Forum

Topic: Vragen voor aankoop PS 3 12GB

Anoniem's avatar

Hallo,

ik ben van plan om deze week een Playstation 3 te kopen,
ik kan een nieuwe PS 3 slim 12 gb kopen voor 129€, de externe harde schijf van 250GB kost 59€. Een model van 500GB kost nog altijd 288€, dus lijkt me dit eerste interessanter, maar wat denken jullie? Waarvoor dient het geheugen? Als ik enkel games koop en niet online koop, download of game, heb ik dan genoeg met de 12GB, of breid ik beter uit? Of zou ik uitbreiden met de officiële 250GB? Of is er een ander systeem om een gewone harde schijf (later) in te bouwen?

Nu heb ik toch ook nog enkele andere vragen:

ik heb nog games van PS 2, kunnen deze ook op PS 3 worden gespeeld?
Vooral mijn singstargames met microfonen zou ik willen gebruiken, zou dit lukken?

Zijn de controllers van de PS 2 bruikbaar op een PS 3?

Alvast bedankt!

Timmy

Anoniem reageren

Je bent niet ingelogd op PlaySense, heb je wel een account? Dan kun je hier inloggen. Heb je geen account? Klik hier om te registreren of post anoniem hieronder.

17 reacties

  1. 1061 XP
    megafire777's avatar

    12 gb is niet veel maar het gaat om ssd dus dan is je ps3 sneller(hb ik ook in mijn ps3 gestopt nadat 40gb weining werdt) 🙂 een goed spel is zo 6 gb. dus extern 250 hdd er bij is een goeie keuze.
    ps2 controllers zijn niet te gebruiken op de ps3
    alleen de eerste generatie ps3’s kon ps2 games afspelen dus als jou ps3 het kan dan heb je geluk
    singstar weet ik niks van.
    en bij ps3 en ps4 kan je de hdd vergroten zolang deze dezelfde formaten hebben

  2. 1556 XP
    Mithrandir's avatar

    Let op, een externe harde schijf kan je geen games op opslaan. Je moet een laptop disk (2,5″) hebben, en die inbouwen. Inbouwen is eenvoudig, je hebt er bij de 12GB versie wel een Sony bracket voor nodig.
    Die 12 GB is echt een heel erg instapmodel, en eigenlijk alleen geschikt als je weinig tot geen spellen speelt. Als je Gran Turismo 5 wil spelen, heb je die 12 GB al vol zitten. Stel dat je een PS Plus abonnement erbij neemt, dan MOET je een grotere disk hebben. Als je totaal niet technisch bent, ga dan gewoon voor de 500GB versie.
    PS2 games kan je NIET op de PS3 afspelen, met als uitzondering Singstar. De liedjes daarvan kan je ook op de PS3 gebruiken (er is geloof ik 1 uitzondering..)
    De microfoon zou gewoon moeten werken. Meer Singstar info kan je hier vinden: http://www.singstar.com/nl_NL/learn-more.html

    Een PS2 controller werkt op de PS3, via een adapter. (bv http://www.amazon.com/PS2-USB-Dual-Controller-Adapter-Converter/dp/B000F6BGXY)

    Succes met de keuze!

  3. 9 XP
    GamerDUT's avatar

    228 kost de PS3 Super Slim 500GB hoor.
    http://tweakers.net/pricewatch/320307/sony-playstation-3-slim-(2012)-500gb-zwart.html

    12 gb is niet veel maar het gaat om ssd dus dan is je ps3 sneller(hb ik ook in mijn ps3 gestopt nadat 40gb weining werdt) 🙂 een goed spel is zo 6 gb. dus extern 250 hdd er bij is een goeie keuze.
    ps2 controllers zijn niet te gebruiken op de ps3
    alleen de eerste generatie ps3’s kon ps2 games afspelen dus als jou ps3 het kan dan heb je geluk
    singstar weet ik niks van.
    en bij ps3 en ps4 kan je de hdd vergroten zolang deze dezelfde formaten hebben

    Extern kan je nier gebruiken om games op te slaan.

