Forum

Topic: Harde schijf playstation 3 uitbreiden

Anoniem's avatar

Beste,

Vanaf het begin af aan wil ik mijn harde schijf uitbreiden op de playstation 4.
Op de playstation 3 heb ik dit niet gedaan, dus uitbreiden is mij geheel onbekend. Daarom heb ik een paar vragen.

– Hoe groot moet de schijf zijn, daarmee bedoel ik de aantal inch:
(2.5/3.5inch)

– Capiciteit:
Dit is natuurlijk bij ieder verschillend, mijn voorkeur gaat uit naar 1.5TB/2TB

– Cache:
Ik zie verschillende cache geheugens, in hoe verre is dit belangrijk en betaalbaar?

– RPM:
Hoeveel rpm is het minimum, mij lijkt 7200rpm het minimum.

Ben ik verder nog iets vergeten om op te letten, en hebben jullie al een harde schijf uitgezocht voor de PS4?

Oja en hoe installeer je het, heb je de computer er ook bij nodig?

Anoniem reageren

Je bent niet ingelogd op PlaySense, heb je wel een account? Dan kun je hier inloggen. Heb je geen account? Klik hier om te registreren of post anoniem hieronder.

8 reacties

  1. 168 XP
    voorhoofdchin's avatar

    Beste,

    Vanaf het begin af aan wil ik mijn harde schijf uitbreiden op de playstation 4.
    Op de playstation 3 heb ik dit niet gedaan, dus uitbreiden is mij geheel onbekend. Daarom heb ik een paar vragen.

    – Hoe groot moet de schijf zijn, daarmee bedoel ik de aantal inch:
    (2.5/3.5inch)

    – Capiciteit:
    Dit is natuurlijk bij ieder verschillend, mijn voorkeur gaat uit naar 1.5TB/2TB

    – Cache:
    Ik zie verschillende cache geheugens, in hoe verre is dit belangrijk en betaalbaar?

    – RPM:
    Hoeveel rpm is het minimum, mij lijkt 7200rpm het minimum.

    Ben ik verder nog iets vergeten om op te letten, en hebben jullie al een harde schijf uitgezocht voor de PS4?

    Oja en hoe installeer je het, heb je de computer er ook bij nodig?

    De schijf moet als goed is 2,5 inch zijn. capasoteit verschilt per persoon. denk dat je met 1,5 tb wel goed zit! cache geheugen hoef je neit echt naar te kijken. minimale rpm is 5400. een hardeschijf is makkelijk te installeren. je haalt de oude eruit en daar haal je de bracket vanaf dat is een soort behuizing zodat die in de ps4 past en daar zet je op dezelfde manier je nieuwe in. je hebt geen computer nodig om dit te doen! hoop je zo genoeg geindormeerd te hebben

  2. 882 XP
    ShadowhunterrX's avatar

    De schijf moet als goed is 2,5 inch zijn. capasoteit verschilt per persoon. denk dat je met 1,5 tb wel goed zit! cache geheugen hoef je neit echt naar te kijken. minimale rpm is 5400. een hardeschijf is makkelijk te installeren. je haalt de oude eruit en daar haal je de bracket vanaf dat is een soort behuizing zodat die in de ps4 past en daar zet je op dezelfde manier je nieuwe in. je hebt geen computer nodig om dit te doen! hoop je zo genoeg geindormeerd te hebben

    Heb je het nou over de PS3 of PS4 ? Je kan moeilijk zeggen wat er nu in een PS4 gestopt kan worden.

  3. 416 XP
    P@TRICK's avatar

    Heb je het nou over de PS3 of PS4 ? Je kan moeilijk zeggen wat er nu in een PS4 gestopt kan worden.

