Forum

Topic: PS Vita kopen?

Anoniem's avatar

Hallo iedereen,
ik wil graag een PS Vita kopen maar ik vind het nogal duur en er zijn tot nu toe niet zo veel (interessante) games verschenen voor het toestel. Als er mensen zijn die zelf een Vita hebben en die zin hebben om mij een goede raad te geven zodat ik kan beslissen of ik er al dan niet een ga kopen. Alvast bedankt!

Anoniem reageren

Je bent niet ingelogd op PlaySense, heb je wel een account? Dan kun je hier inloggen. Heb je geen account? Klik hier om te registreren of post anoniem hieronder.

26 reacties

  1. 9117 XP
    Flaming_Kaiser's avatar

    Dat is moeilijk om te zeggen. Ik heb zelf 7 games er zijn nog genoeg die ik moet halen. Maar het hangt er vanaf waar je van houdt.

  2. 228 XP
    Equinox_BE's avatar

    Ik heb ook wel interesse in een Vita, maar zijn er geen geruchten dat er een Ps4 bundel gaat uitkomen met inclusief een Vita?

  3. 369 XP
    poolOOvision's avatar

    Smaak verschilt, maar er zijn genoeg goede games op de vita. Heb er zelf 45 spellen erop staan van ps minis t/m retail games en gebruik hem nog iedere dag. Er zijn ook genoeg aanbiedingen met een aantal spellen erbij, laats nog bij de mediamarkt incl 8 spellen en memorycard voor 199 euro.

  4. 1556 XP
    Mithrandir's avatar

    Vraag 1: Wat vind jij ‘interessant’? Wil je alleen AAA games, of vind je kleinere Indie/PSN games ook leuk? PSP games? Die zijn er nl meer dan genoeg, in heel veel genres. En als ik de geluiden hoor, komen er nog vele Indie games bij. Maar, dat moet je wel liggen, dus…

    En ja, die Vita/PS4 bundel zou zo maar eens kunnen, hoewel daar nog geen geruchten over zijn.

    Er is momenteel een prima deal met een 8GB kaartje en 10 spellen, samen voor 35 Euro (geloof ik).

    ALS je een Vita haalt, overweeg dan
    – een 2e hands (marktplaats?),
    – een PS Plus abonnement.

  5. 247 XP
    robinho123's avatar

    FIFA 13 kan je sowieso wel mee vermaken. als je daar van houd, heb er al veel uren aan besteed. uncharted, need for speed, assassins creed ook. zoek wat gameplays ervan op op youtube. allemaal top games en er zijn zeker nog meer

  6. 1058 XP
    Vloetje's avatar

    Gravity Rush
    Uncharted: Golden Abyss
    Soul Sacrifice
    Zero Escape: Virtue’s Last Reward

    Dit zijn wmb stuk voor stuk redenen om een Vita aan te schaffen. Vooral Gravity Rush.

    Ikzelf vind het een top-apparaat om mee te gamen op bed/bank of op reis. Graphics zijn heerlijk. Ik betrap me er tegenwoordig vaak op dat ik periodes lang meer op de Vita speel dan op de PS3.

  7. 367 XP
    The Hunter's avatar

    TVP!

    Ik ga binnenkort ook een PS VITA kopen, mede omdat ik eind augustus naar Amerika ga.. Dus moet wel wat te doen hebben in het vliegtuig!

    Ik wil eigenlijk alleen een vita kopen met een aanbieding.. Ik heb de FRS aanbieding gemist helaas dat was een mooie aanbieding voor 150 euro met Mem. card en spel!

    Dus als iemand iets specifiek een aanbieding weet, laat het aub hier weten 😉

    —–

    BTW:

    en die zin hebben om mij een goede raad te geven zodat ik kan beslissen of ik er al dan niet een ga kopen.

    Het is met de PS4 wel handig om Vita te hebben.. Alle games zullen remote play ondersteunen en sommige daarvan zelfs dual-screen met je Vita! Maar ik zou net zoals ik op een aanbieding azen 😉

  8. 1556 XP
    Mithrandir's avatar

    Ik zou zeggen, hou budgetgaming.nl in de gaten. Bijvoorbeeld deze: http://www.budgetgaming.nl/game-profile/playstation+vita+console+wifi_PSVita.html

  9. 34 XP
    Black_Grouse's avatar

    Wat je ook kan doen is op Marktplaats zoeken. Ik heb mijn eigen oude blackberry Torch geruild voor een Vita en voor mijn neefje een voor 100 euro gekocht die er zo goed als nieuw uitziet en prima werkt. Heb nu ook de PS Plus abbo dus krijg vanaf vandaag ook Unit13 gratis en die schijnt ook wel grappig te zijn (volgens mij). Ben nu ook heel blij dat Remote Play naar PS4 komt, daarom hou ik hem ook. Zat te twijfelen of ik hem zou verkopen

