Forum

Topic: Indiegames

Anoniem's avatar

hey mensen, ik was benieuwd of mensen hier indiegames spelen en zo ja welke speel je en wat zijn je bevindingen? Ik speel zelf geen indiegames maar zit er toch aan te denken om als ik tussendoor geen game heb om is te kijken naar wat leuks.

Anoniem reageren

Je bent niet ingelogd op PlaySense, heb je wel een account? Dan kun je hier inloggen. Heb je geen account? Klik hier om te registreren of post anoniem hieronder.

9 reacties

  1. 2417 XP
    Sensu's avatar

    hey mensen, ik was benieuwd of mensen hier indiegames spelen en zo ja welke speel je en wat zijn je bevindingen? Ik speel zelf geen indiegames maar zit er toch aan te denken om als ik tussendoor geen game heb om is te kijken naar wat leuks.

    From Dust, Spelunky, Dust: An Elysian Tail (Microsoft), Fez (binnenkort ook PS3/Vita), Sine Mora, Sound Shapes, Journey, Unfinished Swan.

    Zo, nu heb je iig wat games om mee te beginnen. Mijn bevindingen hierover zijn dat ze af en toe wat korter van duur zijn dan ‘volledige’ games, maar ze zijn wel veel unieker dan de games die je normaal gezien in de winkel koopt.

  2. Mechromancer's avatar

    Terraria

  3. 1058 XP
    Vloetje's avatar

    Dankzij PS+ speel ik er best veel, al dan niet helemaal uit. Misschien sla ik de plank mis, en zijn het niet allemaal letterlijk ‘indies’, maar een aantal toppers in het segment ‘kleinere tussendoortjes’ zijn wat mij betreft (niet allemaal via Plus):

    * Journey – Behoeft geen uitleg denk ik, geweldige ervaring, must-play!
    * Sound Shapes – Geniaal spel, beweeg je ‘balletje’ op de maat van de muziek door allerlei geniale levels. En als je de levels klaar hebt nog een aantal pittige challenges waar je wel effe zoet mee bent. Ook op de Vita.
    * Limbo – Zul je ook vast wel van gehoord hebben. Lekkere duistere platformer. Ook op de Vita
    * Trine (en Trine 2) – Leuke wisselwerking tussen 3 characters. Kleurrijke en uitdagende platform/puzzelgame.
    * Tales from Space: Mutant Blobs Attack (Vita) – Humoristisch tussendoortje. Ben je zo doorheen, maar erg vermakelijk.
    * Giana Sisters: Twisted Dreams – Net aan begonnen, dankzij Plus. Erg mooi vormgegeven levels. Als je character switched van het ene naar het andere zusje verandert het leveldesign mee, van griezelig en donker, naar vrolijk en kleurrijk. Lekkere retro-moeilijkheidsgraad ook.

    Rain staat inmiddels ook al op m’n HDD, maar nog niet gespeeld.

  4. 146 XP
    johnny_89_'s avatar

    Maar al deze games kan je gewoon uit de PS store halen? Of heb je daar nog iets speciaals voor nodig? (heb hooguit een uncharted multiplayer pack gekocht een keer verder niks) 😛

  5. 2417 XP
    Sensu's avatar

    Ohja, Trine en Limbo kan ik ook echt aanraden!

    En ja, die kun je zo uit de PS Store plukken via de zoekfunctie of via de indie-game sectie. Behalve dan Dust: An elysian tail. Die is enkel (nog?) voor X360/PC.

  6. 389 XP
    Suugie's avatar

    Persoonlijk heb ik me heel erg vermaakt met Hotline: Miami
    Echt een aanrader, je moet alleen niet snel gefrustreerd zijn en bereid zijn meerdere malen over een missie te doen.

    http://www.youtube.com/watch?v=o1Qu-KVNBXE

  7. 1978 XP
    Faunus's avatar

    Wat Suugie zegt: Hotline Miami. Naar mijn mening de beste indiegame die is verschenen op de Vita.

  8. 146 XP
    johnny_89_'s avatar

    Interessant heb al even zitten kijken wat de games inhouden en ziet er wel grappig uit allemaal. Hotline Miami ook veel over gehoord en gezien inderdaad. Dat ene spel..Octodad is dat niks of is dat alleen voor xbox ofzo?

  9. 3104 XP
    Patr!ck's avatar

    Ja, Hotline Miami wil ik ook gaan halen. Zelf heb ik Limbo, duister maar zeer vermakelijke game.