Forum

Topic: Hdd ps4

Anoniem's avatar

Hello,

Heb echt 0 verstand van hdd’s. Er kwam laatst nieuws op PSX over welke hdd je nou moet hebben om in je ps4 te stoppen.
Kan iemand mij een linkje geven van een goeie hdd. Die dus in de ps4 kan.
En welke hebben jullie gekocht/of gaan jullie kopen?

Thnx

Anoniem reageren

Je bent niet ingelogd op PlaySense, heb je wel een account? Dan kun je hier inloggen. Heb je geen account? Klik hier om te registreren of post anoniem hieronder.

20 reacties

  1. 162 XP
    MollieO1's avatar

    Thnx merken maken niet uit?

  2. 1789 XP
    Wesley_PS's avatar

    Thnx merken maken niet uit?

    Eigenlijk niet, maar je kan het beste wel een Western Digital nemen. Je moet ook kijken dat het aantal rounds per minute niet onder de 5400 is.

  3. 865 XP
    Sir. Nigell's avatar

    Je moet ook letten op de dikte van de hdd, je hebt maar 12,5mm ruimte in je case van de ps4. Vaak zijn hdd’s van 2(1)tb (ongeacht het aantal rpm) 15mm.

  4. 162 XP
    MollieO1's avatar

    Hmm twijfel ook nog met 2 tb of 1 tb

  5. 389 XP
    Suugie's avatar

    Hmm twijfel ook nog met 2 tb of 1 tb

    Ik zal voor 2 TB gaan, gezien je gratis digitale games krijgt bij ps+ zal je hdd snel vol zitten, daarbij zullen de installaties van spellen ook steeds groter worden.

  6. 168 XP
    voorhoofdchin's avatar

    Western digital nemen, hebben de minste problemen

  7. 162 XP
    MollieO1's avatar

    Ik zal voor 2 TB gaan, gezien je gratis digitale games krijgt bij ps+ zal je hdd snel vol zitten, daarbij zullen de installaties van spellen ook steeds groter worden.

    Oke thnx je hebt gelijk. Aan welke prijs moet ik dan denken?

  8. 389 XP
    Suugie's avatar

    Oke thnx je hebt gelijk. Aan welke prijs moet ik dan denken?

    Kan ik je niet met zekerheid zeggen, ik zal zoeken bij alternate, die is erg betrouwbaar en meestal redelijk goedkoop.
    mijn ps4 zal helaas nog ff moeten wachten maar een grotere hdd ga ik ook halen.

  9. 162 XP
    MollieO1's avatar

    Jeetje moet dus voor een 2TB nog 140 boven me ps4bundel en psplus. Das veel!

  10. 1789 XP
    Wesley_PS's avatar

    Jeetje moet dus voor een 2TB nog 140 boven me ps4bundel en psplus. Das veel!

    Jep, 2 GB kost gewoon nog veel. Dan zou je misschien voor 1 TB moeten gaan!

  11. 393 XP
    Dj_Kramer's avatar

    Jeetje moet dus voor een 2TB nog 140 boven me ps4bundel en psplus. Das veel!

    yup. maar deze ( denk dat je deze bedoeld http://tweakers.net/pricewatch/344426/wd-green-wd20npvx-2tb.html) schijf is ook 15 mm dus weet niet of dat dan wel goed is.

    Trouwens.. maakt het niet uit met de Drive cache?

  12. 416 XP
    P@TRICK's avatar

    Zover ik weet zijn alle 2TB 2,5 inch HDD’s die er nu zijn 15mm dik
    en passen dus NIET in de PS4

    In de PS4 kan er maar een HDD in tot 12,5mm
    1,5TB zijn er wel, zelfs in 9,5mm

    Het kan zijn dat ik er 1 over het hoofd heb gezien,
    dus als iemand er 1 weet van 12,5mm hoor ik het graag 😉

    Ik wacht anders gewoon tot Western Digital er met 1 komt
    van 2TB en 12,5mm dik

  13. 162 XP
    MollieO1's avatar

    Zover ik weet zijn alle 2TB 2,5 inch HDD’s die er nu zijn 15mm dik
    en passen dus NIET in de PS4

    In de PS4 kan er maar een HDD in tot 12,5mm
    1,5TB zijn er wel, zelfs in 9,5mm

    Het kan zijn dat ik er 1 over het hoofd heb gezien,
    dus als iemand er 1 weet van 12,5mm hoor ik het graag 😉

    Ik wacht anders gewoon tot Western Digital er met 1 komt
    van 2TB en 12,5mm dik

    Hmm oke bedankt allemaal. Idd even wachten dan als er echt nog niet 1 van 2tb is. Dat lijkt me wel een pré als ik nu al die nieuwsberichtem lees van hoe groot de games worden.

