Forum

Topic: Vraag omtrent ps-plus en psn account

Anoniem's avatar

Er zit me een tijdje al wat dwars en dat wil ik graag met jullie delen. Misschien hebben mensen ook wel de juiste antwoorden voor me.

De aanbieding 90 dagen extra voor een jaar-abbonement loopt nu voor ps-plus,
en mijn ps-plus abbo loopt met een week of 2 af.

Mijn probleem is nu, wanneer de PS4 er is in november wil ik graag een andere accountnaam, psn account.
Als ik dus nu weer een nieuwe jaar abbo afsluit, zit ik eigenlijk wel vast aan dit account.

Jullie snappen vast mijn punt, wat is nu het beste wat ik kan doen?
Een nieuw account maken op de ps3 nu en daarvoor ps-plus afsluiten en daarbij dus ook klaar zijn voor de ps4, of gewoon ps-plus op mijn huidige account afsluiten en hopen dat je een psn account naam kunt wijzigen wanneer de ps4 er is.

90 dagen extra voor de ps-plus is natuurlijk een mooie aanbieding.

Anoniem reageren

Je bent niet ingelogd op PlaySense, heb je wel een account? Dan kun je hier inloggen. Heb je geen account? Klik hier om te registreren of post anoniem hieronder.

17 reacties

  1. 60 XP
    xXiNiXx's avatar

    Het beste wat je kan doen is al een nieuwe account aanmaken en daar het plus abonnement mee nemen. De games die je download met dat account, kan je ook spelen op je PS3 met je huidige account.

  2. 1061 XP
    megafire777's avatar

    idd dat is het beste om te doen^

    want als je je acc naam zou kunnen veranderen dan hadden we al meer info hierover gehad

  3. Management - 5204 XP
    M4GN3T's avatar

    1 topic is genoeg he

  4. 1556 XP
    Mithrandir's avatar

    Let wel, als je wisselt van account, ben je alle 50+ games die je nu met je PSPlus account gekregen hebt kwijt. Die krijg je niet terug op het andere account. Weet dus wel wat je doet… Is die nieuwe accountnaam je die 50+ games waard?

  5. 865 XP
    Sir. Nigell's avatar

    Het beste wat je kan doen is al een nieuwe account aanmaken en daar het plus abonnement mee nemen. De games die je download met dat account, kan je ook spelen op je PS3 met je huidige account.

    Ja ik denk dat je gelijk heb, het nadeel is natuurlijk wel dat je je trophies dan kwijt bent, en mn huidige profielen van bijv Battlefield en Fifa, miscchien moet ik toch maar ff wachten dan :p

    @M4GN3T, je hebt gelijk, ik zit op mobiel, was niet zeker of het goed doorkwam, die andere topic mag je gerust sluiten 🙂

    Let wel, als je wisselt van account, ben je alle 50+ games die je nu met je PSPlus account gekregen hebt kwijt. Die krijg je niet terug op het andere account. Weet dus wel wat je doet… Is die nieuwe accountnaam je die 50+ games waard?

    Nee dat is me het zeker niet waard, verdomme dit is lastig. Wil na 7jaar toch wel een keer een ander accountnaam :s

  6. 1058 XP
    Vloetje's avatar

    Let wel, als je wisselt van account, ben je alle 50+ games die je nu met je PSPlus account gekregen hebt kwijt. Die krijg je niet terug op het andere account. Weet dus wel wat je doet… Is die nieuwe accountnaam je die 50+ games waard?

    50+? Volgens mij al wel 100+! 🙂

  7. 1556 XP
    Mithrandir's avatar

    Een jaar +90 dagen, alleen PS3, dat zal nog geen 100+ zijn… Tenzij dat al een verlenging was natuurlijk. Case lijkt me duidelijk, niet wisselen, niks lastigs aan. En dan maar hopen dat op de PS4 een andere tag gekozen kan worden. Is nog niks over gezegd, kan maar zo zijn dat het uiteindelijk toch kan.

    Edit: Overigens, je accountnaam is een SEN account. grote kans dat de PS4 gebruik gaat maken van je echte naam, tenzij je dat blokkeert. Dan heb je dat probleem dus al helemaal niet meer.

  8. 589 XP
    xDutchSoldier's avatar

    Waarom zou je een nieuwe naam willen, boeiend. 😛

  9. Redacteur - 631 XP
    Assasination-G's avatar

    Ik weet niet of dit al gezegd is, maar sluit gwn af op je huidige account, zet die huidige account op je PS4, maak een nieuwe account, je hebt PS+ op je PS4 alleen op je huidige account maar kan de games ervan enz spelen op je andere acc.

