Forum

Topic: Koop geen The Last Of Us als je een ps3 phat hebt

Anoniem's avatar

Ik heb the last of us gekocht gisteren en ik speelde maar 5 minuten en mijn ps3 phat oververhit ik heb online gekeken en zag dat veel mensen het zelfde probleem hebben

http://youtu.be/YDHQEXKc5XU

check 4:35

[FIXED]
ik heb het probleem opgelost door de originele hardeschijf erin te doen.

Anoniem reageren

Je bent niet ingelogd op PlaySense, heb je wel een account? Dan kun je hier inloggen. Heb je geen account? Klik hier om te registreren of post anoniem hieronder.

24 reacties

  1. 979 XP
    Mikeyboy's avatar

    Dat is wel zuur.

  2. 41 XP
    The_keF's avatar

    Serieus, meen je dat? Was van plan deze game nog te kopen, maar ik ga niet m’n PS3 fucken om die game te kunnen spelen.

  3. 449 XP
    HellFalcoN-'s avatar

    zelfde gebeurde bij MW3 veel mensen hun fat ging kapot.
    ook 2 van mijn fat PS3s zijn op MW2 en op MW3 overleden
    komt omdat hij vol gas moet geven en koelingspasta is niet al te best van de 1e generatie met als gevolg oververhitting.
    krijg je het nu niet krijg je het later wel tenzij je een nieuwere PS3 koopt.

  4. 531 XP
    Dreamingman's avatar

    Is allemaal dikke bullshit. Ik heb zelf ook een phat en heb met MW3 nergens last van. Er ging toen met L.A. Noire ook al eens het gerucht dat die ps3’s liet crashen. Ook dat spel heb ik zonder problemen kunnen spelen. Geloof nooit dat games een ps3 kunnen overhitten. En er zit ook in de ps3 een beveiliging tegen oververhitting. De ps3 schakelt dan toch eerst nog zelf uit.

  5. 5399 XP
    PattyS3's avatar

    Dit is de 60GB versie van de Phat overigens. Het kan even goed zo zijn dat dit bij de 80GB versie bijvoorbeeld niet zo is.

  6. 367 XP
    The Hunter's avatar

    Is allemaal dikke bullshit. Ik heb zelf ook een phat en heb met MW3 nergens last van. Er ging toen met L.A. Noire ook al eens het gerucht dat die ps3’s liet crashen. Ook dat spel heb ik zonder problemen kunnen spelen. Geloof nooit dat games een ps3 kunnen overhitten. En er zit ook in de ps3 een beveiliging tegen oververhitting. De ps3 schakelt dan toch eerst nog zelf uit.

    Nou, mijn eerste PS3 (Phat), heeft dus degelijk wel een YLoD gehad (na 2 jaar ongeveer).. en de oorzaak van YLoD is overhitting. Door het smelten van de pasta kan het bij je moederboard komen. Als dat gebeurd krijg je YLoD! De Phat heeft gewoon een hogere failure rate ten opzichte van de nieuwere slims! Gelukkig leert Sony van hun fouten 😉

    Daarom koop ik ook meteen de PS4!

  7. 682 XP
    Playstation Fan's avatar

    Is allemaal dikke bullshit. Ik heb zelf ook een phat en heb met MW3 nergens last van. Er ging toen met L.A. Noire ook al eens het gerucht dat die ps3’s liet crashen. Ook dat spel heb ik zonder problemen kunnen spelen. Geloof nooit dat games een ps3 kunnen overhitten. En er zit ook in de ps3 een beveiliging tegen oververhitting. De ps3 schakelt dan toch eerst nog zelf uit.

    zo is dat!

    Ik heb the last of us gekocht gisteren en ik speelde maar 5 minuten en mijn ps3 phat oververhit ik heb online gekeken en zag dat veel mensen het zelfde probleem hebben

    http://youtu.be/YDHQEXKc5XU

    check 4:35

    1: Zet De PS3 op de Achterzijde Uit
    2. houd nu je vinger op de plek om de CD TeVerwijderen
    3:dan aan de Achterzijde aan Schakelen
    zo reinigd de PS3
    dat werkt alleen als hij ligt vuil is

    hoor je dan nog bijgeluiden meer zoemen of dergelijke,
    dan is het raadzaam om je PS3 te openen en de stof die zich daar mettertijd verZameld heeft te verwijderen,( als je Ps3 in 5 jaar niet gereinigd is, kan het zijn dat het meer geluid maakt dan het hoort te doen,
    in die tijd kan zich veel stof ophopen, dan heb je speciale
    gereedschap nodig dat speciaal voor PS3 en andere Consoles te openen,
    zodat je PS3 weer als nieuw aan hoort

    Is de TOOL KIT V4 al het gereedschap om je PS3 te openen en eenvoudig het stof te verwijderen met een verfkwast of stofzuiger

