Forum

Topic: Een antwoord op de vraag wat next gen inhoudt..

Anoniem's avatar

Omdat mijn comment blijkbaar te lang is dacht ik maar het in een topic te gooien…

Dit is mijn ervaring en mening over de media industrie. Ik wou dit eens aan de gamers melden of laten weten, enjoy..
….

Grrrr. Dan maar weer eens opnieuw proberen schrijven.

Je moet weten dat de gaming industrie niet echt een next gen fase heeft maar eerder een marketing fase in perspectief van de devs en hardware companies..

Het gaat meestal zo..

1 een nieuwe next gen wordt geteased
2 een nieuwe next gen wordt aangekondigd
3 een nieuwe next gen wordt grondig uitgelegd
4 de nieuwe next gen is mooier,ogend,beter, krachtiger etc dan curerent gen x(bv ps4 vs ps3= ps4 is next gen, ps3 is curerent gen
5 op de tentoonstellingen worden we omver geblazen ondanks het maar high end versies zijn van curerent gen x(in dit geval dus ps3)
6 nieuwe features en look zijn gesetteld en verslinden dus de vorige gen..
7 constant trailers, info, en de pers geeft nog eens een boost er bij..
8 eindelijk de release: Iedereen kan nu eindelijk van de next gen genieten

NOTE: de truck van de marketing: next gen is zowizo sterker dan zijn voor ganger maar wist je dat de eerste games nogal high end versies zijn van de vorige gen?

Dit noemt men ook wel cross gen. Cross gen games zijn dus eigenlijk games die jou moeten doen overtuigen voor een next gen console te kopen ..

Games zoals watch dogs zijn al heel anders dan andere cross gen games maar toch is het nog maar een begin fase..

Waarom? Marketing zoals ik al zei. De games zullen inderdaad Nice zijn z’n leuk zijn etc maar weet wel dat markt er achter gewoon forced is voor zoveel mogelijk geld te hebben maar ook gewoon voor geen ideeën kwijt te raken/geen inspiratie meer…

Marketing kost geld maar technologie nog veel meer. Technologie die wij krijgen lijkt nieuw en in fact is het ook nieuw ..confused hè ?

Technologie wordt uitgevonden dankzij onderzoek te verrichten. Wetenschap speelt dus een belangrijke rol..

Technologie heeft veel wiskunde berekeningen op zich zodat het op maat kan komen en in werkelijkheid gebracht worden. Neem nu bv de video kaarten of resoluties..

Moesten die bedrijven dat allemaal direct op ons afvuren zijn ze dus hun top technologie aan het weg geven(bij wijze van spreken) en maken ze dus verlies. Wat dus kan leiden tot zware gevolgen..

Bv de resoluties van HD OF 4K. waarom nog geen 36 K ofzo? Bedrijven kunnen dit maken als ze willen maar zoals ik al zei technologie kost geld en heeft zijn juiste periode nodig.

De meeste fabrikanten werken zelfs samen in de economie. Bv bij een nieuwe GEN: nieuwe tv, nieuwe standaards, nieuwe resoluties, nieuwe technologie, nieuwe processors etc zodat de markt mee is en intact blijft.

Concurrentie speelt trouwens ook een grote rol…

Dus wat hebben we vandaag geleerd ?

1 PS24 ofzo kon al lang uit zijn maar door groot verlies etc
2 technologie kost geld, en dat wordt veroorzaakt door wetenschap
3 wiskunde+comptabelheid en dergelijke = nieuwe technologie

Technologie die wij niet kennen bestaat dus eigenlijk al lang maar omdat de tijd er niet rijp voor is leven we nu in een 2013 standaard ^^
Get it?
……..
Back to the ps4 😛

