Forum

Topic: 120 HZ op PS3/4

Anoniem's avatar

Hallo allemaal,

Ik heb vandaag de benq xl2720t binnengekregen, nu is mijn vraag is het mogenlijk om met de ps3/4 op 120hz te spelen, aangezien hij alleen 120hz ondersteunt via dvi kabel ;(.

Mvg

Anoniem reageren

Je bent niet ingelogd op PlaySense, heb je wel een account? Dan kun je hier inloggen. Heb je geen account? Klik hier om te registreren of post anoniem hieronder.

10 reacties

  1. 8815 XP
    7th-son's avatar

    De ps3 en ps4 hebben sowieso al geen DVI aansluiting, daar zul je dus een verloop sterker voor moeten halen
    Het zal wel werken, maar dan zal die gewoon op Max 60hz zijn

  2. 865 XP
    Sir. Nigell's avatar

    Hallo allemaal,

    Ik heb vandaag de benq xl2720t binnengekregen, nu is mijn vraag is het mogenlijk om met de ps3/4 op 120hz te spelen, aangezien hij alleen 120hz ondersteunt via dvi kabel ;(.

    Mvg

    Idd moet je een verloop stekker erbij zullen hebben, en dan zal je 60hz of misschien tot 85hz kunnen halen.
    Maar waarom zou je dit willen? hdmi gewoon 120hz, en dat ondersteunt de benq xl2720t als ik dit scherm google, er staat gewoon dat er een hdmi ingang is?

  3. 17 XP
    LeipeSuperswat's avatar

    Idd moet je een verloop stekker erbij zullen hebben, en dan zal je 60hz of misschien tot 85hz kunnen halen.
    Maar waarom zou je dit willen? hdmi gewoon 120hz, en dat ondersteunt de benq xl2720t als ik dit scherm google, er staat gewoon dat er een hdmi ingang is?

    Klopt, maar in de handleiding staat dat je alleen 120hz via de dvi kabel kan krijgen…. 🙁 En trouwens, de responsetijd is 1 ms, geld dit alleen voor een pc of ook voor de console?
    Geen verstand van zeg maar haha

    Mvg

  4. 865 XP
    Sir. Nigell's avatar

    Klopt, maar in de handleiding staat dat je alleen 120hz via de dvi kabel kan krijgen…. 🙁 En trouwens, de responsetijd is 1 ms, geld dit alleen voor een pc of ook voor de console?
    Geen verstand van zeg maar haha

    Mvg

    hmm, als dat echt zo is van die dvi kabel is dat echt jammer, ik lees ook namelijk dat je een dual-link DVI-D cable nodig hebt. Dus niet echt geschikt voor Console dit beeldscherm 😉 de responstijd geldt voor pc en console.

  5. 416 XP
    P@TRICK's avatar

    Volgens mij kan je de PS3 alleen instellen op 50 Hz of 60 Hz
    Dus kan hij niet hoger ingesteld worden

    Ik ben nu niet bij mijn PS3 om het te controleren
    Maar kijk even bij instellingen > video-instellingen
    (Ofzo … Ik zeg dit even uit mijn hoofd)

    Als je idd alleen de keuze ziet tussen 50 en 60 Hz ziet dan kan je hem gewoon via HDMI aansluiten

  6. 17 XP
    LeipeSuperswat's avatar

    Dankje wel! neem aan dat het hoger kan bij de ps4?

  7. 8815 XP
    7th-son's avatar

    Zal niet hoger worden als 60hz denk ik

  8. 1345 XP
    coristus's avatar

    Hallo allemaal,

    Ik heb vandaag de benq xl2720t binnengekregen, nu is mijn vraag is het mogenlijk om met de ps3/4 op 120hz te spelen, aangezien hij alleen 120hz ondersteunt via dvi kabel ;(.

    Mvg

    1080P 120HZ … is gewoon je tv… maar als je frames per seconde bedoelt. Waarschijnlijk ondersteunt HDMI 1.4a wel 1080p@120hz maar dat is in de praktijk nog niet in gebruik.
    Er zal alleen geen enkel spel 120 fps ondersteunen denk ik (misschien een enkele indie game) en 1080p 3D @60fps (dan heb je evenveel beeldjes per seconde nodig, 60 voor je linker oog en 60 voor je rechter = totaal 120) tja… zal ook wel niet gebeuren. elk beeldje moet dat 2 keer gerenderd worden en de hoeveelheid teraflops (grafische rekenkracht) is eindig… zelf op een PS4 (1.84 TFLops).
    hope this helps

  9. 865 XP
    Sir. Nigell's avatar

    1080P 120HZ … is gewoon je tv… maar als je frames per seconde bedoelt. Waarschijnlijk ondersteunt HDMI 1.4a wel 1080p@120hz maar dat is in de praktijk nog niet in gebruik.
    Er zal alleen geen enkel spel 120 fps ondersteunen denk ik (misschien een enkele indie game) en 1080p 3D @60fps (dan heb je evenveel beeldjes per seconde nodig, 60 voor je linker oog en 60 voor je rechter = totaal 120) tja… zal ook wel niet gebeuren. elk beeldje moet dat 2 keer gerenderd worden en de hoeveelheid teraflops (grafische rekenkracht) is eindig… zelf op een PS4 (1.84 TFLops).
    hope this helps

    volgens mij bedoeld hij toch echt Herz :p en dat ie alleen 120 hz haalt met die dvi kabel (volgens de handleiding) en niet met een hdmi kabel.

  10. 8815 XP
    7th-son's avatar

    Je kunt inderdaad alleen 120hz halen met behulp van de bijgeleverde dual-link dvi-d kabel
    En dan moet je videokaart er ook nog geschikt voor zijn

    Nou neem ik aan dat een ps3 (en ook ps4) videokaart niet tot hoger 60hz aan kunnen, omdat dat toch wel het meest gangbare is met de tv’s van nu