Forum

Topic: Hauppage HD PVR 2 problemen

Anoniem's avatar

Ik heb onlangs een HD PVR 2 gekregen, en het video’s maken werkt simpelweg perfect. Zo heb ik al een video op mijn nieuwe gamekanaal kunnen uploaden.

Nu heb ik alleen een klein probleem. Als ik mijn gameplay opneem, zie ik de opnames met een klein beetje vertraging op mijn laptop verschijnen. Dat is het probleem niet, maar op mijn TV valt sinds ik hem verbind met de componentkabel af en toe het beeld een halve seconde weg. Als ik dan door de vertraging snel op mijn laptop kijk of die dat wegvallen ook weergeeft, is dat niet het geval.

Wat moet ik doen om dit op te lossen? Vrij vervelend als je net in een duel bent op Black Ops 2 en je TV valt een halve seconde weg.

Anoniem reageren

Je bent niet ingelogd op PlaySense, heb je wel een account? Dan kun je hier inloggen. Heb je geen account? Klik hier om te registreren of post anoniem hieronder.

10 reacties

  1. 752 XP
    Knockelhead's avatar

    Misschien helpt dit

    http://www.youtube.com/watch?v=PHJNLqzT-fw

  2. 1034 XP
    mickvl's avatar

    Misschien helpt dit

    Thanks! Ik ga het proberen!

  3. 1034 XP
    mickvl's avatar

    Nieuw probleem. Als ik mijn laptop niet heb aangesloten op de PVR, en de PS3 output staat nog steeds op component d-terminal, dan krijg ik geen beeld. Als ik vervolgens mijn laptop aansluit, krijg ik wel beeld.

    Dit had geen probleem geweest als ik makkelijk de HDMI kabel van de HD PVR output kon oversteken naar de PS3 en dan de PS3 output op HDMI zet, alleen mijn PS3 zit nogal ingebouwd in een kast om alle kabels zo veel mogelijk te verbergen.

    Is er een manier om zonder een laptop aangesloten te hebben toch te kunnen gamen met de kabels via de PVR?

  4. 752 XP
    Knockelhead's avatar

    Zet eerst je pvr aan dan je ps3 dan zou je gewoon beeld moeten hebben zonder dat je hem aan je laptop aansluit.
    Dit werkte wel bij de PVR1 voor mij.

  5. 1034 XP
    mickvl's avatar

    Zet eerst je pvr aan dan je ps3 dan zou je gewoon beeld moeten hebben zonder dat je hem aan je laptop aansluit.
    Dit werkte wel bij de PVR1 voor mij.

    Thanks, alleen ik weet niet hoe je de PVR 2 aan of uit moet zetten.

  6. 752 XP
    Knockelhead's avatar

    Er zit toch een aan en uit button op aan de voorkant?

  7. 1034 XP
    mickvl's avatar

    Er zit toch een aan en uit button op aan de voorkant?

    Niet op de HD PVR 2 geloof ik

  8. 752 XP
    Knockelhead's avatar

    Is het al gelukt?

  9. 1034 XP
    mickvl's avatar

    Is het al gelukt?

    Niet helemaal, en af en toe als ik mijn TV aan zet is de resolutie ook helemaal weg. De kleuren worden veranderd en het scherm ook. Het scherm wordt in 4 stukken verdeeld en kruislings verwisseld, het linksonderste stuk gaat rechtsboven, rechtsonderste stuk gaat linksboven, en andersom. Meestal is dat opgelost als ik de componentkabel uit elkaar haal en opnieuw de kleuren bij elkaar stop en dan weer terug inplug, maar het blijft vervelend.

    De blur in mijn video’s af en toe kan ik oplossen door mijn video met een extern programma te converteren van .ts naar .mp4, niet vanuit Hauppauge Capture zelf dus.

  10. 53 XP
    Mitch's avatar

    Vertraging op je laptop/pc zou je altijd bijven houden.

    Als jij eerst je PVR aanzet (+ software op je PC om te recorden) en dan je PS3 aan te zetten.
    Ook kan je kiezen in welk formaat je wilt recorden, ik zelf zette hem altijd op MP4/WMV w/e. Niet op het bestand dat alleen Sony Vegas kan openen om het te bewerken.