Forum

Topic: Ps4 Xbox One of niets (2013).

Anoniem's avatar

Ik heb nu zowel een PS4 en een Deutsche Xbox One gereserveerd.
Maar zit nu toch een beetje met een dilemma.
De PS4 launch games (en alles wat voor 2014 is aangekondigd) valt mij tegen. Daarom wilde ik als eerste console voor de Xbox One gaan (Forza, Titanfall en Quantum Break). Terwijl de grootste PS4 games me niet aanspreken (Killzone, Knack, Second Son, en Driveclub minder dan Forza). Ik kan nu 2 dingen doen. De Xbox One kopen en hopen dat het een niet al te grote flop wordt, en dan later (zeg over een jaar of 2) een PS4 kopen. Of ik koop dit jaar geen en wacht tot dat er wat betere PS4 games uitkomen (wat ik pas verwacht na de zomer).

Anoniem reageren

Je bent niet ingelogd op PlaySense, heb je wel een account? Dan kun je hier inloggen. Heb je geen account? Klik hier om te registreren of post anoniem hieronder.

31 reacties

  1. 1199 XP
    chris65's avatar

    Het is een keuze die je zelf moet maken, maar volgens mij heb je je keus al gemaakt voor de xbox. Ik denk wel dat je op een playstation forum, niet moet vragen voor welke console moet gaan 😉
    Waarom eigenlijk een duitse xbox?

  2. 221 XP
    Linkie3's avatar

    Ik heb zoals ik al zei nog helemaal geen keuze gemaakt.
    Ik dacht dat ik voor de Xbox zou gaan (en laterz voor de PS4). Maar er zijn vandaag weer zoveel negatieve geruchten
    voor de Xbox bijgekomen, dat ik het nu helemaal niet meer weet.

  3. 1199 XP
    chris65's avatar

    Uiteindelijk gaat het om de titels/games. Deze moeten je aanspreken denk ik. Als de exclusives van de xbox je aanspreken moet je die zeker kopen. Let er wel op dat titanfall een tijdelijke exclusive is, maar als je forza en quantum break echte musthaves vind moet je de xbox kopen. Vandaar mijn opmerking, volgens mij heb je je keus al gemaakt.
    Als je klantgerichtheid en -vriendelijkheid naast games ook belangrijk vind, zou ik zeker een ps4 kopen 😉

  4. 2015 XP
    WJayW's avatar

    Chris65 heeft wel gelijk, het is een keuze die je zelf moet maken.

    Wel is het zo dat er natuurlijk nog veel meer titels zijn dan degene die jij nu opnoemt (voor beide consoles natuurlijk).

    Maar als ik je berichtje zo lees, dan is de keuze dus XBox1 of niets…
    met de XB1 heb je in principe dezelfde issues als met de PS4 behalve dan dat de games je meer aanspreken.

    Weet niet welke negatieve geruchten er bij zijn gekomen, en we weten ook niet wat jij belangrijk acht om je keuze op te baseren. Wellicht dat je dat nog toe kunt lichten?

    Waarom eigenlijk een duitse xbox?

    Omdat duitsland wel de day one edities krijgt en in nederland de XB1 pas in 2014 te verkrijgen is, denk ik althans.

  5. 1199 XP
    chris65's avatar

    oh ja, dat was ik helemaal vergeten. Ik houd me natuurlijk ook niet echt bezig met de launch datum van de xbox in Nederland 😉

  6. 2015 XP
    WJayW's avatar

    oh ja, dat was ik helemaal vergeten. Ik houd me natuurlijk ook niet echt bezig met de launch datum van de xbox in Nederland 😉

    haha, denk de meeste mensen niet hoor.. zeker niet op deze site 😛

  7. 221 XP
    Linkie3's avatar

    Sony heeft ook exclusives die me aanspreken (en die wil ik ook nog gaan kopen).
    Maar die exclusives zijn nog niet aangekondigd. Bij Mic zijn dat vooral Forza en Halo, En bij Sony zijn dat LBP, de Quantic Dream games en God of War. Alleen zoals het er nu uitziet zijn de verschillen in graphics groter dan ik dacht (en dat aan het begin van de cyclus). Kijk maar naar de BF4 vergelijkingen.

