Forum

Topic: Final Fantasy XIV: A Realm Reborn

Anoniem's avatar

Ik heb de collector’s Edition besteld, dat betekent dus dat ik vanaf maandag 19 augustus al aan de gang kan gaan met de game! Wie gaat hem nog meer aanschaffen?

Is er trouwens ook al duidelijk of er in de PS-store een optie komt om prepaid gametijd te kopen of wordt het credit card werk om op de PC je account te activeren / actief te houden?

See you all in Eorza coming friday (open beta) or monday (Pre-order dorks like me!)

Anoniem reageren

Je bent niet ingelogd op PlaySense, heb je wel een account? Dan kun je hier inloggen. Heb je geen account? Klik hier om te registreren of post anoniem hieronder.

89 reacties

  1. 126 XP
    WizzNL's avatar

    Je kan niet op 19 augustus al aan de gang maar op 24 augustus, ten minste wat betreft de early-access. De open Beta loopt van 17 augustus tot en met 19 augustus en mensen die deel hebben genomen en fase 3 van de beta die mogen al op 16 augustus aan de open beta beginnen, van 19 augustus tot en met 23 augustus zijn de servers weer down.

    Op welke server ga je spelen? We zitten al met een aantal members in onderstaand topic en meeste mensen gaan voor Moogle server geloof ik.

    http://www.psx-sense.nl/forum/showthread.php?13728-Beta-Code-voor-Final-Fantasy-XIV-ARR-ontvangen-)

  2. 8831 XP
    7th-son's avatar

    ik ga vrijdag wel spelen (waarschijnlijk overdag al, als het mee zit)
    en vrijdag ook meteen de game nog even bestellen!

    Ik denk ook dat ik op de Moogle server ga spelen, sowieso omdat veel mensen van hier daarop al bezig zijn

    wat betrefd de betaling, geen idee om eerlijk te zijn
    maar als ze credit card gaan gebruiken, dan heb ik een probleem πŸ™

  3. 126 XP
    WizzNL's avatar

    Betaling kan op verschillende manieren. Creditcard is er 1, tevens kan je Crysta gebruiken. Crysta is een soort tegoed wat Square-Enix gebruikt, beetje als beltegoed. Als laatste kan je pre-paid kaarten kopen in de winkels. Ik weet niet of er ook van deze kaarten beschikbaar komen in de PSN Store.

  4. 882 XP
    ShadowhunterrX's avatar

    Betaling kan op verschillende manieren. Creditcard is er 1, tevens kan je Crysta gebruiken. Crysta is een soort tegoed wat Square-Enix gebruikt, beetje als beltegoed. Als laatste kan je pre-paid kaarten kopen in de winkels. Ik weet niet of er ook van deze kaarten beschikbaar komen in de PSN Store.

    Gewoon lekker met IDeal crysta kopen πŸ˜‰

  5. 126 XP
    WizzNL's avatar

    Gewoon lekker met IDeal crysta kopen πŸ˜‰

    Ik gebruik een CC, doe ik al jaren met FF11 haha. Voor mij dus geen probleem, moet alleen even de betaling activeren zodra de game er is.

  6. 8831 XP
    7th-son's avatar

    Gewoon lekker met IDeal crysta kopen πŸ˜‰

    en dat kan?

  7. 126 XP
    WizzNL's avatar

    en dat kan?

    Normaal wel ja, je kan normaal Crysta aan je account toevoegen en dit betalen met iDeal. Crysta is gewoon een soort tegoed op je account, net zoals btg op je telefoon. Account kan je gewoon via je PC updaten en Crysta aan toevoegen. En anders pre-paid kaartje halen bij de GameMania ofzo.

  8. 882 XP
    ShadowhunterrX's avatar

    Laten we het gewoon simpel houden Wizz.

    Ja , het kan 100% zeker. Kan je zelf een beetje bepalen wanneer je speelt. Wil je rustig van maand tot maand bekijken is het op deze manier het makkelijkst.

    @milkyray
    Ga alsjeblieft niet op het beta forum. Het zit vol met zeurende Amerikanen die nog al graag info verdraaien of leugens vertellen tot ze een ons wegen :P.

  9. 126 XP
    WizzNL's avatar

    Laten we het gewoon simpel houden Wizz.

    Ja , het kan 100% zeker. Kan je zelf een beetje bepalen wanneer je speelt. Wil je rustig van maand tot maand bekijken is het op deze manier het makkelijkst.

    Ik gebruik geen Crysta dus ik dek me een beetje in haha. Maar voor mensen zonder CC is dit wel de meest ideale oplossing dan. Betaling stopzetten gaat via je account dus dit zou ongeacht de betaalwijze wel hetzelfde werken. Ik neem aan dat je met een pre-paid kaartje ook gewoon je resterende tijd behoud, maar ook dat weet ik niet zeker aangezien SE hier niet dieper op in is gegaan

    PS: Wat zijn jullie PSN ID’ s btw, dan kan ik jullie even toevoegen als jullie dat ok vinden. Mag ook mij toevoegen, PSN ID: WizzNL.

  10. 882 XP
    ShadowhunterrX's avatar

    Ik weet het niet met prepaid cards. Hopelijk kan je ze straks ook bij zon Code only shop halen. Anders worden ze wel heel zeldzaam denk ik :(.

    Heb je toegevoegd wizz ;). Voor de mensen die mij willen toevoegen , zeg het even hier of in een PSN bericht. Die van mij zit namelijk vol en dat heb ik met opzet gedaan. Word gek van al die random invites uit Amerika en Zuid-Europa.

