Forum

Topic: Nat type vraag maar toch anders?

Anoniem's avatar

Beste Playstation liefhebbers,

Sinds 1 jaar hebben wij KPN glasvezel.. Ja hier begint het al ….
Nou wanneer ik direct draadloos verbind met kpn heb ik nat type 2…
Alleen kan ik dan alsnog niet vrienden joinen met games. Wanneer ik lan verbinding gebruik werkt dit wel. Nou heb ik een router hier staan omdat de xperia box (arcayden ofzo) redelijk langzaam is draadloos op me computer. Wanneer ik met de router verbind heb ik nat type 3… Terwijl ik vroeger toen we nog adsl hadden (1 jaar geleden) de router altijd nat type 1 gaf… Is er iets waardoor ik nat type 3 naar 2-1 kan doen?

Ik heb gelezen dat ik dhcp op me router uit me doen maar dan verstuurd ie niks meer. Ook wanneer ik een static dhcp ip geef aan me ps3 en dan wdm inschakel en de ip van mijn ps3 gebruik kan de ps3 niet meer verbinden met PSN…..

Mijn excuses als het onduidelijk geschreven is of al vaker langs gekomen is…. Heb gezocht maar vond niks.

Mijn router is sitecom en mijn modem/router van kpn is de arcadyan vgv7519

Hopelijk heeft iemand een oplossing want het is redelijk irritant helemaal straks wanneer ik de ps4 heb..

Anoniem reageren

Je bent niet ingelogd op PlaySense, heb je wel een account? Dan kun je hier inloggen. Heb je geen account? Klik hier om te registreren of post anoniem hieronder.

24 reacties

  1. 183 XP
    KramerYouri's avatar

    http://www.psx-sense.nl/forum/showthread.php?10868-NAT-Type-veranderen-KPN-Experia-Box

    Dit is van 3 naar 2, de inloggevens kunnen anders zijn en kan er iets anders uit zien.
    Weet ook niet direct een antwoord maar misschien helpt dit je verder weg, later edit een link met de gegevens van je router ALS ik het kan vinden. Kan ik het niet vinden laat ik dat ook even weten ๐Ÿ™‚

    EDIT: http://pcwegwijs.nl/leds-arcadyan-vgv7519-kpn-experiabox-v8/
    Hier staan wat gegevens ervan.

  2. 53 XP
    optiflex's avatar

    http://www.psx-sense.nl/forum/showthread.php?10868-NAT-Type-veranderen-KPN-Experia-Box

    Dit is van 3 naar 2, de inloggevens kunnen anders zijn en kan er iets anders uit zien.
    Weet ook niet direct een antwoord maar misschien helpt dit je verder weg, later edit een link met de gegevens van je router ALS ik het kan vinden. Kan ik het niet vinden laat ik dat ook even weten ๐Ÿ™‚

    EDIT: http://pcwegwijs.nl/leds-arcadyan-vgv7519-kpn-experiabox-v8/
    Hier staan wat gegevens ervan.

    Ik ben ook nat type 2 (zonder ip fragmentatie mogelijkheden?!?!?!?!?!?!?!dafuq?) wanneer ik op de experia box zit maar wanneer ik op mijn router zit die dichterbij me ps3 staat ben ik nat 3…. is er een mogelijkheid om de ip fragmentatie mogelijkheid te enablen ofzo?
    En weet iemand ook waarom me ps3 niet kan connected met network wanneer ik dmz creรซer?

    Niemand :(?

  3. 531 XP
    Dreamingman's avatar

    Vind dit wel een leuk onderwerp. Ik heb zelf ook nat type 2 via wifi. Pas als ik adsl kabel aansluit heb ik nat 1. Zou ook graag willen weten hoe ik dit kan oplossen om ook via wifi nat 1 te krijgen. Al van alles geprobeerd. Maar niks schijnt te helpen. Hoeveel poorten ik ook open zet en wat voor instellingen ik ook verander het blijft altijd nat 2

  4. 53 XP
    optiflex's avatar

    Gaat je wifi via een router naar je modem? Nat type 1 is direct naar modem en nat type 2 is via router naar modem.

  5. 227 XP
    wimb00's avatar

    @optiflex

    Hoe heet je router van sitecom?

