Forum

Topic: Op welke tv sluit jij je ps4 aan

Anoniem's avatar

Ik heb besloten om maar een nieuwe tv aan te schaffen. Ik heb nu al 7 jaar een full hd staan van Sony, maar ik vond het tijd voor wat anders. Iets nieuws, dus heb ik maar een 55 inch 4k televisie van Sony gekocht. Misschien niet de beste keus voor het gamen, maar ach ik houd ook van films kijken.

Ik moet wel zeggen dat er nog geen echte 4k beelden op blu-ray te vinden zijn. Voor streamen is er ook nog geen standaard. Maar films mastered in 4k zien er goed uit. Mijn vrouw fotografeerd veel en de foto’s zien er super uit op deze tv (de camera is 18MP, ook Sony).

Tot nu toe ben ik erg tevreden met deze tv. Het beeld is erg mooi (goede upscaling) en er zit me toch een geluid in. Oke voor de laagste bas heb je nog een subwoofer nodig naar mijn mening maar verder erg goed. Beter geluid ben ik in ieder geval niet tegen gekomen op een andere tv.

Mijn ps3 heb ik er nu op aangesloten en de E3 trailers die ik heb bekeken (infamous second son, ACBF en watch dogs) zien er rete strak uit. Zelfs op 30cm afstand zie ik geen pixels. Ik heb alleen de laatste tijd geen tijd gehad om te gamen, dus hoe het met de vertraging zit weet ik niet echt.

Nou ben ik altijd al een early adopter geweest, want ik vindt dat er iemand moet zijn die fabrikanten laat zien dat er interesse voor iets is. Anders komt het er ook niet.

Ik ben eigenlijk wel benieuwd of er meer mensen overstappen naar een 4k tv. Of verruil je nu je hd ready toestel voor een full hd toestel.

Anoniem reageren

Je bent niet ingelogd op PlaySense, heb je wel een account? Dan kun je hier inloggen. Heb je geen account? Klik hier om te registreren of post anoniem hieronder.

61 reacties

  1. 382 XP
    e-man's avatar

    Holy shit, heb je nog een zaadje over van die goudboom??

  2. 169 XP
    Grav3D1gger's avatar

    Holy shit, heb je nog een zaadje over van die goudboom??

    Ik wou dat het een goudboom was, ik moet er hard voor werken en veel uren maken.

  3. 382 XP
    e-man's avatar

    Nou dat is het wel waard inderdaad man. Heel veel plezier eermee

  4. 1064 XP
    jonas46's avatar

    Ik heb besloten om maar een nieuwe tv aan te schaffen. Ik heb nu al 7 jaar een full hd staan van Sony, maar ik vond het tijd voor wat anders. Iets nieuws, dus heb ik maar een 55 inch 4k televisie van Sony gekocht. Misschien niet de beste keus voor het gamen, maar ach ik houd ook van films kijken.
    http://www.sony.nl/res/images/image/86/1237490827886.jpg

    Ik moet wel zeggen dat er nog geen echte 4k beelden op blu-ray te vinden zijn. Voor streamen is er ook nog geen standaard. Maar films mastered in 4k zien er goed uit. Mijn vrouw fotografeerd veel en de foto’s zien er super uit op deze tv (de camera is 18MP, ook Sony).

    Tot nu toe ben ik erg tevreden met deze tv. Het beeld is erg mooi (goede upscaling) en er zit me toch een geluid in. Oke voor de laagste bas heb je nog een subwoofer nodig naar mijn mening maar verder erg goed. Beter geluid ben ik in ieder geval niet tegen gekomen op een andere tv.

    Mijn ps3 heb ik er nu op aangesloten en de E3 trailers die ik heb bekeken (infamous second son, ACBF en watch dogs) zien er rete strak uit. Zelfs op 30cm afstand zie ik geen pixels. Ik heb alleen de laatste tijd geen tijd gehad om te gamen, dus hoe het met de vertraging zit weet ik niet echt.

    Nou ben ik altijd al een early adopter geweest, want ik vindt dat er iemand moet zijn die fabrikanten laat zien dat er interesse voor iets is. Anders komt het er ook niet.

    Ik ben eigenlijk wel benieuwd of er meer mensen overstappen naar een 4k tv. Of verruil je nu je hd ready toestel voor een full hd toestel.

    fijn om te hebben, maar ik zou nog eventjes gewacht hebben met een 4k tv. Deze 4K tv’s bevinden zich namelijk nog in het beginstadium, en zoals je zegt wordt er nog nergens 4K gebruikt. ik zal een 4K tv kopen over een jaartje of 6 à 8. Dan zullen deze tv’s veel goedkoper en ook veel beter ontwikkelt zijn ! Een beetje veel verloren geld om dit nu te kopen maar dat is mijn mening. ik wil je veel plezier wensen met je prachtige aankoop 🙂

  5. 169 XP
    Grav3D1gger's avatar

    @jonas46
    Dat de 4k televisies over een paar jaar goedkoper en beter ontwikkeld zijn, daar heb je gelijk in. Maar als niemand ze nu zou kopen dan komt het er geeneens. Dan wordt er weer wat nieuws verzonnen wat ook weer veel geld gaat kosten in het begin. Over verloren geld, dat is jouw mening (waar je natuurlijk recht op hebt). Ik ben er in ieder geval blij mee. En plezier heb ik er nu al van dank je.

