Forum

Topic: hou je je ps3 vrienden

Anoniem's avatar

Hoi Allemaal

Ik had een vraag ik heb op dit moment een ps3 en ik ben van plan de ps4 ook te kopen maar nou vroeg ik me af omdat je gehele account bijna wordt overgezet naar de ps4 of je dan je vriendenlijst van de ps3 ook houd of ben je die dan kwijt Nou Heb ik al wat op Google rondgekeken maar kon niet echt een duidelijk antwoord vinden dus ik dacht ik zet het hierop misschien dat iemand van jullie het weet.

Alvast bedankt voor de antwoorden

Anoniem reageren

Je bent niet ingelogd op PlaySense, heb je wel een account? Dan kun je hier inloggen. Heb je geen account? Klik hier om te registreren of post anoniem hieronder.

9 reacties

  1. 1556 XP
    Mithrandir's avatar

    Ja, je houdt je vrienden. Je account is een SEN account, en die gaat gewoon mee naar de PS4, met alles wat daaraan gekoppeld zit. Je vrienden gaan dus automagisch mee, net als bij PSP -> Vita destijds.

  2. 1068 XP
    SkySurprise's avatar

    Ja gaat mee, jou account staat los van je console. De psn database slaat alle accounts appart op zodat je op iedere playstation in kan loggen met je account. en niet dat je account van je console afhankelijk is.

  3. 367 XP
    The Hunter's avatar

    En daarom behoud je je behaalde trophies van de PS3 ook gewoon, omdat deze account gebonden zijn! Hetzelfde geldt voor je downloadlijst.. Echter zal niet alles herdownloadbaar zijn op de PS4!

  4. 1068 XP
    SkySurprise's avatar

    En daarom behoud je je behaalde trophies van de PS3 ook gewoon, omdat deze account gebonden zijn! Hetzelfde geldt voor je downloadlijst.. Echter zal niet alles herdownloadbaar zijn op de PS4!

    Ik had gehoord dat die downloadlijst helemaal niet word overgeplaatst. Ik heb namelijk gehoord dat je downloadlijst nu een lege lijst is en naarmate je games in de psn-store koopt je hem dan weer langzaam aan vult.

  5. 5399 XP
    PattyS3's avatar

    Weten we dit zeker mensen? De PS4 ondersteund max. 2000 vrienden, daar waar de PS3 er maar max. 100 ondersteund. Dus stel je voor ik heb via de PS4 300 vrienden in mijn PSN account vriendenlijst en ik log vervolgens in op de PS3 om GTA V te spelen. Dan ben ik dus 200 mensen kwijt o.i.d? Ik denk dus dat je mensen misschien wel opnieuw moet toevoegen op de PS4, waarschijnlijk via dat nieuwe sociale gaming netwerk van Sony.

    Het zou uiteraard wel mogelijk kunnen zijn dat je PSN vrienden van de PS3/Vita geïmporteerd worden naar dit netwerk. En dat je op de PS3/Vita enkel deze vrienden in je vriendenlijst hebt, maar op de PS4 via dat sociale gaming netwerk meer kan hebben.

  6. 1061 XP
    megafire777's avatar

    Weten we dit zeker mensen? De PS4 ondersteund max. 2000 vrienden, daar waar de PS3 er maar max. 100 ondersteund. Dus stel je voor ik heb via de PS4 300 vrienden in mijn PSN account vriendenlijst en ik log vervolgens in op de PS3 om GTA V te spelen. Dan ben ik dus 200 mensen kwijt o.i.d? Ik denk dus dat je mensen misschien wel opnieuw moet toevoegen op de PS4, waarschijnlijk via dat nieuwe sociale gaming netwerk van Sony.

    Het zou uiteraard wel mogelijk kunnen zijn dat je PSN vrienden van de PS3/Vita geïmporteerd worden naar dit netwerk. En dat je op de PS3/Vita enkel deze vrienden in je vriendenlijst hebt, maar op de PS4 via dat sociale gaming netwerk meer kan hebben.

    nee shuhei yoshida heeft specifiek gezegd dat je je vrienden houdt

  7. 2417 XP
    Sensu's avatar

    Weten we dit zeker mensen? De PS4 ondersteund max. 2000 vrienden, daar waar de PS3 er maar max. 100 ondersteund.

    Ik denk dat je gewoon een gescheiden PS3/PS4 lijst hebt. Zo speel ik bijvoorbeeld FFXIV op de PS3 en op de PC en bepaalde opties komen te vervallen wanneer ik de game op de PS3 opstart in tegenstelling tot de PC, dat is niet zo heel moeilijk te verwerkelijken. Denk dat ze daarvoor gaan.

  8. 93 XP
    JD68's avatar

    Weet iemand of je op de PS4 vrienden kan toevoegen via de PS4 app of via de Sony website? Ik las al wel dat je met de app je mobiel als toetsenbord voor de PS4 kan gebruiken.

  9. 169 XP
    Grav3D1gger's avatar

    Dit las ik op het eu blog:
    How many PSNSM friends can I have on the PS4 system?
    The PS4 system supports up to 2,000 online friends, an expansion of the 100 friends limit for the PS3 system. On the PS4 system you can quickly expand your friend list by connecting with people you’ve played with recently as it does on the PS3 system.

    The PS3 system will continue to support up to 100 friends at one time. If you build a friend list bigger than 100 on the PS4 system, network servers will automatically filter your friend’s list when you play on a PS3 system. Additionally, you will be able to set and lock a pre-determined friends list to be used while you play on the PS3 system if you wish. Support for the ability to display all of your friends in most applications and games is planned, however, some titles will be limited to the current 100 Friends limit.

    http://blog.eu.playstation.com/2013/10/30/playstation-4-the-ultimate-faq/