  10. 121 XP
    GTA5owns's avatar

    Vraag 1: Wat vind jij ‘interessant’? Wil je alleen AAA games, of vind je kleinere Indie/PSN games ook leuk? PSP games? Die zijn er nl meer dan genoeg, in heel veel genres. En als ik de geluiden hoor, komen er nog vele Indie games bij. Maar, dat moet je wel liggen, dus…

    En ja, die Vita/PS4 bundel zou zo maar eens kunnen, hoewel daar nog geen geruchten over zijn.

    Er is momenteel een prima deal met een 8GB kaartje en 10 spellen, samen voor 35 Euro (geloof ik).

    ALS je een Vita haalt, overweeg dan
    – een 2e hands (marktplaats?),
    – een PS Plus abonnement.

    Ik speel voornamelijk AAA games , nog nooit echt PSN games gespeeld.

  11. 101 XP
    Jasonace7's avatar

    Ik speel voornamelijk AAA games , nog nooit echt PSN games gespeeld.

    Misschien toch maar eens titels zoals terraria en journey en hotline miami proberen als ik jou was aangezien vita een handheld word voor indie’s.
    Ik heb journey genoemd omdat er volgens de maker ook een kans is dat die komt voor de vita.

    Tuurlijk zijn de AAA games er ook maar stukken minder

  12. 1 XP
    Max Nuked's avatar

    Op zavvi.nl hebben ze een leuke aanbieding:
    http://www.zavvi.nl/ps-vita-hardware/ps-vita-wi-fi-enabled-mega-pack-includes-10-games-and-8gb-memory-card/10825730.html

    Let op dit is waarschijnlijk een dagaanbieding. Vorige week heb ik hem besteld (was toen ook een dagaanbieding) + 10% korting mailvoucher. Hij is reeds enkele dagen al onderweg. Ik heb wel vaker via Zavvi.nl iets besteld en altijd netjes ontvangen.

  13. 416 XP
    P@TRICK's avatar

    De Vita is een geweldig apparaat zeker als je Plus hebt
    heb je gelijk al een paar leuke games

    YouTube app en internet werken top

    Natuurlijk moet je het zelf weten maar ik zou nooit een console 2e hands kopen
    Je weet nooit of je de ellende van een ander koopt … Bv een gerepareerde

    En zeker bij een draagbare weet je nooit of hij veel door de regen is meegenomen
    ergens heen, niet iedereen is even voorzichtig

    Als je het toch wil koop dan een gebruike ergens in een winkel,
    met paar maanden garantie

    Maar ik zou gewoon voor die paar tientjes meer een leuke aanbieding
    van een nieuwe Vita pakken

    Bv die van Zavvi hierboven, mijn ervaring met de shop is ook erg goed

  14. 1616 XP
    BloodlyKill's avatar

    Blijkbaar komt er een nieuw Vita uit.
    http://www.psx-sense.nl/143302/sony-kondigt-in-september-een-nieuwe-ps-vita-aan-volgens-japanse-krant/
    Wacht het even af tot na september.

  15. 1 XP
    joowtjuh's avatar

    Ik heb ook wel interesse in een Vita, maar zijn er geen geruchten dat er een Ps4 bundel gaat uitkomen met inclusief een Vita?

    Als ie uitkomt betaal je 100 euro meer dan moet je nog een geheugenkaartje 20 euro. en je wilt er een spel bij. (50) euro. komt de vita nog op 170 euro (100 bij de ps4 + 50 euro spel + 20 euro kaartje). de playstation vita is 200 inclusief spel en een geheugen kaartje. de vraag is of jij voor 30 euro wilt wachten op een gerucht of je koopt er nu al een voor 30 euro meer.

  16. 1 XP
    Robbert1982's avatar

    Hallo,

    Ik zit ook te twijfelen om een Vita te kopen maar vraag me af of dat slim is. Gaat de Vita nog wel lang bestaan? Het is toch nog geen doorslaand succes.

    Welke grote releases zitten er nog aan te komen?