  8. Mechromancer's avatar

    Dan zal ik voor niets gaan!! De games die je voor console op noemt zijn niks in mij ogen. Maar smaken verschillen 😛

  9. 2015 XP
    WJayW's avatar

    Sony heeft ook exclusives die me aanspreken (en die wil ik ook nog gaan kopen).
    Maar die exclusives zijn nog niet aangekondigd. Bij Mic zijn dat vooral Forza en Halo, En bij Sony zijn dat LBP, de Quantic Dream games en God of War. Alleen zoals het er nu uitziet zijn de verschillen in graphics groter dan ik dacht (en dat aan het begin van de cyclus). Kijk maar naar de BF4 vergelijkingen.

    Dus je stelt de PS4 uit omdat je wacht op bepaalde exclusieve games, als ik het zo goed begrijpt.
    Bij MS zijn die exclusives wel aangekondigd, dus voor jou is dat +1 voor XB1 (toch?).

    Als graphics, voornamelijk resolutie, je veel uitmaakt wees je dan bewust dat de meeste games op beide systemen in 1e instantie alsnog geupscaled worden…
    als je niet geinteresseerd bent in BF4, hoef je ook niet naar de vergelijkingen te kijken natuurlijk… want wat voor 1 game geldt hoeft niet te gelden voor alle games.
    Maar goed, gezien de PS4 hier een streepje voor heeft (volgens de bronnen) is dat +1 voor PS4.

    Nog meer zaken waar je je druk over maakt?

    het is nu 2 (xb1) vs 1 (ps4)…(gebaseerd op je berichten)

  10. 1199 XP
    chris65's avatar

    Dus je stelt de PS4 uit omdat je wacht op bepaalde exclusieve games, als ik het zo goed begrijpt.
    Bij MS zijn die exclusives wel aangekondigd, dus voor jou is dat +1 voor XB1 (toch?).

    Als graphics, voornamelijk resolutie, je veel uitmaakt wees je dan bewust dat de meeste games op beide systemen in 1e instantie alsnog geupscaled worden…
    als je niet geinteresseerd bent in BF4, hoef je ook niet naar de vergelijkingen te kijken natuurlijk… want wat voor 1 game geldt hoeft niet te gelden voor alle games.
    Maar goed, gezien de PS4 hier een streepje voor heeft (volgens de bronnen) is dat +1 voor PS4.

    Nog meer zaken waar je je druk over maakt?

    het is nu 2 (xb1) vs 1 (ps4)…(gebaseerd op je berichten)

    Om een goede multicriteria analyse te maken moet er ook een weging aan elk criterium worden gehangen 😉

  11. 2015 XP
    WJayW's avatar

    Om een goede multicriteria analyse te maken moet er ook een weging aan elk criterium worden gehangen 😉

    Mee eens, ik heb het nu alsvolgt geteld: (uitgaande van Linkie3 z’n voorkeur natuurlijk)
    +1 XB1 ivm launch titels
    +1 XB1 ivm exclusieve aangekondigde titels

    +1 PS4 ivm graphics/resolutie voorkeur.

  12. 221 XP
    Linkie3's avatar

    Mee eens, ik heb het nu alsvolgt geteld: (uitgaande van Linkie3 z’n voorkeur natuurlijk)
    +1 XB1 ivm launch titels
    +1 XB1 ivm exclusieve aangekondigde titels

    +1 PS4 ivm graphics/resolutie voorkeur.

    Dan kunnen deze er nog bij.
    + PS4 wegens prijsverschil
    + Xbox One omdat ik tot Juni Xbox live heb, en nog geen PS+.

  13. 2015 XP
    WJayW's avatar

    Dan kunnen deze er nog bij.
    + PS4 wegens prijsverschil
    + Xbox One omdat ik tot Juni Xbox live heb, en nog geen PS+.

    Heb ze er bijgeteld voor je.
    +1 XB1 ivm launch titels
    +1 XB1 ivm exclusieve aangekondigde titels
    +1 XB1 ivm XBL tot juni (nog geen psplus)

    +1 PS4 ivm graphics/resolutie voorkeur.
    +1 PS4 ivm aanschaf prijs.

