Client

    The client for beta test phase 3 cannot be used for beta test phase 4 or official service. Please delete the client at the end of this beta test phase.

    Character Appearance Data

    Character appearance data saved during beta test phase 3 can be used when creating a character during beta test phase 4 and official service. Those who wish to use their appearance data should not delete the following folder:

    Windows

    My Documents -> My Games -> FINAL FANTASY XIV – A Realm Reborn (Beta Version)

    PlayStation®3
    (From “XMB”) Game → Saved Data Utility (PS3TM)

    * Save data cannot be used after phase 4, and can safely be deleted.

    Linking Square Enix Accounts to Sony Entertainment Network Accounts

    Square Enix accounts linked to Sony Entertainment Network accounts during beta test phase 3 will be unlinked at the end of testing.

  74. 1384 XP
    Bappie-NL's avatar

    Nou ik hoef denk ik niemand uit te leggen dat ik komende dagen weer vol op aanwezig zal zijn in Eorzea. 😉 Ik ga proberen mijn second job als conjurer te levelen naar level 17 of zo om uit te proberen hoe het als Conjurer speelt in dungeons. Daarnaast wil ik meer aan de slag als Culinarian. Ach eigenlijk wil ik nog zo veel… Maar ja, daar krijg ik de kans nog niet voor… Voor die tijd zijn de servers alweer offline en zal al het behaalde gewist worden.

    Maar er zijn dingen die ik wel weet voordat fase 4 begint. Zo zal ik echt definitief starten via de Moogle Server. Alleen mijn naam nog… Ik dacht eerder aan Rebelly Strongwand, maar ja er zijn meerdere Classes en jobs die mijn interesse hebben, zo zie ik Arcanist, Sumonner en Scholar ook wel zitten. Wellicht dan iets van Rebelly Stronghold, ach daar heb ik nog wel even de tijd voor om over na te denken… 😉

  75. 882 XP
    ShadowhunterrX's avatar

    Nou ik hoef denk ik niemand uit te leggen dat ik komende dagen weer vol op aanwezig zal zijn in Eorzea. 😉 Ik ga proberen mijn second job als conjurer te levelen naar level 17 of zo om uit te proberen hoe het als Conjurer speelt in dungeons. Daarnaast wil ik meer aan de slag als Culinarian. Ach eigenlijk wil ik nog zo veel… Maar ja, daar krijg ik de kans nog niet voor… Voor die tijd zijn de servers alweer offline en zal al het behaalde gewist worden.

    Maar er zijn dingen die ik wel weet voordat fase 4 begint. Zo zal ik echt definitief starten via de Moogle Server. Alleen mijn naam nog… Ik dacht eerder aan Rebelly Strongwand, maar ja er zijn meerdere Classes en jobs die mijn interesse hebben, zo zie ik Arcanist, Sumonner en Scholar ook wel zitten. Wellicht dan iets van Rebelly Stronghold, ach daar heb ik nog wel even de tijd voor om over na te denken… 😉

    Wel je naam zeggen hy op Moogle 😛 Dan voeg ik je gelijk toe als Phase 4 begint :D. Als je Sumonner of Scholar wil worden moet je wel Arcanist nemen. Is een voorganger van die 2 volgens mij. Ik snap ook dat Classes en advances jobs dingetje niet helemaal.

    Ik zit te denken aan een vrouwelijk human. Wou eerst een kat nemen , daar zijn er wel genoeg van :P.

  76. 1384 XP
    Bappie-NL's avatar

    Precies ik heb al een kat.. 😛 Maar goed, ik twijfel nog steeds aan een Lalafell. Ze zijn zo schattig… En toch blijf ik een kat… 😉 Die staart vind ik geweldig! Vanavond lekker vroeg naar bed… Een beetje voorslapen. LoL Ik heb deze week avonddienst, dus in de ochtenden kan ik spelen. Het weekend ben ik vrij dus lekker lang gamen dus…

  77. 882 XP
    ShadowhunterrX's avatar

    Haha , dan komt deze tijden mooi uit voor je :D. De laatste leer momentjes voor het echte werk dadelijK :P.

  78. 126 XP
    WizzNL's avatar

    Ik vind trouwens de targeting op PS3 echt kut, vooral als er veel mobs zijn, ben je gwn miss 10+ sec bezig om je juiste target te selecteren, terwijl je dood gaat… hoop dat het wel verbeterd gaat worden.

