Forum

Topic: Graag hulp bij keuze nieuwe televisie, waar moet ik op letten?

Anoniem's avatar

Er zijn hier best wat mensen die verstand van zaken hebben, meer dan ik in ieder geval.

Voor mij is het tijd voor een nieuwe televisie. Maar het bos van televisies is zo groot dat ik de bomen niet meer zie.

Waar ga ik hem voornamelijk voor gebruiken? De PS3 en later PS4, ik heb ook digitale televisie via UPC maar kijk nagenoeg nooit.

Wat vind ik belangrijk? Haarscherp kleurrijk beeld zonder schrokkerige vertragingen. Full HD is een must voor mij, ik kijk niet veel films maar als ik kijk wil ik wel een mooi beeld zien. En als het even kan energie zuinig, ik heb ook geen zin om mijn besparingen jaarlijks af te dragen aan Eneco. De PS3 staat hier i.c.m. de TV erg vaak aan.

Waar staat mijn televisie? In de woonkamer, ik zet er ongeveer 4 a 4,5 meter vandaan. Er is redelijk veel zonlicht in de kamer.

Wat vind ik minder tot niet interessant? Smart TV, 3D, geluid (staat n.l. aangesloten via versterker)

Ik dacht zelf aan een grote van minimaal 46 inch. Mijn budget ligt ongeveer tot 650 euro.

Wie o wie helpt mij bij een keuze te maken. Zelf heb ik er niet veel verstand van. Iedereen alvast hartelijk dank voor het meedenken!!!

Anoniem reageren

Je bent niet ingelogd op PlaySense, heb je wel een account? Dan kun je hier inloggen. Heb je geen account? Klik hier om te registreren of post anoniem hieronder.

18 reacties

  1. 41 XP
    The_keF's avatar

    Ik heb niet veel verstand ervan, maar weet wel dat als je een goede tv wilt, je 3D en Smart TV voor lief moet nemen. In de goede tv’s zijn dat standaard features. Mindere tv’s hebben die opties sowieso niet.

  2. 531 XP
    Dreamingman's avatar

    Als je geen 3D en smart Tv wil. Dan zou ik bij je speciaal zaak of mediamarkt langs gaan. En gaan voor een goede duurdere tv die al wat langer uit is en waar dat smart allemaal niet op zit. Voordeel je hebt dan een dure tv voor weinig geld. Gewoon goed laten voorlichten. Kwa merken maakt het niet veel meer uit. Alle merken fabriceren wel goede tv’s.

  3. 589 XP
    xDutchSoldier's avatar

    – Hertz (Voor gamen 200 hertz of hoger)
    – Contrast( Hoe hoger hoe beter)
    – Grootte( 46 inch klinkt goed voor jou)
    – Eventueel een game mode op je tv i.v.m. input lag
    – Full hd

  4. 9 XP
    ThaGirl's avatar

    Ibood.nl heeft vandaag een hele goede en mooie Toshiba 46 inch in de aanbieding. 599,95 Euro.
    Het is wel een 3D en smart TV maar dat hoef je uiteraard niet te gebruiken.
    Ik heb zelf ook een Toshiba van 46 inch, 5 jaar oud en nog steeds een perfect beeld.
    Je moet wel voor 12 uur vanavond bestellen.
    Succes ermee.

  5. 589 XP
    xDutchSoldier's avatar

    Ibood.nl heeft vandaag een hele goede en mooie Toshiba 46 inch in de aanbieding. 599,95 Euro.
    Het is wel een 3D en smart TV maar dat hoef je uiteraard niet te gebruiken.
    Ik heb zelf ook een Toshiba van 46 inch, 5 jaar oud en nog steeds een perfect beeld.
    Je moet wel voor 12 uur vanavond bestellen.
    Succes ermee.

    Slechte aanbieding, bij bol is die goedkoper http://www.bol.com/nl/p/toshiba-46ul985g-3d-led-tv-46-inch-full-hd-internet-tv/9200000010437270/?Referrer=ADVNLTWE00202400099

  6. 1374 XP
    rva_96's avatar

    Meestal is Smart-TV toch wel een must hoor! Ik heb het persoonlijk niet, maar af en toe zou ik het wel eens fijn vinden.

    Verder MOET je gewoon een 4K/Ultra HD nemen 😛 Haha nee hoor gekkigheid 😉

    Full- HD is wel echt noodzakelijk hoor, en zoals hierboven is aangegeven hoe meer hertz hoe beter. Game mode is niet eens zo erg als dat er niet op zit, ik heb het persoonlijk ook niet en merk er vrij weinig van. Alleen dat de kleuren anders zijn, maar dat kan je gewoon met de hand instellen.

  7. 9 XP
    ThaGirl's avatar

    Slechte aanbieding, bij bol is die goedkoper http://www.bol.com/nl/p/toshiba-46ul985g-3d-led-tv-46-inch-full-hd-internet-tv/9200000010437270/?Referrer=ADVNLTWE00202400099

    WOW, wat een slechte aanbieding van Ibood, wel 95 cent duurder dan Bol.com. Proest.

  8. 367 XP
    The Hunter's avatar

    WOW, wat een slechte aanbieding van Ibood, wel 95 cent duurder dan Bol.com. Proest.

    + gratis verzending/retourneren, bij iBood VANAF € 5,95.. Kan dus oplopen, zeker met zo’n grote tv!

  9. 1384 XP
    Bappie-NL's avatar

    Ik had zelf deze tv gevonden op Bol.com.

    Het zure is alleen dat deze tv vorige week in de aanbieding was voor 449,= maar ze besloten hebben de aanbieding vroegtijdig te beëindigen. Hij zou tot en met afgelopen maandag in de aanbieding zijn, maar dat was die dus niet.

