Forum

Topic: Goede game tv

Anoniem's avatar

Hallo,
Ik ben al enige tijd opzoek naar een nieuwe tv voor mijn toekomstige PS4. Ik wil een FULL HD Tv maar hij moet niet zo duur zijn. (zooi) als smart tv, 3d en ambi-light hoef ik allemaal niet. Hij moet niet veel input lagg hebben!
Iemand een idee?
Thomas

Anoniem reageren

Je bent niet ingelogd op PlaySense, heb je wel een account? Dan kun je hier inloggen. Heb je geen account? Klik hier om te registreren of post anoniem hieronder.

15 reacties

  1. 91 XP
    Srakkars's avatar

    Budget en de voorkeur van grootte van de tv is wel handig om te vermelden.
    Ikzelf heb een 47 inch plasma tv van Panasonic voor €500 (niet meer verkrijgbaar), met een game modus; hij optimaliseert dan de beeld-instellingen voor het gamen, bijv een hoge reactie snelheid. Panasonic bevalt mij prima, altijd goed merk gevonden. Alleen heb je een goeie contrast verhouding als je een donkere kamer zit, wat volgens mij altijd met plasma is.

  2. 1068 XP
    SkySurprise's avatar

    Mij lijkt het logisch om een tv van sony zelf te kiezen. Verder moet je gewoon goed nakijken wat de response tijd is. Die moet dan namelijk zo klein mogelijk zijn. Ik heb zelf ook een mooie tv van sony het werkt perfect.
    Een nadeel aan sony is dat het dus wel wat duurder kost, maar je kunt kijken voor afprijzingen ofzo.

  3. 1150 XP
    DarkElement's avatar

    Mij lijkt het logisch om een tv van sony zelf te kiezen. Verder moet je gewoon goed nakijken wat de response tijd is. Die moet dan namelijk zo klein mogelijk zijn. Ik heb zelf ook een mooie tv van sony het werkt perfect.
    Een nadeel aan sony is dat het dus wel wat duurder kost, maar je kunt kijken voor afprijzingen ofzo.

    ‘Meer kosten’ bedoel je, en waarom precies PERSÉ een Sony als ik vragen mag? Alternatief met zelfde specs en een lagere prijs is toch net zo prima?

  4. 996 XP
    BosnianBoss's avatar

    ’Meer kosten’ bedoel je, en waarom precies PERSÉ een Sony als ik vragen mag? Alternatief met zelfde specs en een lagere prijs is toch net zo prima?

    Sony tv’s hebben een lagere input lag dan samsung,lg,philips etc.Voor gamen zijn ze erg fijn,maar plasma van panasonic blijft het fijns om te gamen.

  5. 1061 XP
    megafire777's avatar

    Heb nu sinds kort een samsung 3D tv en moet zeggen speelt perfect. Ging van lcd naar led en van 25 cm naar 101 cm beter kon niet voor de prijs:D

  6. 417 XP
    Omer58's avatar

    Hallo,
    Ik ben al enige tijd opzoek naar een nieuwe tv voor mijn toekomstige PS4. Ik wil een FULL HD Tv maar hij moet niet zo duur zijn. (zooi) als smart tv, 3d en ambi-light hoef ik allemaal niet. Hij moet niet veel input lagg hebben!
    Iemand een idee?
    Thomas

    Het beste is om een monitor te halen geloof mij, als je straks toch inputlag hebt bij je tv ga je je leven haten.
    Ik zeg dit uit ervaring
    Hope it helps

    Als je toch een tv wilt halen heeft Philips het minste inputlag.
    Ik heb panasonic, LG, Sony en Samsung tv’s getest en Philips voelde het lekkerst aan met Game mode geactiveerd

  7. 139 XP
    Xx_DontTakeItPersonal_xX's avatar

    Het beste is om een monitor te halen geloof mij, als je straks toch inputlag hebt bij je tv ga je je leven haten.
    Ik zeg dit uit ervaring
    Hope it helps

    Als je toch een tv wilt halen heeft Philips het minste inputlag.
    Ik heb panasonic, LG, Sony en Samsung tv’s getest en Philips voelde het lekkerst aan met Game mode geactiveerd

    ik wou ook eerst een monitor maar groter dan 27inch monitor bestaat gewoon niet. dus wil je een 40 inch dan zal het een led tv worden in mijn geval dan!

