Forum

Topic: Kleuren te donker

Anoniem's avatar

Sinds kort, ik weet niet precies wanneer, zijn de kleuren van mijn ps3 erg donker. Ik heb er niks aan veranderd, maar toen ik via netflix een film aan het kijken was, kon ik de gezichten van de acteurs bijna niet herkennen.

De kleuren van mijn tv staan bij tv-kijken wel goed, dus de kleur instellingen kloppen dus naar mijn idee gewoon

Mijn ps3 is via een hdmi kabel verbonden aan mijn home cinema set, die vervolgens via hdmi verbonden is aan mijn tv.

Diepe kleuren heb ik al uitgezet. Ook de instellingen voor kleur weer opnieuw ingesteld zonder het gewenste effect.

Ik heb geen zin om elke keer mijn kleurinstellingen van mijn tv te moeten aanpassen als ik tv kijk of mijn ps3 aanzet.
Iemand ideeen hoe dit op te lossen?

Anoniem reageren

Je bent niet ingelogd op PlaySense, heb je wel een account? Dan kun je hier inloggen. Heb je geen account? Klik hier om te registreren of post anoniem hieronder.

13 reacties

  1. Management - 5204 XP
    M4GN3T's avatar

    Nieuwe HDMI kabel al geprobeerd? en Full RGB uitgezet?

  2. 682 XP
    Playstation Fan's avatar

    Sinds kort, ik weet niet precies wanneer, zijn de kleuren van mijn ps3 erg donker. Ik heb er niks aan veranderd, maar toen ik via netflix een film aan het kijken was, kon ik de gezichten van de acteurs bijna niet herkennen.

    De kleuren van mijn tv staan bij tv-kijken wel goed, dus de kleur instellingen kloppen dus naar mijn idee gewoon

    Mijn ps3 is via een hdmi kabel verbonden aan mijn home cinema set, die vervolgens via hdmi verbonden is aan mijn tv.

    Diepe kleuren heb ik al uitgezet. Ook de instellingen voor kleur weer opnieuw ingesteld zonder het gewenste effect.

    Ik heb geen zin om elke keer mijn kleurinstellingen van mijn tv te moeten aanpassen als ik tv kijk of mijn ps3 aanzet.
    Iemand ideeen hoe dit op te lossen?

    Als je niets heb veranderd aan je instellingen, kun je eens aan je Av kabel , aan de achterzijde
    te bewegen,
    als mijn kleuren veranderen, is mijn probleem de oorzaak van de av-kabel

    Als dat de oorzaak is dan toch maar een nieuwe kabel kopen

  3. 865 XP
    Sir. Nigell's avatar

    Heb je de game modus wel aan staan? Als je er ook films op kijkt lijkt me het niet dat je de game modus aan hebt staan tijdens het gamen. Sws denk ik dat de kleuren dan wat lichter worden. Ook heb ik mijn hdmi 1 poort gelabeled als ‘PC’ of ‘CONSOLE’ en merktte daarbij dat t beeld ook weer wat lichter werd endat labelen kan ook schelen in de reactie snelheid. Geen idee of dit jou kan helpen omdat je verteld eerder geen problemen te hebben met de kleuren. Hoe dit ineens kan veranderen zonder iets geconfigureerd te hebben, zou je idd denken aan een hdmi kabel die niet meer optimaal werkt.

  4. 387 XP
    Freddy198824's avatar

    Als je niets heb veranderd aan je instellingen, kun je eens aan je Av kabel (stroomkabel), aan de achterzijde
    te bewegen,
    als mijn kleuren veranderen, is mijn probleem de oorzaak van de av-kabel (stroomkabel)

    Als dat de oorzaak is dan toch maar een nieuwe kabel kopen

    Welke AV kabel
    en AV en stroomkabel gaan niet echt samen

    of bedoel je AC Alternating current.

    Dit heeft niks met de kleuren van je tv te maken.

  5. 682 XP
    Playstation Fan's avatar

    Welke AV kabel
    en AV en stroomkabel gaan niet echt samen

    of bedoel je AC Alternating current.