    Goed nieuws voor ons PS3 gebruikers πŸ˜€ !

    http://i.imgur.com/XVjZ2Jd.jpg

  11. 882 XP
    ShadowhunterrX's avatar

    Je kan de Update downloaden :). 1.8 GB voor de PS3 – 7.7GB voor de PC πŸ™‚

  12. 8831 XP
    7th-son's avatar

    PSN: VANDAL1978
    heb de game wel vooruitbesteld, maar zal uiteraard niet dagelijks het spel gaan spelen, moet ook een beetje leven overhouden haha

  13. 882 XP
    ShadowhunterrX's avatar

    PSN: VANDAL1978
    heb de game wel vooruitbesteld, maar zal uiteraard niet dagelijks het spel gaan spelen, moet ook een beetje leven overhouden haha

    Tuurlijk maak toch nie uit hoeveel je speelt πŸ˜› Mss reageren sommige PC nerdjes anders maar das hun probleem XD. Effe plekkie maken πŸ™‚

    Voor de mensen alvast een voor proefje van een liedje ! http://www.mediafire.com/listen/dh3fa662ig530al/Battle_Theme_New_1.mp3

  14. 1384 XP
    Bappie-NL's avatar

    Ik kreeg vandaag goed nieuws te horen. Mijn weekenddienst komt te vervallen. πŸ˜‰ Kortom heb ik ineens veel meer tijd om te spelen. πŸ˜€

    Morgen eerst rustig aan maar eens een karakter maken, dan werken. En daarna is het serieus playtime. Ik heb er nu al heel veel zin in.

    Mijn PSN: Bappie-NL
    Ik speel op Moogle
    Naam karakter: Xenia Quartelli
    Class: Conjurer

    Verstuurd van mijn HTC One

  15. 126 XP
    WizzNL's avatar

    Haha altijd leuk als je uitkijkt naar een game en je hebt weekendje vrij. Ik ga zo eerst maar eens de stad in en een nieuw toetsenbordje halen. De oude is wel aan vervanging toe inmiddels dus maar gelijk goed starten.

    Je hebt je naam ook al klaar zie ik haha, zo ook maar eens gaan denken wat ik ga kiezen.

  16. 414 XP
    Milkyray's avatar

    Je kan niet op 19 augustus al aan de gang maar op 24 augustus, ten minste wat betreft de early-access. De open Beta loopt van 17 augustus tot en met 19 augustus en mensen die deel hebben genomen en fase 3 van de beta die mogen al op 16 augustus aan de open beta beginnen, van 19 augustus tot en met 23 augustus zijn de servers weer down.

    Op welke server ga je spelen? We zitten al met een aantal members in onderstaand topic en meeste mensen gaan voor Moogle server geloof ik.

    http://www.psx-sense.nl/forum/showthread.php?13728-Beta-Code-voor-Final-Fantasy-XIV-ARR-ontvangen-)

    Zojuist de code binnen gehad. Vanaf 20 augustus, als de beta sluit kan ik METEEN aan de slag met de game zelf… πŸ˜›

  17. 126 XP
    WizzNL's avatar

    Zojuist de code binnen gehad. Vanaf 20 augustus, als de beta sluit kan ik METEEN aan de slag met de game zelf… πŸ˜›

    Kan je eerder aan de slag als redacteur van psx sense of doel je op de early-access? Want early-access is pas v.a. 24 aug. πŸ™‚

    @ShadowhunterrX: Ja zag dat er een beperking opzat nu, maar ja komt op hetzelfde neer: ik kan momenteel niet een poppetje aanmaken op Moogle. Ben maar op Ragnarok begonnen als Arcanist, maar volgens mij speelt de helft Arcanist op moment haha. Tis echt een Carby spamfest op Ragnarok.

    Zitten jij en Bappie wel op Moogle inmiddels? Ik check wel af en toe en anders maar met release een character op Moogle maken.

  18. 882 XP
    ShadowhunterrX's avatar

    Ik zit al op moogle met een hele bende NLers. Een LS met zon kleine 16 Nederlanders en belgen.

  19. 8831 XP
    7th-son's avatar

    Hoe zit het nou precies met betalen? Je betaald voor een maand aan crysta of zo?
    Kun je dan alleen bijvoorbeeld de maand augustus spelen?
    Of is het anders? Dat je niet aan een maand gebonden bent maar bijvoorbeeld 30 dagen die je kunt spelen en zelf kunt indelen?

    De moogle Server is tijdelijk vol helaas…

  20. 882 XP
    ShadowhunterrX's avatar

    Hoe zit het nou precies met betalen? Je betaald voor een maand aan crysta of zo?
    Kun je dan alleen bijvoorbeeld de maand augustus spelen?
    Of is het anders? Dat je niet aan een maand gebonden bent maar bijvoorbeeld 30 dagen die je kunt spelen en zelf kunt indelen?

    De moogle Server is tijdelijk vol helaas…

    Je betaald gewoon voor de maand en je kan het niet zelf indelen.

  21. 28 XP
    Wu-rag3n's avatar

    @shadowhunterrX wat voor Disciple heb je ?

  22. 882 XP
    ShadowhunterrX's avatar

    @shadowhunterrX wat voor Disciple heb je ?

    De war kant gekozen :). Puglist.

  23. 8831 XP
    7th-son's avatar

    Wat bepaakt de stad waar je in begint?

  24. 1384 XP
    Bappie-NL's avatar

    De class welke je kiest. Langer, Archer en Conjurer beginnen in Gridania. Dat weet ik wel.

    Ik heb weer erg genoten van het weekend. Mijn Xenia is level 20 als Conjurer, 7 als miner, level 5 visser en level 5 als kok. πŸ˜‰

    Verstuurd van mijn HTC One

  25. 8831 XP
    7th-son's avatar

    Gladiator begint in thanalan

  26. 882 XP
    ShadowhunterrX's avatar

    Door de crashes vannacht is de beta verlengd tot 5 uur vanmiddag ! πŸ˜€

    Genieten jullie een beetje van de game en is het een aankoop voor jullie waard ? πŸ™‚

    Ik ben zelf al lekker bezig geweest met het klaar zetten van classes om dadelijk Monk en Dragoon te unlocken. Ik heb op dit moment : PUG LV20 , LNC LV 20 , MAU LV 15 , ARC LV 8 en Miner lv 15. Helaas heb ik wel wat lv 20 Quests gebruikt om materia en Ifrit te verslaan zonder XP te krijgen.