    Mvg
    Robbert

  17. 195 XP
    ps3+psvita's avatar

    ik heb zelf een ps vita en nooit spijt van gekregen en zeker als de ps4 uitkomt gaat playstation het helemaal goed aanpakken denk maar aan second screen en remote play etc

    los daarvan zijn er genoeg games om te spelen van limbo tot uncharted golden abyss en killzone voor de shooter liefhebbers (en veel meer)

  18. 153 XP
    noot's avatar

    sorry beetje oud topic mischien haha maar om nou een nieuwe te maken is ook zo onnodig,maar ik ga zo ook een ps vita ophalen ! 120 euro met spellen 3g en 8 gb kaartje dus vind opzich een beste aanbieding en het bonnetje en alles zit er bij !

  19. 362 XP
    Coelers's avatar

    ik heb zelf een ps vita en nooit spijt van gekregen en zeker als de ps4 uitkomt gaat playstation het helemaal goed aanpakken denk maar aan second screen en remote play etc

    los daarvan zijn er genoeg games om te spelen van limbo tot uncharted golden abyss en killzone voor de shooter liefhebbers (en veel meer)

    Leuk, ik denk dat je er veel plezier mee zult hebben.

  20. 1199 XP
    chris65's avatar

    ik type dit op mijn nieuwe vita. lang getwijfeld maar het is een mooi apparaat. resogun via remote play is geweldig

  21. 270 XP
    RvG_NL's avatar

    Werkt dat remote play ook een beetje bij shooters als battlefield en killzone SF?

    Ik denk dat ik hem ook ga bestellen. Er is nu een mooie aanbieding met killzone en een 16gB kaart.

  22. 545 XP
    Senor el Tigre's avatar

    Nee werkt echt kut, althans dat is mijn mening. Sowieso heb je een beetje latency wat bij een shooter erg belangrijk is, 1ms eerder of later bepaalt of je leeft of dood bent. Maar de controls zijn gewoon kut ermee. De touchpad aan de achterkant werkt gewoon niet fijn om als triggers te gebruiken. Remote Play werkt goed met de Indie games zoals Resogun, Contrast en Don’t Starve. Voor race games kan je het ook goed gebruiken zoals NFS Rivals, en in zekere mate actie games zoals AC Black Flag. Maar na 15 min spelen, pak je even de DualShock 4 controller en denk je gelijk: waar was ik mee bezig.

    Remote Play gaat pas echt werken als Sony A.) met DualShock 4 ondersteuning komt, waarmee je de controller direct kan verbinden op de Vita. Of B.) met een aparte accessoire komt die 2 triggers toevoegen.

    P.S. Ja ik weet dat er een omweg is om de DualShock 4 te gebruiken in combinatie met Remote Play. Echter werkt dit niet ideaal. Je kan namelijk dan niet inloggen met je eigen account op je controller. Als je met je controller speelt ben je ingelogd op een gast account. Of je moet je PS Vita resetten en daar inloggen met een gastaccount. Beide niet bruikbaar. Wil gewoon kunnen spelen met een DualShock 4 controller op de Vita via Remote Play met mn eigen account. Dat kan niet.

  23. 454 XP
    desauzenman's avatar

    Ik zelf heb een Vita pack gehaald met 10 games en een 8GB kaartje voor 180 euro bij intertoys.
    Moet zegen dat ik er wel gewoon blij mee bent en heb ook ps plus dus heb altijd wel weer nieuwe games erop staan.

    Nu alleen nog een ps4 en ik heb mijn bundel compleet.

  24. 545 XP
    Senor el Tigre's avatar

    Jup same here. Ben wel erg blij met de Vita en de games. Gebruik remote play niet vaak, maar voor de games waarbij ik het gebruik werkt het wel lekker. Daarnaast een 64GB Vita kaartje waar ik alle PS+ games op download (de 29e weer 2 erbij) en zo nu en dan games oppik via acties. Gister even Virtua Tennis 4, Jak II en Unit 13 gedownload voor in totaal €17. Mn eerste volledige game aankoop zal over 2 maanden gebeuren: Final Fantaxy X/X-2 HD!

  25. 1034 XP
    mickvl's avatar

    Als ik Ghosts doe via Remote Play op mijn Vita werkt het wel aardig, maar zeker niet vloeiend. Ik kan een paar kills maken, maar de 1v1 is niet te doen.

    Echter is de PS Vita wel goed te gebruiken als tweede controller bij games als FIFA. Touchpad heb je niet heel veel last van als je de control scheme een beetje aanpast zodat je niet meer omslachtig op die touchpad hoeft te drukken om te rennen werkt het hartstikke soepel.

  26. 68 XP
    DeathBlade27's avatar

    Ik had mijn Ps Vita Gekocht Voor €115 Goed in staat en met 3 Games 16GB geheugen Kaart En ik was er zo blij mee.
    Ik raad je zeker aan om het te Kopen Want er zitten genoeg spellen in!