    De TOOL KIT V4 dat betrouwbaar is te bestellen is Bij bij save-mii.com
    voor het openen van je PS3 zijn veel instructies films te vinden op youtube
    voor de PS3 phat en de PS3 Slim model

  8. 631 XP
    NuckChorris.. ^_^'s avatar

    Ik heb the last of us gekocht gisteren en ik speelde maar 5 minuten en mijn ps3 phat oververhit ik heb online gekeken en zag dat veel mensen het zelfde probleem hebben

    http://youtu.be/YDHQEXKc5XU

    check 4:35

    Dit is wel vaker geroepen, ook met Uncharted 3, Red Dead Redemption, L.A. Noire, en vast en zeker nog wat andere titels. De PS3 phat gaat stuk als je ze te lang speelt. blablabla.. Onzin.. Zorgen voor goede ventilatie lost dat hele warm worden probleem praktisch meteen op. Heb The Last Of Us gisteravond meer dan 4,5 uur gespeeld en me PS3 liep als een zonnetje gedurende die tijd. En ja ik heb een PS3 phat 80GB(al meer dan 4,5 jaar en ik game er praktisch elke avond op.).

    Deze persoon in de youtube video heeft hoogstwaarschijnlijk geen goede ventilatie naar ze PS3 toe en ze PS3 slaat niet uit ofzo heh, het enige wat er aan de hand was is dat de fan flink tekeer ging. Hij had gewoon door kunnen spelen. De manier hoe hij ze PS3 uitzet is imo veel slechter voor het systeem. Hij zet em zo uit, zonder quit game te doen, zonder uit te loggen, boem!

  9. 682 XP
    Playstation Fan's avatar

    Dit is wel vaker geroepen, ook met Uncharted 3, Red Dead Redemption, L.A. Noire, en vast en zeker nog wat andere titels. De PS3 phat gaat stuk als je ze te lang speelt. blablabla.. Onzin.. Zorgen voor goede ventilatie lost dat hele warm worden probleem praktisch meteen op. Heb The Last Of Us gisteravond meer dan 4,5 uur gespeeld en me PS3 liep als een zonnetje gedurende die tijd. En ja ik heb een PS3 phat 80GB(al meer dan 4,5 jaar en ik game er praktisch elke avond op.).

    Deze persoon in de youtube video heeft hoogstwaarschijnlijk geen goede ventilatie naar ze PS3 toe en ze PS3 slaat niet uit ofzo heh, het enige wat er aan de hand was is dat de fan flink tekeer ging. Hij had gewoon door kunnen spelen. De manier hoe hij ze PS3 uitzet is imo veel slechter voor het systeem. Hij zet em zo uit, zonder quit game te doen, zonder uit te loggen, boem!

    wat ik uitleg over her uitzetten van ps3 betreft voor het schoon blazen van de ps3
    En is niet anders voor bedoelt,
    goed lezen voorkomt fouten.

    en is ook niet schadelijk voor je ps3

  10. 449 XP
    HellFalcoN-'s avatar

    Dit is wel vaker geroepen, ook met Uncharted 3, Red Dead Redemption, L.A. Noire, en vast en zeker nog wat andere titels. De PS3 phat gaat stuk als je ze te lang speelt. blablabla.. Onzin.. Zorgen voor goede ventilatie lost dat hele warm worden probleem praktisch meteen op. Heb The Last Of Us gisteravond meer dan 4,5 uur gespeeld en me PS3 liep als een zonnetje gedurende die tijd. En ja ik heb een PS3 phat 80GB(al meer dan 4,5 jaar en ik game er praktisch elke avond op.).

    Deze persoon in de youtube video heeft hoogstwaarschijnlijk geen goede ventilatie naar ze PS3 toe en ze PS3 slaat niet uit ofzo heh, het enige wat er aan de hand was is dat de fan flink tekeer ging. Hij had gewoon door kunnen spelen. De manier hoe hij ze PS3 uitzet is imo veel slechter voor het systeem. Hij zet em zo uit, zonder quit game te doen, zonder uit te loggen, boem!

    80GB is volgens mij al 2e generatie FAT PS3 bij release had je 60GB en ik geloof 20/40GB deze hadden slechte koelpasta en deze kon je ook niet uitblazen door middel van ik (geloof dat het de eject knop is).

  11. 2457 XP
    peyj's avatar

    Laatst met die twee warme dagen dit mij Slim echt keihard blazen. Klonk bijna als een straalmotor:P. Dus ja de game vraagt wel wat van je systeem.