    Heb nu al zin in Early access , heb een code gekocht voor 3,40€ :P.

  27. 236 XP
    Dropy1983's avatar

    Heb mijn Early access code ook binnen πŸ˜€ . Ben ik wel blij mee want heb dit weekend niet veel kunnen spelen.

    Krijg je als je het spel koopt ook gelijk een maand speel tijd ?

  28. 882 XP
    ShadowhunterrX's avatar

    Heb mijn Early access code ook binnen πŸ˜€ . Ben ik wel blij mee want heb dit weekend niet veel kunnen spelen.

    Krijg je als je het spel koopt ook gelijk een maand speel tijd ?

    Ja , ze zeiden dat je 30 dagen gratis kreeg. Maar ze zeggen zoveel op het beta forum.

  29. 1384 XP
    Bappie-NL's avatar

    Hmz…. Heb ik dat… Ik heb mijn 18 cijferige (en letters) ingevuld op de website van SE en wanneer ik in mijn SE account ga kijken, staat er dat ik de PC versie heb. En dat terwijl ik toch heel duidelijk heb aangegeven dat het om de PS3 versie gaat. Als dat maar goed gaat.

    Ik las verschillende keren in de chat dat je de code ook kon kopen, alleen zag ik nooit voorbij komen waar…

    Hey Shadow jij gaat echt als een speer door de game heen! Ik ben niet verder gekomen dan conjurer level 20, miner level 7, visser level 5 en level 5 als kok. Vrijdag is het me niet gelukt online te komen, Moogle zat dicht. Ik ben dus uiteindelijk gaan spelen vanaf zaterdag tot en met zondag avond.

    Ik hoop echt dat het alsnog goed komt met de earlyacces code… Dan kan ik vanaf vrijdag avond laat tot en met zondag me weer heerlijk vermaken in de game. Want een top game dat vind ik het op zeker!

  30. 882 XP
    ShadowhunterrX's avatar

    Dan ben je aan het juiste adres :). Ik heb namelijk zon code gekocht -> http://www.g2play.net/store/Final-Fantasy-XIV-A-Realm-Reborn-Early-Access-Key.html Of het betrouwenbaar is dat weet ik niet. Heb me code nog niet gebruikt na het lezen van al da drama.

    De 2 jobs die ik lv 20 heb , had ik ook al gebruikt bij eerdere phases van de beta en dan gaat het wat makkelijker ;). Heb je toch lekker gedaan ! Sta je al helemaal klaar voor Zaterdag :).

    Ja SE is verwarrend bezig en de mensen op het beta forum helpen ook niet echt met hun paniek.

  31. 882 XP
    ShadowhunterrX's avatar

    Hmz…. Heb ik dat… Ik heb mijn 18 cijferige (en letters) ingevuld op de website van SE en wanneer ik in mijn SE account ga kijken, staat er dat ik de PC versie heb. En dat terwijl ik toch heel duidelijk heb aangegeven dat het om de PS3 versie gaat. Als dat maar goed gaat.

    Ik las verschillende keren in de chat dat je de code ook kon kopen, alleen zag ik nooit voorbij komen waar…

    Hey Shadow jij gaat echt als een speer door de game heen! Ik ben niet verder gekomen dan conjurer level 20, miner level 7, visser level 5 en level 5 als kok. Vrijdag is het me niet gelukt online te komen, Moogle zat dicht. Ik ben dus uiteindelijk gaan spelen vanaf zaterdag tot en met zondag avond.

    Ik hoop echt dat het alsnog goed komt met de earlyacces code… Dan kan ik vanaf vrijdag avond laat tot en met zondag me weer heerlijk vermaken in de game. Want een top game dat vind ik het op zeker!

    Dan ben je aan het juiste adres :). Ik heb namelijk zon code gekocht -> http://www.g2play.net/store/Final-Fantasy-XIV-A-Realm-Reborn-Early-Access-Key.html Of het betrouwenbaar is dat weet ik niet. Heb me code nog niet gebruikt na het lezen van al da drama.

    De 2 jobs die ik lv 20 heb , had ik ook al gebruikt bij eerdere phases van de beta en dan gaat het wat makkelijker ;). Heb je toch lekker gedaan ! Sta je al helemaal klaar voor Zaterdag :).

    Ja SE is verwarrend bezig en de mensen op het beta forum helpen ook niet echt met hun paniek.

  32. 236 XP
    Dropy1983's avatar

    Ben al een uur bezig om mijn code te redeemen . Steeds van There was a problem. Please try again later.

  33. 882 XP
    ShadowhunterrX's avatar

    Ben al een uur bezig om mijn code te redeemen . Steeds van There was a problem. Please try again later.

    Ik heb ook een paar keer achter elkaar geprobeerd en keer ook telkens foutmeldingen. Nadat ik had opgegeven kreeg ik wel opeens een email met een ps3 code erin. Door me gebash heb ik al 3 keer dezelfde mail gehad. Niet raar staan kijken als je 10 emails van SE krijg.

    De code doet nie veel. Het zet bij je lijst van services dat je early access hebt en je kan de game downloaden. Alleen het is dezelfde download als van de beta :).

  34. 1384 XP
    Bappie-NL's avatar

    In dat geval verwacht ik minstens 25 keer dezelfde email… πŸ˜‰ Beter dat dan niet ene keer de lang verwachte mail… πŸ˜‰

  35. 126 XP
    WizzNL's avatar

    Krijg mijn code niet geregistreerd, ontvang ook steeds error-3. Ook geen mail ontvangen en zie ook geen early-access in mijn account. Maar hopen dat ze dit fixen voor het weekend en dat ze even fatsoenlijk info geven.

