Forum

Topic: Wat zou jij doen met een miljoen?

Anoniem's avatar

Simpeler kan haast niet, wat zou jij doen met een miljoen?

Anoniem reageren

Je bent niet ingelogd op PlaySense, heb je wel een account? Dan kun je hier inloggen. Heb je geen account? Klik hier om te registreren of post anoniem hieronder.

22 reacties

  1. 292 XP
    donselaar's avatar

    als je het op een spaar rekening zet heb je momenteel 1,8% rente en heb je dus 18.000 euro per jaar aan gratis geld. Dit resulteert dat je elk baantje kan nemen waar je gelukkig van wordt om een normaal of zelfs goed inkomen te hebben… Dit zou ik doen…

  2. 653 XP
    Straatveger's avatar

    Ik zou alle kinderen in mijn dorp gratis ijs geven met dit weer..

  3. 636 XP
    klapper's avatar

    Huisje in het buitenland kopen, en vertrekken uit nederland.
    @ mickvl Hoezo dan moet je van je geld af ?

  4. 130 XP
    justR's avatar

    als je het op een spaar rekening zet heb je momenteel 1,8% rente en heb je dus 18.000 euro per jaar aan gratis geld. Dit resulteert dat je elk baantje kan nemen waar je gelukkig van wordt om een normaal of zelfs goed inkomen te hebben… Dit zou ik doen…

    Klinkt leuk… als je niet in Nederland woont. Boven de (even gokken) 50.000 euro spaargeld (inclusief partner, bedrag is lager als je alleen bent) gaat de belastingdienst geld innen over je rendement van 4%. Aangezien de rente niet hoger ligt dan 2% behaal je dus geen rendement van 4%, maar dat interesseert de belastingdienst niet. Die halen dan via box 3 even 38.000 euro bij je weg. Je geld wordt dan langzaam opgevreten in dit land. Als je één miljoen euro hebt dan moet je je gewoon uitschrijven uit Nederland en zo snel mogelijk vertrekken naar een land met een beter belastingsysteem betreffende spaargelden.

  5. 653 XP
    Straatveger's avatar

    Geef maar aan rutte, die is het beste in geld verspilling

  6. 1034 XP
    mickvl's avatar

    Wauw dit gaat ietsje verder dan ik gedacht had? Hahahaha.

    Ik zou allereerst een Dodge Charger R/T uit 69 kopen

    http://www.collectioncar.com/files/2670-11315395396-1.JPG

    Vervolgens een flink huis, met een muziekstudio in de kelder. Groot drumstel, 24 kanaals mengpaneel, high-end opnameapparatuur, hele muur vol met gitaren, een flinke Steinway-vleugel, synths, een Hammond orgel, een flinke Mac om alles op te mixen, et cetera.

    Dan zou ik een loungekamer inrichten met veel gameapparatuur. Meerdere PS3’s en monitoren zodat ik met mijn vrienden lan-parties kan houden. Een grote slaapkamer met een superdeluxe bed met heel veel kussens, flinke TV aan de muur gemonteerd, alles wat je maar wensen kan.

    Pfoe, laat mij als ik volwassen ben die loterij maar winnen!

  7. 2105 XP
    da_teamkilla's avatar

    Klinkt leuk… als je niet in Nederland woont. Boven de (even gokken) 50.000 euro spaargeld (inclusief partner, bedrag is lager als je alleen bent) gaat de belastingdienst geld innen over je rendement van 4%. Aangezien de rente niet hoger ligt dan 2% behaal je dus geen rendement van 4%, maar dat interesseert de belastingdienst niet. Die halen dan via box 3 even 38.000 euro bij je weg. Je geld wordt dan langzaam opgevreten in dit land. Als je één miljoen euro hebt dan moet je je gewoon uitschrijven uit Nederland en zo snel mogelijk vertrekken naar een land met een beter belastingsysteem betreffende spaargelden.

    Wow dat is echt balen. Het land uit dan maar, ik vond NL toch al maar niks ^_^

  8. 41 XP
    The_keF's avatar

    Klinkt leuk… als je niet in Nederland woont. Boven de (even gokken) 50.000 euro spaargeld (inclusief partner, bedrag is lager als je alleen bent) gaat de belastingdienst geld innen over je rendement van 4%. Aangezien de rente niet hoger ligt dan 2% behaal je dus geen rendement van 4%, maar dat interesseert de belastingdienst niet. Die halen dan via box 3 even 38.000 euro bij je weg. Je geld wordt dan langzaam opgevreten in dit land. Als je één miljoen euro hebt dan moet je je gewoon uitschrijven uit Nederland en zo snel mogelijk vertrekken naar een land met een beter belastingsysteem betreffende spaargelden.

