Forum

Topic: Verkoop ps3 …… Prijs?

Anoniem's avatar

Vandaag heb ik de ps4 gepreorderd en om deze deels te financieren, heb ik mijn zwager beloofd om mijn huidige ps3 aan hem te verkopen. Nu wil ik niet de hoofdprijs vragen, maar ook mezelf niet tekort doen 🙂 vandaar mijn vraag wat is een schappelijke prijs voor:
– ps3 slim met twee controllers en een 1tb harde schijf
– gran turismo 5
– mass effect 2
– mass effect 3
– assins creed brotherhood
– assassins creed revelations
– assassins creed 3
– battlefield 3
– call of duty mw3
– call of duty black ops 2
– borderlands 2

Verder heb ik digitaal de volgende games gekocht, maar kan hij die dan ook overnemen of zijn die gelinkt aan mijn account?
– tomb raider (de laatste)
– assasins creed 2
– ducktales remasterd

Anoniem reageren

Je bent niet ingelogd op PlaySense, heb je wel een account? Dan kun je hier inloggen. Heb je geen account? Klik hier om te registreren of post anoniem hieronder.

24 reacties

  1. 2015 XP
    WJayW's avatar

    Als ik het zo zie zou ik tussen de 300 en 400 vragen, maar gezien het je zwager is zal het wel een vriendenprijsje worden haha.

    De digitale games zijn in principe account gebonden, maar als je ze op de HDD hebt staan en hij jouw account niet verwijderd kun je ze volgens mij wel spelen/delen. (zou je even kunnen googlen voor de zekerheid).

  2. 1058 XP
    Vloetje's avatar

    Je zwager? Ach joh, drie tientjes. 😛
    Nee, serieus, inclusief 1TB-harde schijf en toch nog wel wat spellen, rekening houdend met het feit dat iedereen momenteel z’n PS3 probeert te verkopen? € 150,- of zo??

    Die digitale games zijn gelinkt aan je account, ja.

    * EDIT * haha, ik zie dat je nu al 2 heel verschillende antwoorden hebt… Tja, het is denk ik maar net hoe je er over nadenkt.

  3. 495 XP
    patrick3's avatar

    Ik denk dat rond de 250-300 euro een redelijke deal is in deze markt. Maar als je er meer voor kan krijgen waarom niet!:P

  4. 1199 XP
    chris65's avatar

    Zelf zat ik te denken aan 100 euro, maar misschien zijn twee nieuwe ps4 games ook een goede deal. Ik zal mijn account van de ps3 verwijderen, want ik hoop stilletjes dat ps3 games uiteindelijk toch op de ps4 gespeeld kunnen worden. Bovendien weet ik niet of niet verwijderen van het account onder game sharing valt.

  5. 53 XP
    Mitch's avatar

    Minimaal 150,-.

    Je account verwijderen is nergens voor nodig. Als hij een nieuw account aan maakt kan hij de games spelen die jij gekocht hebt.
    Enigste is – mocht je creditcard gegevens gekoppeld hebben – je gegevens even verwijderen, adres etc.

  6. 1199 XP
    chris65's avatar

    Minimaal 150,-.

    Je account verwijderen is nergens voor nodig. Als hij een nieuw account aan maakt kan hij de games spelen die jij gekocht hebt.
    Enigste is – mocht je creditcard gegevens gekoppeld hebben – je gegevens even verwijderen, adres etc.