  36. 1384 XP
    Bappie-NL's avatar

    Hier hetzelfde verhaal hoor, niks geen bevestiging van early acces… Alleen maar een melding van de error 3 code… Geen mail, niets…

    Ik mag toch hopen dat het straks niet zo gaat zijn dat mensen die hun EA code kochten voor 2 a 3 euro van het weekend online zijn en mensen die de game echt pre-orderde geen EA toegang hebben. Maar goed, we hebben nog even…

    Daarnaast speel ik zelf ook vals. Ik pre-orderde mijn game bij GamaMania maar annuleerde deze weer vanwege sluiting van de vestiging in Ridderkerk. Ik pre-orderde de game opnieuw bij Nedgame, waar ik zo blijkt achteraf de EA weer niet bij ontvang. Had ik dat van te voren geweten had ik mijn pre-order bij GameMania weer niet geannuleerd.

    Maar als de code werkt, dan werkt ie… Al doet ie nu nog niets, maar goed daar heeft ongeveer iedereen last van, dus ik hou hoop dat alles nog gefixed wordt voor vrijdag…

    EDIT:

    We missen nog niets… Onderstaande tekst heb ik rechtstreeks van de Lodestone af gekopieerd en mag dus wel te vertrouwen zijn:

    ”Currently, listed below are the issues with the North American/European Pre-Order Redemption Website.

    -Unable to access the site regularly
    -Cases where Early Access Code wasn’t sending out even when registering the Special Item Code
    -Early Access Code sent wasn’t the correct code

    We are temporarily suspending the Early Access Code system in order to proceed with the investigation.

    We will notify everyone when there is progress on the situation.

    We apologize for any inconvenience this may cause.”

    Bron: http://lodestone.finalfantasyxiv.com/pl/news/detail?newsId=8e2c3258051a595fb699212cbf3cfb7833af6005

  37. 882 XP
    ShadowhunterrX's avatar

    Ben ik 1 van de mazzelpikjes zo te zien. Hopelijk lukt het jullie ook nog !

    Das waar ook. De Linkshell waar de meeste van ons inzitten , zijn misschien van plan om een International Free Company te maken. Meer een guild achtig iets waar je extra bonusjes kan krijgen of een eigen stad mee kan bouwen.

    Je kan je ook op de LS site aanmelden : http://www.swordsandroses.be/ . Op het forum is het meeste info , alleen je moet wel aangemeld zijn en je account moet geactiveerd worden, geen verplichting. Anders post ik hier wel wat de plannen zijn, ( Ik ben geen leader πŸ˜‰ ) Deel alleen de info :D.

    Early Access start Zaterdag 24 aug om 11 AM ;).

  38. 1384 XP
    Bappie-NL's avatar

    Na het wel heel erg vaak geprobeerd te hebben, heb ik het eindelijk ook eens voor elkaar om mijn pre-order code in te voeren zonder error 3 bericht te krijgen. De nieuwe 12 cijferige (met letters tussendoor) code verscheen keurig in beeld. Meteen de PS3 aangezet, de nieuwe code ingevoerd in de PSN Store, de game opnieuw laten downloaden en installeren…

    Maar ik zou de code ook toe gemaild krijgen, dat is nog steeds niet gebeurd.

    Uit voorzorg heb ik een screenshot gemaakt van de site waarop mijn code afgebeeld staat. Maar ik ga er vanuit dat ik zaterdag gewoon kan gaan spelen. Weet iemand een tijd? Ik ga uit van 11 uur maar wellicht klopt dat niet. Ik zie overal wel staan dat zaterdag de EA begint, maar nergens een tijdsvermelding…

    Ik ben blij als we eindelijk kunnen gaan spelen, niet meer dat gezeur van dan wel online, dan niet online. Bij de test fase 3 had ik er begrip voor, dat was echt een test fase. Bij fase 4 had ik dat gevoel weer niet… Dat vond ik meer een Demo… Maar goed, nog even en we kunnen overal gebruik van maken, geen beperkingen meer…. πŸ˜€

    Zin heb ik er in ieder geval heel veel in…

  39. 882 XP
    ShadowhunterrX's avatar

    Na het wel heel erg vaak geprobeerd te hebben, heb ik het eindelijk ook eens voor elkaar om mijn pre-order code in te voeren zonder error 3 bericht te krijgen. De nieuwe 12 cijferige (met letters tussendoor) code verscheen keurig in beeld. Meteen de PS3 aangezet, de nieuwe code ingevoerd in de PSN Store, de game opnieuw laten downloaden en installeren…

    Maar ik zou de code ook toe gemaild krijgen, dat is nog steeds niet gebeurd.

    Uit voorzorg heb ik een screenshot gemaakt van de site waarop mijn code afgebeeld staat. Maar ik ga er vanuit dat ik zaterdag gewoon kan gaan spelen. Weet iemand een tijd? Ik ga uit van 11 uur maar wellicht klopt dat niet. Ik zie overal wel staan dat zaterdag de EA begint, maar nergens een tijdsvermelding…

    Ik ben blij als we eindelijk kunnen gaan spelen, niet meer dat gezeur van dan wel online, dan niet online. Bij de test fase 3 had ik er begrip voor, dat was echt een test fase. Bij fase 4 had ik dat gevoel weer niet… Dat vond ik meer een Demo… Maar goed, nog even en we kunnen overal gebruik van maken, geen beperkingen meer…. πŸ˜€

    Zin heb ik er in ieder geval heel veel in…

    Dont you trust me with my info ;_;. Gewoon klaar zitten voor de zekerheid en de drukte voor zijn ;).

    Als je de code al hebt maakt het toch niet meer uit ? Je krijgt toch dezelfde code in de mail :).