  6. 865 XP
    Sir. Nigell's avatar

    @Grav3d1gger
    Als jij jezelf een 4k televisie kan veroorloven, waarom ook niet? 🙂 Jij gaat iig een mooie tijd tegemoet met de Ps4 en die televisie! Ik Heb nu een 32 inch Led tv staan, schier tv’tje wel hoor, 32 inch vind ik de perfecte game grootte, iets groter dan dat krijg je last van vertraging. (Tenminste, dat is mijn ervaring) En met deze tv zal ik t zeker nog 2/3 jaar doen, eerst maar s afwachten of een ps4 het optimale uit een tv haalt. We weten dat een ps3 dat bij lange na niet doet, dus state of the art tv’s zijn nog niet nodig voor console gaming.

  7. 1870 XP
    R*forever's avatar

    Heb jij nu echt 25000 euro aan een tv uitgegeven????

    Je moet zot zijn… De HD ready tv’s kosten vroeger voor een klein scherm 1800, de grotere zelfs tot 20 000. Nu kosten ze echt veel goedkoper….

    Bij 4K zal dit hetzelfde zijn. Ze zullen zelfs veel betere versies hebben. Bekijk het zoals HD ready vs full HD … 4K READY vs TRUE 4k of zoiets…

    Anyways: als je het geld er voor over hebt kan ik je ook niks beklagen hè. Ik vind het gewoon zonde een primeur te kopen en daardoor massa’s euro’s voor moeten betalen..

  8. 8830 XP
    7th-son's avatar

    Heb jij nu echt 25000 euro aan een tv uitgegeven????

    Je moet zot zijn… De HD ready tv’s kosten vroeger voor een klein scherm 1800, de grotere zelfs tot 20 000. Nu kosten ze echt veel goedkoper….

    Bij 4K zal dit hetzelfde zijn. Ze zullen zelfs veel betere versies hebben. Bekijk het zoals HD ready vs full HD … 4K READY vs TRUE 4k of zoiets…

    Anyways: als je het geld er voor over hebt kan ik je ook niks beklagen hè. Ik vind het gewoon zonde een primeur te kopen en daardoor massa’s euro’s voor moeten betalen..

    25000 euro? Waar haal je dat idee vandaan?
    als je zoveel geld uitgeeft aan een tv zit je met een allereerste 4k tv van 88 inch

  9. 1870 XP
    R*forever's avatar

    25000 euro? Waar haal je dat idee vandaan?
    als je zoveel geld uitgeeft aan een tv zit je met een allereerste 4k tv van 88 inch

    Oh woaw nu dat je het zegt 😀 . Ik had blijkbaar de verkeerde tv in vizier… Best nog goedkoop 4000 dollar voor 4K VERGELEKEN MET 25000 😛

  10. 1556 XP
    Mithrandir's avatar

    Toch heb ik het idee dat dit topic eerder de titel ‘Kijk mij toch eens veel geld aan een te moderne tv uitgegeven hebben’ had moeten hebben.
    Prima hoor, maar normaliter zijn het bedrijven en marketingbureaus die dit soort toestellen kopen, geen ‘gewone’ burgers. Zeker omdat je er echt nog niks aan hebt, omdat er totaal nog geen 4k content is. En als jij upscaling mooi vindt, moet je toch nog even je ogen na laten kijken. Upscaling verbetert nl de beeldkwaliteit niet, het verbloemt een gebrek aan resolutie door blurring. Informatie die er niet is, kan er niet bij verzonnen worden. Zie ook: http://www.pcworld.idg.com.au/article/338725/dvd_upscaling_does_it_really_work_/

    Mijn conclusie: je hebt veel geld uitgegeven aan iets waar je de komende 5 jaar nog niks aan hebt.

  11. 169 XP
    Grav3D1gger's avatar

    Toch heb ik het idee dat dit topic eerder de titel ‘Kijk mij toch eens veel geld aan een te moderne tv uitgegeven hebben’ had moeten hebben.
    Prima hoor, maar normaliter zijn het bedrijven en marketingbureaus die dit soort toestellen kopen, geen ‘gewone’ burgers. Zeker omdat je er echt nog niks aan hebt, omdat er totaal nog geen 4k content is. En als jij upscaling mooi vindt, moet je toch nog even je ogen na laten kijken. Upscaling verbetert nl de beeldkwaliteit niet, het verbloemt een gebrek aan resolutie door blurring. Informatie die er niet is, kan er niet bij verzonnen worden. Zie ook: http://www.pcworld.idg.com.au/article/338725/dvd_upscaling_does_it_really_work_/

    Mijn conclusie: je hebt veel geld uitgegeven aan iets waar je de komende 5 jaar nog niks aan hebt.