    Een kleine correctie, het is 30% van een uitgaand rendement van 4%. Dus eigenlijk 1,2%. Maar tel daar de inflatie bij op die gemiddeld 2% is (op het moment zelfs 2,9% volgens mij) en sparen kost je meer geld dan dat het je oplevert.

    Sparen is dom..

  9. 454 XP
    desauzenman's avatar

    Een mooie huis kopen, en beetje aan me ouders geven en aan me zus, een dikke auto kopen en voorde rest lekker op de bank zetten.

    Is veel beter met deze tijden :p

  10. 1870 XP
    R*forever's avatar

    Hmm met een miljoen koop je al wat slaven en girls..(jk)

    Nee ik zou het niet weten.

  11. 6 XP
    dwaynee13's avatar

    Zoiezo ff de lokale saturn of mediamarkt afgaan hoop digitaal stuff kopen en even huisje kopen en autotje en er meteen een vakantie eracheraan plakken

    en het geld zwart thuis neerleggen wat we over houden ga niks aan rutte geven 😛

  12. 1034 XP
    mickvl's avatar

    Zoiezo ff de lokale saturn of mediamarkt afgaan hoop digitaal stuff kopen en even huisje kopen en autotje en er meteen een vakantie eracheraan plakken

    en het geld zwart thuis neerleggen wat we over houden ga niks aan rutte geven 😛

    Ik wou zeggen, gewoon een flinke kluis kopen! Komt de volgende eigenaar van je huis ook nog eens op imgur.

  13. 644 XP
    YamiHoshi.nl's avatar

    Met een miljoen zou ik er veel mee kunnen doen.
    Maar, hoe meer geld iemand heeft, hoe gieriger die wordt, dus ik hoop dat ik die niet win.

  14. 1034 XP
    mickvl's avatar

    Met een miljoen zou ik er veel mee kunnen doen.
    Maar, hoe meer geld iemand heeft, hoe gieriger die wordt, dus ik hoop dat ik die niet win.

    Nou nou nou tot dat je echt eens een keer wint, dan ga je echt niet weigeren hoor 😉

  15. 752 XP
    Knockelhead's avatar

    Ze zeggen altijd met geld kan je geld maken. Dus zou het ergens in investeren. Niet alles maar 60% ongeveer.

  16. 1034 XP
    mickvl's avatar

    Ze zeggen altijd met geld kan je geld maken. Dus zou het ergens in investeren. Niet alles maar 60% ongeveer.

    Je weet maar nooit, dat is altijd een risico dat je neemt. Je kan het op die manier net zo goed allemaal verliezen.

  17. 644 XP
    YamiHoshi.nl's avatar

    Van wat ik heb gemerkt, overal, is dat geld de mensheid gierig maakt.
    Meestal heb je dat zelf niet in de hand, maar de armen zijn over het algemeen guller dan de rijken.
    Het is toch het beste om ergens in het midden te hangen, wat weer niet goed is, want dan ben je helemaal de klos bij de Belasting.
    De armen krijgen steun, de rijken houden geld over, maar in het midden…dan ben je alles kwijt.

  18. 1439 XP
    VinnieWalker's avatar

    Knockelhead heeft gelijk. Als je je eerste miljoen hebt verdient, is de tweede een stuk makkelijker. Ik zou, zeker nu, bijna alles investeren. 2 ton voor een dikke auto, wat goede pakken, casual kleding, Rolex Submariner (black/black) en wat dan nog over is vrij uitgeven. 8 ton investeren, waarvan 5 ton in redelijk stabiele aandelen + obligaties streven naar 10% rendement en 3 ton investeren in wat eigen projecten / startups.

    Winnen is leuk, maar ik zou het trouwens liever zelf opbouwen.

  19. 1 XP
    MQG's avatar

    ik zou alles doen me zus neuken en me leraar slaan

  20. 1034 XP
    mickvl's avatar

    ik zou alles doen me zus neuken en me leraar slaan

    Uhm, wat?

  21. 1034 XP
    mickvl's avatar

    Hmmmm, misschien wel de Saint’s Row IV Wad Wad Edition kopen?

  22. 247 XP
    robinho123's avatar

    ik zou alles doen me zus neuken en me leraar slaan

    Lol, Jij snapt em ;P