    3 (XB1) vs 2 (PS4)

    Moeten we ook nog bij houden hoeveel het staat voor de 3e optie (geen van beide aanschaffen?)
    Heb je nog verdere voorkeuren? bv de controller, aantal vrienden op je friendlist, etc?

    Denk dat je op deze wijze een goed beeld krijgt van waar jouw voorkeur naar uitgaat zodat je zelf een goede beslissing kunt maken wat je doet.

  14. 1199 XP
    chris65's avatar

    eigenlijk moet hij zelf ook nog een weging meegeven. Voorbeeld ik vind launchtitels erg belangrijk dus op een scoren van 1 t/m 5 geef ik daar een 5 aan. Als je dat voor elk punt doet krijg je een aardig beeld.

  15. 2015 XP
    WJayW's avatar

    eigenlijk moet hij zelf ook nog een weging meegeven. Voorbeeld ik vind launchtitels erg belangrijk dus op een scoren van 1 t/m 5 geef ik daar een 5 aan. Als je dat voor elk punt doet krijg je een aardig beeld.

    Opnieuw ben ik het met je eens, het ene punt kan zwaarder meewegen dan het andere punt… maar hey, we hebben op deze manier in ieder geval een opzetje gegeven 😉
    Wat ik nu gedaan heb is uit het gemak alle punten even zwaar meegewogen.

  16. 221 XP
    Linkie3's avatar

    Bij launchgames kijk ik nu alleen naar het eerste jaar (van wat al is aangekondigd).
    het kan best zijn dat in de gehele linie (van bv 7 jaar) er meer PS exclusives zijn voor mij. maar dat weet ik nu dus nog niet.
    mijn beste vrienden kopen voorlopig helemaal geen next gen (en als ze dan voor de ander gaan, kan ik die denk ik intussen ook al aanschaffen). Controllers is geen breekpunt (vond deze generatie de Xbox beter voor racers en shooters, maar de DS3 was ook niet verkeerd). De PS4 heeft dan wel als voordeel dat die oplaadbaar is zonder baterypack van €20 p/s.

  17. 1199 XP
    chris65's avatar

    Opnieuw ben ik het met je eens, het ene punt kan zwaarder meewegen dan het andere punt… maar hey, we hebben op deze manier in ieder geval een opzetje gegeven 😉
    Wat ik nu gedaan heb is uit het gemak alle punten even zwaar meegewogen.

    Ik denk dat het een heel goed opzetje is, maar uiteindelijk komen we weer terug op de eerste posts ……. hij is de enige die een beslissing kan nemen 😉

    @linkie3 laat je nog weten wat het is geworden?

  18. 221 XP
    Linkie3's avatar

    Zal ik doen, of ik hou de Xbox One.
    Of ik hak de knoop door en annuleer hem, en kijk volgend jaar wel verder (kan ik nog steeds een Day One Xbox krijgen als ik wil, dat is dan weer het voordeel van het NL uitstel).

  19. 171 XP
    Gilles's avatar

    mijn beste vrienden kopen voorlopig helemaal geen next gen (en als ze dan voor de ander gaan, kan ik die denk ik intussen ook al aanschaffen).

    Als ik het goed begrijp bedoel je dat geld geen probleem is, dus kan je voor XBone gaan en later voor de PS4 -> indien je vrienden voor de PS4 gaan natuurlijk
    Dit heeft ook tot gevolg dat je nog kan afwachten wat exclusives er gaan komen.
    Als ik zou moeten beslissen terwijl ik nog niet zeker ben, zou ik gewoon afwachten (geef geen geld uit voor twee consoles :D). Alleen als je 100% zeker bent moet je ervoor gaan.

  20. 221 XP
    Linkie3's avatar

    Als ik de PS4 niet als eerste haal dan haal ik hem waarschijnlijk pas in 2015. Omdat ik het te veel van het goede vind als ik ze allebei op korte tijd achter elkaar haal, heb ik tenminste nog iets over om op te verheugen.