    Nou nee, het is niet de bedoeling om te zeggen kijk mij nou eens of iemands ogen uit te steken. Ik ben gewoon benieuwd of er meer mensen van tv switchen als de ps4 er is. En er is nu zeker al 4k content, alleen geen bewegende beelden. Foto’s zijn al langer op 4k resolutie. Ik heb ook nooit gezegd dat de upscaling het beeld verbeterd. Ik bedoelde alleen maar te zeggen dat ik tevreden was met de upscaling. Maar heb je wel eens een 4k tv bekeken met een blu-ray film. Ik zie wel degelijk verschil met mijn oude full hd tv. Je hebt wel gelijk bij sd beelden, die worden wat wazig. Maar dat heb je ook op de full hd tv. Bij de upscaling van 1080i of 1080P zie ik het niet onscherp worden.

    Maar er komen vast nog leuke dingen, zoals dit bijvoorbeeld http://tweakers.net/nieuws/89998/gelekte-software-sony-telefoon-bevestigt-4k-video-en-20mp-camera.html
    Volgens mij is dit alles dichter bij dan je denkt.

  12. 362 XP
    Coelers's avatar

    Wel net een nieuwe tv gekochthttp://t0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcS-_HQPbLbGPW1OVh_KmoIREqeV5JNvP_rS2UXD0XQu6VhnlGhACw

    Ook 55 Incht Full HD. Maar geen 4K

    Sinds ik die TV heb (2 maanden ) speel ik ook weer veel op mijn PS3. Kan ook niet wachten tot ik eindelijk aan de slag kan op mn PS4.

  13. 471 XP
    Therockbrothers's avatar

    Mooi ding, lijkt op een soort 4 dubbele Iphone :P. Ik heb een samsung en een philips. HD. Die samsung is ook nog best nieuw, zelfs 3D. Maar ik kijk bijna nooit 3D :P.

  14. 169 XP
    Grav3D1gger's avatar

    @Coelers
    Proficiat met je aankoop, ziet er goed uit. Je zegt dat je nu weer meer speelt, kan ik daaruit opmaken dat je vorige tv een mindere resolutie had en dat het speelplezier is toegenomen?

  15. 2457 XP
    peyj's avatar

    Mn zelfde oude Samsung waarop mn PS3 ook is aangesloten. Misschien dat ik deze wel eens vervang, maar niet speciaal voor de PS4. Enige nadeel van mijn tv is dat deze niet volledig breedbeeld is met als gevolg dat bij sommige games er wat aan de zijkant wordt afgesneden.

  16. 362 XP
    Coelers's avatar

    @Coelers
    Proficiat met je aankoop, ziet er goed uit. Je zegt dat je nu weer meer speelt, kan ik daaruit opmaken dat je vorige tv een mindere resolutie had en dat het speelplezier is toegenomen?

    Klopt inderdaad. Had hiervoor een 42 inch HD ready tv. Dit is toch wel echt een wereld van verschil. Heb echt het idee dat ik nieuwe spellen aan het spelen ben. Verder kijk ik ook veel films en series. Hierin in het verschil ook goed merkbaar.

    @therockbrothers

    Klopt inderdaad. Is ook 1 van de redenen dat ik deze tv heb gekocht. Echt een hele dunne bezel.

  17. 1187 XP
    Tom-Zwolle's avatar

    Ik heb nu ongeveer 2 jaar de

    SAMSUNG UE40D6200 3D LED TV

    Bevalt me super goed! En erg mooi beeld, gaat nog wel 2-5 jaar mee (hoop ik:P)

  18. 9 XP
    GamerDUT's avatar

    Slechte keuze, gezien die tv 4k alleen ondersteund tot 30fps
    http://tweakers.net/reviews/3158/1/de-sony-kd-65×9005-4k-voor-7k-inleiding.html
    Ook de nieuwe HDMI standaard wordt niet ondersteund.

  19. 1870 XP
    R*forever's avatar

    Slechte keuze, gezien die tv 4k alleen ondersteund tot 30fps
    http://tweakers.net/reviews/3158/1/de-sony-kd-65×9005-4k-voor-7k-inleiding.html
    Ook de nieuwe HDMI standaard wordt niet ondersteund.

    Ik zei toch dat het prototype’s zijn…maar hij zal er wel blij mij zijn 🙂

  20. 169 XP
    Grav3D1gger's avatar

    Slechte keuze, gezien die tv 4k alleen ondersteund tot 30fps
    http://tweakers.net/reviews/3158/1/de-sony-kd-65×9005-4k-voor-7k-inleiding.html
    Ook de nieuwe HDMI standaard wordt niet ondersteund.

    Slechte keuze, er is uberhaupt nog geen ondersteuning voor uhd op 60fps, dan moet eerst hdmi 2.0 uitkomen. Geen enkele 4k tv heeft dit al.

    In dat stuk valt ook te lezen “Bij de X9 zit hdmi-ingang 4 op een apart printje en deze kan dus in theorie eenvoudig worden vervangen.” Deze ingang kan dus vervangen worden voor een hdmi 2.0. Ik maak me dus vooralsnog geen zorgen.

  21. 195 XP
    sabasNL's avatar

    Ik zelf heb een best grote Sony, eentje van 55″, Full HD LCD. Al iets ouder maar alsnog topkwaliteit.

