Forum

Topic: PS3 lawaai

Anoniem's avatar

Hoi allemaal,
ik heb dit al een tijdje en ik ga het toch even melden, als ik bijvoorbeeld zo’n 20 minuten m’n ps3 heb aanstaan, dan maakt die opeens heel erg veel lawaai, weet iemand hoe dit komt? thanks alvast

Anoniem reageren

Je bent niet ingelogd op PlaySense, heb je wel een account? Dan kun je hier inloggen. Heb je geen account? Klik hier om te registreren of post anoniem hieronder.

20 reacties

  1. 1199 XP
    chris65's avatar

    Misschien kan hij zijn warmte niet kwijt?

  2. 682 XP
    Playstation Fan's avatar

    Hoi allemaal,
    ik heb dit al een tijdje en ik ga het toch even melden, als ik bijvoorbeeld zo’n 20 minuten m’n ps3 heb aanstaan, dan maakt die opeens heel erg veel lawaai, weet iemand hoe dit komt? thanks alvast

    waarschijnlijk kan ik je daarbij raad geven een moment

  3. 8831 XP
    7th-son's avatar

    Hoi allemaal,
    ik heb dit al een tijdje en ik ga het toch even melden, als ik bijvoorbeeld zo’n 20 minuten m’n ps3 heb aanstaan, dan maakt die opeens heel erg veel lawaai, weet iemand hoe dit komt? thanks alvast

    Ouder model ps3 (die dikke)? Die hebben daar vaker last van, en is vrij normaal
    Je kunt het schoonblaas trucje gebruiken, staat hier nog wel op het forum hoe dat moet..
    of even schoonzuigen met een stofzuiger, op lage toeren

    Een uiteraard de ventilatie gaten van je ps3 genoeg ruimte geven om zijn lucht kwijt te kunnen, dus niet in een kast ofzo

  4. 682 XP
    Playstation Fan's avatar

    Hoi allemaal,
    ik heb dit al een tijdje en ik ga het toch even melden, als ik bijvoorbeeld zo’n 20 minuten m’n ps3 heb aanstaan, dan maakt die opeens heel erg veel lawaai, weet iemand hoe dit komt? thanks alvast

    De vraag is hoe oud is je PS3,
    het is ook belangrijk je Ps3 stofvrij Te maken ,door de jaren heen hoopt zich een hoop stof in je Ps3
    wat de beluchting niet ten goede komt, en daarmee de koeler hoger gaat draaien
    ik had het zelfde probleem(en misschien is dit ook voor jou probleem van toepassing)
    Ten eerste kun je het volgende handeling uitvoeren,
    1 haal eerst de game uit je player
    2 schakel je ps3
    3 dan schakel je de ps3 aan de achterzijde uit, zodat het niet op standby staat
    4 houd je vinger op de plek war je de cd er uit haalt DAN AAN DE ACHTERZIJDE AAN ZETTEN (Deze handeling kan je PS3 geen kwaad doen )
    door de handeling te verrichten zal je ps3 alle stof die in de behuizing opgespaard zit er uit blazen.

    ( laat je niet wijs maken dat het slecht voor je ps3 is, want het is bedoeld zo dat er stof uit je ps3 word geblazen)

    als er veel stof uit blaast, dan is het hoog waarschijnlijk dat er nog veel stof zit opgehoopt in de behuizing

    als dit je probleem oplost, maar als het lawaai blijft produceren is het echt wel nood zakelijk om je ps3 te openen en het verder te reinigen
    met een zachte kwast kom je al een eind, en met een stofzuiger met apart borstel die men gebruikt om stof tussen voegen vn meubels te reinigen

    let wel op dat je niet te ruw te werk gaat

    had ook het probleem , toen ik het de stof uit mijn ps3 liet blazen kwam er veel stof uit( had de ps3 toen 4 a 5 jaar en nooit gereinigd),
    heb de ps3 toen de hoofdkap van de ps3 gehaald waar toen nog veel stof tussen luchtopeningen had vastgehecht.

    na de reiniging was mijn probleem opgelost

    Hier heb je nog een link:
    http://www.psx-sense.nl/forum/showthread.php?13679-Eenvoudig-De-PS3-Stof-vrij-maken

