Forum

Topic: Ps3 12 gb Super slim upgraden

Anoniem's avatar

hoi,

ik heb laatst een ps3 12 gb spuper slim gekocht en ben er dus achter gekomen dat het geheugen dus best wel snel vol zit. Dus ik ging een beetje zoeken op het internet en kwam deze interne harde schijf tegen: https://www.dealstunter.nl/info/35/90/Z5K320-160/Hitachi_Travelstar_160GB_Sata,_Nieuw_!

Hebben jullie ervaring met deze schijf? Want ik wil deze misschien wel gaan kopen en wil graag weten of dit een geschikte schijf is.

Anoniem reageren

Je bent niet ingelogd op PlaySense, heb je wel een account? Dan kun je hier inloggen. Heb je geen account? Klik hier om te registreren of post anoniem hieronder.

16 reacties

  1. 882 XP
    ShadowhunterrX's avatar

    Vergeet niet dat je voor de Super slim ook apart een caddy moet kopen anders kan je HDD niet vastmaken. Ik had hetzelfde probleem met mij 12 GB ps3.

    Sorry , deze HDD ken ik niet. Maar volgens mij moet alle HDD gewoon werken als het de specs heeft die Sony aangeeft.

  2. 8831 XP
    7th-son's avatar

    Vergeet niet dat je voor de Super slim ook apart een caddy moet kopen anders kan je HDD niet vastmaken. Ik had hetzelfde probleem met mij 12 GB ps3.

    Sorry , deze HDD ken ik niet. Maar volgens mij moet alle HDD gewoon werken als het de specs heeft die Sony aangeeft.

    zit er geen ‘caddy’ (bracket) op de HDD die al in je PS3 zit?

  3. 882 XP
    ShadowhunterrX's avatar

    De 12 GB heeft geen HDD . Er zit alleen Flashgeheugen in. De ruimte waar de HDD hoort te zitten is helemaal leeg en heeft geen caddy. Had zelf me HDD 2 dagen er los inzitten :p

  4. 13 XP
    STBM_'s avatar

    dus als ik deze schijf koop en dan nog die caddy dan zou het allemaal moeten passen en werken?

  5. 882 XP
    ShadowhunterrX's avatar

    dus als ik deze schijf koop en dan nog die caddy dan zou het allemaal moeten passen en werken?

    Ja , normaal gesproken wel :).

  6. 13 XP
    STBM_'s avatar

    oke, bedankt. 😉

  7. 60 XP
    W3WillReturn's avatar

    Goedeavond STBM_

    Hier heb ik een officiele HDD van Sony + Caddy.

    http://www.wehkamp.nl/Zoeken/ArtikelDetail.aspx?SC=5EA&ArtikelNummer=703136&Nty=1&Ntk=ART&Ntt=playstation%203%20hdd&Nao=1&Ns=&N=186&IZ=True&Ztb=False&cm_pi=Home%20Page&cmid=WEH&VIEW=Grid

    €75,95.

    Hopelijk heeft deze reactie nut voor jou..

    Met vriendelijke groet,

    W3WillReturn.

  8. 13 XP
    STBM_'s avatar

    Hallo,

    Maakt het uit of het een schijf van sony is want ik heb ook op die dealstunter site een schijf gezien van 320 gb en dat voor 45, 00 euro en dat zou dan in combinatie met een caddy van 10.00 euro uitkomen op 55 euro.

    dat komt financieel beter uit voor mij.

    en ik vraag me af of het uitmaakt of je 160 gb of 320gb neemt? hoelang doe je ongeveer met dit aantal gb?

    Met vriendelijke groet STBM_

  9. 60 XP
    W3WillReturn's avatar

    Ik zou persoonlijk gaan voor de officiele van Sony, dan weet je automatisch dat het past in de Playstation 3.

    Maar qua het finaciele plaatje, is de andere HDD beter inderdaad..