9: prototype krijgt een langere tijd van verademing dankzij de beschikbaarheid van console x voor de burgers. Dus kunnen de designers op hun gemak alles mooi afwerken; aanschouw de ps x slim..: geen software-fouten meer, zuiniger, compacter, en dergelijke..
10 games krijgen een nieuwe standaard en gamers zien eindelijk de kracht van console x hoewel velen dit toch niet doorhebben..
11 nieuwe futures,updates en dergelijke voor de technologie aantrekkelijk te houden zodat de life-cycle nog minder in gevaar komt..
12 alweer een nieuwe standaard maar deze keer echt de maximum dat de ps4 kan persen… Zie eens het verschil van een ps3 game uit 2007 en uit 2013..
Wel zo zal het ook zijn,trust me…
13 nieuwe speculaties over next gen, een niewe console x super slim: voelt cheap aan en veel nieuwe gamers kunnen er kennis mee maken dankzij de goedkopere prijs. Meestal enorm klein vs slim model, nog zuiniger, maar bestaand uit cheap afwerking and last but not least: geen disc tray meer!!!! Maar gewoon zo een oude als in cd spelers…(zolang de next gen fysieke content toelaat, voor cload gaming gen zal dat misschien een dubbele harde schijf zijn ofzo :D)

14 de nieuwe next gen in aantocht

15 aanschouw de vicieuze cirkel…van de marketing
…………

Perspectief van gamer

1 super blij en content etc. Lijdt er niet onder maar wordt dus onzichtbaar aan het lijntje gehouden…

2 bv ik trek me er niet veel van aan. Ik weet hoe het in een zit maar toch kan ik niet wachten voor de ps4.. Waarom?

Ik zie de ps4 meer als een upgrade dan een next gen.. Een gamer wil gewoon altijd het nieuwste kunnen spelen en zijn favoriete franchises….
…..
Zo dit is het wat, hopelijk komt mijn tekst deze keer wel op jullie site!!! 😀
…….
Mvg
Michael

Anoniem reageren

Je bent niet ingelogd op PlaySense, heb je wel een account? Dan kun je hier inloggen. Heb je geen account? Klik hier om te registreren of post anoniem hieronder.

7 reacties

  1. 882 XP
    ShadowhunterrX's avatar

    Hy vlieg ook hier. Aah nog steeds in je eigen wereldje :).

    Als je deze tekst op de site wil , moet je aan je zins opbouw werken en minder dingen verzinnen :).

  2. 1870 XP
    R*forever's avatar

    Hy vlieg ook hier. Aah nog steeds in je eigen wereldje :).

    Als je deze tekst op de site wil , moet je aan je zins opbouw werken en minder dingen verzinnen :).

    Aahh shadow jij bent ook overal :D. Gewoon eens wat sites uit getest en de e3 als bron gebruikt ..

    Wat blijkt?

    Ps only had bijna niks
    Ps pure had ook bijna niks en zijn soms weken te laat..
    Insidegamer is ok maar er zit teveel rotzooi op…
    Psx sense had mij verbaasd en is echt wel een top site..

    Dus mijn standaard bron : psx sense en forums voor fun..
    En uiteraard de officiële PlayStation community… Omdat ik daar niet weg van geraak 😛

    Tja ik wou gewoon eens mijn gedacht zeggen dus teveel gezegd vindt ik niet… In topics ging het ook makkelijker. Het ligt hem niet aan de zins opbouw maar aan de limiet voor de comments op artikels :D. De zins-opbouw en spellingsfouen zijn een ander geval maar deze moet ik ook wel eens dringend oppakken xd

  3. 882 XP
    ShadowhunterrX's avatar

    Haha. Ik zit maar op 3 sites :P. Komt goed vliegje 😀

  4. 1034 XP
    mickvl's avatar

    R* “Bigpost” Forever STRIKES AGAIN!

  5. 41 XP
    The_keF's avatar

    Misschien tijd om een boek te gaan schrijven?

  6. 1870 XP
    R*forever's avatar

    Misschien tijd om een boek te gaan schrijven?

    Die heb ik al maar wordt niet gepubliceerd 😛
    (Gaat niet over gamen..)

  7. 531 XP
    monsternon's avatar

    Next gen gaat maar om een ding games. Wat maakt uit hoe het er uit ziet daar koop je console niet voor. Ook al de Sony fans van tegenwoordig geven meer om de hardware dan om de games.