    Volgens mij gaat dat over de PS3 … Van de PS4 HDD weten we eigenlijk nog niet zo heel erg veel
    Hij is 500GB … We kunnen hem zelf vervangen … en het gaat (waarschijnlijk) een 2,5inch worden

    Ik kan ook wel gaan gokken en zeggen dat het net als de PS3 gaat worden … maar meer info is er officieel nog niet

    1,5TB en 2TB schijven van 2,5inch zijn iets dikker, namelijk 15mm ipv als de gebruikelijke 9,5mm
    of deze in de PS4 gaan passen weten we nog niet

    In mijn laatste superslim zat zelfs een 500GB van ongeveer 6 a 6,5mm dik (officiele maat weet ik ff niet uit mijn hoofd)
    maar gelukkig kon daar wel 1TB van 9,5mm in

  4. 194 XP
    TheCeet's avatar

    Hij vraagt het voor zijn toekomstige PS4:

    Vanaf het begin af aan wil ik mijn harde schijf uitbreiden op de playstation 4.
    Op de playstation 3 heb ik dit niet gedaan, dus uitbreiden is mij geheel onbekend. Daarom heb ik een paar vragen.

    Over de HDD is nog niet veel bekend. Enkel dat deze 500gb gaat zijn. Ik ga deze na paar maanden ook vervangen door een grotere.
    In het begin m’n geld uitgeven aan de games 😀

  5. 416 XP
    P@TRICK's avatar

    Hij vraagt het voor zijn toekomstige PS4:

    Over de HDD is nog niet veel bekend. Enkel dat deze 500gb gaat zijn. Ik ga deze na paar maanden ook vervangen door een grotere.
    In het begin m’n geld uitgeven aan de games 😀

    Klopt maar ShadowhunterrX en ik dachten dat de
    reactie van Voorhoofdchin over de PS3 ging

    Dus eigenlijk zeggen we alle3 dat we over de PS4 HDD
    Nog te weinig weten 😉

  6. 183 XP
    KramerYouri's avatar

    Haha okee tis duidelijk,

    alle bedankt voor het antwoorden!
    Conclusie is dus even afwachten want zeker weten doen we het nog niet wat het moet zijn.
    Heb nog wel even tijd, de PS4 komt niet vanaf het begin aangezien ik dat financieel gewoon niet red.
    Met dezelfde rede wou ik al een financieel plaatje creeeren om te kijken hoeveel ik uiteindelijk kwijt zal zijn om te schatten
    wanneer ik het ongeveer kan kopen.

    HEB NOG EEN VRAAGJE!!

    Waar halen jullie je harde schijven vandaan, als ik op google zoek zijn er bar weinig site’s die echt hebben wat ik zoek.
    1.5TB, 7200rpm, etc.

    1.5TB met 7200, 2.5inch is echt heel lastig zoeken, heb deze wel gevonden: http://tweakers.net/pricewatch/328664/hitachi-travelstar-7k1000-1tb.html

    Is 1TB maar voor de rest heeft het mooie specs.

  7. 416 XP
    P@TRICK's avatar

    De meningen zijn er over verdeelt, maar een 7200 toeren is 2 tot 3 graden warmer en in een PS3 amper sneller als een 5400 toeren … De afweging of je dat wil moet je zelf bepalen
    Zie meer info dit topic
    http://community.us.playstation.com/t5/PlayStation-3/7200rpm-vs-5400rpm-HDD-for-the-PS3/td-p/14888551

    Of dat allemaal geld voor de PS4 weten we nog niet …

    Voor de PS3 raad ik je deze schijf aan
    http://tweakers.net/pricewatch/289567/western-digital-scorpio-blue-wd10jpvt-1tb-sata-300-8mb-5400rpm.html

    Voor de PS4 moet je echt nog even afwachten tot je precies weet wat daar ik zit 🙂

  8. 183 XP
    KramerYouri's avatar

    Oke oke,

    Ik zag ook dat SSD nauwelijks sneller is, ik denk en hoop dat dit bij de PS4 anders zal zijn.
    Aangezien PS4 meer computer structuur kent, zo niet word het idd een 5400rpm.