  4. 416 XP
    P@TRICK's avatar

    Die 12GB is GEEN ssd maar gewoon een Flash geheugen op het moederbord

    Een vriend van mij had toen hij de 12GB kocht na 1 week al spijt

    Volgens hem een ssd/flash hoe groter hoe sneller …
    Zijn PS3 is nu sneller sinds hij een 500GB schijf erin gedaan geeft

    Games kunnen sowieso niet op een externe schijf

    Kijk net als GamerDUT zegt bij tweakers of op deze site bij Zondag budgetdag

    Suc6

  5. 1061 XP
    megafire777's avatar

    Die 12GB is GEEN ssd maar gewoon een Flash geheugen op het moederbord

    Een vriend van mij had toen hij de 12GB kocht na 1 week al spijt

    Volgens hem een ssd/flash hoe groter hoe sneller …
    Zijn PS3 is nu sneller sinds hij een 500GB schijf erin gedaan geeft

    Games kunnen sowieso niet op een externe schijf

    Kijk net als GamerDUT zegt bij tweakers of op deze site bij Zondag budgetdag

    Suc6

    lol ik heb mijn 40 gb ps3 fat een 128 gb ssd gegeven en nu is hij sneller dan de meeste met 500gb ps3;)

  6. 416 XP
    P@TRICK's avatar

    lol ik heb mijn 40 gb ps3 fat een 128 gb ssd gegeven en nu is hij sneller dan de meeste met 500gb ps3;)

    Ja dat klopt … Maar in de 12GB PS3 zit GEEN ssd van 128GB
    Maar slechts een Flash geheugentje van 12GB

    Anders was het wel een PS3 128GB 😉

  7. 1556 XP
    Mithrandir's avatar

    Het is idd 12 GB Flash geheugen, maar werkt ‘gewoon’ als HDD (maar dan sneller). Als je er een eigen HDD in zet, wordt de 12GB uitgeschakeld.

    De 12GB versie heb je dus niet veel aan, tenzij je OF er een hele grote HDD in gaat zetten (1TB of groter), OF je vrijwel geen games gaat spelen. In alle andere gevallen gewoon de 500GB versie kopen 🙂

  8. 2417 XP
    Sensu's avatar

    En je moet er ook even rekening mee houden dat de OS van de PS3 zelf ook al zo’n 4GB in beslag neemt. Wat houd je dan nog over eigenlijk… ;/

  9. 377 XP
    Valentino1994's avatar

    Ik zou gewoon een 500GB versie kopen en zo duur is die niet meer.
    En met Singstar heb je geluk, op iedere PS3 kun je gratis Singstar downloaden en alle PS2 versies van Singstar worden ondersteund.
    De rest van de PS2 spellen werken niet op PS3, behalve op de 60GB (fat) editie.

  10. 5 XP
    timmy1990's avatar

    Let op, een externe harde schijf kan je geen games op opslaan. Je moet een laptop disk (2,5″) hebben, en die inbouwen. Inbouwen is eenvoudig, je hebt er bij de 12GB versie wel een Sony bracket voor nodig.
    Die 12 GB is echt een heel erg instapmodel, en eigenlijk alleen geschikt als je weinig tot geen spellen speelt. Als je Gran Turismo 5 wil spelen, heb je die 12 GB al vol zitten. Stel dat je een PS Plus abonnement erbij neemt, dan MOET je een grotere disk hebben. Als je totaal niet technisch bent, ga dan gewoon voor de 500GB versie.
    PS2 games kan je NIET op de PS3 afspelen, met als uitzondering Singstar. De liedjes daarvan kan je ook op de PS3 gebruiken (er is geloof ik 1 uitzondering..)
    De microfoon zou gewoon moeten werken. Meer Singstar info kan je hier vinden: http://www.singstar.com/nl_NL/learn-more.html

    Een PS2 controller werkt op de PS3, via een adapter. (bv http://www.amazon.com/PS2-USB-Dual-Controller-Adapter-Converter/dp/B000F6BGXY)

    Succes met de keuze!

    Hallo,

    allemaal bedankt voor de reacties.
    Ik heb toch nog een vraagje.
    Ik ben niet van plan om online te spelen, enkel van games te kopen op dvd en dus ook niet te downloaden. De schijf van 250 gb die ik bedoel is deze:
    http://www.gamemania.be/Default.aspx?tabid=87&gmgame=28073
    Kan ik op deze schijf geen games opslaan? En heb ik uberhaupt dan wel deze schijf nodig? Als het enkel is om levels op te slaan kan dat toch niet veel geheugen in beslag nemen of wel? En kan ik die vooruitgang dan toch niet opslaan op die 250GB? Waarom zou sony ze anders ontwikkelen?
    En die Bracket zit bij die 250GB blijkbaar toch bijgeleverd?

