Forum

Topic: Ipad en Itunes en synchroniseren

Anoniem's avatar

Gelukkig is er een off topic sectie in dit forum waar ik dit bericht kwijt kan. Ik ben namelijk op zoek naar een antwoord en ik hoop dat jullie daarbij kunnen helpen. Ik weet dat PSX-sense ook een apple pagina beheert, maar ik zie het niet zitten om weer een account te maken.

Het volgende is het geval. Ik ben echt wel een apple fan, maar itunes zit toch echt heel heel heel slecht in elkaar als je het mij vraagt. Een echt alternatief is er niet dus het is een gedwongen huwelijk, zal maar zeggen.
Ik wil mijn ipad een beetje schonen, dus ik wil overbodige apps, foto’s en video’s eraf halen.
Het is mij opgevallen dat je moet aangeven wanneer je NIET wilt synchroniseren, wat ik persoonlijk vreemd vind. Het vinkje heb ik gezet dus hij zou niet moeten synchroniseren. Ik plug mijn ipad in de computer en hij synchroniseerd inderdaad niet. Totdat ik apps van mijn ipad ga halen. Als ik dan op toepassen druk om de apps te verwijderen, begint Itunes keurig op mijn ipad te kijken welke apps erop staan. Als de apps niet op mijn computer staan, synchroniseert ituns keurig de ontbrekende apps en zet deze op mijn computer. Mijn computer zit bijna vol met als gevolg dat ik telkens een melding krijg dat mijn computer vol zit. Vervolgens haal ik de apps van mijn computer en krijg dan de melding dat deze ook van mijn ipad worden verwijderd als ik opnieuw synchroniseer.

Nu had ik een vinkje gezet bij niet synchroniseren, dus het zou geen probleem moeten zijn. Echter gelet op het eerdere verhaal is mijn vertrouwen erg laag dat er niet gesynchroniseerd wordt.

Het lijkt er op dat wanneer je apps via itunes verwijderd, je in een neerwaartse spiraal terecht komt van ergernissen.

Weet één van jullie hoe ik uit kan zetten dat itunes vanalles zelf gaat bepalen. Dus als ik apps verwijder hij niet gelijk gaat synchroniseren en dat wanneer ik een app van mijn computer itunes niet gelijk de apps van mijn ipad afhaalt?

Namens mij en mijn bloeddruk bedankt voor de hulp 🙂

ohhh en de foto’s en video’s heb ik overigens ook niet op itunes gevonden.

Anoniem reageren

Je bent niet ingelogd op PlaySense, heb je wel een account? Dan kun je hier inloggen. Heb je geen account? Klik hier om te registreren of post anoniem hieronder.

3 reacties

  1. 1870 XP
    R*forever's avatar

    Gelukkig is er een off topic sectie in dit forum waar ik dit bericht kwijt kan. Ik ben namelijk op zoek naar een antwoord en ik hoop dat jullie daarbij kunnen helpen. Ik weet dat PSX-sense ook een apple pagina beheert, maar ik zie het niet zitten om weer een account te maken.

    Het volgende is het geval. Ik ben echt wel een apple fan, maar itunes zit toch echt heel heel heel slecht in elkaar als je het mij vraagt. Een echt alternatief is er niet dus het is een gedwongen huwelijk, zal maar zeggen.
    Ik wil mijn ipad een beetje schonen, dus ik wil overbodige apps, foto’s en video’s eraf halen.
    Het is mij opgevallen dat je moet aangeven wanneer je NIET wilt synchroniseren, wat ik persoonlijk vreemd vind. Het vinkje heb ik gezet dus hij zou niet moeten synchroniseren. Ik plug mijn ipad in de computer en hij synchroniseerd inderdaad niet. Totdat ik apps van mijn ipad ga halen. Als ik dan op toepassen druk om de apps te verwijderen, begint Itunes keurig op mijn ipad te kijken welke apps erop staan. Als de apps niet op mijn computer staan, synchroniseert ituns keurig de ontbrekende apps en zet deze op mijn computer. Mijn computer zit bijna vol met als gevolg dat ik telkens een melding krijg dat mijn computer vol zit. Vervolgens haal ik de apps van mijn computer en krijg dan de melding dat deze ook van mijn ipad worden verwijderd als ik opnieuw synchroniseer.

    Nu had ik een vinkje gezet bij niet synchroniseren, dus het zou geen probleem moeten zijn. Echter gelet op het eerdere verhaal is mijn vertrouwen erg laag dat er niet gesynchroniseerd wordt.

    Het lijkt er op dat wanneer je apps via itunes verwijderd, je in een neerwaartse spiraal terecht komt van ergernissen.

    Weet één van jullie hoe ik uit kan zetten dat itunes vanalles zelf gaat bepalen. Dus als ik apps verwijder hij niet gelijk gaat synchroniseren en dat wanneer ik een app van mijn computer itunes niet gelijk de apps van mijn ipad afhaalt?