  21. 2015 XP
    WJayW's avatar

    Bij launchgames kijk ik nu alleen naar het eerste jaar (van wat al is aangekondigd).
    het kan best zijn dat in de gehele linie (van bv 7 jaar) er meer PS exclusives zijn voor mij. maar dat weet ik nu dus nog niet.
    mijn beste vrienden kopen voorlopig helemaal geen next gen (en als ze dan voor de ander gaan, kan ik die denk ik intussen ook al aanschaffen). Controllers is geen breekpunt (vond deze generatie de Xbox beter voor racers en shooters, maar de DS3 was ook niet verkeerd). De PS4 heeft dan wel als voordeel dat die oplaadbaar is zonder baterypack van €20 p/s.

    Niemand kan de toekomst voorspellen, dus daar houden we dan ook (nog) geen rekening mee 🙂

    uit je bericht maak ik ook op dat je vrienden hierin geen doorslaggevende factor zijn, net als de controllers. (dus hiervoor geen plus of minpunten)

    Tevens zeg je zelf nu ook:

    Zal ik doen, of ik hou de Xbox One.
    Of ik hak de knoop door en annuleer hem, en kijk volgend jaar wel verder (kan ik nog steeds een Day One Xbox krijgen als ik wil, dat is dan weer het voordeel van het NL uitstel).

    Hiermee geef je zelf al aan wat je volgorde tot nu toe is.

    1. XB1
    2. niets of ps4

    Met de huidige stand in acht nemend (3 vs 2), is dit een logische conclusie.

    Ook zeg je nog;

    Als ik de PS4 niet als eerste haal dan haal ik hem waarschijnlijk pas in 2015. Omdat ik het te veel van het goede vind als ik ze allebei op korte tijd achter elkaar haal, heb ik tenminste nog iets over om op te verheugen.

    Zoals de stand nu is komt het neer op het volgende:

    Je houdt de XB1 (en de ps4 komt dan later wel) OF je wacht met beide consoles OF je neemt de PS4.

    Als je wacht dan vergroot je de kans voor jezelf dat er meer doorslaggevende games aangekondigd worden, waardoor je keuze wellicht ook veranderd.

    Met dit alles in acht nemende stel ik je nog 1 laatste vraag, zijn er nog games uit deze generatie die je wilt spelen of waar je voorlopig mee vooruit kan?
    Is het antwoord JA, dan raad ik je aan te wachten met het aankopen van een nieuwe console.
    Is het antwoord NEE, dan kun je de overweging gaan maken voor de XB1 (gezien je hier een lichte voorkeur voor hebt op het moment).

  22. 1199 XP
    chris65's avatar

    Duidelijke uiteenzetting wjayw 😉

  23. 682 XP
    Playstation Fan's avatar

    Zal toch niet zo moeilijk zijn je keuze te maken
    In 2014 komen goede titels (Ps4) Games
    Dus overweeg je beslissing voor dat je de verkeerde keuze maakt
    Dan horen we later,
    wat je voorkeur heeft De PS4 of Xbox-one

  24. 2015 XP
    WJayW's avatar

    Duidelijke uiteenzetting wjayw 😉

    Why thank you, heb er me best op gedaan 😛 haha

    Zal toch niet zo moeilijk zijn je keuze te maken
    In 2014 komen goede titels (Ps4) Games
    Dus overweeg je beslissing voor dat je de verkeerde keuze maakt
    Dan horen we later,
    wat je voorkeur heeft De PS4 of Xbox-one

    Gezien Linkie3 er speciaal een topic voor aanmaakt lijkt het me wel duidelijk dat hij dus wel wat moeite heeft bij het maken van z’n keuze.
    Vandaar dat hij hulp vraagt en wij het hem bieden…zodat hij de overweging duidelijk heeft voor zichzelf.

    uiteindelijk kan alleen hij de keus maken natuurlijk, dus het is voor ons makkelijk zeggen dat het geen moeilijke keuze is vanuit ons eigen perspectief… maar denk nu eens vanuit Linkie3 z’n perspectief, dan zul je (als je alle berichten goed leest) er zelf ook nog over twijfelen… al wordt het wel steeds iets duidelijker (denk en hoop ik althans).