    Hij kan sowies mijn fysieke spellen spelen, maar volgens mij zijn de digitale spellen gekoppeld aan mijn account. Gelukkig zijn dat er niet heel veel, maar tomb raider had ik hem graag gegund … was een goed spel

  7. 589 XP
    xDutchSoldier's avatar

    200/250 ofzo= 100 voor de games(10eu per stuk) en 100/150 voor de ps3 en controllers lijkt mij wel schappelijk

  8. 1064 XP
    jonas46's avatar

    Vandaag heb ik de ps4 gepreorderd en om deze deels te financieren, heb ik mijn zwager beloofd om mijn huidige ps3 aan hem te verkopen. Nu wil ik niet de hoofdprijs vragen, maar ook mezelf niet tekort doen 🙂 vandaar mijn vraag wat is een schappelijke prijs voor:
    – ps3 slim met twee controllers en een 1tb harde schijf
    – gran turismo 5
    – mass effect 2
    – mass effect 3
    – assins creed brotherhood
    – assassins creed revelations
    – assassins creed 3
    – battlefield 3
    – call of duty mw3
    – call of duty black ops 2
    – borderlands 2

    Verder heb ik digitaal de volgende games gekocht, maar kan hij die dan ook overnemen of zijn die gelinkt aan mijn account?
    – tomb raider (de laatste)
    – assasins creed 2
    – ducktales remasterd

    ik denk dat €240 een correcte prijs is voor het gehele pakket.

  9. 2015 XP
    WJayW's avatar

    Even een vraagje, heb je nog een ander account op je ps3? als je daarmee tomb raider kunt spelen, kun je hem erop laten staan.
    Je kunt er natuurlijk ook ff snel 1 aanmaken en uitproberen 😀

  10. 8865 XP
    7th-son's avatar

    Zelf zat ik te denken aan 100 euro, maar misschien zijn twee nieuwe ps4 games ook een goede deal. Ik zal mijn account van de ps3 verwijderen, want ik hoop stilletjes dat ps3 games uiteindelijk toch op de ps4 gespeeld kunnen worden. Bovendien weet ik niet of niet verwijderen van het account onder game sharing valt.

    Ik zou het verkopen aan je zwager voor max 200 euro, als je er minder goed contact mee had gehad had ik er meer voor gevraagd
    is toch een schappelijke prijs?

    even over account verwijderen:
    als je je account er af haalt kan hij de digitale games niet meer spelen, dit kan alleen als jou account er nog op staat en als hij het wqchtwoord heeft
    zodra je die wijzigd kan hij ze nogsteeds spelen, alleen zodar hij probeert in te loggen en het wachtwoord is anders, niet meer

    tevens, is alleen verwijderen niet genoeg, je moet de console ook deactiveren via het XMB (kan ook op de PC via de SEN website, maar dit kan maar 1x per half jaar)

  11. 169 XP
    Grav3D1gger's avatar

    Minimaal 150,-.

    Je account verwijderen is nergens voor nodig. Als hij een nieuw account aan maakt kan hij de games spelen die jij gekocht hebt.
    Enigste is – mocht je creditcard gegevens gekoppeld hebben – je gegevens even verwijderen, adres etc.

    Ja, en je wachtwoord niet laten onthouden van jouw account, anders kan hij aankopen doen op jouw account. Als er geld in je wallet zit.

  12. 449 XP
    HellFalcoN-'s avatar

    die 1 TB schijf in je PS4 stoppen?
    zijn de spellen wel weg

  13. 1199 XP
    chris65's avatar

    ik heb wel een account aangemaakt voor gasten. Misschien dat ik die dan inderdaad kan behouden zodat hij tomb raider etc kan spelen. Het andere account ga ik verwijderen. De PS3 zelf zal ik ook uit mijn SEN profiel vewijderen en wanneer de ps4 binnen is, deze toevoegen. Ik moet zeggen dat het nu toch wel begint te kriebelen, maar ik moet nog tot …… ja wie zal het zeggen wanneer de tweede levering bij Nedgame aankomt 🙁

  14. 996 XP
    BosnianBoss's avatar

    Waarom ben je daar bang voor,er zullen zat winkels zijn die de ps4 op de release dag aan de consument gaan verkopen.Kijk bijv naar MediaMarkt,Saturn en de kleinere zaken zoals intertoys,bartsmit die zullen er volop op voorraad hebben incl nieuwe ps4 bundels 🙂

    ontopic: je kan voor jouw ps3 makkelijk 250 euro krijgen.

