Forum

Topic: Internet provider & PS3

Anoniem's avatar

Laatst had ik hier op psx-sense een topic geplaatst betreft welke internet provider, http://www.psx-sense.nl/forum/showthread.php?13819-Internet-provider allen nog bedankt voor het antwoorden.

De vorige topic heeft de doorslag gegeven, ik ben voor de provider UPC gegaan. Nu heb ik 100mbps down, en 10 mbps up. Ik maak er sinds vandag precies 9 dagen gebruik van en tot nu toe zeer en zeer tevreden. Alles loopt stabiel, nog niet uitgevallen en geen verdere storingen. 9 Dagen is natuurlijk nog wat te vroeg om de conclusie te trekken dat het goed werkt, maar al met al ben ik tevreden.

Draadloos haal ik op de laptop 48mbps down, 10up.
Bedraad haal ik op de laptop 92mbps down, 10up.

Draadloos is natuurlijk tegenover een contract van 100mbps “weinig”, maar daar spelen verschillende rollen in mee. Nu loop ik tegen het volgende problemen aan:

Op de ps3 haal ik draadloos maar 18 tot 20mbps down, en 8mbps up.
Dit vind ik bar weinig tegenover de 48 die de laptop ontvangt, expres ps3 op zelfde afstand van de router gezet. Alle andere apperaten die internet gebruiken uit gezet maar het komt maar niet boven de 20mbps down, en 8mbps up. Bedraad niet hoger dan 38, 38 is oké maar bedraad is zeer onhandig. Hoe kan ik dit verhelpen? Poorten openzetten of dergelijke? ik heb nu een technicolor TC7200. Mijn nat-type op ps3 is nu 2.
Aangezien bedraad onhandig is heb ik nu internet via het stroomnetwerk, daar haal ik snelheden van 25mbps down, en 8.5up. Nog steeds vrij laag tegenover wat ik op andere apperaten haal dus ik hoop dat ik mede dankzij jullie een betere wifi krijg op de ps3.

Nu over naar de ping, op de laptop heb ik nu een ping van 7ms tot 15ms.
Dit is zeer netjes tegenover de 45ms die ik eerst had. Nu zou ik willen weten hoe veel ms de ping is op de ps3. Ik hoorde dat die vaker hoger ligt dan bij bv een laptop. Maar nu weet ik niet hoe dat moet, pingtest en speedtest werkt niet op de ps3, zonet nog geprobeerd. Iemand een trucje?

Al met al gaat het zoveel fijner, het gamen gaat perfect en hoef geen uren meer te wachten op een download wat ik voorheen had. Nogmaals bedankt voor het antwoorden.

KramerYouri,

Anoniem reageren

Je bent niet ingelogd op PlaySense, heb je wel een account? Dan kun je hier inloggen. Heb je geen account? Klik hier om te registreren of post anoniem hieronder.

4 reacties

  1. 531 XP
    Dreamingman's avatar

    Ligt gewoon aan het psn netwerk dat je zon trage verbinding hebt. Je haalt op het psn netwerk nooit je max en vaak vanwege drukte download je ook langzamer dan je max. Heb zelf maar een 30mbit verbinding en of ik nu bedraad of draadloos ga ook daar haal ik nooit het maximum op. En er zijn veel teveel schommelingen op het psn netwerk. De ene keer wel stabiel andere keer zeer wisselend. Ligt dus niet aan je eigen internetverbinding of router maar eerder aan het psn netwerk.

  2. 2105 XP
    da_teamkilla's avatar

    Ik haal met m’n PS3 de internetsnelheid van m’n PC ook bij lange na niet, is volgens mij best normaal.

  3. 183 XP
    KramerYouri's avatar

    Bedankt voor het antwoorden,

    Moet me er maar bij neerleggen.
    Wat me wel nog opviel is dat ps3 geen N-WLAN kaart heeft, ik denk dat internet bij playstation 4 wat vlotter zal gaan.

  4. 169 XP
    Grav3D1gger's avatar

    Ja dat mag je toch wel aannemen dat de ps4 sneller is. Anders wordt het een enorme domper.