    Het is ook handig om het gelijk te doen dag 1 van de ps4 anders zit je weer te kutten met hem omzetten ervan.-van je 500 gb naar je 2tb. Dus hopelijk snel meer info dan’!

    En rpm is dus ook belangrijk. Dat kan dus invloed hebben op de snelheid van de ps4

    Even iets anders. Hebben jullie dat ook die verslaving van PSX sense. Nu die ps4 dichtbij komt kijk ik bijna elke minuut 😉 steeds op me mobiel en ipad enzo haha. Of ben ik de enige

  14. 2015 XP
    WJayW's avatar

    Hmm oke bedankt allemaal. Idd even wachten dan als er echt nog niet 1 van 2tb is. Dat lijkt me wel een pré als ik nu al die nieuwsberichtem lees van hoe groot de games worden.

    Het is ook handig om het gelijk te doen dag 1 van de ps4 anders zit je weer te kutten met hem omzetten ervan.-van je 500 gb naar je 2tb. Dus hopelijk snel meer info dan’!

    En rpm is dus ook belangrijk. Dat kan dus invloed hebben op de snelheid van de ps4

    Even iets anders. Hebben jullie dat ook die verslaving van PSX sense. Nu die ps4 dichtbij komt kijk ik bijna elke minuut 😉 steeds op me mobiel en ipad enzo haha. Of ben ik de enige

    Het lijkt me sowieso slim om te wachten met het aanschaffen van een HDD tot je de ps4 in huis hebt.
    Je kunt gerust met 7 games aan de gang op die HDD als je uitgaat van het ergste op basis van de nieuwsberichten.

    De HDD’s zullen geheid binnen een jaar in zowel prijs dalen als in variatie toenemen, stukje vraag en aanbod dus.
    Tegen die tijd zullen ook de videobegeleidingen van hoe het werkt online staan voor hen die zoiets nog nooit gedaan hebben, maar ook precies welke specs benodigd zijn.

    Offtopic: ik werk met een computer, ik heb regelmatig PSX-sense openstaan. 😛

  15. 1199 XP
    chris65's avatar

    Even iets anders. Hebben jullie dat ook die verslaving van PSX sense. Nu die ps4 dichtbij komt kijk ik bijna elke minuut 😉 steeds op me mobiel en ipad enzo haha. Of ben ik de enige

    Ja dat heb ik ook 🙂

  16. 162 XP
    MollieO1's avatar

    Ja misschien toch maar wachten dan!

    Offtopic: mooi ben dus niet de enige!

  17. 389 XP
    Suugie's avatar

    Ik gebruik eerst mijn 500 GB HDD, wanneer deze vol zit koop ik wel een grotere.
    Als het netzo werkt als met de ps3 kan je je account deactiveren op je systeem waarna je na het plaatsen van de grotere harde schijf je gekochte DLC zo weer kan downloaden, verder zal de savedata wel in de clouds hangen door ps+ dus daar maak ik me ook gen zorgen om.

  18. 8818 XP
    7th-son's avatar

    Ik gebruik eerst mijn 500 GB HDD, wanneer deze vol zit koop ik wel een grotere.
    Als het netzo werkt als met de ps3 kan je je account deactiveren op je systeem waarna je na het plaatsen van de grotere harde schijf je gekochte DLC zo weer kan downloaden, verder zal de savedata wel in de clouds hangen door ps+ dus daar maak ik me ook gen zorgen om.

    Je hoeft je account niet te deactiveren als je een andere harde schijf in je ps3 zet
    Dit moet je alleen doen als je bijvoorbeeld je ps3 verkoopt of als die stuk is (dan kan dat via de site van SEN)

    Het makkelijkste is een back-up maken, misschien dat ze dat met de ps4 ook wat slimmer hebben aangepakt