    We gaan met ze alle knallen ! Lekker genieten van de game zonder die verdomde tijdslimieten , nu gewoon lekker relaxed aan de slag :D.

  40. 236 XP
    Dropy1983's avatar

    Heb ook eindelijk mijn code kunnen invoeren dus kan zaterdag ook beginnen :D.

    Trouwens moet ik eerst die oude game client verwijderen ??

    @ bappie over die email ik weet niet of je outlook gebruikt, want dan kan hij in je map ongewenst zijn belandt was bij mij ook zo.

  41. 1384 XP
    Bappie-NL's avatar

    Nee, ik gebruik overal gewoon Gmail voor… Ik check mijn mail gewoon online. Maar inmiddels is de mail wel binnen…

    BTW. Weet iemand al hoe laat we zaterdag kunnen gaan beginnen? Ik ga echt vanaf de start klaar zitten… Ik heb vorige week iets te lang aan moeten zien dat ik Moogle niet op kwam omdat ze de kraan dicht hadden geschroeft zodat er geen mensen meer op Moogle bij konden komen…

  42. 882 XP
    ShadowhunterrX's avatar

    Nee, ik gebruik overal gewoon Gmail voor… Ik check mijn mail gewoon online. Maar inmiddels is de mail wel binnen…

    BTW. Weet iemand al hoe laat we zaterdag kunnen gaan beginnen? Ik ga echt vanaf de start klaar zitten… Ik heb vorige week iets te lang aan moeten zien dat ik Moogle niet op kwam omdat ze de kraan dicht hadden geschroeft zodat er geen mensen meer op Moogle bij konden komen…

    https://twitter.com/FF_XIV_EN/status/369991339733032960

    11 uur onze tijd….

    De game word al via de webshop van nedgame verkocht :P. Het blijft NL he ;).

  43. 1384 XP
    Bappie-NL's avatar

    Ik heb hem gepreorderd via Nedgame, straks mijn brievenbus dus maar even checken. πŸ˜‰

    En morgen zit ik om 11 uur al helemaal in de startblokken… πŸ˜‰

    Mijn plan is zo snel mogelijk lid te worden van een Grand Company en daar maar eens wat in rond te neuzen… Ik wil rond kunnen rijden op mijn eigen chocobo… πŸ˜‰

  44. 882 XP
    ShadowhunterrX's avatar

    Ik heb hem gepreorderd via Nedgame, straks mijn brievenbus dus maar even checken. πŸ˜‰

    En morgen zit ik om 11 uur al helemaal in de startblokken… πŸ˜‰

    Mijn plan is zo snel mogelijk lid te worden van een Grand Company en daar maar eens wat in rond te neuzen… Ik wil rond kunnen rijden op mijn eigen chocobo… πŸ˜‰

    Vergeet niet de nieuwe PS3 update te downloaden 750 mb :). Anders heb je morgen weer een verrassing :(.

  45. 8831 XP
    7th-son's avatar

    Vandaag een mailtje gehad van nedgame, final fantasy is voor mij onderweg πŸ™‚

  46. 1384 XP
    Bappie-NL's avatar

    En ook ik heb die mail binnen… πŸ˜‰

    Nu toch de PS3 nog maar even aanzetten om te checken of ik alle updates al heb geΓ―nstalleerd staan of niet, ik denk het wel. Maar je weet maar nooit… πŸ˜‰

    Erg he, en dat alles voor een game… Ik heb deze week zo ongeveer om gekeken… Eindelijk rustig aan kunnen spelen…

    En toch… toch blijf ik twijfelen of ik een Lalafell niet stiekem toch leuker vind. Mi’qotes zijn er al zo veel van…

  47. 882 XP
    ShadowhunterrX's avatar

    Alleen jammer dat je nog niks aan de *echte* game hebt. De code registratie kan je pas gebruiken op 27 aug :(.

    Damn , ik zit hier gewoon als een aapje die op een banaan wacht te kijken naar de tijd.

  48. 8831 XP
    7th-son's avatar

    Dus als de game straks door de brievenbus op de deurmat valt kunnen we die nog niet spelen?
    Moet ik dan 3 dagen naar dat ding lopen staren ofzo?

    Aan de install op de HDD die we al hebben hebben we ook niks aan nu zeker?

  49. 126 XP
    WizzNL's avatar

    Kreeg vanmorgen ook sms dat ik de CE kon oppikken bij de GM. Grmbl eerst naar de stad zo dus, zat net klaar om FF te gaan spelen haha.

  50. 882 XP
    ShadowhunterrX's avatar

    Dus als de game straks door de brievenbus op de deurmat valt kunnen we die nog niet spelen?
    Moet ik dan 3 dagen naar dat ding lopen staren ofzo?

    Aan de install op de HDD die we al hebben hebben we ook niks aan nu zeker?

    Mensen zonder preorder access kunnen nie erop.

  51. 1384 XP
    Bappie-NL's avatar

    Mensen met Preorder access ook niet… πŸ˜› Server is not responding… *zucht*

    Wel heb ik besloten bewust helemaal opnieuw te starten met FFXIV en wel omdat ik het begin wel heb gezien. Ik ga spelen als Lalafell met de naam Rosina, over de achternaam ben ik heel hard aan het nadenken…

    Ik ga voor de class Arcanist zodat ik nu zal starten in Limbsa… Krijg ik toch een beetje andere game ervaring… πŸ˜‰

    En nu maar wachten totdat de servers weer gereboot zijn en we eindelijk online kunnen…

    Wie een leuke tip heeft voor een nieuwe achternaam, laat maar weten… Het moet wel een fantasy / Japans achtig iets zijn. πŸ˜‰

  52. 236 XP
    Dropy1983's avatar

    En daar gaan we weer kan weer niet op Moogle , vorige weekend al niet nu weer niet zucht

  53. 1384 XP
    Bappie-NL's avatar

    Ja, het zelfde probleem hier weer… Slechte zaak hoor. Ik dacht dat ze er wel van geleerd zouden hebben… Het was vorige week toch een Beta? Heel veel mensen waren niet in staat op Moogle te geraken… Maar goed, nu weer niet dus… Toch blijf ik het even proberen.

