Forum

Topic: Ps3 kleine letters in teksten in game

Anoniem's avatar

Is bijna onmogelijk de info te lezen in de games
hoe kan je de letters vergroten?,
is dat mogelijk met instellingen te veranderen?,letters te vergroten?
of heb daar een grote flatscreen voor nodig van 109cm ?

Anoniem reageren

Je bent niet ingelogd op PlaySense, heb je wel een account? Dan kun je hier inloggen. Heb je geen account? Klik hier om te registreren of post anoniem hieronder.

12 reacties

  1. 963 XP
    Fatoeboy's avatar

    Op wat voor een scherm speel je? Als je een oude TV hebt kan je de instellingen veranderen naar een 4:3 scherm. Maar als je een HD TV hebt dan zou ik als ik jou was een HDMI kabel kopen.

  2. 682 XP
    Playstation Fan's avatar

    Op wat voor een scherm speel je? Als je een oude TV hebt kan je de instellingen veranderen naar een 4:3 scherm. Maar als je een HD TV hebt dan zou ik als ik jou was een HDMI kabel kopen.

    Heb voorlopig nog een breedbeeld tv, En 4:3 scherm maakt weinig verschil, zodat ze nog niet te lezen zijn.
    Neem nu battlefield 4 die info die je van de game krijgt, zijn de letters wel erg klein,
    met welke tv/flatscreen kun je dat zo veranderen dat je de letters duidelijk lezen kan.
    is dit met een flatscreen, of grote flatscreen te-verhelpen?

  3. 1034 XP
    mickvl's avatar

    Af en toe is er ook een optie in-game om de menus met tekst te vergroten/verkleinen, zou je even moeten kijken of je bij elke game hetzelfde probleem hebt. Als het alleen bij BF4 is, zou je even door de opties moeten spitten voor die optie.

  4. 1058 XP
    Vloetje's avatar

    Heb voorlopig nog een breedbeeld tv, En 4:3 scherm maakt weinig verschil, zodat ze nog niet te lezen zijn.
    Neem nu battlefield 4 die info die je van de game krijgt, zijn de letters wel erg klein,
    met welke tv/flatscreen kun je dat zo veranderen dat je de letters duidelijk lezen kan.
    is dit met een flatscreen, of grote flatscreen te-verhelpen?

    Per sé een grote flatscreen-TV is niet nodig. Een kleiner HD-scherm zou ook voldoende moeten zijn.
    Heb de klacht vaker gehoord van meer mensen. Moet ook zeggen dat ik, toen ik nog op een niet-HD scherm speelde, het eerste jaar op de PS3, ook wel af en toe klaagde over de kleine lettertjes. Het lijkt erop dat ontwikkelaars er gewoon maar vanuit gaan dat iedereen op een helder flatscreen speelt tegenwoordig!

  5. 8864 XP
    7th-son's avatar

    dat heb je met games die een HD resolutie hebben, en dat bekijken op een CRT TV, die kan die resolutie niet aan
    waardoor alles er vaag uit ziet
    vooral text en icoontjes in je HUD bijvoorbeeld

  6. 682 XP
    Playstation Fan's avatar

    Per sé een grote flatscreen-TV is niet nodig. Een kleiner HD-scherm zou ook voldoende moeten zijn.
    Heb de klacht vaker gehoord van meer mensen. Moet ook zeggen dat ik, toen ik nog op een niet-HD scherm speelde, het eerste jaar op de PS3, ook wel af en toe klaagde over de kleine lettertjes. Het lijkt erop dat ontwikkelaars er gewoon maar vanuit gaan dat iedereen op een helder flatscreen speelt tegenwoordig!

    heb je een flatscreen?
    en kun jij die kleine letters wel lezen, hoe groot is dan je beeld

    dat heb je met games die een HD resolutie hebben, en dat bekijken op een CRT TV, die kan die resolutie niet aan
    waardoor alles er vaag uit ziet
    vooral text en icoontjes in je HUD bijvoorbeeld

    dus jij kan wel de kleine letters lezen? hoe groot is dan je screen van je flatscreen?