    Sorry voor de vele vragen maar ik heb al jaren niet meer kunnen gamen (kort na de uitkomst van ps2 ben ik gestopt) maar wil het nu terug hervatten, maar blijkbaar is er veel veranderd :p

    Alvast bedankt,
    Tim

  11. 416 XP
    P@TRICK's avatar

    Hallo,

    allemaal bedankt voor de reacties.
    Ik heb toch nog een vraagje.
    Ik ben niet van plan om online te spelen, enkel van games te kopen op dvd en dus ook niet te downloaden. De schijf van 250 gb die ik bedoel is deze:
    http://www.gamemania.be/Default.aspx?tabid=87&gmgame=28073
    Kan ik op deze schijf geen games opslaan? En heb ik uberhaupt dan wel deze schijf nodig? Als het enkel is om levels op te slaan kan dat toch niet veel geheugen in beslag nemen of wel? En kan ik die vooruitgang dan toch niet opslaan op die 250GB? Waarom zou sony ze anders ontwikkelen?
    En die Bracket zit bij die 250GB blijkbaar toch bijgeleverd?

    Sorry voor de vele vragen maar ik heb al jaren niet meer kunnen gamen (kort na de uitkomst van ps2 ben ik gestopt) maar wil het nu terug hervatten, maar blijkbaar is er veel veranderd :p

    Alvast bedankt,
    Tim

    Er is dan idd erg veel veranderd, sommige spellen mag je en sommige spellen moet je op de HDD instaleren, net als een PC
    Dat is verschillend per game … Sommige een paar honderd MB … Maar bij sommige is dat al snel 3 tot 4 GB

    En games hebben tegenwoordig updates en patches, die instaleer je ook op de schijf

    Het is natuurlijk mogelijk een 12GB te kopen en dan die schijf van 250GB erin, als je dat doet dan schakel je die 12GB uit
    Als ik zo naar de prijzen kijk kun je het naar mijn mening beter in 1 x goed doen en de 500GB kopen

    Een voorbeeld
    12GB PS3 vanaf ongeveer € 180,= (bron Tweakers) + Schijf 250GB € 80 (Bron is jou link naar Gamemania)
    is totaal € 260,=

    Op die schijf kan je wel games opslaan omdat je die in je PS3 plaatst (is vrij simpel)

    Maar… Voor die prijs heb je ook een PS3 500GB met een spel
    http://www.psx-sense.nl/140167/zondag-budgetdag-games-en-consoles-28-juli/

    Of voor € 239,= 1 zonder spel, bij bv Bol.com
    http://www.bol.com/nl/p/sony-playstation-3-500gb-super-slim/1004004013185418/?Referrer=ADVNLTWE00201200099

    Heb je nog meer vragen stel ze gerust 🙂

  12. 5 XP
    timmy1990's avatar

    Er is dan idd erg veel veranderd, sommige spellen mag je en sommige spellen moet je op de HDD instaleren, net als een PC
    Dat is verschillend per game … Sommige een paar honderd MB … Maar bij sommige is dat al snel 3 tot 4 GB

    En games hebben tegenwoordig updates en patches, die instaleer je ook op de schijf

    Het is natuurlijk mogelijk een 12GB te kopen en dan die schijf van 250GB erin, als je dat doet dan schakel je die 12GB uit
    Als ik zo naar de prijzen kijk kun je het naar mijn mening beter in 1 x goed doen en de 500GB kopen

    Een voorbeeld
    12GB PS3 vanaf ongeveer € 180,= (bron Tweakers) + Schijf 250GB € 80 (Bron is jou link naar Gamemania)
    is totaal € 260,=

    Op die schijf kan je wel games opslaan omdat je die in je PS3 plaatst (is vrij simpel)

    Maar… Voor die prijs heb je ook een PS3 500GB met een spel
    http://www.psx-sense.nl/140167/zondag-budgetdag-games-en-consoles-28-juli/

    Of voor € 239,= 1 zonder spel, bij bv Bol.com
    http://www.bol.com/nl/p/sony-playstation-3-500gb-super-slim/1004004013185418/?Referrer=ADVNLTWE00201200099

    Heb je nog meer vragen stel ze gerust 🙂

    Alvast bedankt,

    ga nu nog een nachtje over slapen, ik kan een ps3 12gb voor 129€ kopen en die schijf voor 57€, dus 186€ voor een ps 3 met 250 GB geheugen voor games toch?
    De andere optie is ps 3 500 gb voor 239€ dus ja, toch weer 53€ meer voor 250 GB meer maar ja heb ik die dan nodig? Als ik u hoor is 250 Gb toch zeker goed voor 50 games te installeren als je ze gewoon in de winkel koopt en niet online, dus lijkt me de ps 3 12 Gb toch een beter optie? Voor 53€ kan ik nog een controller bijkopen, of wat denken jullie?