    Voor de rest leuk spel, vind het ook leuker om op de PS3 te spelen dan op de PC. 😀 Weekend ff vol op gamen op m’n Archer!

    Je hebt op de PS3 ook een muismode, weet niet meer exact welke knoppen je dient te drukken maar dacht L1 en R3. Vervolgens kan je cursor bewegen en klikken om te targetten. Wellicht handig om tijdens gevechten te switchen naar deze mode als je targetting complex vindt. Volgens mij werkte dit ook voor healen, dus outside Party mensen kan je dan gewoon aanklikken.

    Ik ga zelf op de Ragnarok server beginnen wanneer fase 4 start. Weet dat daar ook een aantal NL-ers zitten waarmee ik FF11 heb gespeeld. En het is altijd leuk om met Nederlanders te gamen natuurlijk. Na 7 jaartjes FF11 ben ik wel toe aan een nieuwe FF MMO en vooralsnog bevalt 14 me prima. Mochten er meer mensen op Ragnarok beginnen dan mogen jullie me uiteraard toevoegen aan je vriendenlijst 🙂

  79. 1384 XP
    Bappie-NL's avatar

    Die “muis-mode” had ik inmiddels ook gevonden en heb ik gebruikt om het chat venster groter te maken. 😉

    Het selecteren van spelers die geen deel uitmaken van je party kan ook heel gemakkelijk. Daarvoor moet je even naar je instellingen. Standaard staat deze optie namelijk uitgeschakeld. Je kunt eigenlijk alles naar eigen hand instellen. Alleen moet je daarvoor wel even de tijd nemen voor de instellingen. Eerder wist ik dat nog niet, maar al gaande weg kwam ik daar achter. Zo speel ik dus gewoon weer als Healer en help ik iedereen, ook de mensen die geen deel uit maken van mijn party.

    Zelf maakt het mij niet uit of ik nou met Nederlanders speel of niet. Enige uitzondering is wel dat ik het leuk vind om PSX-Sense members online tegen te komen. 😉 Ik heb zelf geruime tijd op Moogle gespeeld en daar kom je ook veel Nederlanders tegen. Ik kies zelf voor Moogle omdat ik het juist leuk vind om allemaal tegelijk van nul af aan te beginnen en op Moogle vond ik het gewoon heel gezellig. Nou zal elke server wel zijn charme hebben hoor, daar twijfel ik niet aan.

  80. 126 XP
    WizzNL's avatar

    In de Beta staat inderdaad alles zowat uit ja. Ook de gegevens die getoond worden in het chatvenster staan behoorlijk gefilterd, waardoor je wel een hoop info mist tijdens gevechten. Maar wel begrijpelijk aangezien het een beta betreft en je je rustig de game eigen kan maken zo.

    Ik vind het persoonlijk ook niet belangrijk om met NL-ers te spelen, zolang het maar een EU server betreft zodat mensen online zijn gedurende de tijd dat ik zelf ook speel. Maar aangezien het een leuk groepje was wat we hadden in FF11, we hadden ook wel eens een meeting en gingen dan wat drinken in Utrecht ofzo, kies ik maar voor Ragnarok. Altijd leuk om weer eens met die gasten te praten/gamen haha. Tijdens de beta zat ik trouwens ook op Moogle 🙂

  81. 1384 XP
    Bappie-NL's avatar

    Mijn main character zal op Moogle spelen. Maar ik neem het meest uitgebreide abonnement voor FFXIV ARR zodat ik ook met meerdere andere karakters op diverse servers kan spelen. 😉 Gewoon omdat het kan… Ik ben toch niet van plan voorlopig andere games te spelen dan FFXIV na de release.

    Ik heb alleen voor de zekerheid net maar even een mail gestuurd naar Nedgame.nl met de vraag waar mijn code blijft voor de early access periode. Eerder had ik de game gepreorderd via GameMania. Maar ja, mijn vestiging in Ridderkerk gaat dicht en ik heb echt geen zin om er voor naar het Zuidplein te gaan. Al is het alleen al om die achterlijk dure parkeergarage. Nu wordt de game gewoon lekker makkelijk verzonden.