    Dit heeft niks met de kleuren van je tv te maken.

    dat heeft er ook niets mee te maken ,dat was een fout van mijner zijde
    bedankt dat je me corrigeerd
    wat AV kabel geschikt voor de Playstation 3
    om met de tv te verbinden

    Welke AV kabel
    en AV en stroomkabel gaan niet echt samen

    of bedoel je AC Alternating current.

    Dit heeft niks met de kleuren van je tv te maken.

    dat heeft er ook niets mee te maken ,dat was een fout van mijner zijde
    bedankt dat je me corrigeerd
    wat AV kabel geschikt voor de Playstation 3
    om met de tv te verbinden,
    voor de duidelijkheid:
    dat is de kabel die voor beeld en geluid
    voor oude breedbeeld tv zijn dat 3 plugs die achter in de tv moeten worden geplaatst 1 rode, 1 gele, en 1 witte
    als mijn beeld donker word dan beweeg ik de kabel dan zijn de kleuren weer
    goed werkend
    (word tijd ik me een nieuwe aanschaf

  6. 1199 XP
    chris65's avatar

    Sorry dat ik niet eerder gereageerd heb, maar ik kon de suggesties niet uitproberen …. M’n zoontje was wally-e aan het kijken. De tip van magnet heeft geholpen. Full rgb uitgezet en staat nu op gelimiteerd. Dat lijkt me ergens een verslechtering in kwaliteit, maar bij mij was het juist de verbetering die ik zocht.

    Alleen heel erg bedankt voor de hulp!

  7. 159 XP
    Martymcfly's avatar

    Sorry dat ik niet eerder gereageerd heb, maar ik kon de suggesties niet uitproberen …. M’n zoontje was wally-e aan het kijken. De tip van magnet heeft geholpen. Full rgb uitgezet en staat nu op gelimiteerd. Dat lijkt me ergens een verslechtering in kwaliteit, maar bij mij was het juist de verbetering die ik zocht.

    Alleen heel erg bedankt voor de hulp!

    Niks mis mee, wall-e coole film.
    Tof dat het opgelost is

  8. 1199 XP
    chris65's avatar

    Heel vaag ook dat ineens de ondertiteling wit is geworden van netflix. Of is dit met een update gebeurd?

  9. 1789 XP
    Wesley_PS's avatar

    Heel vaag ook dat ineens de ondertiteling wit is geworden van netflix. Of is dit met een update gebeurd?

    Wit is wel beter, op m’n Wii U was het altijd geel

  10. 1199 XP
    chris65's avatar

    Wit is wel beter, op m’n Wii U was het altijd geel

    Ik vind wit ook fijner. Mooie bijkomstigheid

  11. 387 XP
    Freddy198824's avatar

    dat heeft er ook niets mee te maken ,dat was een fout van mijner zijde
    bedankt dat je me corrigeerd
    wat AV kabel geschikt voor de Playstation 3
    om met de tv te verbinden

    dat heeft er ook niets mee te maken ,dat was een fout van mijner zijde
    bedankt dat je me corrigeerd
    wat AV kabel geschikt voor de Playstation 3
    om met de tv te verbinden,
    voor de duidelijkheid:
    dat is de kabel die voor beeld en geluid
    voor oude breedbeeld tv zijn dat 3 plugs die achter in de tv moeten worden geplaatst 1 rode, 1 gele, en 1 witte
    als mijn beeld donker word dan beweeg ik de kabel dan zijn de kleuren weer
    goed werkend
    (word tijd ik me een nieuwe aanschaf

    4

    kan gebeuren daar om zitten we ook op een forum met ze alle leer je van.

    dat is een av composite kabel
    je hebt ook nog av component dat is met 1 rode 1 blauwe 1 groene voor video en 1 rode en 1 witte voor audio

  12. 682 XP
    Playstation Fan's avatar

    4

    kan gebeuren daar om zitten we ook op een forum met ze alle leer je van.

    dat is een av composite kabel
    je hebt ook nog av component dat is met 1 rode 1 blauwe 1 groene voor video en 1 rode en 1 witte voor audio

    toch bedankt voor jou toelichting 🙂

  13. 8815 XP
    7th-son's avatar

    en dan heb je nog een RGB kabel, dat is 1 gehele kabel vanuit de AV poort naar een scart stekker in de TV
    geeft net even scherper beeld dan composiet