  12. 1121 XP
    digitalj8's avatar

    Ik heb ook de eerste ps3 “80gb. Versie” heb nu wel een HD van 500gb erin gezet.
    En ik heb The Last of Us gewoon uit kunnen spelen.
    Je moet wel even om de 3 maanden je ps3 even schoon maken met de stofzuiger.
    Het valt mij ook op, dat ps3 veel sneller stof aantrekt dan eerst.
    Ik speelde tlou gisteren nog met mijn fan aan. lol 🙂
    En dat gaat uitstekend! Maakt nog wel herrie(ps3) maar warm wordtie gelukkig niet!

  13. 69 XP
    simssmully123's avatar

    ik heb ook nog een phat maar nergens last van.

  14. 1187 XP
    Tom-Zwolle's avatar

    Mijn Phat heeft er sinds vanavond wel last van.. Heb hem een uurtje uit gelaten en toen weer aangedaan maar na 5 min viel die wederom uit.. Hopen dat hij het morgen wel weer doet!!

    Had er laatst nog met een maat over:S zou je maar gebeuren dat je ps3 nu kapot gaat vlak voordat de ps4 uit komt…

  15. 631 XP
    NuckChorris.. ^_^'s avatar

    wat ik uitleg over her uitzetten van ps3 betreft voor het schoon blazen van de ps3
    En is niet anders voor bedoelt,
    goed lezen voorkomt fouten.

    en is ook niet schadelijk voor je ps3

    Lol.. Goed lezen voorkomt fouten zegt ie.. Hahaha.. Had je beter tegen jezelf kunnen zeggen toen je je reactie aan het typen was. Ik reageerde helemaal niet op jou gozer. Waar heb je over. Ik heb een quote van Shooterman gepakt(de OP) en daarop gereageerd. Hoe kom je erbij dat ik het over jou had. Wat jij uitlegt is algemene kennis. Dat weer iedereen die een beetje Playstation kennis heeft. Als ik een reactie naar jou toe had willen plaatsen had ik je USERNAME wel genoemd. Mss slim om daar op te letten in de toekomst. ^_^

  16. 787 XP
    I_Eat_Noobsz's avatar

    Ik heb ook de eerste ps3 “80gb. Versie” heb nu wel een HD van 500gb erin gezet.
    En ik heb The Last of Us gewoon uit kunnen spelen.
    Je moet wel even om de 3 maanden je ps3 even schoon maken met de stofzuiger.
    Het valt mij ook op, dat ps3 veel sneller stof aantrekt dan eerst.
    Ik speelde tlou gisteren nog met mijn fan aan. lol 🙂
    En dat gaat uitstekend! Maakt nog wel herrie(ps3) maar warm wordtie gelukkig niet!

    De 80GB versie is niet de eerste ps3, dat is de 60GB versie.

  17. 496 XP
    T_inus's avatar

    Een console kan altijd defect gaan, maar ik geloof inderdaad ook niet dat dit game gerelateerd is.

  18. 1187 XP
    Tom-Zwolle's avatar

    mijn 60 gb ps3 is gesneuveld! het gele/rode lampje verhaal gebeurde tijden the last of us..

    Gisteren deed hij het weer even en heb fifa 13 erin gestopt maar na 5 min ging die weer uit.. vandaag deed hij het helemaal niet meer en is officeel overleden met FIFA 13 erin! die heb ik eruit gesloopt. Gelukkig heeft mn pa een ps3 slim 320 gb die hij amper gebruikt en die mag ik lenen tot de ps4 uitkomt:)

  19. 979 XP
    Mikeyboy's avatar

    Zo, een gamende vadert 😛

    Wel rot dat die kapot is ja, zeker nu je bezig wat met TLOU.

  20. 1616 XP
    BloodlyKill's avatar

    Koelpasta vervangen en je bent good to go!

  21. 1187 XP
    Tom-Zwolle's avatar

    Koelpasta vervangen en je bent good to go!

    haha de ps3 valt niet meer te repareren:P FIFA 13 zat er nog in en hij wou helemaal niet meer aan dus zat er maar 1 ding op om fifa te redden^^

  22. 236 XP
    Dropy1983's avatar

    dat is kloten Tom-Zwolle

  23. 1769 XP
    yannickvanloon's avatar

    gelukkig heb ik een Slim met Western Digital 1TB schijf ingebouwd 🙂

  24. 222 XP
    Frank_1991's avatar

    De PS3 op een plek plaatsen waar hij voldoende kan ventileren is ook belangrijk als je een Phat hebt.

    Ik heb toendertijd het GTA IV pack gekocht (40GB Phat versie) en heb “klop klop” nog nooit problemen gehad met het apparaat.

    zoals op het filmpje wat de topicstarter geeft is ook te zien dat de PS3 in een soort van vierkant hokje staat (5 kanten gesloten, enkel de voorkant niet) en dan staat hij ook nog eens dicht op de muur. In dit hokje blijft de warme lucht hangen en de ps3 zuigt deze deze weer op als zijnde “verse” lucht.

    Zet je ps3 dus altijd op een goed ventilerende plek en hou hem goed schoon.