Forum

Topic: Ps4 500Gb Hd in de Ps3 Plaatsen

Anoniem's avatar

Past de Ps4 500Gb Hd in de Ps3?,
kan ik de game data dan ook over zetten
(ik heb een Ps3 phat model van 40Gb) (en plus abbonement op Ps3)

Anoniem reageren

Je bent niet ingelogd op PlaySense, heb je wel een account? Dan kun je hier inloggen. Heb je geen account? Klik hier om te registreren of post anoniem hieronder.

10 reacties

  1. 1556 XP
    Mithrandir's avatar

    Ja, nee. Op je PS3 moet je erst je savegames naar de online opslag verplaatsen, games kan je het beste opnieuw downloaden uit de Store, en daarna de savegames ook terugzetten.

    Ik geloof dat je eea ook op een externe HDD kan zetten, maar dit is de makkelijkste manier.

  2. 9118 XP
    Flaming_Kaiser's avatar

    Ja, nee. Op je PS3 moet je erst je savegames naar de online opslag verplaatsen, games kan je het beste opnieuw downloaden uit de Store, en daarna de savegames ook terugzetten.

    Ik geloof dat je eea ook op een externe HDD kan zetten, maar dit is de makkelijkste manier.

    Niet alle saves toch sommige hebben een bescherming tegen kopieren of heb ik het fout?

  3. 682 XP
    Playstation Fan's avatar

    Past de Ps4 500Gb Hd in de Ps3?,
    kan men de Ps4 schijf naar de Ps3 phat 40gb omzetten?

    heb net een artikel gelezen onder artikel > Firmware 3.56 verhindert HDD-upgrade bij sommige PlayStation 3 modellen
    http://www.psx-sense.nl/37906/firmware-3-56-verhindert-hdd-upgrade-bij-sommige-playstation-3-modellen/

    ik bezit een CECHJ, namelijk een CECHJ04 valt dit type ook onder die bepalingen?
    of is dit ondertussen alweer veranderd zodat je de hd toch kan upgraden naar een grotere schijf

  4. 8830 XP
    7th-son's avatar

    Niet alle saves toch sommige hebben een bescherming tegen kopieren of heb ik het fout?

    dat is alleen met externe massa-opslag zoals een hdd of een usb stick
    als je plus hebt, kun jet het op de cloud zetten, en dan kun je ook alles kopieren aan savegames

  5. 41 XP
    RvD's avatar

    Toch is de makkelijkste manier echt die met de externe HDD: een volledige back-up duurt ongeveer anderhalf uur, daarna wissel je de schijven en doe je een restore.
    Dan heb je alle games en savegames weer beschikbaar. Het duurt even, maar is allemaal automatisch en kost je dus veel minder tijd dan alle savegames synchroniseren en games opnieuw downloaden uit de store.

  6. 1150 XP
    DarkElement's avatar

    Waarom in godsnaam wil je dit doen, dan heb je zo een 40gb schijf in je ps4 die na 1 game vol zit? Of had je een SSD gekocht voor dat ding, zo ja dan snap ik het en heb ik niets gezegd.

  7. 682 XP
    Playstation Fan's avatar

    Toch is de makkelijkste manier echt die met de externe HDD: een volledige back-up duurt ongeveer anderhalf uur, daarna wissel je de schijven en doe je een restore.
    Dan heb je alle games en savegames weer beschikbaar. Het duurt even, maar is allemaal automatisch en kost je dus veel minder tijd dan alle savegames synchroniseren en games opnieuw downloaden uit de store.

    hoe doe je restore kun je me dat uitleggen

    Waarom in godsnaam wil je dit doen, dan heb je zo een 40gb schijf in je ps4 die na 1 game vol zit? Of had je een SSD gekocht voor dat ding, zo ja dan snap ik het en heb ik niets gezegd.

    nee hoor,
    ik heb een ps4 en de ps3,
    in de ps4 heb ik een 1500Gb geplaatst en de 500Gb die daar in zat, wil ik in de Ps3 plaatsen

  8. 41 XP
    RvD's avatar

    hoe doe je restore kun je me dat uitleggen

    Daarvoor verwijs ik je graag even naar de handleiding.

    Het is allemaal erg eenvoudig hoor.

  9. 682 XP
    Playstation Fan's avatar

    Daarvoor verwijs ik je graag even naar de handleiding.

    Het is allemaal erg eenvoudig hoor.

    Tuurlijk Playstation Site
    Hartelijk bedankt 🙂

    Heb eerst (Trofeecollectie), dan selecteer [Synchroniseren met server] in het optiemenu.

    En heb de 500Gb van de Ps4 in de Ps3 geplaatst

    Heb plus abonement daar staat mijn game data in opgeslagen

    En zo als jij dat al duidelijk vermelde > Het is allemaal erg eenvoudig hoor.[/quote]

    dat duurde iets meer dan 45 minuten

    en nu dan nog de games installeren

  10. 4692 XP
    ps3dennis's avatar

    Toch is de makkelijkste manier echt die met de externe HDD: een volledige back-up duurt ongeveer anderhalf uur, daarna wissel je de schijven en doe je een restore.
    Dan heb je alle games en savegames weer beschikbaar. Het duurt even, maar is allemaal automatisch en kost je dus veel minder tijd dan alle savegames synchroniseren en games opnieuw downloaden uit de store.

    Niet van alle save’s kan je op die manier een back-up maken ‘maar met ps+ online opslag wel’.