    En als je nog iets wil vragen omtrend je probleem dan hoor ik dat wel van je

    benaming is;
    Eenvoudig-De-PS3-Stof-vrij-maken

    http://www.psx-sense.nl/forum/showthread.php?13679-Eenvoudig-De-PS3-Stof-vrij-maken

    http://www.psx-sense.nl/forum/showthread.php?13679-Eenvoudig-De-PS3-Stof-vrij-maken

    gewoon op de link klikken 🙂

  5. 45 XP
    achiehoi's avatar

    Ouder model ps3 (die dikke)? Die hebben daar vaker last van, en is vrij normaal
    Je kunt het schoonblaas trucje gebruiken, staat hier nog wel op het forum hoe dat moet..
    of even schoonzuigen met een stofzuiger, op lage toeren

    Een uiteraard de ventilatie gaten van je ps3 genoeg ruimte geven om zijn lucht kwijt te kunnen, dus niet in een kast ofzo

    Kan je ff link geven aub?

    PS Fan
    Heel erg bedankt man! 🙂 en de andere natuurlijk ook 🙂

  6. 45 XP
    achiehoi's avatar

    Kheb me ps3 opgengemaakt gestofzuigt en alles, ik heb dat ene trucje gedaan met me vinger op dat ding houden en van achter weer aanzetten (maakte hele harde lawaai dus had hem na zo’n 10 seconde uitgezet maar daarvoor kwam er niks uit) en nog maakt die lawaai, andere opties? :/

  7. 682 XP
    Playstation Fan's avatar

    Kheb me ps3 opgengemaakt gestofzuigt en alles, ik heb dat ene trucje gedaan met me vinger op dat ding houden en van achter weer aanzetten (maakte hele harde lawaai dus had hem na zo’n 10 seconde uitgezet maar daarvoor kwam er niks uit) en nog maakt die lawaai, andere opties? :/

    Dat moet je natuurlijk niet onderbreken, door dat trucje, gaat de ventilator sneller draaien,
    dat is een natuurlijke reactie,
    dat is met de reden ingebouwd om de boel schoon te blazen,
    dus niets om je zorgen om te maken,

    als je de ps3 heb gereinigd met stofzuiger en ook de beluchting gaten hebt schoon gemaakt, hoef je dat trucje niet te gebruiken,

    Wil van je weten hoeveel stof in je ps3 behuizing vast zat opgehoopt

    kan je aanraden om eens op you tube tekijken, daar staan verschillende films met uitleg te vinden
    zou aardig van je zijn te laten weten of je een oplossing gevonden hebt

    waar heb jij je ps3 staan? op een open plaats?
    of in een kast of dergelijke?

  8. 45 XP
    achiehoi's avatar

    Hoelang duurt dat ”trucje” dan ongeveer? hoelang moet ik m laten draaien?
    En niet zo heel veel stof ofzo, enneh een kast met 3 verdiepingen, boven de tv, daaronder de games enzo en daaronder de ps3, krijgt wel gewoon lucht enzo

  9. 682 XP
    Playstation Fan's avatar

    Hoelang duurt dat ”trucje” dan ongeveer? hoelang moet ik m laten draaien?
    En niet zo heel veel stof ofzo, enneh een kast met 3 verdiepingen, boven de tv, daaronder de games enzo en daaronder de ps3, krijgt wel gewoon lucht enzo

    gewoon het truc gebruiken, en dan wachten,
    het eindigd vanzelf
    betwijfel of het werkt aangezien je de ps3 al gereingd hebt met de stofzuiger

    Lijkt er op dat het de ventilator is die lawaai veroorzaakt,

    In een kast met 3 verdiepingen? boven op de tv?,

    ( De Tv is ook niet de juiste plek, omdat de tv warmte afgeeft )

    ik neem aan de de de ruimte niet zo groot is, waar je Ps3 staat geplaatst is,

    Je zal nu wel antwoorden, met Daar staat het al jaren.