  15. 42 XP
    delix17's avatar

    Doe het voor 200 klaar.

  16. 1064 XP
    jonas46's avatar

    Doe het voor 200 klaar.

    echt te weinig man, wil niet zeggen omdat je verkoopt aan een vriend dat je hem gratis moet weggeven he. ik maak met dit soort dingen geen onderscheid, het product heeft een waarde en die waarde wil ik hebben. niet meer en niet minder.

  17. 531 XP
    Dreamingman's avatar

    Gewoon voor 100 a 150 aan je zwager verkopen. En dan je 1terrabyte hd eruit halen en die in je nieuwe ps4 stoppen. En een oudere hd die je vast nog wel hebt liggen in de ps3 stoppen.

  18. 1064 XP
    jonas46's avatar

    Gewoon voor 100 a 150 aan je zwager verkopen. En dan je 1terrabyte hd eruit halen en die in je nieuwe ps4 stoppen. En een oudere hd die je vast nog wel hebt liggen in de ps3 stoppen.

    ik heb een oude ps3 phat 40gb bij gamemania verkocht en er €95 voor gekregen. dan is €100 à €150 toch echt te weinig voor een ps3 slim met games enzovoorts bij, denk je niet? ik wil niemands mening in twijfel trekken he, ik wil enkel een correcte verkoopprijs voor chris65 No offense 🙂

  19. 1199 XP
    chris65's avatar

    Er is niks zo lastig als “zaken doen” met familie. Normaal geef ik dit soort dingen gewoon weg aan familie. Destijds mijn super nintendo ook weggegeven (toen het ding nog wat waard was 🙂 ). Maar nu wil ik het geld gebruiken voor mijn PS4. Ik denk toch dat ik voor 2 spellen ga, dan komt het ongeveer op 140 euro neer en heeft hij ook plezier als hij komt gamen.

  20. 41 XP
    The_keF's avatar

    Aan familie geef je weg óf verkoop je het voor een lager bedrag dan je anders zou doen. Gierig zijn vind ik één ding, gierig tegenover je familie vind ik een heel ander verhaal..

  21. 1199 XP
    chris65's avatar

    Aan familie geef je weg óf verkoop je het voor een lager bedrag dan je anders zou doen. Gierig zijn vind ik één ding, gierig tegenover je familie vind ik een heel ander verhaal..

    Je snapt het. Naar dat lagere bedrag ben ik dus op zoek. Bedankt

  22. 169 XP
    Grav3D1gger's avatar

    Je snapt het. Naar dat lagere bedrag ben ik dus op zoek. Bedankt

    Verkopen aan familie is tricky vindt ik. Voor je het weet zijn er onenigheden. Wat je wel kan doen, aanbieden en vragen wat hij er voor wil geven. Als het niet bevalt (wat hij bied) kan je altijd nog zeggen dat je hem zelf houdt. Is het meer dan je er zelf voor wou vragen , kan je hem matsen. Want de hoofdprijs vragen aan familie doe je natuurlijk niet. Maar die 140 euro lijkt mij een goede prijs voor familie.

  23. 8865 XP
    7th-son's avatar

    Aan familie geef je weg óf verkoop je het voor een lager bedrag dan je anders zou doen. Gierig zijn vind ik één ding, gierig tegenover je familie vind ik een heel ander verhaal..

    Dat hangt er natuurlijk helemaal vanaf hoe je met je familie om gaat
    Afgezien van mijn ouders en broer zie en spreek ik mijn familie maar weinig, en zou dus eerder een lager bedrag vragen aan vrienden dan familie
    Ieder z’n dingetje natuurlijk, maar ik begrijp wel wat je bedoelt!

    OT: ik vind persoonlijk 150 euro helemaal geen verkeerd bedrag in dit geval!

  24. 3104 XP
    Patr!ck's avatar

    Ik zou ‘m rond 350 verkopen. Het is je zwager maar hij moet ook niet vergeten hoeveel hij extra erbij krijgt