Forum

Topic: Pc ziet geen 5.1 headset.

Anoniem's avatar

Goeie dag ik heb een grote vraag.

Ik heb de Tritton Pro plus 5.1 voor me pc gehaald maar op en ene ander
manier pakt hij geen 5.1?

Alles staat goed ingesteld op DTS5.1 kanaal want de kanaal ziet hij wel maar als ik naar geluid ga om hem op 5.1 te zetten ziet hij alleen stereo.
Me moederboord kan het niet aan ligen omdat deze zelf 7.1 ondersteund.
Hij staat aangesloten via Digital output(optical).

Mijn specs zijn:
Windows 8 Pro 64Bit
asus maximus formula v (deze ondersteund 7.1Surond)
Geluid speelt zich af via i Digital Output(optical) en staat in verbinding met de decodebox van Tritton Pro Plus Zelf.

Iemand die me kan helpen want op google valt er echt bijna niks over te vinden!

Anoniem reageren

Je bent niet ingelogd op PlaySense, heb je wel een account? Dan kun je hier inloggen. Heb je geen account? Klik hier om te registreren of post anoniem hieronder.

9 reacties

  1. 2015 XP
    WJayW's avatar

    Challenge accepted 😉

    Even voor de goede orde, hieronder een manual (in het engels) van eht model dat je aangeeft:
    ftp://ftp.saitek.com/pub/support/trittonmanuals/Pro+_UG_EN.pdf

    Op pagina 19 en 20 staat hoe je deze moet aansluiten.
    Pagina 7 tot 10 geeft de instellingen van de decoder box weer.

    ongetwijfeld heb je deze er ook bij gehad??? of iets vergelijkbaars iig.
    Kun je bevestigen of je het inderdaad zo aangesloten hebt, of dat dit uberhaupt het model is dat je bedoeld?

    Mocht dit zo zijn en het resultaat is nog steeds hetzelfde, probeer dan de instellingen van de decoderbox eens aan te passen.

    Mocht het niet genoeg zijn hoor ik het wel van je, dan zoeken we nog ff verder.

  2. 454 XP
    desauzenman's avatar

    Ja ik heb hem zoals het in de handleiding staat aangesloten via Digital Output dus via optiche kabel.
    Ik heb ook al gekeken of ik inderdaad via die decodebox hem aan de praat kon krijgen maar hellaas werkten dit ook niet.

    Het raarste is nog dat als ik hem aangesloten hebt en hij staat aan en ik ga bij windows instellingen kijken (Geluid menu) en dan de optie Dolby suround testen dan ziet tie hem wel en speelt hij hem ook af maar zodra ik hem op DTS 5.1 kanaal zet is er dus hellemaal geen geluid terwijl me moederboord 7.1 ondersteund.

    Heb ook me drivers geupdate maar hellaas werkt tie nog steeds niet.

    Ik kom er eigenlijk niet verder mee onderweg, en ja dat is de apparaat die ik heb.

    Dus weet iemand nog iets anders?

  3. 2015 XP
    WJayW's avatar

    Ik zal vanavond nog even verder zoeken voor je… maar ben het met je eens, alles wat je op google vind gaat over hoe de headset op de consoles werkt en reviews van het product… .maar weinig over hoe je deze het beste kunt configureren en welke problemen mensen tegen komen.

  4. 454 XP
    desauzenman's avatar

    Ja klopt daarom is het ook zo moeilijk om het probleem op te lossen.

    Maar is goed alvast bedankt voor het helpen 😉

  5. 2015 XP
    WJayW's avatar

    Ja klopt daarom is het ook zo moeilijk om het probleem op te lossen.

    Maar is goed alvast bedankt voor het helpen 😉

    Ik kijk momenteel rond op de site van MadCatz (de makers van de Tritton headset)… *zucht* is alles wat ik tot nu toe te zeggen heb…

    maar ik zoek nog ff door.

    Kun je wat voor me nakijken bij je settings? Ik heb een vermoeden namelijk…

    Het raarste is nog dat als ik hem aangesloten hebt en hij staat aan en ik ga bij windows instellingen kijken (Geluid menu) en dan de optie Dolby suround testen dan ziet tie hem wel en speelt hij hem ook af maar zodra ik hem op DTS 5.1 kanaal zet is er dus hellemaal geen geluid terwijl me moederboord 7.1 ondersteund.

    Je zegt dat je de output op 5.1 DTS zet, kun je een optie kiezen welke “digital output” heet?
    Als dat zo is kun je die dan selecteren en krijg je dan wel geluid?

    Hier heb ik nog een site gevonden die eventueel handig kan zijn mocht je niet verder komen.
    http://www.ehow.com/how_12040217_troubleshoot-tritton-headset.html

    succes en laat me weten hoe het afloopt 🙂

  6. 454 XP
    desauzenman's avatar

    Nou het zit zo ik heb hem via SPDIF out en dan heb ik twee mogelijkheden: Digital output (optical) en zonder optical maar ik heb eerste die ene zonder optical geprobeerd maar kwam er al snel achter dat deze zowie zo niet het geluid door geeft en ook niet afspeeld.

    Die met optical doet het juist wel maar ik kan alleen geen geluid ontvangen.
    Instellingen staan goed want deze pakt hij zelf en zoals ik al zij dat als ik die dolby suround test doe dan komt er gewoon geluid uit.

    Het is meer dat op een of andere domme manier me pc geen geluid van de 5.1 kanaal afspeeld.

    Bijvoorbeeld als ik hem op 5.1 heb ingesteld en ik zet muziek op of youtube dan speelt tie gewoon het geluid af alleen ik hoor dan gewoon geen geluid terwijl me volume op 85 staat.

    Wat ook vreemd is is als ik naar die decodebox kijk hij gewoon geen dolby suround ziet terwijl dit echt aan staat.

  7. 186 XP
    DeadMact's avatar

    Misschien ondersteund dat muziek/youtube filmpje geen 5.1

  8. 454 XP
    desauzenman's avatar

    Misschien ondersteund dat muziek/youtube filmpje geen 5.1

    Dat zou niks uit moeten maken want hij schaakelt het geluids kanaal over naar 5.1 dus dat heeft er niks mee te maken.

  9. 454 XP
    desauzenman's avatar

    Iemand anders die me kan helpen?