    Namens mij en mijn bloeddruk bedankt voor de hulp 🙂

    ohhh en de foto’s en video’s heb ik overigens ook niet op itunes gevonden.

    Jouw tekst is een beetje een wir war. Maar ik ga toch mijn best doen om je te helpen uit mijn ervaring met iTunes ..

    1 iTunes is de beste speler die je maar kunt bedenken en is echt zeer aangenaam.
    2 jij hebt het dus meer over persoonlijk gebruik. Daar geef ik je 100% gelijk in. Dat de instellingen echt kut zijn. Maar Apple houdt nu eenmaal van eenvoudigheid en beveiliging (jk)

    Wat je moet doen?

    Wanneer je een account hebt kun je dus aan de slag. Maar eens een account begint de hel…

    Alles wat van jou is, blijft van jou…

    iTunes is zeer gebruiksvriendelijk maar ik raad het ten zeerste af om jouw iTunes door iemand anders te laten gebruiken. Wanneer je iTunes hebt. Gebruik je het dus enkel voor je eigen op pc ..

    Waarom?

    Als iemand anders zijn iPod insteekt. Wordt alles gesynchroniseerd als je instellingen bent vergeten aan te passen..
    En dit kan dus voor veel verwarring zorgen..

    Van foto’s tot video’s
    Van apps tot muziek
    Van back ups tot zelfs een nieuwe configuratie …grr
    ….

    Wat ik dus aanraad:

    1 Blijf zoveel mogelijk er van af!!! Installeer iOS 5/hoger. En gebruik de wifi versie in plaats van pc…

    2 installeer een jailbreak op jouw ipad/iPhone. En nee je iPhone gaat er niet van kapot etc. Zorg gewoon dat deze un tetherd is en niet in beta stages voor bv al volgende iOS …

    Tetherd= via pc telkens opnieuw erop zetten wanneer je hem uitschakeld
    Un tetherd= jailbreak werkt normaal als een gewone software. Dus herladen etc mag.

    3 indien je de jealbreak hebt: installeer ifile uit cydia. Leer er mee omgaan en je kunt elke file gemakkelijk verplaatsen 🙂
    Ik kan bv elke video/muziek eender waar zetten en kan het zelfs gebruiken in editing programma’s. Zeer handig!!

    4 indien je denkt dat jouw iPad/i device eraan is, het kan niet!!!! Apple zijn software is echt sterk!!!!

    Dagen lang vast op een bepaald scherm of je kan hem niet meer opstarten? (Een brick dus)

    Advies: laat je niet bedotten door mensen die hier geld voor vragen want het is echt kei simpel te repareren..

    Gewoon resetten. Maar meestal lijdt dit tot een brick..

    Dus :

    1 ga naar itunes
    2 plug jouw jailbreaked device in
    3 zet in defu mode of dergelijke: houdt de power button/home in totdat de Apple erweer op komt ..
    4ga naar software update
    5 installeer op pc
    6 ga naar internet voor een down-grade. Software ..
    7 nu zal het apparaat worden herkend in iTunes ..
    8 doe een volledige reset en kies laatst bewerkte back up… Geadvanceerd.
    9 ctr F. Zoek nu de downgrade die je downloade en selecteer deze
    10 laat deze zijn werk doen..
    11 gefeliciteerd jouw i device werkt weer als een parel

    Problemen? Repeat process. Ik heb dit 4 keer achter elkaar gedaan en toen werkte het weer. Dus panikeer niet !!

    12 installeer nu de nieuwste update : gefeliciteerd je hebt nu een iOS x (huidige software) device…

    Mvg
    Michael

  2. 1199 XP
    chris65's avatar

    Bedankt voor je reactie. Het is inmiddels gelukt om niet allerlei andere processen naast het verwijderen (het eigenlijke doel) op de starten. Ik vind dit echt vervelend aan itunes hoor. Normaal gesproken vind het “intuïtieve” deel van apple echt handig, maar in dit geval werkt het averechts.

    Ben jij trouwens ook lid van het officiële playstation forum? of zijn er meerdere vliegen in de wereld? 🙂 Shadowhunter is trouwens overduidelijk.

  3. 1870 XP
    R*forever's avatar

    Bedankt voor je reactie. Het is inmiddels gelukt om niet allerlei andere processen naast het verwijderen (het eigenlijke doel) op de starten. Ik vind dit echt vervelend aan itunes hoor. Normaal gesproken vind het “intuïtieve” deel van apple echt handig, maar in dit geval werkt het averechts.

    Ben jij trouwens ook lid van het officiële playstation forum? of zijn er meerdere vliegen in de wereld? 🙂 Shadowhunter is trouwens overduidelijk.

    Jup…