Forum

Topic: Headset kopen

Anoniem's avatar

Hi,

Ik heb een PS4 aangeschaft en wil hierbij ook een nieuwe headset. Ik wil een headset dat Dolby 7.1 surround sound heeft en 50mm drivers. Maar ik kan niks vinden wat werkt op de PS4. Hebben jullie soms ideeën?

Anoniem reageren

Je bent niet ingelogd op PlaySense, heb je wel een account? Dan kun je hier inloggen. Heb je geen account? Klik hier om te registreren of post anoniem hieronder.

9 reacties

  1. 361 XP
    Denders's avatar

    Hi,

    Ik heb een PS4 aangeschaft en wil hierbij ook een nieuwe headset. Ik wil een headset dat Dolby 7.1 surround sound heeft en 50mm drivers. Maar ik kan niks vinden wat werkt op de PS4. Hebben jullie soms ideeën?

    De enige headset die 7.1 heeft is eentje van triton. Alleen je kan je afvragen heeft 7.1 nut als de speakers zo dicht op je oren zitten. Een simulatie is dan vaak net zo goed. Ik heb sinds een week de turtlebeach px4 en dat ding is geweldig qua prijs kwaliteit. Kijk daar eens naar.

  2. Xeon's avatar

    De enige headset die 7.1 heeft is eentje van triton. Alleen je kan je afvragen heeft 7.1 nut als de speakers zo dicht op je oren zitten. Een simulatie is dan vaak net zo goed. Ik heb sinds een week de turtlebeach px4 en dat ding is geweldig qua prijs kwaliteit. Kijk daar eens naar.

    Heeft die ook 7.1? Maar dan virtual?

  3. 75 XP
    waterstof's avatar

    Geen 7.1, maar werkt wel heerlijk met de PS4 -> Turtle Beach Z11

    Gewoon inpluggen in de controller en gaan!

  4. 8830 XP
    7th-son's avatar

    Er zijn nog maar weinig headsets die volledig worden ondersteund door de PS4
    Ik raad persoonlijk aan om even te wachten tot de updates er zijn

  5. 545 XP
    Senor el Tigre's avatar

    De enige headset die 7.1 heeft is eentje van triton. Alleen je kan je afvragen heeft 7.1 nut als de speakers zo dicht op je oren zitten. Een simulatie is dan vaak net zo goed. Ik heb sinds een week de turtlebeach px4 en dat ding is geweldig qua prijs kwaliteit. Kijk daar eens naar.

    De PX4 heeft ook 7.1…………..

  6. 1870 XP
    R*forever's avatar

    Hi,

    Ik heb een PS4 aangeschaft en wil hierbij ook een nieuwe headset. Ik wil een headset dat Dolby 7.1 surround sound heeft en 50mm drivers. Maar ik kan niks vinden wat werkt op de PS4. Hebben jullie soms ideeën?

    Oh boy…
    Here we go again.

    Astro werkt trouwens volledig op de ps4 🙂

  7. Xeon's avatar

    De PX4 heeft ook 7.1…………..

    Nee die heeft hij helaas niet,

  8. 360 XP
    SILENCER_CHRIZ's avatar

    Ikzelf heb de ax 720 trittion.
    Weet niet of hij t doet heb namelijk nog geen ps4.

  9. 545 XP
    Senor el Tigre's avatar

    Nee die heeft hij helaas niet,

    Ah ik zie het inderdaad. Het is wél Dolby Digital 5.1, dit wordt dan weer gesimuleerd naar 7.1. Achja, met 5.1 ben ik alsnog tevreden. Kan de PX4 kopen voor €125, dat het dan 5.1 is neem ik dan maar voor lief:p

    De PX4 heeft trouwens 50mm diameter speakers. Nog een heel groot pluspunt van de PX4 voor mij persoonlijk (wellicht ook voor anderen) is het feit dat je de PX4 kan aansluiten tussen je apparaat en je receiver. Hij heeft zowel een optical in als out.

    Ik heb bijvoorbeeld mijn PS4, X360, AppleTV en Mediaplayer kastje allemaal via HDMI aangesloten op mijn LG TV. Vervolgens gaat er een optische kabel van mijn TV naar mijn Logitech Z5500 set (mijn TV kan HDMI signaal 1:1 doorzetten naar optical). Op deze manier heb ik DD/DTS 5.1 van al mijn apparaten door mijn TV naar mijn surround set. Door de TV op de PX4 ontvanger aan te sluiten, en de ontvanger weer op de Z5500 kan ik dus de PX4 voor al mijn apparaten gebruiken. Bovendien hoef ik niet elke keer te kloten in de instellingen tussen optical en hdmi op de PS4 of andere apparaat. Het geluid gaat tegelijk over de PX4 en de Z5500, enkel een kwestie van de een uit en de ander aan zetten dus

    Overigens zijn er volgens mij geen of heel weinig headsets die echte 7.1 ondersteunen. De meeste hebben virtueel surround, of 5.1 surround omgezet naar 7.1. Als de headset gebruik maakt van een optische kabel dan kan het geeneens 7.1 zijn omdat optical maximaal 5.1 ondersteunt. Hoger dan 5.1 werkt enkel met HDMI, en ik ben nog geen headset tegen gekomen die een hdmi ingang heeft. Dus een handige regel:

    Heeft de headset alleen een analoge ingang: dan is het stereo
    Heeft de headset ook een optische ingang: dan heb je grote kans dat je naast stereo ook 5.1 surround hebt (let wel op Dolby/DTS certificering)
    Heeft de headset een HDMI-ingang: dan heb je een kans dat je 7.1 en DTS-HD/DD TrueHD hebt.