    Ik raad je toch aan, om je Ps3 op een open plaats neer te zetten,

    Alleen al om de reden
    of dit je probleem oplost

    want warmte kan funest zijn voor de PS3,

    Trouwens welk model v/d ps3 heb je
    en wanneer heb je die gekocht

    gewoon het truc gebruiken, en dan wachten,
    het eindigd vanzelf
    betwijfel of het werkt aangezien je de ps3 al gereingd hebt met de stofzuiger

    Lijkt er op dat het de ventilator is die lawaai veroorzaakt,

    In een kast met 3 verdiepingen? boven op de tv?,

    ( De Tv is ook niet de juiste plek, omdat de tv warmte afgeeft )

    ik neem aan de de de ruimte niet zo groot is, waar je Ps3 staat geplaatst is,

    Je zal nu wel antwoorden, met Daar staat het al jaren.

    Ik raad je toch aan, om je Ps3 op een open plaats neer te zetten,

    Alleen al om de reden
    of dit je probleem oplost

    want warmte kan funest zijn voor de PS3,

    Trouwens welk model v/d ps3 heb je
    en wanneer heb je die gekocht

    Ps/ heb je al op youtube gecheckt, daar zal ook wel iets te vinden zijn
    met betrekking tot jou ps3 probleem

  10. 48 XP
    newko's avatar

    fat modellen maken nou eenmaal herrie.

    heb ik ook dagenlijks last van 🙂

  11. 45 XP
    achiehoi's avatar

    gewoon het truc gebruiken, en dan wachten,
    het eindigd vanzelf
    betwijfel of het werkt aangezien je de ps3 al gereingd hebt met de stofzuiger

    Lijkt er op dat het de ventilator is die lawaai veroorzaakt,

    In een kast met 3 verdiepingen? boven op de tv?,

    ( De Tv is ook niet de juiste plek, omdat de tv warmte afgeeft )

    ik neem aan de de de ruimte niet zo groot is, waar je Ps3 staat geplaatst is,

    Je zal nu wel antwoorden, met Daar staat het al jaren.

    Ik raad je toch aan, om je Ps3 op een open plaats neer te zetten,

    Alleen al om de reden
    of dit je probleem oplost

    want warmte kan funest zijn voor de PS3,

    Trouwens welk model v/d ps3 heb je
    en wanneer heb je die gekocht

    Ps/ heb je al op youtube gecheckt, daar zal ook wel iets te vinden zijn
    met betrekking tot jou ps3 probleem

    Zo’n 2/3 jaar geleden..

  12. 45 XP
    achiehoi's avatar

    Laatmaarr, thanks PSfan, het is gelukt met dat trucje, ik heb het gedaan totdat die zelf stopte en nu doet ie weer normaal! Thankssss!

  13. 682 XP
    Playstation Fan's avatar

    Fijn te horen dat je Ps3 weer normaal functioneerd,

    En kwam er nog een stof wolk uit je Ps3 geblazen?, wil ik graag van je weten,

    bij deze wens ik je nog veel plezier met je Ps3.

    zou je later nog problemen onder-vinden (wat ik betwijfel), dan laat het me weten.

    mvg,
    Playstation Fan

  14. 45 XP
    achiehoi's avatar

    Ik zag er niet echt wat uit komen maar sinds ik dat had gedaan deed die wel weer normaal haha :p

    Thanks man, jij hetzelfde bij mij ;p

    🙂

  15. 1068 XP
    SkySurprise's avatar

    Gewoon in een open omgeving zetten, dan is het grootste probleem al gefixt.

  16. Anoniem -
    85.144.198..xxx's avatar

    @Playstation Fan: ik heb hetzelfde probleem met mijn playstation fat ik heb ook dat trucje geprobeerd waarbij er stof uit moet komen blazen maar er kwam niks uit

  17. 682 XP
    Playstation Fan's avatar

    @85.144.198..xxx: mag ik vragen hoe oud je Ps3 is en hoe vaak je deze gebruikt>

  18. Anoniem -
    94.209.166..xxx's avatar

    Ik heb het ook gehad je moet gewoon een nieuwe ventilatie kopen dan doet ie het weer

  19. Anoniem -
    Anoniem-3579's avatar

    Ik heb een ps3 alleen als die aanzet maakt die een hard geluid. Wat is dit!

  20. Anoniem -
    Anoniem-6482's avatar

    @chris65: slim!