Forum

Topic: Wie is JOUW favoriete artiest?

Anoniem's avatar

Ik weet niet of er al een dusdanig topic bestaat, maar leek me leuk om eens met zoiets te gaan beginnen.

Mijn favoriete artiest is Kanye West.
En dan heb ik het niet over hoe hij als persoon is of in de media wordt afgeschilderd, etc etc, maar puur en alleen over zijn muziek. Elke keer weet deze man mij te verbazen door totaal van stijl te veranderen en dit met succes.

Vanaf zijn derde studio album, Graduation, ging hij een hele andere richting uit. Graduation week af van de klassieke herhalende beat en ”fuck bitches, get money in the hood” mentaliteit, waar hij ook wat diepere nummers introduceerde. Het album wat hierop volgde was het door critici gehaatte, maar door publiek geliefde ”808’s & Heartbreaks”. Dit album bestond volledig uit nummers die waren gemaakt met auto-tune waarop hij veelal zijn hart luchtte over dingen die hem dwars zaten, verloren liefdes, maar ook het overlijden van zijn moeder.

In 2010 bracht hij (naar mijn mening) zijn persoonlijke meesterwerk ”My Beautiful Dark Twisted Fantasy” uit. Geliefd door critici, maar ook door fans. Dit was geen normaal album. Waar normaal Kanye zijn nummers regelmatig op de radio werden gedraaid, bevatte dit album geen nummers die echt voor de radio geschikt waren. Dit album was grootser. Hij haalde alles uit de kast door vele grote namen aan dit album te hangen (Elton John, Jay-Z, Fergie, Rihanna, Bon Iver, John Legend) en dit geheel in vele nummers aan elkaar te breien met een grote orchestrale uitvoering.

Dit jaar, 2013, bracht hij zijn nieuwste solo-album uit getiteld ”Yeezus”. Waar hij nu de veel geprezen stijl van zijn vorige album achter laat, gaat hij de industriele kant op. Duistere beats, onderwerpen waar ze op de publieke omroep ver vandaan blijven tot aan het hele vreemde ”Bound 2”. Waar hij bij zijn vorige solo-album vooral veel artiesten mee had laten werken is dit album meer persoonlijk. Minder features, maar de kwaliteit is er nog steeds, wederom bevestigd door zowel critici als fans.

Het blijft een ”love it or hate it” kwestie, maar daar is dit topic ook voor. Ik ben benieuwd naar jullie verhalen.

Anoniem reageren

Je bent niet ingelogd op PlaySense, heb je wel een account? Dan kun je hier inloggen. Heb je geen account? Klik hier om te registreren of post anoniem hieronder.

12 reacties

  1. 382 XP
    e-man's avatar

    Layne Thomas Staley van Alice in Chains

    Wat een held, wat een stem, wat een tragisch einde. Ik verwacht alleen niet op een site als deze dat veel mensen hem kennen, Veel mensen zen Birvana als dé Grungebamd, maar geef mij dan maar AIC!

  2. Redacteur - 438 XP
    RogueSquad's avatar

    Ik ken Alice in Chains inderdaad ook echt alleen van naam. Ben niet zo’n grunge liefhebber, dus nooit echt mee bezig gehouden. Jammer dat die man dood is. :-/

  3. 382 XP
    e-man's avatar

    .. in de grungescene meer egel dan uitzondering helaas.

  4. 5795 XP
    tyger1's avatar

    Fredie Mercury

    Iemand met ballen ,recht door zee , en veel te vroeg moeten gaan . RIP

  5. 168 XP
    voorhoofdchin's avatar

    Eminem!!!!

  6. 8815 XP
    7th-son's avatar

    Bruce Dickinson

    wat een carriere heeft die man, niet normaal waar hij zich intensief mee bezig houd!

  7. 153 XP
    el scapino's avatar

    roger watters

    de oprichter van pink floyd
    wat ook jamme genoeg het einde was

  8. 89 XP
    050grunn's avatar

    Eminem!!!!The beste rapper oooit

  9. 9 XP
    ThaGirl's avatar

    David Gilmour, gitarist van Pink Floyd.

  10. 169 XP
    Grav3D1gger's avatar

    Seasick Steve, op je 66e nog doorbreken. Met zijn zelfgemaakte gitaren. En dan te bedenken dat hij zwerver was. Kijk hier naar zijn concert op Lowlands 2013 http://www.youtube.com/watch?v=cYEiMVNVILU&feature=player_detailpage

  11. 23 XP
    Max86Mad's avatar

    Freddie Mercury

  12. 1068 XP
    SkySurprise's avatar

    Shock ’n surprise.

    Zoek maar op:

    Shock ’n surprise – Next day.