    Ik heb zelf nooit FF11 gespeeld, wat ik overigens wel weer erg jammer vind. Ik was voor heen nooit zo geïnteresseerd in MMO’s totdat ik er 1 probeerde op de laptop. Free to play dan wel, maar goed om het te proberen vond ik het prima. Overigens ben ik met die game alweer gestopt, omdat ik niet steeds min of meer gedwongen wil worden om mini transacties te moeten doen. Ik betaal liever gewoon een vast bedrag per maand. Daarnaast vind ik gamen op een laptop helemaal niets. Ik zou daarvoor een andere laptop moeten kopen en een andere muis. Maar goed, ik heb niet voor niets een PS3 staan… Dus schreef ik mezelf in voor de Beta van FFXIV ARR. Niet vermoedende dat die game nou precies is wat ik ontzettend leuk vind. Je hebt er zoveel mogelijkheden in. Wanneer ik zin heb kan ik lekker te keer gaan in dungeons, wil ik gewoon lekker relaxen met “vrienden” op het strand dan kan dat, wil ik gewoon lekker casual hout gaan sprokkelen dan kan dat, wil ik gewoon lekker relaxed gaan vissen dan kan dat, wil ik gaan shoppen voor betere gear of outfit dan kan dat, kun het het geheel ook nog eens een persoonlijke touch geven door alles de kleur te geven die jij mooi vind. Ook het joinen van de FATE’s vind ik erg leuk. Kortom ik verveel me geen seconde in die game. 😉

  82. 126 XP
    WizzNL's avatar

    Ik heb de game zelf ook gepre-ordered bij de GM, heb mijn early-access code al. Of ja code, je moet je aanmelden bij SE en hun sturen me een mailtje, vervolgens kan ik dan de code invullen. Zitten tevens nog wat items bij.

    F2P vind ik zelf ook niks, steeds maar weer kleine bedragen betalen om volledig van de game te kunnen genieten of om met andere spelers mee te kunnen qua niveau, nee doe mij maar een subscription en een goede ondersteuning van de game. Bij FF11 is nu na 11 jaar gewoon nog een grote add-on uitgekomen en nog 2 nieuwe jobs. En voor mij geldt ook dat ik minder games aanschaf aangezien ik FF veel speel.

    Vind het zelf ook erg tof dat je een beetje kan kiezen wat je gaat doen. Tevens werkt de Duty Finder echt top en heb je snel een groepje voor een dungeon of missie. Bij FF11 stond je letterlijk te roepen in een stad om een groep te vinden, en dit kon wel eens erg lang duren ( soms zelfs uren wachten ). Duty Finder werkt dus een stuk beter. Vind het ook wel tof dat je niet beperkt bent tot je eigen server wat dungeons betreft en dat via de Duty Finder ook mensen van andere servers kunnen joinen. Pff dat het maar snel eind augustus is haha.

    Gebruik je trouwens een keyboard? Is wel een must als je op console speelt vind ik om een beetje redelijk te kunnen chatten etc.

    Edit: Weet niet of dit al is gepost maar om te vieren dat de beta meer als een miljoen gebruikers had, heeft SE een aantal themas beschikbaar gesteld om te downloaden ( gratis ) voor zowel PC als PS3.

    http://na.finalfantasyxiv.com/alliance/dl/

  83. 1384 XP
    Bappie-NL's avatar

    Ik gebruik inderdaad een keyboard om te kunnen chatten. Eerder gebruikte ik de speciaal voor de PS3 controller ontworpen keyboard, maar dat tikt nog lastig. Nu heb ik gewoon een goedkoop Logitech toetsenbord aangesloten op de PS3 en dat werkt fantastisch. Toch zoek ik nog naar een andere oplossing want het snoer aan het toetsenbord is vrij kort. Waardoor ik wel erg dicht op de TV moet zitten. En dat met een 46 inch tv kijkt niet lekker. Ik weet eigenlijk niet of dat je ook draadloze toetsenborden voor de PS3 hebt. Anderzijds wil ik er ook weer niet te veel geld aan uitgeven, daar ik voor de CE ga voor de PS4.

    Ik had het trouwens beter gevonden als je met de Duty Finder ook een optie had gehad dat je spelers van je eigen server kon zoeken. Spelen met mensen vanuit andere servers is natuurlijk helemaal niet verkeerd. Maar mijn voorkeur gaat eigenlijk altijd uit naar mensen vanaf de zelfde server, daar je daar verder mee kunt spelen. Mensen vanaf andere servers kom je eigenlijk nooit meer tegen, tenzij je heel veel mazzel hebt met de Duty Finder.