    Ik heb mijn nieuwe karakter naar tevredenheid gemaakt… Een leuke Lalafell… πŸ˜‰

  54. 126 XP
    WizzNL's avatar

    CE is binnen, erg mooie CE moet ik zeggen. Wel enorm grote doos dus daar moet ik even een plekje voor zoeken haha. Vanmiddag maar eens de early-access opstarten, nu eerst maar even lunchen zodat de drukte beetje voorbij is.

  55. 236 XP
    Dropy1983's avatar

    Ik denk dat het niet eerder word dan vanavond of vannacht als het weer minder druk is. Ik snap eigenlijk ook niet waarom er niet een soort queue lijst is.

  56. 1384 XP
    Bappie-NL's avatar

    Yes ik ben binnen… Naam Rosina Shianglu

    Je kunt me vinden op Moogle, mijn start is in Limbsa… πŸ˜‰

  57. 882 XP
    ShadowhunterrX's avatar

    Yes ik ben binnen… Naam Rosina Shianglu

    Je kunt me vinden op Moogle, mijn start is in Limbsa… πŸ˜‰

    Niet tevreden met je oude char ? Vaag kan je nie vinden op de game :(.

  58. 1384 XP
    Bappie-NL's avatar

    Nou dat was natuurlijk blunder klasse 1!!!

    Ik zat helemaal niet op Moogle… Voor niets uren gespeeld… Nu dus gewoon weer wachten totdat er eindelijk weer nieuwe karakters worden toegelaten op Moogle…

    Nieuwe Naam: Rosina Quartelli
    Class: Arcanist
    Server: Moogle, althans dat hoop ik…

  59. 8831 XP
    7th-son's avatar

    Die code hoor je al van te voren gehad te hebben toch?
    Aangezien ik geen early acces code in mijn hoesje heb zitten…
    Wel registratie (2 verschillende?) en de helm of light code

  60. 236 XP
    Dropy1983's avatar

    Zal wel niet eerder dan vanavond laat of vannacht worden. Of helemaal niet in de ea periode πŸ™

    http://forum.square-enix.com/ffxiv/threads/63360-EU-Procedures-during-Periods-of-High-Congestion-%28Aug.-21

    Het is nu zelfs zo erg dat er geen 1 eu server meer beschikbaar is, als het zo doorgaat zit ik er over naar te denken mij order te cancelen.

  61. 882 XP
    ShadowhunterrX's avatar

    Zal wel niet eerder dan vanavond laat of vannacht worden. Of helemaal niet in de ea periode πŸ™

    http://forum.square-enix.com/ffxiv/threads/63360-EU-Procedures-during-Periods-of-High-Congestion-%28Aug.-21

    Het is nu zelfs zo erg dat er geen 1 eu server meer beschikbaar is, als het zo doorgaat zit ik er over naar te denken mij order te cancelen.

    Ze proberen te voorkomen dat mensen op al drukke servers nieuwe chars gaan maken. Jullie hebben toch al een char ?
    Het is kei druk , dus ik begrijp dit wel. Dit is altijd de eerste dagen van een MMO , eenmaal wanneer de storm ligt gaat het weer lopen zoals bij Beta 4.

  62. 236 XP
    Dropy1983's avatar

    Niet op moogle want kon vorige week er ook al niet op :(. Ik heb dit spel besteld om samen met mijn vrienden te spelen, en die zitten allemaal op moogle die konden er vorige week er wel in.

    Dat snap ik wel maar dan moeten ze straks als je kunt verhuizen met je char (waar je moet voor betalen) iedereen 1 keer gratis geven zodat je wel naar je vrienden kunt gaan.

  63. 1384 XP
    Bappie-NL's avatar

    Nou ik geef het op… Je komt Moogle echt niet op met een nieuw karakter. Als het goed is heb ik Xenia nog… Speel ik daar wel ff verder mee, tot dat er weer nieuwe karakters Moogle op kunnen, dan switch ik over.

    Ik begrijp dat het druk is, maar ik begrijp ook dat veel mensen voor deze game betaald hebben en dan mag je wel verwachten dat je ook kunt spelen.

  64. 882 XP
    ShadowhunterrX's avatar

    Je mist nie veel. Het is onspeelbaar , Duty finder plat , Quest met aparte battlezones plat , de quests die er zijn veels te druk :S

  65. 1384 XP
    Bappie-NL's avatar

    Ik ben uiteindelijk gewoon met Xenia online gegaan… Nergens last van. Zag vele mensen klagen… Maar ik ben via de Duty Finder Tamtara in gegaan… Ik probeer immers nog steeds die mooie jas te verkrijgen… Alles verliep vlotjes zonder vertraging. Maar ik had geluk las ik wel.

    Dropy, de game cancellen zou ik dus nooit doen… Daar is ie veel te leuk voor. Maar dat het zo stroef verloopt is wel balen inderdaad.

    EDIT:

    Nou niemand mist komende 3 UUR LANG helemaal niets, de servers zijn offline voor onderhoud… Belachelijk! Handig hoor een beta test fase 4 van maar 2 dagen. Veel te kort natuurlijk als je deze fase als test periode wilt gebruiken… En dat zien we nu… De game gaat alweer offline en nog een flinke periode ook.

  66. 236 XP
    Dropy1983's avatar

    Today 12:20 AM
    Several Worlds Technical Difficulties (Aug. 24): Follow-up

    Currently, we are experiencing technical difficulties wherein players are unable access instances on the NA/EU data center Worlds. To address the issue, we will now be conducting emergency maintenance. Unfortunately, our current estimate of the maintenance is around three hours. We apologize for any inconvenience this may cause and thank you for your understanding. A follow-up announcement will be made once we have a better idea on the completion time.