  8. 177 XP
    SQUAD-LEADER-NL's avatar

    zelf koop ik deze volgend jaar hij is nog 50 euro goedkoper op andere sites hier staat precies bij wat ie allemaal kan en er zit een game modus op en hij is 200hz dus je zit wel goed dan

    http://www.tvstore.nl/product/306082/category-192946-led-tv-kopen/sony-kdl-42w655.html

  9. 8815 XP
    7th-son's avatar

    zelf koop ik deze volgend jaar hij is nog 50 euro goedkoper op andere sites hier staat precies bij wat ie allemaal kan en er zit een game modus op en hij is 200hz dus je zit wel goed dan

    http://www.tvstore.nl/product/306082/category-192946-led-tv-kopen/sony-kdl-42w655.html

    je weet ook dat de “game mode”er juist voor zorgt dat je tv juist weer op de standaard 50/60hz draait he?
    wat er dus uiteindelijk voor zorgt dat je minder “input lag”(vertraging) krijgt, omdat de video processing uitschakelt

    correcty me if i’m wrong 😉

  10. 177 XP
    SQUAD-LEADER-NL's avatar

    je weet ook dat de “game mode”er juist voor zorgt dat je tv juist weer op de standaard 50/60hz draait he?
    wat er dus uiteindelijk voor zorgt dat je minder “input lag”(vertraging) krijgt, omdat de video processing uitschakelt

    correcty me if i’m wrong 😉

    ik dacht dat als je game modus aan had staan dat de meeste functies werden uigezet voor optimale weergave voor gamen

  11. 60 XP
    xXiNiXx's avatar

    je weet ook dat de “game mode”er juist voor zorgt dat je tv juist weer op de standaard 50/60hz draait he?
    wat er dus uiteindelijk voor zorgt dat je minder “input lag”(vertraging) krijgt, omdat de video processing uitschakelt

    correcty me if i’m wrong 😉

    What he said ^

    Gamemodus zet vooral video processing uit, en stuurt je beelden zo goed als rechtstreeks van je console naar je TV.

  12. 1068 XP
    SkySurprise's avatar

    ’Meer kosten’ bedoel je, en waarom precies PERSÉ een Sony als ik vragen mag? Alternatief met zelfde specs en een lagere prijs is toch net zo prima?

    Nee ik bedoel gewoon dat de aanschafprijs van Sony Beeldschermen over het algemeen wat duurder is.
    En waarom persé sony? Ik ben iemand die kiest voor één merk, dat werkt over het algemeen het best.
    Als je met je Windows/android telefoontje gaat linken met je iMAC dat werkt ook niet prima.
    Je kunt dan beter iPhone – iMac hebben zegmaar.
    Daar kies ik persoonlijk voor, maar die keuze is natuurlijk aan hem zelf.

  13. 47 XP
  14. 169 XP
    Grav3D1gger's avatar

    Iets om ook over na te denken is HDMI 2.0.
    Het is nog verre van duidelijk of je huidige toestel in staat zal zijn om op te waarderen naar de nieuwe HDMI 2.0-standaard. Sony heeft al gezegd dat zijn producten hiertoe in staat zijn, maar HDMI.org zegt zelf:

    “Op dit moment zijn er nog geen provisies voor een upgrade (van 1x naar 2.0). Vanwege de nieuwe uitgebreide mogelijkheden zou elke conversie een upgrade van de hardware en/of firmware vereisen. Als er dus een conversie zal plaatsvinden, zou die afkomstig zijn van de fabrikant. Neem alstublieft direct contact met hen op.”

    Kort gezegd betekent dit: het is wel degelijk mogelijk, maar de HDMI-groep laat het aan de fabrikanten over om het mogelijk te maken. De ondersteunde bandbreedte en specificaties worden bepaald door de HDMI-chips binnenin de toestellen en om die chips meer te laten doen dan waar ze voor zijn ontworpen, lijkt een flinke uitdaging.

    Bron: http://www.zdnet.nl/nieuws/151758/hdmi-2-0-wat-je-moet-weten/