    Voordat de Duty Finder werkte in fase 3 was het ook een en al geschreeuw om hoge level conjurers hoor. Ik had nooit problemen omdat ik zelf conjurer speelde. Overigens vond ik dat geschreeuw vaak nergens om gaan. Waarom een level 20 conjurer vragen als een level 15 conjurer ook voldoet. Na de introductie van de Duty Finder waren de ingangen bij de dungeons vaak leeg… 😉 Kortom dat werkte dus prima.

  84. 126 XP
    WizzNL's avatar

    Ze zijn nu bezig om bij de Duty Finder ook een optie toe te voegen zodat je de mensen kan toevoegen aan je friend list. Dus wie weet kan je zo wel makkelijker in contact komen met mensen van andere servers. Het is iig een topsysteem als je even geen mensen vind op je eigen server en toch snel een dungeon wilt doen, dus ben er wel blij mee.

    Je kan voor je toetsenbord ook een verlengstukje halen. Das gewoon een stuk USB kabel waarmee je het snoer aanzienlijk kan verlengen, gebruik ik al sinds FF11 haha. Had eerst ook het probleem dat de kabel veels te kort was maar met verlengstuk zit ik relaxed op de bank zoals ik ook mijn andere games speel. Verlengstuk kost maar een paar euro.

    Of ik op de PS4 ook de CE haal weet ik nog niet, je kan je character toch overzetten dus als er geen nwe items bij de PS4 CE zitten dan kan ik ook de normale editie halen aangezien ik de CE dan op de PS3 heb.

    Bah die thema’s zijn voor de US store zag ik net, hoop dat wij ze in de EU ook krijgen. Anders maar een US account maken en even dowloaden haha.

  85. 8831 XP
    7th-son's avatar

    hebben jullie niet dat je liever wacht op de PS4 versie van de game?
    ik heb zelf zoiets van dat het er dan toch beter uit gaat zien en nog beter loopt
    maar ook omdat ik persoonlijk, na verloop van tijd, bijna niet meer op de andere gen console speel zodra ik een nieuwe heb

  86. 126 XP
    WizzNL's avatar

    Niet echt. PS4 versie komt waarschijnlijk pas ergens midden 2014/eind 2014 en dat vind ik te lang wachten. Buiten dat loop je dan gelijk een dik half jaar achter, als het niet meer is. PS4 en PS4 versie van de game haal ik volgend jaar wel ergens.

  87. 1384 XP
    Bappie-NL's avatar

    Ik ga dus ook echt niet wachten de FFXIV ARR PS4 editie… Dat duurt veel te lang!!! Voor je het weet moet je dan nog langer dan een jaar wachten… Nee hoor, ik ga voor de PS3 Benelux editie… Voor de PS4 versie pak ik de CE.

    Thanks voor je tip WizzNL… Dat is inderdaad een goedkope oplossing, gewoon het draadje verlengen. 😉

    Ik had op het beta forum al gelezen dat thema’s niet geschikt voor de EU waren. Raar iets vind ik dat van SE. Telkens maken ze onderscheid…

    Hoe dan ook vind ik dat we verrot lang moeten wachten op de vierde fase. Ik vraag me ook af of zo’n beta test net voor early access en release wel zin heeft. Stel dat we op mega fouten stuiten… Dan is het al te laat.

  88. 8831 XP
    7th-son's avatar

    Ik ga dus ook echt niet wachten de FFXIV ARR PS4 editie… Dat duurt veel te lang!!! Voor je het weet moet je dan nog langer dan een jaar wachten… Nee hoor, ik ga voor de PS3 Benelux editie… Voor de PS4 versie pak ik de CE.

    Thanks voor je tip WizzNL… Dat is inderdaad een goedkope oplossing, gewoon het draadje verlengen. 😉

    Ik had op het beta forum al gelezen dat thema’s niet geschikt voor de EU waren. Raar iets vind ik dat van SE. Telkens maken ze onderscheid…

    Hoe dan ook vind ik dat we verrot lang moeten wachten op de vierde fase. Ik vraag me ook af of zo’n beta test net voor early access en release wel zin heeft. Stel dat we op mega fouten stuiten… Dan is het al te laat.

    ik kreeg van de week wel een mailtje, met daarin een PC key, en dat het niet lang zou duren eer ik mijn code kreeg voor de ps3 versie
    maar de ps3 versie zou toch open beta worden nu?

