Topic: Top 10 van Current Gen
Mikeyboy
Met de Next Gen oorlog aankomend, ben ik heel benieuwd wat jullie top 10 van deze Current Gen was/is.
Alles mag, bekende franchises, nieuwkomers…noem het maar op.
(uiteraard mogen jullie ook meer dan 10 titels opgeven ;))
– Dead Space : Deel 1 t/m 3
– Dishonerd
– Assassins Creed serie
– Uncharted serie
– The Last of Us
– Bioshock serie
– Battlefield 3
– Need for Speed Most Wanted
– Skate
– Devil May Cry 4
Update :
-Brothers in Arms Hells Highway
– Dead Island 1
– Mafia II
– L.A Noire
Mijn lijstje is ook willekeurig
1. Killzone (2, 3). DEEL 1 Spijtig nog niet gespeeld.
2. Warhawk
3. Call of duty
4. Uncharted
5. DIRT
6. GT
7. Battlefield
8. GTA
9. MAFIA
10. GoW
leuk idee! Ik heb niet zo’n heel lang lijstje, dat komt omdat ik veel spelen even speel en maar een paar echt helemaal plat speel. Mijn lijstje:
1. Bad company 2. – Mijn eerste ps3 game. Heel veel uurtjes in gemaakt
2. Borderlands 2. – Het is borderlands. Borderlands 1 heb ik een stuk of 10 playthroughs gedaan
3. mw2. – Geweldig spel. Als ik met vrienden ben spelen we altijd dit spel (al toen het spel net uit was)
4. Battlefield 3. – Nog meer uren in gespeeld.
5. dirt 3. – Die multiplayer is gewoon de beste multiplayer die een race game kan hebben.
6. Farcry 3. – Meerdere keren uitgespeeld. Meestal stealth maar die lmg’s zijn ook geweldig.
7. Rdr. – Ook zeer leuk om met wat vrienden te doen
8. Medal of honor. – de 2010 eiditie zat vol met bugs en ookal was het een slecht spel, ik heb me er enorm mee vermaakt. Die mp7 was echt baas
9. Alle ps plus spellen. –
1 last of us, briljant spel en verhaal
2 assassins creed 1. De enige waarbij ik echt met open mond zat te spelen
3 uncharted 2. Fenomenaal spel
4 grid goed racespel
5 batman arkham city beste superheldenspel ooit
6 alan wake monsterlijk eng spel, de enige reden om een Xbox 360 aan te schaffen
7 skyrim prachtig mooie rpg
8 mass effect
9 dead space 2 doodeng, gaaf om ook vaker te spelen
10 little big planet. Meest orginele spel van de current gen
1. LA Noire
2. Mafia 2
3. Uncharted 2
4. Red Dead Redemption
5. Heavy Rain
6. Burnout Paradise
7. GTA V
8. Infamous
9. Batman: Arkham City
10: Fallout: New Vegas
LA Noire is simpelweg het beste spel wat ik ooit heb gespeeld, dit komt door het geweldige verhaal en de band die ik voelde met Cole Phelps. Het klinkt raar maar dit spel voelde voor mij als een echt avontuur. En ik vond het fijn om het te kunnen ervaren met Cole Phelps.
1. The Elder Scrolls IV: Oblivion
2. Fallout 3
3. Battlefield: Bad Company 2
4. Burnout Paradise
5. BioShock
6. Demon’s Souls
7. Red Dead Redemption
8. Kingdoms of Amalur: Reckoning
9. Dead Island
10. The Elder Scrolls V: Skyrim
1. Mass Effect 2
2. Metal Gear Solid IV
3. Grand Theft Auto IV
4. Mass Effect
5. The Elder Scrolls V: Skyrim
6. Forza Motorsport 4
7. Uncharted 2
8. L.A. Noire
9. Red Dead Redemption
10. Heavy Rain
1: The last of us
2: Battlefield 3
3: Uncharted
4: Red dead redemption
5: GTA IV (V nog niet gespeeld)
6: Burnout paradise
7: Infamous
8: Littlebig planet
9: Modern warfare 2
10: Black ops
Ik heb BF4 en AC4 nog niet gespeelt dus misschien is het handig om dit nog een keer te maken als er geen spellen meer voor worden gemaakt!
Gewoon willekeurige volgorde:
Metal gear solid
Uncharted
Last of us
Grand theft auto 5
Dragons dogma
Borderlands 2
Ni no kuni
Rock band 3
Battlefield 3, vanwege multiplayer
Cod bo2, vanwege multiplayer
10 – borderlands 2
9 – dragon’s crown
8 – ni no kuni
7 – bioshock (1)
6 – battlefield bad company 2 (beste multiplayer van deze gen IMO)
5 – okami hd
4 – persona 4 golden
3 – virtue’s last reward
2 – uncharted 3 (ondergewaardeerde multiplayer)
1 – the last of us
1 – Uncharted 2: Among Thieves & 3: Drake’s Deception
2 – The Last of Us
3 – Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriots
4 – Bioshock 1 & Infinite
5 – Assassin’s Creed II & Brotherhood
6 – Mass Effect 2 & 3
7 – Batman Arkham Asylum & Arkham City
8 – Far Cry 3
9 – The Elder Scrols V: Skyrim
10 – Red Dead Redemption
–
11 – Heavy Rain
12 – Grand Theft Auto IV & V
13 – Mafia II
Leuk idee!
Dit is mijn top 10.