  10. 377 XP
    Valentino1994's avatar

    Ik weet niet of dit al gezegd is, maar sluit gwn af op je huidige account, zet die huidige account op je PS4, maak een nieuwe account, je hebt PS+ op je PS4 alleen op je huidige account maar kan de games ervan enz spelen op je andere acc.

    Dit ^

  11. 865 XP
    Sir. Nigell's avatar

    Ik weet niet of dit al gezegd is, maar sluit gwn af op je huidige account, zet die huidige account op je PS4, maak een nieuwe account, je hebt PS+ op je PS4 alleen op je huidige account maar kan de games ervan enz spelen op je andere acc.

    Prima oplossing, alleen het punt is dat ik graag online met een andere account-naam wil verschijnen.
    Omdat je ps-plus nodig hebt om online te kunnen spelen heeft t niet veel zin om naast mn huidige ps-plus account een nieuwe account te maken op de ps4 en daar dan offline mee te gaan spelen.

    Een jaar +90 dagen, alleen PS3, dat zal nog geen 100+ zijn… Tenzij dat al een verlenging was natuurlijk. Case lijkt me duidelijk, niet wisselen, niks lastigs aan. En dan maar hopen dat op de PS4 een andere tag gekozen kan worden. Is nog niks over gezegd, kan maar zo zijn dat het uiteindelijk toch kan.

    Edit: Overigens, je accountnaam is een SEN account. grote kans dat de PS4 gebruik gaat maken van je echte naam, tenzij je dat blokkeert. Dan heb je dat probleem dus al helemaal niet meer.

    is dat zo? Je echte naam? Lijkt me niet toch, zou wel mooi zijn als het optioneel is

  12. 2015 XP
    WJayW's avatar

    Er is een workaround, maar de vraag is dan…hoe goed is je Japans?

    Als je deze link volgt, kom je op een pagina die er het een en ander over uitlegt.
    Ook staat hier een youtube filmpje wat laat zien dat het mogelijk is….alleen is het japans.

    De instructies staan in het engels, dus kijk goed naar het filmpje.
    Nog een tip is alvast de dingen die je in kan voeren alvast een keer ingevoerd te hebben in je eigen taal, zodat de auto aanvul methode de woorden herkent.

    Mocht je echt je accountnaam willen veranderen, zonder dus je games te verliezen is dit dus de manier waarop dat kan.

  13. 865 XP
    Sir. Nigell's avatar

    Er is een workaround, maar de vraag is dan…hoe goed is je Japans?

    Als je deze link volgt, kom je op een pagina die er het een en ander over uitlegt.
    Ook staat hier een youtube filmpje wat laat zien dat het mogelijk is….alleen is het japans.

    De instructies staan in het engels, dus kijk goed naar het filmpje.
    Nog een tip is alvast de dingen die je in kan voeren alvast een keer ingevoerd te hebben in je eigen taal, zodat de auto aanvul methode de woorden herkent.

    Mocht je echt je accountnaam willen veranderen, zonder dus je games te verliezen is dit dus de manier waarop dat kan.

    Haha echt he! Dit zou wel die ideale oplossing zijn! Ik ga het zometeen proberen, ik laat jullie weten hoe het afloopt 🙂 bedankt alvast!

  14. 865 XP
    Sir. Nigell's avatar

    Ik heb het geprobeerd, alleen dat filmpje is gewoon een tutorial om een japans account aan te maken en daarvan de naam weer te veranderen, daar heb ik dus niet veel aan :p

  15. 2015 XP
    WJayW's avatar

    Ik heb het geprobeerd, alleen dat filmpje is gewoon een tutorial om een japans account aan te maken en daarvan de naam weer te veranderen, daar heb ik dus niet veel aan :p

    Ok, duidelijk.. weten we dat ook weer. Wel apart dat het bij japanse accounts dus wel mogelijk is…want dat is toch in principe wat je wilt bereiken, je accountnaam welke online getoond wordt aan te passen.

  16. 471 XP
    Therockbrothers's avatar

    Ja, ik had mijn PSN naam ook heel erg. Alleen vanwege de trofeeën en alles wat ik gekocht heb en PS+ vind ik het ’t niet waard op een nieuw account aan te maken omdat ik een bepaalde naam wil.

  17. 865 XP
    Sir. Nigell's avatar

    Ja, ik had mijn PSN naam ook heel erg. Alleen vanwege de trofeeën en alles wat ik gekocht heb en PS+ vind ik het ’t niet waard op een nieuw account aan te maken omdat ik een bepaalde naam wil.

    Dat is het ook niet waard! We moeten maar hopen dat we zometeen (misschien eenmalig ofzo) onze psn-naam kunnen veranderen.
    Of in ieder geval de naam veranderen die online wordt weergegeven..