  89. 126 XP
    WizzNL's avatar

    Het is vervelend dat we lang moeten wachten op fase 4, al zal het nu niet heel lang meer duren aangezien het bijna augustus is. Dat ze in fase 4 tegen echt grote bugs aanlopen zie ik niet gebeuren. Duty Finder was eigenlijk het laatste wat ze moesten testen. Fase 4 zie ik vooral als test voor de servers, aangezien het de open beta fase betreft. Dus meer om te kijken hoe de servers draaien met meer spelers online. Grote bugs zijn inmiddels wel ontdekt tijdens de andere fases en kleine bugs die patchen ze middels emergency maintenances, kleine bugs zal je ook krijgen na updates etc.

    Weet je ook al voor welke job/ klasse je gaat in de volledige versie? Weer conjurer of toch iets anders? Ik heb in de beta als Gladiator gespeeld maar weet nog niet of ik deze job ook neem in de volledige versie. Bij 11 ben ik begonnen als Summoner en neig ook nu weer na een mage job.

    Denk dat ik ook maar een extra character neem op Moogle, al is het maar om met de mensen van hier te kunnen spelen. Met 11 had ik ook 2 characters dus dat moet lukken haha. Dus…. ga je de game spelen dan mag je me toevoegen op de PS3.

    Nog een beetje offtopic vraagje, hoe werkt voice chat op de PS3? Ik heb de console pas een maand ofzo en me hierin nog niet echt verdiept, voorheen altijd op 360 gespeeld. Kan je via xbm een chat starten of enkel ingame in bepaalde games? Voice chat is wel handig voor de wat lastigere content aangezien je je handjes dan vrij hebt voor de game en praten gewoon sneller werkt, of gebruiken jullie dan een voice chat programma via de PC / GSM?

  90. 8831 XP
    7th-son's avatar

    Het is vervelend dat we lang moeten wachten op fase 4, al zal het nu niet heel lang meer duren aangezien het bijna augustus is. Dat ze in fase 4 tegen echt grote bugs aanlopen zie ik niet gebeuren. Duty Finder was eigenlijk het laatste wat ze moesten testen. Fase 4 zie ik vooral als test voor de servers, aangezien het de open beta fase betreft. Dus meer om te kijken hoe de servers draaien met meer spelers online. Grote bugs zijn inmiddels wel ontdekt tijdens de andere fases en kleine bugs die patchen ze middels emergency maintenances, kleine bugs zal je ook krijgen na updates etc.

    Weet je ook al voor welke job/ klasse je gaat in de volledige versie? Weer conjurer of toch iets anders? Ik heb in de beta als Gladiator gespeeld maar weet nog niet of ik deze job ook neem in de volledige versie. Bij 11 ben ik begonnen als Summoner en neig ook nu weer na een mage job.

    Denk dat ik ook maar een extra character neem op Moogle, al is het maar om met de mensen van hier te kunnen spelen. Met 11 had ik ook 2 characters dus dat moet lukken haha. Dus…. ga je de game spelen dan mag je me toevoegen op de PS3.

    Nog een beetje offtopic vraagje, hoe werkt voice chat op de PS3? Ik heb de console pas een maand ofzo en me hierin nog niet echt verdiept, voorheen altijd op 360 gespeeld. Kan je via xbm een chat starten of enkel ingame in bepaalde games? Voice chat is wel handig voor de wat lastigere content aangezien je je handjes dan vrij hebt voor de game en praten gewoon sneller werkt, of gebruiken jullie dan een voice chat programma via de PC / GSM?

    voicechat werkt alleen per game zeg maar, niet crossgame
    dus stel jij bent FFXIV aan het spelen en ik The Last Of Us, dan kun je niet voice chatten
    wel als je beide dezelfde game speelt en de game het uiteraard ondersteund

    chatten via tekst kan altijd

  91. 882 XP
    ShadowhunterrX's avatar

    Nog een beetje offtopic vraagje, hoe werkt voice chat op de PS3? Ik heb de console pas een maand ofzo en me hierin nog niet echt verdiept, voorheen altijd op 360 gespeeld. Kan je via xbm een chat starten of enkel ingame in bepaalde games?

    Enkel in bepaalde games kan je in een chat , niet dat je het zo hard nodig hebt. Ik zit meestal op skype.

