Forum

Topic: Netwerk verbeteren

Anoniem's avatar

Hi allemaal,
ik heb weer een probleem hoor -___-
ik was net met GTA Online bezig, opeens leaved iedereen op precies dezelfde tijd enzo, psn logt uit enz. enz. enz.

Iemand enig idee hoe ik echt een goede verbinding met mijn PS3 kan maken?
Verbinding met kabel dat gaat hem denk ik niet worden
Portforwarden wil ik wel doen maar op één of andere manier staat het device (mijn playstation dus) niet in mijn router bij wireless of iets dergelijks?

Experiabox van KPN Thomson 780
(kga trouwens niet overstappen)

Anoniem reageren

Je bent niet ingelogd op PlaySense, heb je wel een account? Dan kun je hier inloggen. Heb je geen account? Klik hier om te registreren of post anoniem hieronder.

15 reacties

  1. 1789 XP
    Wesley_PS's avatar

    Hoeveel % is het Wifi bereik als je je PS3 ermee verbindt? Anders misschien toch een internetkabel aanleggen. Die zijn er tot 20 meter.

  2. 45 XP
    achiehoi's avatar

    zo’n 50%, maar eerst had ik dit ook had ik geen problemen maar nu opeens wel :/

  3. 1789 XP
    Wesley_PS's avatar

    hmm, dat is inderdaad best raar. Maar met 50% zou ik toch aanraden om een router bij de PS3 te zetten, of in ieder geval dichterbijer.

  4. 45 XP
    achiehoi's avatar

    Oke thanks man, iemand andere opties?

  5. 865 XP
    Sir. Nigell's avatar

    Range extender zou kunnen, die versterkt het signaal van je router. Zet die range extender naast je ps3

  6. 45 XP
    achiehoi's avatar

    Thanks voor je reactie, maar lijkt me iets te duur :$ maar wat ik eigenlijk bedoel wat en hoe ik iets op mijn router/ps3 kan veranderen dat ik beter signaal heb of iets dergelijks

  7. 9118 XP
    Flaming_Kaiser's avatar

    Dichterbij is eigenlijk een van de weinige dingen die je kan doen of bedraad of misschien via stopcontact http://tweakers.net/categorie/791/powerline/producten/#filter:q1bKL0pJLXLLTM1JUbJSKijKzCpW0oEIBucXlQDFEouTgSIFiempwZlVqUpWpga1AA

  8. 865 XP
    Sir. Nigell's avatar

    Dichterbij is eigenlijk een van de weinige dingen die je kan doen of bedraad of misschien via stopcontact http://tweakers.net/categorie/791/powerline/producten/#filter:q1bKL0pJLXLLTM1JUbJSKijKzCpW0oEIBucXlQDFEouTgSIFiempwZlVqUpWpga1AA

    Is idd ook een optie, internet over het stroom. Ik heb dat zo’n 2 jaar geleden zelf ook gehad maar mijn ervaring hiermee is dat ik er niet helemaal tevreden mee was. Je verliest opzich niet veel snelheid, alleen had ik zo’n 1x in de twee uur, dat ik de verbinding verloor op de ps3 met de router. Het is ook maar heel even en de ps3 meld zich direct weer aan. Maar goed, kan heel frustrerend zijn als je veel online gamed. Het kan ook aan mijn router/ps3/stroomnet/goedkope plugins/(weet ik veel wat) hebben gelegen, maar ik vertel ff mn ervaring. Dit hoeft overigens niemand af te schrikken want wat kost dat nou, 2 van die plugins. Is het proberen waard. Maar ik denk ook idd dat je op je ps3 niet veel kan veranderen kwa verbinding, als je maar 50% wifi bereik hebt is dat sws niet optimaal en moet je daar eerst een oplossing voor zoeken lijkt me. Een kabel trekken is natuurlijk niet duur en hoeft ook geen probleem te vormen met aanleggen.

  9. 1064 XP
    jonas46's avatar

    Hi allemaal,
    ik heb weer een probleem hoor -___-
    ik was net met GTA Online bezig, opeens leaved iedereen op precies dezelfde tijd enzo, psn logt uit enz. enz. enz.

    Iemand enig idee hoe ik echt een goede verbinding met mijn PS3 kan maken?
    Verbinding met kabel dat gaat hem denk ik niet worden
    Portforwarden wil ik wel doen maar op één of andere manier staat het device (mijn playstation dus) niet in mijn router bij wireless of iets dergelijks?

    Experiabox van KPN Thomson 780
    (kga trouwens niet overstappen)

    Ik kan jou maar 1 tip geven: leg een kabeltje aan, ik weet dat dit wat werk kost maar je zult hierna nooit geen probleem meer hebben met een slecht signaal hoor. Het is trouwens niet duur, tenzij je optimale snelheid wilt en je een gigabit router en cat6 ethernet kabel installeert.

  10. 45 XP
    achiehoi's avatar

    Thanks allemaal, wordt dan toch maar kabeltje vasteleggen, tnx

    iemand die dus gebruikt maakt van een powerline adapter (voor kpn, zeg het er toch maar bij) en die het heel goed doet? Kan je dan ook meteen een link daarnaar sturen, thanksss!

    En niet al te duur graag ^^

  11. 2457 XP
    peyj's avatar

    Nadeel is dat de Experia box echt rotzooi is. Iedereen die ik ken met zo’n box klaagt erover, zelfs hier op het forum lees je het veel. Ze bouwen die dingen standaard best dicht, maar maken het niet makkelijk voor “leken” om ze anders in te stellen. Er zijn een aantal mogelijkheden, zoals een rangeextender, router behind a router, totaal andere router of je 2.4 en 5 Ghz kanalen elk apart benoemen. Maar het meest stabiele blijft via kabel. Nu is dit helaas niet altijd mogelijk, maar je kan altijd een lange kabel kopen en een dag proberen. 5-10 meter moet voldoende zijn. Mocht je connectie dan nog steeds slecht zijn weet je dat het aan de instellingen op je box ligt, mocht het beter gaan dan zit het in je wifi en kan je dus een andere router proberen.

  12. 45 XP
    achiehoi's avatar

    Hey, ik had gisteren een D-link powerline gekocht nu wil ik hem verbinden met de PS3 maar hoe? snelle reactie graag!

    Installatie CD zegt dat die niks kan vinden, kheb hem met PS3 verbonden via kabel

  13. 60 XP
    xXiNiXx's avatar

    Je hebt er 2 nodig hé, eentje voor aan je router en 1 voor aan je PS3

  14. 45 XP
    achiehoi's avatar

    ohja tuurlijk :$$$$$$$$$

    thanks voor het zeggen haha

  15. Anoniem -
    84.107.228..xxx's avatar

    als je een range extender haalt werkt dat ook als je playstation met kabel is verbonden?

    snel reactie graag.