  7. 8864 XP
    7th-son's avatar

    heb je een flatscreen?
    en kun jij die kleine letters wel lezen, hoe groot is dan je beeld

    dus jij kan wel de kleine letters lezen? hoe groot is dan je screen van je flatscreen?

    ik heb dus ver geen enkel probleem met het lezen van text in spelletjes, en ik game zowel op een LCD TV van 40 inch, als een monitor van 22 inch

    vroeger toen ik net me ps3 had, en nog een ouderwetse beeldbuis TV (breedbeeld), had ik problemen om bepaalde texten te lezen
    wat mij vooral op viel destijds, was met de game Battlefield Bad company 2, daar had je op de map in het spel diverse icoontjes staan
    die waren niet te onderscheiden van vorm, alleen van kleur

    Een HD tv of monitor heeft een hogere resolutie dan dat van een standaard beeldbuis tv
    als je bijvoorbeeld games gaat spelen die in 720p gemaakt zijn op een beeldbuis tv, worden bepaalde dingen (zeker kleine letters) gewoon niet te lezen

  8. 692 XP
    pikeepikee's avatar

    Waarom staat dit in PS4 Algemeen?

  9. 8864 XP
    7th-son's avatar

    Waarom staat dit in PS4 Algemeen?

    het zou zowel voor ps3 als voor ps4 kunnen gelden lijkt mij

  10. 2015 XP
    WJayW's avatar

    Dit heeft alles met resolutie te maken en ontwikkeling van games over de afgelopen jaren.

    De consoles kunnen steeds hogere resolutie aan, dit betekend dat zelfs de kleinste dingen redelijk scherp ogen op je beeld…zo ook tekst. Ontwikkelaars proberen zoveel mogelijk op je scherm te tonen als dat nodig is, en teksten kunnen dus heel klein weergegeven worden maar nog steeds scherp.
    Zie het alsof je de tekst die je nu aan het lezen bent vanaf veraf moet lezen… dat gaat niet. Maar als je nu een groter scherm hebt kan het zomaar zijn dat je het wel kunt lezen vanaf een bepaalde afstand.

    Hier is weinig aan te doen, behalve dan dichter bij je tv te gaan zitten of op te staan om iets te lezen.

    heb zelf een 89cm scherm, en betrap mezelf erop dat ik regelmatig dichter bij m’n tv ga zitten om de teksten te kunnen lezen…
    (nu wordt ik ook ouder hoor, dus wellicht een keertje langs de Pearle of Hans Anders zou ook geen kwaad kunnen :P).

  11. 8864 XP
    7th-son's avatar

    Dit heeft alles met resolutie te maken en ontwikkeling van games over de afgelopen jaren.

    De consoles kunnen steeds hogere resolutie aan, dit betekend dat zelfs de kleinste dingen redelijk scherp ogen op je beeld…zo ook tekst. Ontwikkelaars proberen zoveel mogelijk op je scherm te tonen als dat nodig is, en teksten kunnen dus heel klein weergegeven worden maar nog steeds scherp.
    Zie het alsof je de tekst die je nu aan het lezen bent vanaf veraf moet lezen… dat gaat niet. Maar als je nu een groter scherm hebt kan het zomaar zijn dat je het wel kunt lezen vanaf een bepaalde afstand.

    Hier is weinig aan te doen, behalve dan dichter bij je tv te gaan zitten of op te staan om iets te lezen.

    heb zelf een 89cm scherm, en betrap mezelf erop dat ik regelmatig dichter bij m’n tv ga zitten om de teksten te kunnen lezen…
    (nu wordt ik ook ouder hoor, dus wellicht een keertje langs de Pearle of Hans Anders zou ook geen kwaad kunnen :P).

    Meneer speelt ook nog op een beeldbuis tv, die ondersteund uiteraard geen 720p of hoger, dus word er waarschijnlijk een deel weggelaten, althans, dat lijkt mij vrij logisch

  12. 2457 XP
    peyj's avatar

    En flatscreen betekend nog lang niet altijd dat het een HD tv is ;).