    Maar qua specificaties zou dit hem toch wel kunnen zijn? Wat denken jullie… Ik heb nog niets vergelijkbaars gevonden.

  10. 1789 XP
    Wesley_PS's avatar

    Tja, als je er veel op gamed, gewoon een Sony Bravia nemen. Panasonic heeft ook hele goeie tv’s, Samsung zou ik niet nemen, beeld is vaak flets

  11. 60 XP
    W3WillReturn's avatar

    Haha leuk topic, en toevallig heb ik net een nieuwe tv gekocht.

    De Panasonic TX-L32EM5E, ik gebruik nu nog KPN antenne wat een naar beeld geeft dat zeg.

    Hopelijk is dat 2 Augustus afgelopen, als ik kabel televisie neem en daarbij een HD ontvanger van Ziggo.

    Mijn Panasonic heeft een Game mode, volgens de verkoper van essentieel belang als je vaak gamed (ik weet niet of dat verkoop praatjes zijn, of dat die vent echt eerlijk was..)

    – Full HD Led.
    – 50 hertz.
    – Game mode.
    – Energielabel A+ (Het zuinigste wat er op dit moment te krijgen is)
    – €359.- + 5 jaar garantie.
    Verder is hij 32 inch wat aan 82 cm komt.

    Ben heel tevreden met mijn Panasonic,

    Met vriendelijke groet,

    Davey Boom.

  12. 2527 XP
    Sixstar6's avatar

    ga voor de HX850 Sony Bravia 55c
    hij is groot en zuining- Full HD Ready
    en het meest belegrijke voor game is de Ms niet boven 1.00 ms
    probeer zo min mogelijk 0,50 ms nog beter..
    en je Hz zo hoog alles kan..

  13. 1064 XP
    jonas46's avatar

    Tja, als je er veel op gamed, gewoon een Sony Bravia nemen. Panasonic heeft ook hele goeie tv’s, Samsung zou ik niet nemen, beeld is vaak flets

    waaruit haal jij je mening?, samsung staat samen met sony aan de top als het om televisie’s gaat. ik heb tot net geleden nog nooit iemand horen zeggen dat samsung slechte kwaliteit televisie’s zijn. ik heb een samsung 40 inch full hd 3d tv en ik ben hier meer dan tevreden over, prachtige kwaliteit!

  14. 1058 XP
    Vloetje's avatar

    Mijn Panasonic heeft een Game mode, volgens de verkoper van essentieel belang als je vaak gamed (ik weet niet of dat verkoop praatjes zijn, of dat die vent echt eerlijk was..)

    Het zal vast een goede TV zijn, maar dit zijn richtige verkooppraatjes. Zo’n beetje elke TV heeft een game-mode (zelfs wat oudere beestjes) en dat is, in mijn opinie, vaak zeker niet het optimale beeld om mee te gamen. Gewoon eigen instellingen en aankloten tot het er het mooist uitziet.

    OT: Weinig verstand van. Game zelf op een Samsung en (het meest op een inmiddels alweer een paar jaar oude) Sharp Aquos, waar ik erg tevreden mee ben.

  15. 41 XP
    The_keF's avatar

    ga voor de HX850 Sony Bravia 55c
    hij is groot en zuining- Full HD Ready
    en het meest belegrijke voor game is de Ms niet boven 1.00 ms
    probeer zo min mogelijk 0,50 ms nog beter..
    en je Hz zo hoog alles kan..

    HX850 is inderdaad een geweldige tv. Maar denk niet dat die nog te verkrijgen is, en zeker niet voor de € 650,- die TS in gedachten heeft. Voor gamen is minimaal 100 HZ wel een vereiste, maar meer HZ is niet per sé beter heb ik mij laten vertellen. Snelheid in ms is inderdaad wel belangrijk om op te letten als je graag gamed of sport kijkt.

  16. 417 XP
    Omer58's avatar

    Philips TV’s reageren meestal erg snel, en dat wil je hebben bij je nieuwe tv.
    De inputlag bij je nieuwe tv moet zo laag mogelijk zijn, Philips TV’s hebben die meestal erg laag.

  17. 979 XP
    Mikeyboy's avatar

    Ik heb niet veel verstand ervan, maar weet wel dat als je een goede tv wilt, je 3D en Smart TV voor lief moet nemen. In de goede tv’s zijn dat standaard features. Mindere tv’s hebben die opties sowieso niet.

    Wat The_keF zegt.

    Je gaat er langzaam toch naar toe, ook al wil je het niet.

    Ik heb zelf een Samsung Full HD tv, en iemand die ik ken een Smart TV, de smart tv is zodaning netjes afgewerkt,en kwa gaming ziet die er daar net strakker uit. (Overigens gaat het over 2 Samsung tv’s)

  18. 169 XP
    Grav3D1gger's avatar

    Ik had zelf deze tv gevonden op Bol.com.

    Het zure is alleen dat deze tv vorige week in de aanbieding was voor 449,= maar ze besloten hebben de aanbieding vroegtijdig te beëindigen. Hij zou tot en met afgelopen maandag in de aanbieding zijn, maar dat was die dus niet.

    Maar qua specificaties zou dit hem toch wel kunnen zijn? Wat denken jullie… Ik heb nog niets vergelijkbaars gevonden.

    Deze die je had gevonden zou ik niet nemen, daar is de input lag hoog. Als ik jou was zou ik nog ff doorsparen en een Sony Bravia KDL-47W805A kopen. Deze heeft een lage input lag. Deze kost +/- 1100 euro. De 42 inch kost +- 900 euro, maar dat is denk ik net te klein voor de afstand.