  25. 221 XP
    Linkie3's avatar

    Ik ben er uit!
    Ik haal nu de Xbox One, omdat die het komende jaar de betere game line-up heeft voor mij (smaak is persoonlijk).
    De PS4 haal ik dan wel in 2015 ofzo (of er moet voor 2014 een PS4 game aangekondigd worden waar ik echt warm voor loop, zoals Forza 5 voor de Xbox).

  26. 1199 XP
    chris65's avatar

    Ik ben er uit!
    Ik haal nu de Xbox One, omdat die het komende jaar de betere game line-up heeft voor mij (smaak is persoonlijk).
    De PS4 haal ik dan wel in 2015 ofzo (of er moet voor 2014 een PS4 game aangekondigd worden waar ik echt warm voor loop, zoals Forza 5 voor de Xbox).

    Gefeliciteerd met de keuze en nu niet meer twijfelen 😉

  27. 221 XP
    Linkie3's avatar

    Oke, nu COD maar op 720P draait op de Xbox One, en 1080P op de PS4, ben ik weer flink aan het twijfelen.
    Niet dat ik een COD fan ben, maar dit zegt toch genoeg over de kracht en vooral zwakte van de Xbox.

  28. 47 XP
    TwanDetti's avatar

    De PLaystation 4 Komt in November uit in Nederland, de Xbox One pas ergens in begin maart ofzo.
    Ik zou sowieso je Xbox One niet importeren ivm de garantie en de games die allemaal uit het buitenland komen.
    De Xbox one heeft op dit moment nog gewoon te veel fouten.
    Daarom moet je deze console zeker niet bij de release uit Duitsland halen.
    Dus wil je zo lang wachten op een next gen console?
    En zijn er titels die je graag wilt spelen dan op Next-Gen of niet zoals Battlefield 4, FIFA 14 of COD: Ghost.
    De Playstation is inderdaad wat krachtiger en wat simpeler om mee te ontwikkelen naar zeggen.
    De controllers zijn allebei goed, ook al had ik een hekel aan de Duel Schok 3!
    Voor beide zal je moeten betalen voor online, maar bij de playstation 4 zal je zeker waard voor je geld krijgen aangezien je aardig wat gratis spellen krijgt.
    Het blijft jouw keuze maar ik ben ook overgestapt van de Xbox 360 naar de Playstation 4.

  29. 221 XP
    Linkie3's avatar

    Als ik de PS4 haal, haal ik er denk ik NFS Rivals bij (ik wil toch een race game).
    Als ik nog kan omruilen voor een KZ bundel pak ik die ook. Met kerst vraag ik dan nog COD (de gameplay van BF past niet zo bij mijn stijl). En misschien nog eens verdiepen in Knack, of dat wat voor me is.

  30. 47 XP
    TwanDetti's avatar

    Als ik de PS4 haal, haal ik er denk ik NFS Rivals bij (ik wil toch een race game).
    Als ik nog kan omruilen voor een KZ bundel pak ik die ook. Met kerst vraag ik dan nog COD (de gameplay van BF past niet zo bij mijn stijl). En misschien nog eens verdiepen in Knack, of dat wat voor me is.

    Over NFS Rivals zijn veel recensenten heel erg enthousiast.
    Zeker een goede racegame als je kijkt naar de graphics en de online mogelijkheden.

  31. 221 XP
    Linkie3's avatar

    GV.. werd gisteren om 17.20 blijkbaar gebeld door de GameMania, had ik niet gezien.
    Net teruggebeld zeggen ze dat ze belde voor de KZ bundels. Maar dat ze gisteren alles moesten doorgeven aan Sony. Kan nu dus geen KZ bundel pakken omdat de GM me zo laat tot sluitingstijd belt, en ik ze gisteren niet meer terug kon bellen omdat ze gesloten waren.

    Update: Oké, ik heb dus besloten mijn Xbox One te annuleren.
    Ik ga dus waarschijnlijk voor de PS4, maar misschien wacht ik ook nog eventjes.