Forum

Topic: Hulp nodig met overclocken van Core i3 540 @3.07 Ghz

Anoniem's avatar

Beste psx-sense members en bezoekers,

Laatst heb ik besloten om mijn Core i3 CPU te overclocken van 3.07 Ghz naar rond de 4 Ghz.
Alleen heb ik een probleem met de BIOS van mijn moederbord, die laat het namelijk niet toe dat ik kan overclocken en ik kan het ook niet unlocken of dergelijke.
Ik heb een MSI 2A9C moederbord, Intel core i3 540 processor en 3 x 2 gb aan DDR3 RAM.
Verder heb ik nog recent mijn BIOS geupdate maar dat hielp niet.
Weet iemand wat ik kan doen, behalve dan een nieuwe moederbord te kopen?

Bedankt,

Omer58

Anoniem reageren

Je bent niet ingelogd op PlaySense, heb je wel een account? Dan kun je hier inloggen. Heb je geen account? Klik hier om te registreren of post anoniem hieronder.

1 reactie

  1. 1064 XP
    jonas46's avatar

    Beste psx-sense members en bezoekers,

    Laatst heb ik besloten om mijn Core i3 CPU te overclocken van 3.07 Ghz naar rond de 4 Ghz.
    Alleen heb ik een probleem met de BIOS van mijn moederbord, die laat het namelijk niet toe dat ik kan overclocken en ik kan het ook niet unlocken of dergelijke.
    Ik heb een MSI 2A9C moederbord, Intel core i3 540 processor en 3 x 2 gb aan DDR3 RAM.
    Verder heb ik nog recent mijn BIOS geupdate maar dat hielp niet.
    Weet iemand wat ik kan doen, behalve dan een nieuwe moederbord te kopen?

    Bedankt,

    Omer58

    Je wilt graag overclocken, maar hou je er rekening mee dat je echt een degelijke koeling op je processor moet hebben zitten om te kunnen overclocken. Ik wil dit toch even aanhalen om een kapotte processor te vermijden.