Forum

Topic: gamedata opslaan op externe harde schijf

Anoniem's avatar

Hallo allemaal,

Ik heb een ps3 ultra slim 12 gb gekocht. Dat is niet slim van me geweest. Zoals jr je kan bedenken zat de geheugen al snel vol. Om deze rede heb ik een Toshiba stor.e basics 500gb externe harde schijf gekocht . Nu wilde ik dus gran turismo 5 updaten naar 2.15. In eerste instantie wilde hij hem niet downloaden maar nadat ik een aantal gamedatas heb verwijdert deed ie het wel maar niet op de externe harde schijf. Nu zit mn interne geheugen dus weer helemaal vol. Hoekan ik die grote gamedatas op mn externe harde schijf krijgen, zodat mn interne geheugen niet vol zit?? BTW de externe hardeschijf is geformatteerd naar FAT32. Ook zou ik het fijn vinden als alles automatisch op de externe word gezet.

Alvast bedankt

. Help me

Help forum

Anoniem reageren

Je bent niet ingelogd op PlaySense, heb je wel een account? Dan kun je hier inloggen. Heb je geen account? Klik hier om te registreren of post anoniem hieronder.

11 reacties

  1. Management - 5204 XP
    M4GN3T's avatar

    Nee dit is niet mogelijk, je zult een nieuwe interne HDD er in moeten zetten als je meer ruimte wilt.

  2. 6 XP
    rainier11's avatar

    Nee dit is niet mogelijk, je zult een nieuwe interne HDD er in moeten zetten als je meer ruimte wilt.

    Kan ik ook niet de update via internet downloaden, ps3splitter gebruiken en dan op mn externe zetten?

  3. Management - 5204 XP
    M4GN3T's avatar

    Nee het kan niet, enkel met een nieuwe interne HDD of als je ruimte vrij maakt. PS3 ondersteunt geen externe HDD’s voor opslag van gamedata of savedata.

  4. 865 XP
    Sir. Nigell's avatar

    Koop een interne hdd 2,5 inch van 320gb ofzo, kost niet teveel, heel makkelijk te implementeren, ben je klaar. Je had er idd wat beter over moeten nadenken vooraf, extern kan idd gewoon niet.
    Trouwens, ik bedenk me net, Ik heb in ongeveer 30 dagen een interne 2,5 inch hdd van 500gb voor je te koop;) het gaat hier om het merk Western Digital, nieuw! Nog nooit gebruikt! €40,- en hij is van jou! ๐Ÿ™‚

  5. 8831 XP
    7th-son's avatar

    Misschien kan hij de HDD gebruiken die hij zojuist gekocht heeft?
    Moet hij alleen even zeggen wat voor HDD dat is dat in de die externe behuizing zit, metal kun je die wel open maken, en dan in je ps3 stoppen

    Niet slopen natuurlijk ๐Ÿ˜‰

  6. 6 XP
    rainier11's avatar

    Miss een beetje riskant.

    Gelukkig heb ik nog garantie kan ik nog geld terug krijgen.
    Met dat geld kan ik een interne kopen.
    Het nadeel is dat bij ultra slim 12 gb geen mounting deck voor de interne hdd zit. Maar die kan ik ook wel kopen.
    Bedankt allemaal voor jullie info en tips!

    Koop een interne hdd 2,5 inch van 320gb ofzo, kost niet teveel, heel makkelijk te implementeren, ben je klaar. Je had er idd wat beter over moeten nadenken vooraf, extern kan idd gewoon niet.
    Trouwens, ik bedenk me net, Ik heb in ongeveer 30 dagen een interne 2,5 inch hdd van 500gb voor je te koop;) het gaat hier om het merk Western Digital, nieuw! Nog nooit gebruikt! €40,- en hij is van jou! ๐Ÿ™‚

    Ik ben wel geinteresseerd, maar hoe kom je hieraan dan?

  7. 389 XP
    Suugie's avatar

    kijk dit eens:
    http://www.consolereparatie.eu/contents/nl/d164_PS3_Ultra_Slim_12GB_upgraden.html

    game installaties opslaan op een externe hdd is onmogelijk op de ps3.
    sorry dat ik het zeg maar waarom heb je een 12 gb ps3 gekocht? je had je er eigenlijk wat beter in moeten verdiepen, ook dat je de externe hdd hebt gekocht zonder eerst te kijken of dit kan was ook niet erg handig….

  8. 865 XP
    Sir. Nigell's avatar

    Ik ben wel geinteresseerd, maar hoe kom je hieraan dan?[/quote]

    Nou, over zo’n 28 dagen heb ik namelijk een PS4 in huis. En het eerste wat ik doe is de huidige HDD van de PS4 vervangen voor een 1TB SSHD van Seagate. Dus zit ik met een HDD waar ik niks mee doe, vandaar ๐Ÿ˜‰

  9. 6 XP
    rainier11's avatar

    kijk dit eens:
    http://www.consolereparatie.eu/contents/nl/d164_PS3_Ultra_Slim_12GB_upgraden.html

    game installaties opslaan op een externe hdd is onmogelijk op de ps3.
    sorry dat ik het zeg maar waarom heb je een 12 gb ps3 gekocht? je had je er eigenlijk wat beter in moeten verdiepen, ook dat je de externe hdd hebt gekocht zonder eerst te kijken of dit kan was ook niet erg handig….

    Ja klopt is niet slim van me geweest

  10. 196 XP
    lancolot's avatar

    Nee het kan niet, enkel met een nieuwe interne HDD of als je ruimte vrij maakt. PS3 ondersteunt geen externe HDD’s voor opslag van gamedata of savedata.

    je kan wel degelijk savedata op een USB/ext.HDD opslaan alleen om het te gebruiken moet je de data terug kopiรซren naar de ps3.

  11. Anoniem -
    143.176.41..xxx's avatar

    kan ik die van jouw kopen sir nigell