    In 160 gb & 320 gb zit inderdaad een groot verschil, je moet bij jezelf nagaan wil ik veel spellen erop installeren (denk aan Far Cry 3, bezit toch al dik 6 gb. Wil je der films opzetten of veel muziek?

    Die vragen moet je jezelf allemaal afvragen, en dan kan je een keuze maken van 160 gb of 320 gb.

    Met vriendelijke groet,

  10. 8831 XP
    7th-son's avatar

    Ik zou persoonlijk gaan voor de officiele van Sony, dan weet je automatisch dat het past in de Playstation 3.

    Maar qua het finaciele plaatje, is de andere HDD beter inderdaad..

    In 160 gb & 320 gb zit inderdaad een groot verschil, je moet bij jezelf nagaan wil ik veel spellen erop installeren (denk aan Far Cry 3, bezit toch al dik 6 gb. Wil je der films opzetten of veel muziek?

    Die vragen moet je jezelf allemaal afvragen, en dan kan je een keuze maken van 160 gb of 320 gb.

    Met vriendelijke groet,

    en dan valt 6 Gb nog mee voor een spel!
    als je Ni no kuni of the last of us download vanuit PSN, zit je al op de 20GB per game!

  11. 882 XP
    ShadowhunterrX's avatar

    OF je neemt deze 😛 60 euries , met caddy en 500 GB XD.

    http://www.dixons.nl/games-software/sony-playstation-3/accessoires/16011803/sony-hdd-caddy-inclusief-500gb-2-5.html#.UeZL6m3AFqM

    Ik zou alleen maar voor veel GB gaan als je zeker weet dat je veel gaat gebruiken of als je ooit PSN+ neemt.

    @W3WillReturn
    Het maakt eigenlijk niet zoveel uit. Als je gewoon aan de 3 kenmerken houd die Sony geeft dan pas die altijd. Niet dat de HDD van Sony zelf is uit die doos.

  12. 60 XP
    W3WillReturn's avatar

    OF je neemt deze 😛 60 euries , met caddy en 500 GB XD.

    http://www.dixons.nl/games-software/sony-playstation-3/accessoires/16011803/sony-hdd-caddy-inclusief-500gb-2-5.html#.UeZL6m3AFqM

    Ik zou alleen maar voor veel GB gaan als je zeker weet dat je veel gaat gebruiken of als je ooit PSN+ neemt.

    @W3WillReturn
    Het maakt eigenlijk niet zoveel uit. Als je gewoon aan de 3 kenmerken houd die Sony geeft dan pas die altijd. Niet dat de HDD van Sony zelf is uit die doos.

    Wauw, dat is wel een betere aanbieding inderdaad haha!
    Ja daar heb je gelijk in, iedereen zijn voorkeur toch.

    Met vriendelijke groet,

  13. 13 XP
    STBM_'s avatar

    ik heb denk ik niet zo heel veel gb nodig want ik ben niet echt van plan om muziek en films erop te zetten maar ik denk erover

    btw. die aanbieding van de dixons is eigenlijk wel erg goed.

  14. 13 XP
    STBM_'s avatar

    Daar ben ik weer, was op vakantie.
    Maar ik heb nog een vraag. Ik ben dus van plan om die harde schijf te kopen met de caddy. Is het dan gewoon het spul in de playstation en je bent klaar of moet je nog iets extras downloaden?

    Met vriendelijke groet,

  15. 13 XP
    STBM_'s avatar

    Nou ik ben naar de Dixons geweest voor die aanbieding, blijkt het dat ie al was afgelopen. (naja geen probleem)
    Maar toen ik aan zo medewerker vroeg of ie hem uit de vitrine wilde halen zei hij dat er helemaal geen harde schijf bij in zat, dus dan zou je gewoon een caddy kopen voor 70 euro. Wat een afzetters daar bij de Dixons. Is al de tweede keer.

    Dus trap daar niet in!

  16. 13 XP
    STBM_'s avatar

    Maar als je hem via internet besteld krijg je er wel een hdd bij!
    Wat een super deal!