Forum

Topic: god of war rise of the dragon of iets dergelijks

Anoniem's avatar

wat zouden jullie er van vinden als de makers van god of war een god of war zouden maken in een japanse/chinese art style.
hierbij denkend aan gigantische draken enzovoort (mingvasen kapotslaan voor bloed)

mij lijkt het wel tof heb ninja gaiden nooit wat aan gevonden.

Anoniem reageren

Je bent niet ingelogd op PlaySense, heb je wel een account? Dan kun je hier inloggen. Heb je geen account? Klik hier om te registreren of post anoniem hieronder.

4 reacties

  1. 130 XP
    justR's avatar

    Vooropgesteld vind ik het een waardeloos idee, maar dat komt meer doordat je moeilijk de Griekse mythologie kunt combineren met Japanse legendes. Wel ben ik van mening dat de Japanse legendes veel meer gebruikt moeten worden door Westerse ontwikkelaars. Er zijn niet zoveel Japanse goden waarvan je interessante games kunt maken, maar er zijn wel tientallen geesten en een shitload aan vage beesten die zeer interessant zijn.

    Sazae-oni: Een slak die kan veranderen in een vrouw die werd gered door piraten, waarna ze seks had met iedereen. Het fijne detail dat ze de ballen van haar bedpartners afhakte is natuurlijk mooi meegenomen.

    Nue: Hoofd van een aap. Lichaam van een wasbeerhond. Poten van een tijger en een slang als staart. Uiterst vermakelijk.

    Kamaitachi: Drie kleiner marters (weazel) die mensen aanvallen op een vage manier. De eerste beukt de slachtoffer omver, de tweede snijd in het vlees en de derde maakt de wond dicht, zodat het slachtoffer niet weet wat er aan de hand is, doordat de Kamaitachi supersnel zou zijn.

    Wanyūdō: Een brandend wiel in de vorm van een hoofd die opzoek is naar nieuwe zielen.

    En zo kun je nog wel even doorgaan, want er zijn nogal wat Japanse legendes. Het leukste is misschien wel om Gazu Hyakki Yagyō even te googlen (via wikipedia). Dat zijn boeken die allemaal Japanse mythes hebben omschreven vanaf 1776. Of gewoon even googlen op Japanese legends. Er zullen heus wel bergen aan games zijn die dit soort mythes gebruiken, maar die komen zelden tot nooit naar het Westen toe. Daarom ben ik ook van mening dat Westerse ontwikkelaars ze moeten maken, want er zijn een paar vage games verschenen op de PlayStation 3 die veel beter hadden kunnen zijn. Vooral de games van Game Republic: Folklore, Knights Contact en Majin and the Forsaken Kingdom.

    Deze generatie heeft het leven gekost aan een hoop Japanse ontwikkelaars, maar de meeste hebben dat aan zichzelf te danken. Het zorgt er echter wel voor dat er bar weinig originele games vanuit Japan naar het Westen komen, dat terwijl het Westen zich voornamelijk stort op vervolgdelen van populaire franchises. Niet zo vreemd dat veel Japanse ontwikkelaars besloten om te ontwikkelen op de 3DS, want daarmee viel het meeste geld te verdienen. Het zorgt er echter wel voor dat er nagenoeg geen originele Japanse PlayStation 3 games echt succesvol zijn geworden op de PlayStation 3 over de hele wereld.

  2. 2015 XP
    WJayW's avatar

    God of War in een andere setting dan de griekse mythologie is ondenkbaar.
    Een nieuwe IP op basis van japanse mythologie is een leuk idee, maar valt en staat met het samenbrengen van de mythes in een verhaal. Zoals justR al aangeeft zit de japanse mythologie anders in elkaar dan de griekse.

    Voor een nieuwe God of War zie ik maar 2 mogelijkheden:

    1. dieper ingaan op de tijd dat Kratos in dienst was van de goden. (tussen Ascension en Chains of Olympus)
    hier dan eventueel meer ingaan op de verschillende kampioenen en demi goden die er waren.

    2. Na god of war 3, mocht kratos toch nog in leven zijn.

    Alle andere scenario’s zullen voor God of War niet zo snel gaan werken in mijn optiek.

    Om nog even wat games aan te geven met apsecten van japanse mythologie waar ik me mee vermaakt heb:
    – Okami
    – project zero / fatal frame
    – azura’s wrath

  3. 608 XP
    The_ghostmen's avatar

    God of War in een andere setting dan de griekse mythologie is ondenkbaar.
    Een nieuwe IP op basis van japanse mythologie is een leuk idee, maar valt en staat met het samenbrengen van de mythes in een verhaal. Zoals justR al aangeeft zit de japanse mythologie anders in elkaar dan de griekse.

    Voor een nieuwe God of War zie ik maar 2 mogelijkheden:

    1. dieper ingaan op de tijd dat Kratos in dienst was van de goden. (tussen Ascension en Chains of Olympus)
    hier dan eventueel meer ingaan op de verschillende kampioenen en demi goden die er waren.

    2. Na god of war 3, mocht kratos toch nog in leven zijn.

    Alle andere scenario’s zullen voor God of War niet zo snel gaan werken in mijn optiek.

    Om nog even wat games aan te geven met apsecten van japanse mythologie waar ik me mee vermaakt heb:
    – Okami
    – project zero / fatal frame
    – azura’s wrath

    ik heb het verkeerd gearticuleerd bedoelde eigenlijk of een game door de makers van santa monica in de engine van god of war en dan met chinees/japans mythologisch iets

  4. 2015 XP
    WJayW's avatar

    ik heb het verkeerd gearticuleerd bedoelde eigenlijk of een game door de makers van santa monica in de engine van god of war en dan met chinees/japans mythologisch iets

    Dat was helemaal duidelijk vanuit de openings-post hoor 🙂 zal m’n reactie wat ophelderen…

    Ik vind het een slecht idee zolang het aan God of War gerelateerd kan worden.
    MAAR… is het een nieuwe game, dus andere artstyle, compleet anders verhaal met andere invalshoek, unieke vechtstyle en combatengine, etc… dan is het een leuk idee, maar valt en staat het dus met de eerder genoemde aspecten.
    En toen gaf ik mijn visie voor een nieuw GoW deel..

    En toen sloot ik af met wat games waarin die aspecten wel redelijk uitgewerkt waren, welke dus gebasseerd zijn op japanse mythologie.
    Gezien je zegt dat je Ninja Gaiden nooit echt leuk vond, konden dat ook eventueel games zijn voor je om te proberen.

    Mij leek alles al duidelijk eigenlijk 😀