    Nee doe ik ook niet hoor bappie πŸ˜€ daar was de beta te goed voor.Ik ben alleen wel kwaad dan pre order je hem krijg ea en dan kun je gewoon niet op server spelen waar je op wilt spelen.

  67. 1384 XP
    Bappie-NL's avatar

    En dus zit ik er om 8 uur helemaal klaar voor om mijn Lalafell buiten te laten spelen. Ik heb een paar uur gespeeld als Arcanist en dat is zeker wel bevallen. Alleen wil ik echt op Moogle spelen.

    Hopelijk kan het vanaf 8 uur dus wel. Ze is echt leuk geworden. Wat dat aangaat kan ik me alleen al uren vermaken met het creΓ«ren van karakters. πŸ˜‰ Dan als een speer naar level 15, zodat ik ook naar de andere steden kan reizen. En natturlijk dungeons in kan, want dat vind ik echt leuk.

    En ik wil zo snel mogelijk een grand company joinen voor mijn eigen chocobo.

    Iemand al foto’s van zijn CE?

    Verstuurd van mijn HTC One

  68. 236 XP
    Dropy1983's avatar

    Ja ik denk dat ik ook begin met Arcanist want ik wil een summoner worden.

  69. 1384 XP
    Bappie-NL's avatar

    Nou de servers zijn weer online, maar je kunt nog steeds geen nieuw karakter aanmaken op Moogle. Ik ben nu gestart op Ragnarok. Mijn karakter heet Shina Miyahara, ze is een Lalafell en gaat het leven door als Arcanist.

    Als ik het heel gezellig vind op Ragnarok, blijf ik daar gewoon. Ik word een beetje moe van dat steeds niet kunnen inloggen op Moogle. Maar goed, natuurlijk blijf ik het wel proberen, ik kijk vanavond laat nog wel een keer…

  70. 882 XP
    ShadowhunterrX's avatar

    Aah joh blijf gewoon lekker waar je het prettige vind he :).

    Vandaag gaat het niks meer worden , helaas. Zal denk nog 2 dagen zo door gaan tot de release en dat je dan pas Chars kan maken. Het gaat altijd zo met de launch van een MMO en daar kan je niet goed tegen testen. Het ergste is nie gebeurt en dat het echt onspeelbaar is. Daarom deed ik ook zoveel mogelijk met beta 4.

    Vind wel lekker zo , om 0:00 tot 2:30 onderhoud en de Amerikanen hebben er last van :D.

  71. 1384 XP
    Bappie-NL's avatar

    Ik ga mijn bedje in na de wekker gezet te hebben. πŸ˜‰ Ik ga het vannacht gewoon nog een keer proberen een karakter te maken op Moogle. Volgens mij heb ik dan de meeste kans.

    Mijn ervaring op Ragarok zijn nog niet overweldigd… Maar goed, ik heb er te kort gespeeld om een goed oordeel te kunnen geven. Ben nu level 8 of zo en toen was er weer onderhoud… Komende 2 en een half uur zijn de servers weer offline…

    Maar goed, het voordeel is wel dat ik morgen als een speer door kan levelen. Alles weer overnieuw doen. En ik begon juist een andere class in een andere stad omdat ik niet alles weer overnieuw wilde doen… Hmm…

  72. 1384 XP
    Bappie-NL's avatar

    Hoe is de nacht verlopen?

    Niet goed, ik kwam mijn bed uit om 03.30 en er was nog steeds of alweer onderhoud… Ik kwam om 05.30 uur mijn bed uit… Geen onderhoud meer maar ook geen toegang tot Moogle voor nieuwe karakters… Nu bijna 8.00 uur nog steeds niet, wel is er alweer een nieuwe onderhoudsperiode aangekondigd… Dit keer voor ALLE servers ook de Japanse en dus zal FFXIV dan voor niemand beschikbaar zijn.

    Nou ja, wie weet daarna dan? Zouden we daarna misschien naar Moogle mogen?

    Nu zit ik op Ragnarok, maar dat is redelijk uitgestorven op het moment.

    Het zou een mooie compensatie zijn als alle EA spelers, 1 karakter naar keuze gratis mogen verhuizen naar een andere server die je ZELF mag kiezen. πŸ˜‰

  73. 882 XP
    ShadowhunterrX's avatar

    Hoe is de nacht verlopen?

    Niet goed, ik kwam mijn bed uit om 03.30 en er was nog steeds of alweer onderhoud… Ik kwam om 05.30 uur mijn bed uit… Geen onderhoud meer maar ook geen toegang tot Moogle voor nieuwe karakters… Nu bijna 8.00 uur nog steeds niet, wel is er alweer een nieuwe onderhoudsperiode aangekondigd… Dit keer voor ALLE servers ook de Japanse en dus zal FFXIV dan voor niemand beschikbaar zijn.

    Nou ja, wie weet daarna dan? Zouden we daarna misschien naar Moogle mogen?

    Nu zit ik op Ragnarok, maar dat is redelijk uitgestorven op het moment.

    Het zou een mooie compensatie zijn als alle EA spelers, 1 karakter naar keuze gratis mogen verhuizen naar een andere server die je ZELF mag kiezen. πŸ˜‰

    Hoe is vannacht verlopen πŸ˜› Hetzelfde als vandaag ! πŸ˜€

  74. 1384 XP
    Bappie-NL's avatar

    Hoe is vannacht verlopen πŸ˜› Hetzelfde als vandaag ! πŸ˜€

    Nou het gaat een stuk beter. Geen error gezien vandaag…

    Maar Moogle zit nog altijd dicht en dus heb ik besloten om voorlopig maar gewoon op Ragnarok te blijven spelen.