    Als ik de PS3 erop aansluit zie ik toch echt wel dat die PS4 nodig is hoor. Beeld is niet scherp bij de meeste games, en het gebrek aan anti-aliasing valt veel te veel op. Als ik de PS3 aansluit aan m’n monitor dan zie ik het alleen als ik er echt naar kijk.

  22. 8830 XP
    7th-son's avatar

    Slechte keuze, gezien die tv 4k alleen ondersteund tot 30fps
    http://tweakers.net/reviews/3158/1/de-sony-kd-65×9005-4k-voor-7k-inleiding.html
    Ook de nieuwe HDMI standaard wordt niet ondersteund.

    dan moet je maar eens kijken met hoeveel fps je normaal blu-ray films afspeelt
    als ik het goed heb, is dat ook maar 24 stuks

  23. 169 XP
    Grav3D1gger's avatar

    dan moet je maar eens kijken met hoeveel fps je normaal blu-ray films afspeelt
    als ik het goed heb, is dat ook maar 24 stuks

    Precies, je slaat de spijker op zijn kop.

  24. 9 XP
    GamerDUT's avatar

    dan moet je maar eens kijken met hoeveel fps je normaal blu-ray films afspeelt
    als ik het goed heb, is dat ook maar 24 stuks

    Klopt, maar als TV zenders ook in 4k wordt in de toekomt is dat een probleem net als gamen in 4K (als het al gaat gebeuren)

  25. 8830 XP
    7th-son's avatar

    Klopt, maar als TV zenders ook in 4k wordt in de toekomt is dat een probleem net als gamen in 4K (als het al gaat gebeuren)

    Waarom?
    Je moet gewoon dat motion gebeuren uitzetten op je tv, dat verkloot alles
    En voor gamen je tv. Uiteraard in game mode zetten

  26. 169 XP
    Grav3D1gger's avatar

    Ik heb nu ongeveer 2 jaar de

    SAMSUNG UE40D6200 3D LED TV

    Bevalt me super goed! En erg mooi beeld, gaat nog wel 2-5 jaar mee (hoop ik:P)

    Oke mooi, als je de tv pas 2 jaar hebt gaat die zeker nog wel ff mee.

    Ik zelf heb een best grote Sony, eentje van 55″, Full HD LCD. Al iets ouder maar alsnog topkwaliteit.

    Als ik de PS3 erop aansluit zie ik toch echt wel dat die PS4 nodig is hoor. Beeld is niet scherp bij de meeste games, en het gebrek aan anti-aliasing valt veel te veel op. Als ik de PS3 aansluit aan m’n monitor dan zie ik het alleen als ik er echt naar kijk.

    Ik ben zelf ook verzot op Sony producten. Ja je kan nu goed merken dat de ps3 aan vervanging toe is. Die anti-aliasing problemen vallen mij nu een stuk minder op op mijn nieuwe tv. Dat het op jouw monitor minder opvalt is ook normaal, monitoren hebben een grotere pixel dichtheid dan tv’s.

    Dit kwam ik nog op het internet tegen over nieuwe Sony tv’s.
    Het gaat om de volgende modellen: HX920 Series, HX923 Series, HX925 Series, HX929 Series, XBR-55HX950, XBR-65HX950, KDL-47W802A (Budget), KDL-55w802A (Budget), KDL-55W900A, W905A Series, XBR-55X900A (4K Ultra), XBR-65X900A (4K Ultra)
    “Several new Sony HDTV’s can eliminate motion blur using “Motionflow Impulse“, a CRT-style strobe backlight that does not use interpolation! This mode is very video-game friendly, and completely eliminates motion blur during 60 fps @ 60 Hz. Try this setting with consoles, computers, emulators, and sports! The good news is that it has excellent motion clarity (similiar to LightBoost), and it retains the Sony color quality, with better-than-plasma video game motion on an LCD. It flickers like a 60Hz CRT, and add a very small amount of input lag (but less than interpolation).” Kijk hier maar eens http://www.blurbusters.com/zero-motion-blur/video/

  27. 28 XP
    MisterCookieLover's avatar

    Ik gebruik deze http://www.beamercenter.be/product/187047/acer-h6500.html
    in combinatie met http://www.homecinemacenter.be/product/314667/category-181641-home-cinema-sets/panasonic-sc-btt500.html

  28. 9 XP
    GamerDUT's avatar

    Waarom?
    Je moet gewoon dat motion gebeuren uitzetten op je tv, dat verkloot alles
    En voor gamen je tv. Uiteraard in game mode zetten

    Omdat gamen hoger gaat dan 30fps.

  29. 169 XP
    Grav3D1gger's avatar

    Omdat gamen hoger gaat dan 30fps.