  6. 53 XP
    optiflex's avatar

    wl-328 heb hem ook al best lang (5 jaar ofzo koste toen 100 euro ofzo en nu 30… xD) Maar ik kon toen wel altijd met de ps3 nat open krijgen zonder enige moeite…

  7. 227 XP
    wimb00's avatar

    Je probleem is dus dat je je vrienden niet kunt joinen en je geen NAT open hebt?
    In dat geval moet je je poorten openzetten voor het ip die je op je ps3 gebruikt.
    Mischien lukt dit: http://www.pcwintech.com/port-forwarding-sitecom-wl-328-sitecom-firmware
    De poorten die je open moet zetten op het ip voor je ps3 zijn: TCP 1 – 65535 en UDP 1 – 65535
    Als je de ps3 niet kan connecten met het netwerk als je dmz creรซert heb je waarschijnlijk de verkeerde instellingen ingevoerd op je ps3. Een static IP eerst opzetten is ook belangrijk.

    Je zou ook een nieuwe router kunnen kopen met DMZ future, aangezien die je nu hebt denk ik ook niet de beste is :]
    Ik denk niet dat ik je verhaal helemaal begrijp, igg weet ik niks over de kpn box….nja kijk maar of je iets aan hebt ๐Ÿ˜‰ Zelf heb ik wel een sitecom router, ook problemen mee gehad, maar uiteindelijk wel gelukt.

  8. 865 XP
    Sir. Nigell's avatar

    Nat type 1 lukt eigenlijk alleen als je direct bent aangesloten op de Modem, zonder router er tussen dus. Maar het blijft vaag, vriend van mij heeft KPN en ik Ziggo. Daarnaast hebben we wel beide dezelfde router en modem. Ik heb nu Nat type 2 en mn vriend Nat type 3. Ik heb via teamview (en ben ook bij m langs geweest) geregeld dat mn vriend zn router precies hetzelfde ingesteld staat als de mijne. Maar hij blijft Nat type 3 houden. Allebei met kabel verbonden. Ik wou het verder uitzoeken, maar hij vond het wel goed zo;p toch blijft t vreemd, ik ga me maar eens verdiepen in die nat types en port forwarden etc. Ik wil het weten

    Vind dit wel een leuk onderwerp. Ik heb zelf ook nat type 2 via wifi. Pas als ik adsl kabel aansluit heb ik nat 1. Zou ook graag willen weten hoe ik dit kan oplossen om ook via wifi nat 1 te krijgen. Al van alles geprobeerd. Maar niks schijnt te helpen. Hoeveel poorten ik ook open zet en wat voor instellingen ik ook verander het blijft altijd nat 2

    Jij hebt zeker zo’n Router en Modem in 1 ding van KPN?

  9. 53 XP
    optiflex's avatar

    Jup ik heb idd alles al geforwaard in de router maar hij zegt alsnog dat het niet open zit via de checker…. Heel raar allemaal en vervelend…

  10. 531 XP
    Dreamingman's avatar

    Jij hebt zeker zo’n Router en Modem in 1 ding van KPN?

    Nee ik heb een router en modem in 1 van Telfort. Zijn best goede modems. Is een zyxel. Teminste ik ga er vanuit dat het een modem en router in een is. Kan ook best zijn dat het alleen maar modem is. Er zit in iedergeval wel wifi op en heb daadwerkelijk vanaf mijn telefoon lijn maar 1 kastje staan die ook gelijk internet doorzend via wifi. Ook kan ik op dat kastje lan kabel insteken.

  11. 227 XP
    wimb00's avatar

    @optiflex

    Krijg je dit als je pc een statisch IP heeft? Dat is wel vreemd.

  12. 865 XP
    Sir. Nigell's avatar

    Nee ik heb een router en modem in 1 van Telfort. Zijn best goede modems. Is een zyxel. Teminste ik ga er vanuit dat het een modem en router in een is. Kan ook best zijn dat het alleen maar modem is. Er zit in iedergeval wel wifi op en heb daadwerkelijk vanaf mijn telefoon lijn maar 1 kastje staan die ook gelijk internet doorzend via wifi. Ook kan ik op dat kastje lan kabel insteken.

    Dat is idd een router en modem in 1. daarmee kun je via kabel volgens mij gewoon nat type 1 halen.

  13. 496 XP
    T_inus's avatar

    Beste Playstation liefhebbers,

    Sinds 1 jaar hebben wij KPN glasvezel.. Ja hier begint het al ….
    Nou wanneer ik direct draadloos verbind met kpn heb ik nat type 2…
    Alleen kan ik dan alsnog niet vrienden joinen met games. Wanneer ik lan verbinding gebruik werkt dit wel. Nou heb ik een router hier staan omdat de xperia box (arcayden ofzo) redelijk langzaam is draadloos op me computer. Wanneer ik met de router verbind heb ik nat type 3… Terwijl ik vroeger toen we nog adsl hadden (1 jaar geleden) de router altijd nat type 1 gaf… Is er iets waardoor ik nat type 3 naar 2-1 kan doen?