    Ik heb voor de zoveelste keer een nieuwe karakter aangemaakt:

    Yukima Miayahara

    En deze blijf ik gewoon houden op Ragnarok.

  75. 882 XP
    ShadowhunterrX's avatar

    Je kan weer characters maken op moogle. Ze hebben de block voor onze server opgeheven , als ik hun nieuws bericht mag geloven.

    Ik heb net via mail me PS3 code gehad :). Zo eindelijk aan het echte spel begonnen of waren we dat al :D.

    Mij char πŸ™‚ http://eu.finalfantasyxiv.com/lodestone/character/1549414/

  76. 1384 XP
    Bappie-NL's avatar

    Yes eindelijk terug op Moogle…

    Romi Miyahara

    Class: ARC

    Hehe… eindelijk. Uiteindelijk vond ik het maar saai op Ragnarok. Ik miste gewoon al die schreeuwerige Fransen op Moogle. Hahaha…

  77. 2 XP
    Dwarrel's avatar

    Hoi,

    Ik probeer Crysta op mijn Square Enix account te krijgen via iDeal maar deze optie lijkt niet meer beschikbaar.

    Zou iemand mij kunnen vertellen hoe ik dit moet doen? Ik zou toch wel heel graag FFXIV willen spelen zonder het aanschaffen van een CC.

    Bij voorbaat dank.

  78. 882 XP
    ShadowhunterrX's avatar

    Hoi,

    Ik probeer Crysta op mijn Square Enix account te krijgen via iDeal maar deze optie lijkt niet meer beschikbaar.

    Zou iemand mij kunnen vertellen hoe ik dit moet doen? Ik zou toch wel heel graag FFXIV willen spelen zonder het aanschaffen van een CC.

    Bij voorbaat dank.

    Als je Crysta wilt toevoegen via IDeal : Moet je via Mogstation -> SquareEnix account settings -> add crysta -> *je bedrag* -> Ultimate pay pakken en dan kan je Ideal kiezen als het goed is.

    Je kan altijd ook nog GameTime cards kopen bij verschillende winkels.

    @Bappie
    Eindelijk :D. Als we tegelijk online zijn invite ik je weer voor de LS en de LS heeft nu een Free company.

  79. 2 XP
    Dwarrel's avatar

    Als je Crysta wilt toevoegen via IDeal : Moet je via Mogstation -> SquareEnix account settings -> add crysta -> *je bedrag* -> Ultimate pay pakken en dan kan je Ideal kiezen als het goed is.

    Je kan altijd ook nog GameTime cards kopen bij verschillende winkels.

    @Bappie
    Eindelijk :D. Als we tegelijk online zijn invite ik je weer voor de LS en de LS heeft nu een Free company.

    Heel erg bedankt! πŸ˜€

  80. 236 XP
    Dropy1983's avatar

    Sjonge jonge jonge kom je uit je werk denk je van nou eindelijk een character maken op moogle is die alweer dicht .Waardeloos

  81. 882 XP
    ShadowhunterrX's avatar

    Moogle is weer open !

  82. 1384 XP
    Bappie-NL's avatar

    Eindelijk karakter aan kunnen maken op Moogle. Een leuke Lalafell… Gisteren buitenom het feit dat ik moest werken toch nog level 17 kunnen bereiken. Maar de Duty Finder die werkt bij mij alles behalve goed. Ik zit zo vast als een huis. Ik zal toch echt de eerste dungeon moeten doen wil ik verder kunnen met het verhaal. Nu is er maintenance, wellicht dat het daarna wel werkt. Anders ga ik maar eens beginnen aan het craften… πŸ˜‰

  83. 236 XP
    Dropy1983's avatar

    Nou vanmorgen om half 6 πŸ˜› eindelijk een character kunnen aanmaken op moogle, hopen dat ik vanavond nog aan het spelen toe kom wegens de drukte, anders laat ik het morgenvroeg vanaf half 6 gewoon aan staan, en hoop dan dat als ik van mijn werk kom dan ik dan kan spelen.

  84. 882 XP
    ShadowhunterrX's avatar

    Nou vanmorgen om half 6 πŸ˜› eindelijk een character kunnen aanmaken op moogle, hopen dat ik vanavond nog aan het spelen toe kom wegens de drukte, anders laat ik het morgenvroeg vanaf half 6 gewoon aan staan, en hoop dan dat als ik van mijn werk kom dan ik dan kan spelen.

    Haha slim :p Dat doen best wel veel mensen πŸ™‚

  85. 236 XP
    Dropy1983's avatar

    Nou ben ook begonnen mijn naam is helios diabolik ben een arcanist op weg naar summoner :D.

  86. 8831 XP
    7th-son's avatar

    Nog meer mensen die vandaag niet kunnen inloggen op servers?

  87. 236 XP
    Dropy1983's avatar

    Net weer connection lost en nu kan die wereld lijst niet updaten, en ik was net zo lekker bezig πŸ™

  88. 1384 XP
    Bappie-NL's avatar

    Het succes van FFXIV is iets groter dan dat SE had voorzien. Het is erg druk op de servers. Inloggen kan soms echt een crime zijn.

    Maar tot nu toe is het mij binnen 20 minuten altijd wel gelukt. Ik vind het wel een kei gaaf spel hoor. Ik speel helemaal niets anders meer. Alleen de snelheid van de dutyfinder mag wel eens onderhanden genomen worden. Ik moet vaak langer dan een uur wachten. En dan gebeurd het ook nog dat er geen andere DPS speler gevonden wordt.

    Maandag en dinsdag ben ik vrij geloof me maar vanaf vanavond ben ik online.

    Verstuurd van mijn HTC One

  89. 882 XP
    ShadowhunterrX's avatar

    Wow , ik wou alleen even me handel checken. Zijn de servers nu al vol wtf ?? Zal vandaag wel niet online komen als het nu al vol zit.