    Op 1080P kan die gewoon op 60fps
    Dit zijn de videosignalen die hij aan kan.
    3840 x 2160/24p (HDMI2/3) JA
    3840 x 2160/25p (HDMI2/3) JA
    3840 x 2160/30p (HDMI2/3) JA
    4096 x 2160/24p (HDMI2/3) JA
    1080/24p (alleen HDMI™) JA
    480/60i JA
    480/60p JA
    576/50i JA
    576/50p JA
    720/24p (alleen HDMI™) JA
    720/30p (alleen HDMI™) JA
    720/50p JA
    720/60p JA
    1080/60i JA
    1080/50i JA
    1080/30p (alleen HDMI™) JA
    1080/60p (HDMI®/Component) JA
    1080/50p (HDMI®/Component) JA

  30. 1776 XP
    Scrappy-_-coco0's avatar

    Erg toevallig dat je dit post een dag nadat er een homepage topic is over dat ze afgeprijst zijn =P

  31. 41 XP
    The_keF's avatar

    Mooie tv, veel plezier ermee 😉 Zelf game ik nu, en zometeen met de PS4, op een Sony 40″ HX850. Ideale grootte voor mijn niet al te grote kamer.

  32. 9 XP
    GamerDUT's avatar

    Op 1080P kan die gewoon op 60fps
    Dit zijn de videosignalen die hij aan kan.
    3840 x 2160/24p (HDMI2/3) JA
    3840 x 2160/25p (HDMI2/3) JA
    3840 x 2160/30p (HDMI2/3) JA
    4096 x 2160/24p (HDMI2/3) JA
    1080/24p (alleen HDMI™) JA
    480/60i JA
    480/60p JA
    576/50i JA
    576/50p JA
    720/24p (alleen HDMI™) JA
    720/30p (alleen HDMI™) JA
    720/50p JA
    720/60p JA
    1080/60i JA
    1080/50i JA
    1080/30p (alleen HDMI™) JA
    1080/60p (HDMI®/Component) JA
    1080/50p (HDMI®/Component) JA

    Ik bedoelde op 4k.

  33. 169 XP
    Grav3D1gger's avatar

    Zodra hdmi 2.0 er is, dan is 4k op 60fps mogelijk. Voor de ps4 is dit volgens mij niet van belang. Die zal toch geen hdmi 2.0 hebben?

  34. 9 XP
    GamerDUT's avatar

    Zodra hdmi 2.0 er is, dan is 4k op 60fps mogelijk. Voor de ps4 is dit volgens mij niet van belang. Die zal toch geen hdmi 2.0 hebben?

    Krijgt de PS4 vast wel met een update, is ook gebeurd met de PS3 die had eerst ook geen HDMI 1.4 voor 3D en nu wel.

  35. 169 XP
    Grav3D1gger's avatar

    Krijgt de PS4 vast wel met een update, is ook gebeurd met de PS3 die had eerst ook geen HDMI 1.4 voor 3D en nu wel.

    Als het met een update kan, dan kan dat misschien ook wel bij de tv. HDMI 2.0 maakt gebruik van dezelfde connector waarmee de nieuwe standaard ook compatibel zal zijn met HDMI 1.4 en oudere standaarden. Ik las net dat HDMI 2.0 misschien al op 12 september uitkomt. Zit het er misschien al op met de launch.

    HDMI version 2.0 Date initially released September 12, 2013 http://en.wikipedia.org/wiki/HDMI#Version_comparison

  36. 8830 XP
    7th-son's avatar

    Omdat gamen hoger gaat dan 30fps.

    Daarom moet je je tv ook in game mode zetten, dan geniet van hoe de game is gemaakt, of dat nou 30 of 60fps is
    De motion gebeuren functies maken het soepeler door er beelden tussen te gooien, waardoor je ghosting (soort waas) kunt krijgen als de camera bijvoorbeeld Snel beweegt
    Ook gaat de input delay hierdoor omhoog

  37. 169 XP
    Grav3D1gger's avatar

    Daarom moet je je tv ook in game mode zetten, dan geniet van hoe de game is gemaakt, of dat nou 30 of 60fps is
    De motion gebeuren functies maken het soepeler door er beelden tussen te gooien, waardoor je ghosting (soort waas) kunt krijgen als de camera bijvoorbeeld Snel beweegt
    Ook gaat de input delay hierdoor omhoog

    Yep, in de game mode zet die standaard een hoop dingen uit. In de game mode schakeld hij automatisch over op “Motionflow Impulse“, a CRT-style strobe backlight dat geen gebruik maakt van Interpolatie! Deze mode is heel goed voor video-games, en sluit motion blur compleet uit op 60 fps @ 60 Hz.

    Interpolatie is: Methode om met behulp van een algoritme meer beeldpunten te berekenen, zodat het totale aantal megapixels omhoog kan.

    Frame-interpolatie
    Ook wel 100Hz, 200Hz of 400Hz technologie genoemd. Wat al deze technologieën gemeen hebben, is dat ze tussen twee bestaande beelden van het bronsignaal, één of meerdere extra tussenbeelden uitrekenen en invoegen. Vooral bij films die uit slechts 24 of 25 beelden per seconde bestaan, levert dit een vloeiender beeld op, waarbij ook bij snelle bewegingen een scherp beeld zichtbaar blijft.

    Frame-interpolatie heeft echter een groot nadeel. Wanneer een voelbal zich in beeld 1 helemaal linksonder bevindt en in beeld 2 helemaal rechtsboven, is het gemakkelijk om een tussenbeeld uit te rekenen waarbij de bal zich in het midden van het beeld bevindt. Maar wat als zich in het midden van het beeld een boom bevindt? De TV weet dan niet of de bal voor of achter de boom langs is gevlogen en moet dat dus gokken.