    Ik weet alleen dat ik de advance jobs Monk en Dragoon wil vrijspelen. Voor de rest zie ik het wel , op zen minst alle classes lv 15.

    Game al lekker gepreorderd en hopelijk krijg ik een early acces key. Altijd even afwachten he met die webshops.

    Gelijk op de release de PC versie lenen van een vriend om te installeren op me PC , om lekker af te wisselen :D.

  92. 126 XP
    WizzNL's avatar

    Ok dus de game dient dan voice-chat te ondersteunen en volgens mij doet FF14 dat niet op de PS3. Skype is uiteraard een optie maar niet echt ideaal volgens mij. We zien het wel maar denk dat veel Linkshells ( clans ) wel gebruik gaan maken van een voice-chat, in 11 werd Mumble en Vent wel veel gebruikt. Iemand toevallig een tip voor een decent headset voor de PS3/ PC welke ook nog eens een redelijke prijs heeft?

    Ik ga zelf SMN, ARC en SCH eens proberen, vind normaal jobs met een pet altijd wel leuk. En ik wil PLD ook gebruiken maar pas als ik de basics voldoende beheers aangezien PLD meestal wel wat ervaring vereist om de job een beetje redelijk te kunnen spelen.

    Voor de mensen die de game gaan pre-orderen of dit reeds gedaan hebben, en die gebruik willen maken van de early access:

    preorder.eu.finalfantasyxiv.com

    Ga naar bovenstaande link en geef hier alvast je e-mailadres door, de early access code hoef je nog niet te vermelden. Dit is enkel om je alvast aan te melden voor de early access en je hebt dus de dlc codes nog niet nodig. Vervolgens ontvang je van SE ergens in augustus een email met een link en instructies voor de early access. De code heb je dus dan pas nodig maar je bent wel alvast aangemeld voor een early access uitnodiging 🙂

    @ ShadowhunterrX:

    BTW ik zou die webshop dan even mailen, GM ( hier heb ik de CE gepre-ordered) had deze nl. al 2/3 weken geleden binnen. Betreft gewoon een kaartje met dlc code die tevens voor de extra items is. Je moet je echter aanmelden via bovenstaande site van SE om gebruik te maken van de early access, zodat SE weet dat je hebt gepre-ordered ( voor de PS3 iig, PC weet ik niet maar neem aan dat dat hetzelfde werkt ).

  93. 882 XP
    ShadowhunterrX's avatar

    Ok dus de game dient dan voice-chat te ondersteunen en volgens mij doet FF14 dat niet op de PS3. Skype is uiteraard een optie maar niet echt ideaal volgens mij. We zien het wel maar denk dat veel Linkshells ( clans ) wel gebruik gaan maken van een voice-chat, in 11 werd Mumble en Vent wel veel gebruikt. Iemand toevallig een tip voor een decent headset voor de PS3/ PC welke ook nog eens een redelijke prijs heeft?

    Ik ga zelf SMN, ARC en SCH eens proberen, vind normaal jobs met een pet altijd wel leuk. En ik wil PLD ook gebruiken maar pas als ik de basics voldoende beheers aangezien PLD meestal wel wat ervaring vereist om de job een beetje redelijk te kunnen spelen.

    Voor de mensen die de game gaan pre-orderen of dit reeds gedaan hebben, en die gebruik willen maken van de early access:

    preorder.eu.finalfantasyxiv.com

    Ga naar bovenstaande link en geef hier alvast je e-mailadres door, de early access code hoef je nog niet te vermelden. Dit is enkel om je alvast aan te melden voor de early access en je hebt dus de dlc codes nog niet nodig. Vervolgens ontvang je van SE ergens in augustus een email met een link en instructies voor de early access. De code heb je dus dan pas nodig maar je bent wel alvast aangemeld voor een early access uitnodiging 🙂

    @ ShadowhunterrX:

    BTW ik zou die webshop dan even mailen, GM ( hier heb ik de CE gepre-ordered) had deze nl. al 2/3 weken geleden binnen. Betreft gewoon een kaartje met dlc code die tevens voor de extra items is. Je moet je echter aanmelden via bovenstaande site van SE om gebruik te maken van de early access, zodat SE weet dat je hebt gepre-ordered ( voor de PS3 iig, PC weet ik niet maar neem aan dat dat hetzelfde werkt ).

