Forum

Topic: Zijn games op next-gen ook echt 1080P?

Anoniem's avatar

Op die vraag kan ik alleen antwoorden, ik hoop van wel. Nou ja op de ps4 dan wel te verstaan. Als we Sony zo gehoord hebben is het wel een eis van ze. Ik las op twitter dat de XBOne dit in ieder geval niet zal doen. Op de vraag of alle spellen op de XBOne in native 1080p te spelen zijn antwoord Aaron Greenberg van Microsoft “@deaconblade Update from team, Forza 5 is native @1080p, Ryse is native @900p, but Xbox One upscales all titles to 1080p & they look amazing”.

bron: https://twitter.com/aarongreenberg

Anoniem reageren

Je bent niet ingelogd op PlaySense, heb je wel een account? Dan kun je hier inloggen. Heb je geen account? Klik hier om te registreren of post anoniem hieronder.

15 reacties

  1. 1556 XP
    Mithrandir's avatar

    Ga je nou je eigen vraag beantwoorden??

    Ga er maar vanuit dat niet alle next-gen games 1080p@60fps gaan draaien. Daar is de hardware gewoon niet sterk genoeg voor.

  2. Mechromancer's avatar

    Zal wel eens tijd worden dat games 1080p@60fps gaan draaien!

  3. 1556 XP
    Mithrandir's avatar

    Zal wel eens tijd worden dat games 1080p@60fps gaan draaien!

    Dat wordt dan een game-PC aanschaffern. Next gen consoles gaan je dat niet leveren.

  4. 865 XP
    Sir. Nigell's avatar

    Zal wel eens tijd worden dat games 1080p@60fps gaan draaien!

    Dat wordt dan een game-PC aanschaffern. Next gen consoles gaan je dat niet leveren.

    Moet wel lukken met de ps4, misschien niet een GTA type spel. Maar het moet wel lukken. We zijn ook nog niet eens begonnen met de next-gen en de ontwikkelaars weten ook nog niet goed wat ze allemaal kunnen. Laten we vooral niet te vroeg conclusies trekken..

  5. 956 XP
    Patrick.G's avatar

    Moet wel lukken met de ps4, misschien niet een GTA type spel. Maar het moet wel lukken. We zijn ook nog niet eens begonnen met de next-gen en de ontwikkelaars weten ook nog niet goed wat ze allemaal kunnen. Laten we vooral niet te vroeg conclusies trekken..

    Het kan misschien alleen lukken met games die op low setting afgespeeld zullen worden. En dan moet de game zelf ook al niet zoiets zijn als Watch Dogs of Battlefield 4, want die vragen ontzettend veel grafisch vermogen.

    Ik denk dat je beter 900p upscaled naar 1080p kan spelen waarbij de settings wat hoger zijn gezet, dan 1080p 60fps met de setting of low of very low (textures zullen er verschrikkelijk uit zien en bijv. de draw distance is minimaal.)

  6. 3140 XP
    moes's avatar

    door sommige features uit te zetten, kunnen ze in de buurt komen van 60 fps. helaas zullen niet alle ps4 games 60 fps zijn, want dan moet je echt veel belangrijke features uitzetten en ziet de game er minder mooi uit.en ik denk dat gamers liever een prachtige game spelen met solid 30 fps dan minder mooie game met 60 fps.

    prachtige game en 60 fps kan gewoon niet.

    Het kan misschien alleen lukken met games die op low setting afgespeeld zullen worden. En dan moet de game zelf ook al niet zoiets zijn als Watch Dogs of Battlefield 4, want die vragen ontzettend veel grafisch vermogen.

    Ik denk dat je beter 900p upscaled naar 1080p kan spelen waarbij de settings wat hoger zijn gezet, dan 1080p 60fps met de setting of low of very low (textures zullen er verschrikkelijk uit zien en bijv. de draw distance is minimaal.)

    je overdrijft wel een beetje. ik denk dat ze met de ps4 makelijk medium halen met 1080/60 fps bij zware games en als ze echt echt hun best gaan doen, dan halen ze high setting. het ligt een beetje aan de ontwikkelaar zelf. als het naughty dog was bijv, dan had je sowieso uber mooie game met ultra graphics 1080p/ 60 fps. je moet gewoon talent ervoor hebben. de meeste ontwikkelaars kunnen die ps4 helaas niet zo ver pushen. of het nog komt, daar twijfel ik wel over. want games worden straks mooier en steeds zwaarder. 30 fps wordt uiteindelijk de standaard.

  7. 449 XP
    HellFalcoN-'s avatar

    denk dat het moet kunnen ook omdat PS4 4K ultra HD zal ondersteunen voor films. maar de meeste games worden zowiezo niet optimaal gemaakt doordat ze op huidige gen en next gen komen dus dat heeft geen zin. dus misschien met 2-3 jaar dat je als standaard 1080P hebt

  8. 531 XP
    monsternon's avatar

    als de ps4 dat niet kan dan is de wiiu nog sterker.

  9. 865 XP
    Sir. Nigell's avatar

    @Patrick.G ik zie bij jouw naam staan; ‘PS3-sense member’ wat is dat anders van psx-sense member?
    Is ff nieuw voor mij dit :p

  10. 449 XP
    HellFalcoN-'s avatar

    @Patrick.G ik zie bij jouw naam staan; ‘PS3-sense member’ wat is dat anders van psx-sense member?
    Is ff nieuw voor mij dit :p

    ik denk dat hij langer lid is. ik geloof dat ps3-sence.nl psx-sence.nl geworden is.

  11. 8402 XP
    7th-son's avatar

    Het kan misschien alleen lukken met games die op low setting afgespeeld zullen worden. En dan moet de game zelf ook al niet zoiets zijn als Watch Dogs of Battlefield 4, want die vragen ontzettend veel grafisch vermogen.

    Ik denk dat je beter 900p upscaled naar 1080p kan spelen waarbij de settings wat hoger zijn gezet, dan 1080p 60fps met de setting of low of very low (textures zullen er verschrikkelijk uit zien en bijv. de draw distance is minimaal.)

    Ik zou zeggen kijk eens naar de nieuwe gameplay beelden van mgs5, die draait ook op 1080p een 60fps, en het is een open wereld
    Dan moet een game als bf4 het toch ook kunnen?

  12. 5399 XP
    PattyS3's avatar

    Ik denk dat games van de eerste (paar?) jaar van de levenscyclus van de PS4 geupscaled worden naar 1080p, maar dat wanneer DEVs de PS4 hardware beter en efficiënter kunnen benutten dat games op 1080p zullen draaien. (@60FPS) 😉

  13. 449 XP
    HellFalcoN-'s avatar

    Ik denk dat games van de eerste (paar?) jaar van de levenscyclus van de PS4 geupscaled worden naar 1080p, maar dat wanneer DEVs de PS4 hardware beter en efficiënter kunnen benutten dat games op 1080p zullen draaien. (@60FPS) 😉

    inderdaad in een nieuwsbericht dat nu actueel is staat dat video en geluid nog geoptimaliseerd gaat worden en dat het nu op dit moment gelijkwaardig is aan PS3.

  14. 865 XP
    Sir. Nigell's avatar

    ik denk dat hij langer lid is. ik geloof dat ps3-sence.nl psx-sence.nl geworden is.

    Ja dat zal het wel zijn, hij is lid sinds 2009.
    (Correctie; sense niet sence. Psx-sense ;))

  15. 228 XP
    Equinox_BE's avatar

    Ik hoop van wel dat ze 1080p zijn en 60fps 🙂