    Hetzelfde geldt bij objecten die in beeld 1 nog niet en in beeld 2 wél zichtbaar zijn. Om een tussenbeeld te creëren, moet de software in de TV in deze gevallen gokken wat er tussen die twee beelden is gebeurd. En dat gaat niet altijd goed, met vreemde bijeffecten als gevolg. Close-ups van mannelijke gezichten met een stoppelbaard zijn een bekend probleem. De software kan de beweging van de individuele baardharen vaak niet goed volgen, waardoor het kan lijken of de baard stilstaat of zich los van de rest van het gezicht beweegt.

    Ook snel bewegende objecten over een langzamer bewegende achtergrond laten vaak vreemde beeldfouten aan de randen zien. Nu moet gezegd worden dat de ene fabrikant frame-interpolatie beter onder de knie heeft dan de andere. Vooral Philips, Sony en Samsung doen het erg goed, terwijl Sharp, LG en Panasonic wat achterblijven en meer beeldfouten laten zien. Ben je er gevoelig voor, dan zul je echter ook bij de beste TV’s merken dat er iets ‘niet klopt’ wanneer frame-interpolatie is ingeschakeld. In dat geval is er gelukkig wel altijd de mogelijkheid om de functie uit te schakelen.

  38. 169 XP
    Grav3D1gger's avatar

    Nog een mooie feature van Sony is SimulView.

    Sony’s SimulView werd voor het eerst aangekondigd in combinatie met de 24 inch PlayStation 3D Display, op de E3 in 2011. Dit jaar maakt de technologie zijn herintrede mee. Inmiddels is de SimulView-technologie in volle glorie te aanschouwen op de Consumer Electronics Show, ditmaal toegepast op een 84 inch Ultra HD LED TV van het Japanse bedrijf. (dit geldt ook voor de 55- en 65 inch, die waren toen nog niet uit).

    De 84 inch Ultra HD LED TV van Sony toont Gran Turismo 5 door twee verschillende Full HD feeds weer te geven op het scherm. Deze feeds kunnen volledig los van elkaar bekeken worden door twee gebruikers, door middel van gepolariseerde brillen.

    Hoe dit precies in zijn werk gaat is als volgt: Aangezien een Ultra HD TV twee keer het aantal verticale en horizontale lijnen bevat in vergelijking met een Full HD TV, schaalt de TV de graphics van Gran Turismo 5 naar een hogere resolutie. In plaats van het toepassen van deze resolutie voor slechts één speler, wordt deze opgebroken tussen twee spelers. Door deze splitsing kunnen twee spelers tegelijk spelen op één scherm. De twee beelden worden op elkaar geplaatst, waarna met behulp van gepolariseerde brillen één van de twee beelden eruit gefilterd wordt met als resultaat één beeld in Full HD per persoon.

    Wat betreft kwaliteit wordt er dus ingeleverd en moeten spelers het doen met een Full HD-resolutie in plaats van Ultra HD. Daarentegen kunnen ze wel op een volledig scherm tegen elkaar spelen, wat weer andere voordelen met zich meebrengt.

  39. 573 XP
    Dutchpride0318's avatar

    Samsung 3D full HD 117 cm

  40. 169 XP
    Grav3D1gger's avatar

    Kan mijn toestel opwaarderen naar HDMI 2.0?
    Het is nog verre van duidelijk of je huidige toestel in staat zal zijn om op te waarderen naar de nieuwe HDMI 2.0-standaard. Sony heeft al gezegd dat zijn producten hiertoe in staat zijn, maar HDMI.org zegt zelf:

    “Op dit moment zijn er nog geen provisies voor een upgrade (van 1x naar 2.0). Vanwege de nieuwe uitgebreide mogelijkheden zou elke conversie een upgrade van de hardware en/of firmware vereisen. Als er dus een conversie zal plaatsvinden, zou die afkomstig zijn van de fabrikant. Neem alstublieft direct contact met hen op.”

    Kort gezegd betekent dit: het is wel degelijk mogelijk, maar de HDMI-groep laat het aan de fabrikanten over om het mogelijk te maken. De ondersteunde bandbreedte en specificaties worden bepaald door de HDMI-chips binnenin de toestellen en om die chips meer te laten doen dan waar ze voor zijn ontworpen, lijkt een flinke uitdaging.

    Kan ik binnenkort 4K-video’s kijken op mijn tv?
    HDMI 2.0 levert daarom ondersteuning voor 4K-resoluties (2.160p volgens het HDMI Forum) tegen maximaal 60 fps. De nieuwe standaard laat ook 4K 3D-beelden toe en is in staat om 2D-video’s weer te geven met een hogere framerate. Dat is vooral van belang voor zelfgeschoten videomateriaal en computerspellen voor de pc, omdat het merendeel van de films en televisieseries voorlopig nog wordt geschoten met 24 beeldjes per seconde.

    Heb ik een nieuwe kabel nodig?
    “Versie 2.0 van de HDMI-standaard voorziet geen nieuwe kabels of aansluitingen. Huidige hogesnelheidskabels (Categorie 2) zijn in staat om de toegenomen bandbreedte door te voeren.”