10. Mafia II (Leuk verhaal en setting)
9. Last of us (Spannenste game op de ps3, maar had er toch iets meer van verwacht)
8. Sleeping dogs (Geweldige game!)
7.Call of duty Black ops 2 (Online en zombies)
6. Battlefield 3 (Online)
5. Burnout Paradise (Beste online arcade racegame)
4. GTA V (Na het verhaal te hebben uitgespeeld loop ik nu nog lekker online rond)
3. Little Big Planet 1&2(Meest creatieve game ooit)
2. Battlefield Bad Company 1&2 (Beste Multiplayer ervaring op PS3)
1. De Uncharted serie (Verhaal super goed en is leuk om te spelen)
Hier mijn top 10, in willekeurige volgorde:
10. God of War, ascension als het begin in de reeks en deel 3 als het slot waren beide goede games. Ascension’s MP was een leuke extra.
9. Batman, alle 3 de delen sluiten goed op elkaar aan en spelen erg lekker weg. Beste superhero/comic to game reeks in mijn optiek.
8. Uncharted, leuk verhaal en mooie graphics, MP had van mij niet gehoeven.
7. Gran Turismo, by far mijn favoriete racegame op de playstation.
6. Heavy Rain, een unieke ervaring met een erg goed doordacht verhaal.
5. Little Big Planet, vernieuwend en user generated content zorgde voor 1 van de creatiefste franchises op het moment.
4. HD Remakes (dit zijn er zoveel om op te noemen), na het terug draaien van de backwards compatibility zorgde dit voor een impuls van goede games die we anders wellicht niet meer gespeeld hadden.
3. Metal Gear Solid, episch slot van de franchise… jammer dat Kojima zich daarna niet meer op Zone of the Enders gestort heeft zoals ie al vele malen had beloofd.
2. inFamous, mijn 1e platinum en kijk zeker uit naar de ps4 versie.
1. Killzone, onze nederlandse trots op de playstation (deel 2 was de netere in mijn optiek.)
1.Unchaterd. Alle delen eigenlijk wel
2.Maffia II.
3.AC Alle delen.
4.COD 4 was de bom !
5.Tomb Raider
6.Infamous 1&2 Prachtige games
7.Rainbox Six Vegas 2. Mijn eerste game , wacht nog steeds op de nieuwe !!
8.GTA. In t algemeen 5 viel wel beetje tegen.
9.BFBC 2. Prachtige game
10.Fifa. met vrienden haha leuke avonden
Gewoon willekeurigen volgorde hoor !
1. TheLastOfUs
2. GTA V
3. METALGEARSOLID 4
4. HeavyRain
5. Battlefield 3
6. Uncharted 1, 2 en 3
7. Infamous 1 en 2
8.GTA IV
9. Tomb Raider
10. Littlebigplanet
Echt moeilijk kiezen, maar deze games blijven mij het meeste aanspreken. GTA hoe geweldig de singleplayer ook was vind ik niet dat deze game een plek in mijn top 10 heeft verdient.
1. Skyrim
2. Fallout 3
3. Uncharted 2
4. The Last of Us
5. Red Dead Redemption
6. Uncharted 3
7. Gran Turismo 5
8. Heavy Rain
9. Burnout Paradise
10. Fallout New Vegas
Wat een onmogelijke vraag 😉 Er zijn zoveel toppers geweest…
Hier ga ik eens even rustig over nadenken, en op terug komen!
Dat heb ik ook haha nu ik mijn lijstje heb geplaatst bedenk je je toch weer nog meer andere top games..
Je mag er altijd meer dan 10 doen. Ik ga mijn lijst ook aanvullen.
Het is onmogelijk om 10 games te kiezen, de console komt uit 2006, reken maar uit hoeveel toffe games erzijn 😉
Willekeurig omdat ze elk een belangrijk aandeel hebben gehad in mijn gameplezier deze generatie:
1. Red Dead Redemption, want GTA in western setting = win
2. Fallout 3: geen idee hoeveel honderden uren ik hierin heb gestopt :p looten in post-apocalyptische setting!
3. Uncharted 2: het verhaal, de graphics, Nathan Drake, de diverse settings, de rollercoaster
4. Skyrim: voor aankoop wat twijfels, omdat ik normaliter niet zo into dit soort settings ben maar na een uurtje was ik dit vergeten en heb er toen vele uren plezier mee gehad.
5. Call of Duty 4: Modern Warfare: de beste uit de serie en meteen de laatste echt goede Call of Duty helaas.
6. Battlefield 3: De multiplayer vind ik zo goed dat dat onderdeel alleen al goed genoeg is om in mijn top 10 te komen. Speelt het nog steeds regelmatig met een vast groepje, dan haal je het maximale eruit.
7. Far Cry 3: Vond de eerste twee delen niet zo super, maar dit deel was heel erg vermakelijk. Met name het verhaal en de speelwereld.
8. GTA 5: Hoef ik niks over te zeggen lijkt me.
9. Gran Turismo 5: Het altijd verslavende verzamelen van mooie auto’s, met extra mooie graphics. Wel enigzins meer van hetzelfde maar toch veel uren in gestoken.
10: The Last of Us: Met name de graphics, de sfeer, muziek, hoe het verhaal verteld wordt. Mooie afsluiter van deze generatie.
Deze games vond ik leukst en waarmee ik het meest mee heb genoten
Bioshock serie
Borderlands 2
Monster Hunter Tri
Dragons Dogma
God of War 3
Dark Souls
Tekken Tag Tournement 2
Anarchy Reigns
No More Heroes 1 & 2
Deze games verdienen nog een shout out:
Transformers: War on Cybertron & Fall of Cybertron
Protoype: 1 & 2
Batman: Arkham Asylum & Arhkam City
Call of Duty: 4, 5 & Black Ops
Battlefield: Bad Company 2