    Thanks zal ik proberen. Zo niet jammer dan , heb dan toch 3 games in korte tijd :D.

    Wow heb je code van early access al binnen , das echt vroeg XD.

  94. 126 XP
    WizzNL's avatar

    Thanks zal ik proberen. Zo niet jammer dan , heb dan toch 3 games in korte tijd :D.

    Wow heb je code van early access al binnen , das echt vroeg XD.

    Ja die code die heb ik al, is niet meer dan een blaadje met een redeem code op welke tevens is voor die 2 pre-order items, Moogle cap en nog wat geloof ik. Vandaar dat ik die webshop even zou mailen als ik jou was, want als GM ze al 2 weken geleden had neem ik aan dat die webshop ze ook heeft. Ook op forums heb ik al gelezen dat mensen die via een webshop hadden gepre-ordered, deze code reeds per mail hebben ontvangen van de betreffende shop ( waren wel Amerikanen of Engelsen, maar ja ik heb hem ook al en gewoon via GM ). Code kan je alleen nog niet redeemen, dat gaat pas nadat je je hebt aangemeld via bovenstaande link en nadat je in augustus van SE een mail hebt ontvangen nav die aanmelding.

  95. 882 XP
    ShadowhunterrX's avatar

    Nope , ik zal geen early access code krijgen en de minion + de cap ook niet dan geloof ik. Blijkbaar alleen bij bol.com en Gamemania. Zal jullie 7 dagen later joinen helaas :P. Als het zo gaat wat men denkt dat het wordt.

  96. 1384 XP
    Bappie-NL's avatar

    Ik zit nog altijd te wachten op een reactie van Nedgame. Ik kan me niet voorstellen dat alleen Bol.com en GameMania early access codes verstrekken, daar vele andere verkoopsites ook vermelden dat je als pre-order bonus o.a. early access krijgt.

    Wordt vervolgd…

    Over de voice chat vind ik het eigenlijk niet nodig dat die er is, daar we gewoon samen kunnen tikken. Maar daar er vele PC gebruikers zijn die wel gebruik zullen maken van voice chat, maakt het dat het eigenlijk wel logisch zou zijn als PS3 gebruikers ook die mogelijkheid krijgen. Ik gok dat dit straks alleen mogelijk zal zijn voor PC en PS4 gebruikers…

  97. 882 XP
    ShadowhunterrX's avatar

    Ik zit nog altijd te wachten op een reactie van Nedgame. Ik kan me niet voorstellen dat alleen Bol.com en GameMania early access codes verstrekken, daar vele andere verkoopsites ook vermelden dat je als pre-order bonus o.a. early access krijgt.

    Wordt vervolgd…

    Over de voice chat vind ik het eigenlijk niet nodig dat die er is, daar we gewoon samen kunnen tikken. Maar daar er vele PC gebruikers zijn die wel gebruik zullen maken van voice chat, maakt het dat het eigenlijk wel logisch zou zijn als PS3 gebruikers ook die mogelijkheid krijgen. Ik gok dat dit straks alleen mogelijk zal zijn voor PC en PS4 gebruikers…

    Het zou me niks verbazen :P. Bij Tales of xillia heb je bij alle winkels de Day 1 edition , alleen bij Game Mania krijg je een steelcase erbij.
    Dan heb ik bij de verkeerde verkoop sites gekeken , want bij veel staat alleen over het helmpje da je erbij krijg.

  98. 126 XP
    WizzNL's avatar

    Beta fase 4: 17 augustus-19 augustus , level cap is level 20 maar alle content is in fase 4 aanwezig, ook voice-acting

    Early-access: 24 augustus-26 augustus

    Official launch: 27 augustus

  99. 8831 XP
    7th-son's avatar

    Beta fase 4: 17 augustus-19 augustus , level cap is level 20 maar alle content is in fase 4 aanwezig, ook voice-acting

    Early-access: 24 augustus-26 augustus

    Official launch: 27 augustus

    beetje jammer dat het maar een paar dagen is, en niet een week ofzo

  100. 882 XP
    ShadowhunterrX's avatar

    Ach 2-3 dagen spelen en dan een weekje wachten vind ik niet zo erg meer. Mensen die Phase 3 hebben gespeeld kunnen al vanaf de 16e beginnen :P.

    Met Early access kan je gewoon door spelen. De servers gaan niet meer down. Voor de meeste mensen is de release date gewoon 24 aug :P.