    En: “HDMI 2.0, dat terugwaartse compatibiliteit heeft met eerdere versies van de HDMI-standaard….”.

    Versie 2.0 (net als versie 1.4) is een verandering van de hardware, niet van de kabels. Je kunt er donder op zeggen dat kabelmakers zullen beweren dat je dure nieuwe kabels zult nodig hebben, maar dat is dus niet waar. Je huidige HDMI-kabels zullen de klus zonder problemen kunnen klaren en 4K HDMI-kabels zijn een sprookje dat je niet hoeft te geloven.

    bron: http://www.zdnet.nl/nieuws/151758/hdmi-2-0-wat-je-moet-weten/

  41. 1199 XP
    chris65's avatar

    Hier een lekkere plasma van zo’n 4 jaar oud. Ik hoef geen LED, ik heb al genoeg led lampen in mijn huis hangen 🙂

  42. 169 XP
    Grav3D1gger's avatar

    Hier een lekkere plasma van zo’n 4 jaar oud. Ik hoef geen LED, ik heb al genoeg led lampen in mijn huis hangen 🙂

    Haha lol. Ik heb genoeg plasma in mijn lichaam, maar had nog weinig led lampjes.

  43. 177 XP
    SQUAD-LEADER-NL's avatar

    sony kdl-42w655 net nieuw gehaald vorige weel 200hz en nog een heleboel ander meuk er op dus ik ben klaar voor de ps4

  44. 5399 XP
    PattyS3's avatar

    Ik zal mijn PS4 aan gaan sluiten op mijn 27″ iiyama Prolite E2773HS monitor.

    http://img.misco.eu/resources/images/products/106/IIY/E2/E2773HS-GB1//E2773HS-GB1_1600x1600.jpg

    Dit omdat deze monitor een reactietijd heeft van 1ms en daarom perfect is voor FPS games. Niet alleen daarom want de monitor is ook 60Hz, dus alle next-gen games die op 60FPS draaien zal ik ook perfect kunnen draaien en weergeven op deze monitor. Ik gebruik de monitor ook al een tijdje met de PS3.

    Daarnaast sluit ik ook op deze monitor mijn laptop aan en kijk ik hier TV op. Dit werkt perfect en het scherm is ook bijzonder scherp. 27″ is het perfecte formaat voor gamen, TV en PC in mijn ogen.

  45. 94 XP
    KingGorch's avatar

    Bij mij volopig op mijn Full HD plasma tv. de TX-P42GT20E
    Als deze de geest geeft, komt er pas een nieuwe.

  46. 87 XP
    5StarGbVk's avatar

    sony kdl-42w655 net nieuw gehaald vorige weel 200hz en nog een heleboel ander meuk er op dus ik ben klaar voor de ps4

    En hoe bevalt de sony kdl-42w655 tv?

    ik heb me ps3 op me kamer staan boven op zolder, maar ik heb een spitse dak dus hij loopt schuin door me kamer heen. ik ben namelijk van plan om ook een nieuwe tv & audio set aan te schaffen, om pas laterna als ik een nieuwe interne schijf heb gevonden ook een ps4 te gaan kopen.

    weet er iemand nog aanraders?? kwa Tv/Audio Set/Interne Schijf (PS4)

  47. 3 XP
    Yogish's avatar

    Ik heb nog steeds veel plezier met mijn Samsung Smart TV Full Hd en 3D 42inch

    Een 4K model koop ik waarschijnlijk over 7 jaartjes?
    Want ben nog lang niet uitgespeeld met mijn Samsung Smart TV

    In ieder geval: ben blij dat ook jij een bijdrage levert aan de ontwikkeling van deze 4K tv’s

    Veel speel plezier iedereen !!! (-.+)

    Grev3D1gger veel plezier met uw nieuwe aankoop 😀

  48. 130 XP
    miQe Amersfoort's avatar

    samsung ue46d8000 (116cm FullHD Led)

    http://www.3dtvnieuws.nl/images/Samsung-UE46D8000.jpg

  49. 1055 XP
    MCLERC's avatar

    ik heb mijn ps4 aangesloten op de Samsung 6200 Full-HD 3D Smart TV 40Inch ziet er ook top uit . volgend jaar kijken na Sony-4 K deze TV heb ik pas 2jaar dus beetje snel dan om nu te vervangen 😛

    Ik heb nu ongeveer 2 jaar de

    SAMSUNG UE40D6200 3D LED TV

    Bevalt me super goed! En erg mooi beeld, gaat nog wel 2-5 jaar mee (hoop ik:P)

    Ik ook wel met vlekken geen tijd gehad om hem nog een keer te laten nakijken ze konden het niet zien 🙁 blinde kippen nu heb ik 5 wazen in mijn scherm is enkel te zien met zwart beeld of films dus zwaar klote, nog 1jaar hou ik heb is die 3jaar oud dan komt er 46a55Inch 4K in Sony