    Nogmaals bedankt!

  13. 416 XP
    P@TRICK's avatar

    Ik weet niet of die PS3 nieuw is of gebruikt … En als hij gebruikt is, hoe oud hij is …

    Maar die afweging moet je echt zelf maken
    En zeker als hij nieuw is, is het imo wel een goede deal

    Je kan iig op die interne 250GB echt heel veel spellen kwijt …

    En die extra controller is ook superhandig 😉

    Veel gameplezier 🙂

  14. 382 XP
    e-man's avatar

    Ik zou ook gewoon zoals al gezegd vopr de 500 GB versie gaan. Dan heb je zeg maar even geen gezeur en veel ruimte. Maar als je nu nog geen ps3 hebt, waarom dan nu niet even wachten nog (en sparen) voor een ps4? Beetje offtopic maar vraag me dat wel af

  15. 5 XP
    timmy1990's avatar

    Ik zou ook gewoon zoals al gezegd vopr de 500 GB versie gaan. Dan heb je zeg maar even geen gezeur en veel ruimte. Maar als je nu nog geen ps3 hebt, waarom dan nu niet even wachten nog (en sparen) voor een ps4? Beetje offtopic maar vraag me dat wel af

    Omdat ik wat geld wil sparen maar nu toch al wil gamen, de ps 3 12GB is een nieuwe in de winkel (een aanbieding in de solden) voor 129€. Ik zag ook dat je de bracket apart kan kopen voor 10€ bij game mania, dus als ik er dan een harde schijf in steek die ik heb liggen (500Gb) heb ik eigenlijk voor 139€ dezelfde toch? Moet het eigenlijk een interne of externe schijf zijn? En moet die ergens specifiek aan voldoen? Of kon je nu enkel op die officiële schijven van Sony de games installeren (want ik hoor van verschillende mensen zowel ja als nee)?

    En omdat als de PS 4 uitkomt die toch nog redelijk duur zal zijn in verhouding, ook de games, op deze manier kan ik voor weinig geld toch nu al beginnen gamen, en volgend jaar zien we dan wel weer :p

  16. 53 XP
    the-bad-bom's avatar

    Je hebt een interne HDD nodig.
    Een 2,5” SATA interne HDD met 5400 rpm met een hoogte van 9,5mm.
    Dit is misschien een goede 46 euro inc verzendkosten. Wel maar 160 gb maar dat moet genoeg zijn als je geen spellen download en geen PS+ hebt.

    Dit is de 160gb.
    http://azerty.nl/8-855-531428/seagate-momentus-st160lm003-.html
    Voor 3 euro extra kan je ook 320gb kopen.
    http://azerty.nl/8-855-529769/seagate-momentus-spinpoint-st3.html
    Misschien dat ze nog goedkoper te vinden zijn daar heb ik niet naar gekeken.

    Hier moet je nog wel een Sony bracket bijkopen van 10 euro. Maar dan kom je nog maar op max 188 euro uit en dat is niet veel voor een ps3 met 320gb.

  17. 382 XP
    e-man's avatar

    Omdat ik wat geld wil sparen maar nu toch al wil gamen, de ps 3 12GB is een nieuwe in de winkel (een aanbieding in de solden) voor 129€. Ik zag ook dat je de bracket apart kan kopen voor 10€ bij game mania, dus als ik er dan een harde schijf in steek die ik heb liggen (500Gb) heb ik eigenlijk voor 139€ dezelfde toch? Moet het eigenlijk een interne of externe schijf zijn? En moet die ergens specifiek aan voldoen? Of kon je nu enkel op die officiële schijven van Sony de games installeren (want ik hoor van verschillende mensen zowel ja als nee)?

    En omdat als de PS 4 uitkomt die toch nog redelijk duur zal zijn in verhouding, ook de games, op deze manier kan ik voor weinig geld toch nu al beginnen gamen, en volgend jaar zien we dan wel weer :p

    Aha ok. Nou ja. daar is ook wel weer wat voor te stellen. Je HDD vraag is beantwoord denk ik door de post boven mij. Ik zou nog wel willen weten of voor de ps4 dezelfde formaten gelden, is dat al bekend?