    Ik heb gelezen dat ik dhcp op me router uit me doen maar dan verstuurd ie niks meer. Ook wanneer ik een static dhcp ip geef aan me ps3 en dan wdm inschakel en de ip van mijn ps3 gebruik kan de ps3 niet meer verbinden met PSN…..

    Mijn excuses als het onduidelijk geschreven is of al vaker langs gekomen is…. Heb gezocht maar vond niks.

    Mijn router is sitecom en mijn modem/router van kpn is de arcadyan vgv7519

    Hopelijk heeft iemand een oplossing want het is redelijk irritant helemaal straks wanneer ik de ps4 heb..

    Ik heb wat inside info ๐Ÿ˜‰
    Je moet ervoor zorgen dat UPnP ingeschakeld is op je modem (check wel even of je de laatste firmware update hebt van je modem, want met de oude waren er problemen mbt UPnP)
    Verder kun je de DMZ inschakelen op je modem maar IP fragmentatie word inderdaad niet ondersteund.

    Mocht je niet weten hoe je dit in moet stellen moet je even contact opnemen met KPN. Deze zijn zich bewust van de problemen die zich kunnen voor doen in combinatie met een PS3 en weten dus hoe ze dit op moeten lossen!

  14. 53 XP
    optiflex's avatar

    Niks werkte ๐Ÿ™ ik ga maar snel weer proberen kpn te bereiken en hopen dat ze zin hebben mij te helpen.

  15. 496 XP
    T_inus's avatar

    Wat zei KPN dan als ik vragen mag?

  16. 53 XP
    optiflex's avatar

    Nog geen tijd gehad om te bellen ik ga het morgen proberen. Ik heb hier gelukkig nog wel de ZTE (andere kpn box) liggen hier had ik volgens mij een open netwerk mee dus ik ga dat morgen ook even proberen.

  17. 496 XP
    T_inus's avatar

    ohh excuus dat zei je in ’t vorige bericht ook al, overheen gelezen ๐Ÿ˜‰

  18. 2105 XP
    da_teamkilla's avatar

    Even voor de duidelijkheid (want verwarring is er altijd), er is een verschil tussen NAT 1-2-3 (wat je in je ps3 connection checker ziet) en NAT open-moderate-strict (wat je in sommige games kunt zien).

    Nat 1 = direct op net aangesloten
    Nat 2 = via router aangesloten (draadloos of bekabeld maakt niet uit)
    Nat 3 = De ps3 heeft problemen met het verbinden, meestal door een router firewall of poorten die niet open staan

    Een open, moderate of strict nat verschilt per game en is onafhankelijk van je ps3 nat. Dit geeft meestal aan of je games kunt hosten en wie die kunnen joinen. Deze nat types (open-moderate-strict) zijn meestal te verhelpen door de ports van de betreffende game te forwarden. Met sommige KPN routers is dat echter vrijwel onmogelijk, dus ik hoop dat het met je andere router wel kan.

  19. 53 XP
    optiflex's avatar

    Is er een verschil kwa connectiviteit met 1 en 2?

  20. 53 XP
    optiflex's avatar

    Some1?

  21. 257 XP
    iNSo's avatar

    Some1?

    1 = direct op het net ( Via je modem )
    2 = Via je router

    Je modem krijg je van je isp ( Internet Service Provider ) en een router kan je er eventueel zelf tussen zetten als je modem niet genoeg connecties of geen wifi heeft, die koppel je dan weer aan je modem, het is eigenlijk het verschil tussen 1 of 2 gateways.

    Hoop dat je wat aan mijn uitleg hebt ๐Ÿ™‚

  22. 496 XP
    T_inus's avatar

    Ervaring leert dat NATType 1 niet optimaal is om met je console onilne te spelen.

    Bij sommige mensen werkt dit zonder problemen, bij andere weer niet. Is denk ik afhankelijk van je ISP

  23. 53 XP
    optiflex's avatar

    Probleem nog niet helemaal opgelost.. Wanneer ik mijn router in DMZ mode zet. Met de ip van de ps3 en de ps3 in een statische ip dan kan hij geen verbinding maken met PSN. Heb het al op het internet gezocht maar nog geen antwoord gevonden.. Kan het komen omdat ik de poorten geforwaard heb dat het met de DMZ mode in conflict raakt?

  24. 53 XP
    optiflex's avatar

    Niemand?