  50. 98 XP
    Deltra00's avatar

    Ik speel op mijn 24 inch full HD monitor van LG met een response time van 2ms.
    Verder speel ik op mijn beamer Sony VPL-aw10.
    Misschien niet de beste beamer meer maar ik speel lekker alles groots en de beamer kreeg ik toch gratis.
    http://i.computer-bild.de/imgs/1/3/2/2/1/8/4/Sony-VPL-AW10-662×340-bd4d1841612f9343.jpg

  51. 33 XP
    riico1's avatar

    ik heb speciaal voor de ps4 een Philips 46PFL7007 met ambilight wat echt een top sfeertje geeft tijdens gamen en films kijken
    echt een aanrader

  52. 2623 XP
    saidddd93's avatar

    Ik zal mijn PS4 aan gaan sluiten op mijn 27″ iiyama Prolite E2773HS monitor.

    http://img.misco.eu/resources/images/products/106/IIY/E2/E2773HS-GB1//E2773HS-GB1_1600x1600.jpg

    Dit omdat deze monitor een reactietijd heeft van 1ms en daarom perfect is voor FPS games. Niet alleen daarom want de monitor is ook 60Hz, dus alle next-gen games die op 60FPS draaien zal ik ook perfect kunnen draaien en weergeven op deze monitor. Ik gebruik de monitor ook al een tijdje met de PS3.

    Daarnaast sluit ik ook op deze monitor mijn laptop aan en kijk ik hier TV op. Dit werkt perfect en het scherm is ook bijzonder scherp. 27″ is het perfecte formaat voor gamen, TV en PC in mijn ogen.

    Pattyyyyy <3!!

  53. 140 XP
    Wes1987's avatar

    samsung ue46d8000 (116cm FullHD Led)

    http://www.3dtvnieuws.nl/images/Samsung-UE46D8000.jpg

    Exact deze heb ik 3 maanden geleden gekocht. Hier zit ook een game mode op. Alleen als ik deze selecteer zegt de tv dat er een lichte degradatie in beeldkwaliteit kan optreden. Als ik de functie aan zet vind ik de games ook iets lelijker en grijzig/grauw… De input delay is wel een stuk minder, maar ik heb niet zo’n dure tv gekocht om iets in te stellen waardoor de beeldkwaliteit minder wordt. Ik ben nog wel zoekende wat betreft de mooiste instellingen. Iemand tips???

  54. 1068 XP
    SkySurprise's avatar

    http://assets2.bcc.nl/media/catalog/product/cache/1/image/1075c1aaa250b7d0c6ea0aa7fb98ff2e/6/9/69393_5.jpg
    Dit is de mijne op mijn kamertje.
    Sony KDL-40R470
    40 inch schermpje.

  55. 28 XP
    Bas Timmers's avatar

    Iemand ervaring met de Sony kdl42w655. Ziet er erg goed uit voor goede prijs.
    Is deze tv snel genoeg voor de ps4?

  56. 8830 XP
    7th-son's avatar

    Ik heb mijn ps4 op mijn Samsung ue40d6520 smart tv
    Erg tevreden mee, en weinig last van input lag gelukkig!
    Ook voor een wit model vind ik hem erg mooi! (en plat)

  57. 357 XP
    Mausie's avatar

    Is aangesloten op mijn Samsung UE32D6200

  58. 9 XP
    sjonnie-koot's avatar

    Is aangesloten op een Full HD van LG 107cm

  59. 87 XP
    5StarGbVk's avatar

    Weet iemand welke tv het beste resultaat leveren op het gebied van gaming??
    het gaat tussen deze 2 tv’s: Sony KDL-42W656 of Sony KDL-42W805

  60. 2 XP
    louser's avatar

    Weet iemand welke tv het beste resultaat leveren op het gebied van gaming??
    het gaat tussen deze 2 tv’s: Sony KDL-42W656 of Sony KDL-42W805

    Sowieso de Sony KDL-42W656, deze TV heeft een zeer lage input lag van 15 ms. en lager kan je bijna niet krijgen; en dit is zeer fijn voor multiplayer games. Voor de rest is het een hele mooie TV voor een goed prijsje. De versie van 32 inch vind ik zelf fijner, omdat die wel érg scherp geprijsd is en precies dezelfde gaming experience geeft, maar dat is mijn mening. 🙂

  61. 593 XP
    tovenaar's avatar

    Weet iemand welke tv het beste resultaat leveren op het gebied van gaming??
    het gaat tussen deze 2 tv’s: Sony KDL-42W656 of Sony KDL-42W805

    toevallig heeft mijn broertje de 42 inch 655 en ik de 47 inch 805. ik moet zeggen het zijn allebei geweldige tv’s!!!! de zelfde input lag met een superieure gamemodus.. de 656 zal een hele goede koop zijn en wanneer je wat meer te besteden hebt zou ik zeker voor de 805 gaan. ik ben namelijk een zeer tevreden gebruiker! de 805 heeft ook een meer gadget gehalte zoals een afstandsbediening met nfc en een toch iets snellere gebruikerservaring + een wat beter scherm met 3d betere upscaling een draaibare voet en meer aansluitmogelijkheden (meer hdmi). dat de 656 helaas mist..

    dus ik zeg allebei een goede koop.. het is maar net wat je portemonnee toe laat 😉 en anders doe gek en koop een 905 :p