Forum

Topic: PS4 uit Taiwan

Anoniem's avatar

Ik ben momenteel in Taiwan en ik heb hier vrij goedkoop een PS4 gespot. Aangezien ze regiovrij zijn, leek het me geen probleem om hem hier te kopen.

Nu heb ik toch nog twijfels.

1) Kan ik gewoon een Nederlandse stroomkabel kopen en die zonder voltageverschil (hier is het 110V) inpluggen?

2) Als ik het als handbagage meeneem, moet ik dan nog wel invoerrechten betalen in Nederland? Waar moet ik dan aan denken?

3) Mocht mijn PS4 ooit een keer kuren krijgen, kan ik hem dan in Nederland laten maken?

Ik lees net op internet dat tot 430 euro goederen van buiten de EU belastingvrij zijn, klopt dit?

Anoniem reageren

Je bent niet ingelogd op PlaySense, heb je wel een account? Dan kun je hier inloggen. Heb je geen account? Klik hier om te registreren of post anoniem hieronder.

30 reacties

  1. 545 XP
    Senor el Tigre's avatar

    430 euro? geen idee waar jij dat vandaan hebt getoverd, maar boven 22 euro betaal je al 21% btw en inklaringskosten, vanaf 150 euro komen er ook nog eens de kosten voor invoerrechten bij. Met een PS4 heb je dus jackpot, mag je over de totale prijs (omgerekend in euro’s) 21% overheen betalen, plus invoerrechten (gemiddeld) 4,2%. Inklaringskosten durf ik niet zeker te zeggen of dat voor alleen koeriersbedrijven geld of ook voor persoonlijke vluchten.

  2. 1034 XP
    mickvl's avatar

    Hier staat het! http://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/bldcontentnl/campagnes/landingspaginas/prive/reizigers/reizigers

  3. 362 XP
    Coelers's avatar

    430 euro? geen idee waar jij dat vandaan hebt getoverd, maar boven 22 euro betaal je al 21% btw en inklaringskosten, vanaf 150 euro komen er ook nog eens de kosten voor invoerrechten bij. Met een PS4 heb je dus jackpot, mag je over de totale prijs (omgerekend in euro’s) 21% overheen betalen, plus invoerrechten (gemiddeld) 4,2%. Inklaringskosten durf ik niet zeker te zeggen of dat voor alleen koeriersbedrijven geld of ook voor persoonlijke vluchten.

    Dat is alleen als je m verstuurd per post.

  4. 748 XP
    TheProphecy's avatar

    Mag ik vragen wat het kost uit Taiwan?
    Ben ik toch wel nieuwsgierig na. (-:

    Pas op voor namaak!!

  5. 169 XP
    renzer1133's avatar

    Mag ik vragen wat het kost uit Taiwan?
    Ben ik toch wel nieuwsgierig na. (-:

    Pas op voor namaak!!

    Ik denk niet dat er al namaak PS4’s bestaan.. En je kunt hem niet kosteloos laten maken in Nederland, daarvoor moet ie terug naar Taiwan.

    Dat is alleen als je m verstuurd per post.

    Inderdaad.

  6. 996 XP
    BosnianBoss's avatar

    Uit amerika mag je dacht tot 400 euro zo meenemen,taiwan zal denk anders zijn.

  7. 367 XP
    The Hunter's avatar

    Uit een niet EU-land mag je een waarde meenemen van maximaal 430 euro! Dus als de PS4 300 euro is zegmaar en je koopt nog iets van 140 euro. Dan moet je over die 140 euro nog belasting betalen. Dus ik denk wel dat je safe zit wat dat betreft 😉

  8. 1150 XP
    DarkElement's avatar

    Er zit gewoon een C7-aansluiting achterin de PS4 (voor de voeding) en die kan je gewoon vervangen door zo’n kabeltje:

    http://image.allekabels.nl/image/1145887-0/kabel-stromversorgung-1-8m-euro8-iec-c7-kabel-stromversorgung-1-8m-euro8-iec-c7.jpg

    Kost ongeveer 2 tot 5 euro in webshops (allekabels.nl bijv.)

    Bedenk ivm garantie wel dat Taiwan geen EU land is en je hem dus helemaal die kant op moet sturen als er wat aan je PS4 mankeert of je moet hem hier naar een PS4-dokter sturen die het voor een klein prijsje doet (heb zelf goede ervaring met consolereparatie.eu)

  9. 1034 XP
    mickvl's avatar

    Mag ik vragen wat het kost uit Taiwan?
    Ben ik toch wel nieuwsgierig na. (-:

    Pas op voor namaak!!

    12980 NT$

    Dat is zo’n €315.

    Iedereen bedankt voor jullie reacties!

  10. 589 XP
    xDutchSoldier's avatar

    Je kan hem gewoon meenemen(tot 430euro), enigste waar je je druk om moet maken is of je hem in je gewone bagage wilt meenemen(aangezien er hardhandig mee wordt omgegaan).

  11. 1034 XP
    mickvl's avatar

    Die gaat lkker mee in de handbagage, bescherm hem met mn leven!

    No één vraag; klopt het dat je een gratis proefperiode van Plus ontvangt bij aanschaf van een PS4?

  12. 1150 XP
    DarkElement's avatar

    Hier in NL werkt dat alleen met een creditcard maar het klopt inderdaad, tenminste als dit je eerste is, als je al een lopend Plus abonnement hebt lopen gaat het feestje niet door.

  13. 8864 XP
    7th-son's avatar

    die proefperiode die je bij je PS4 uit taiwan krijgt zal niet werken in de europese store denk ik

  14. 1150 XP
    DarkElement's avatar

    Nope, vouchercodes/dlc/downloads zijn regio afhankelijk.

    Maar zoals ik al zei, als dit je eerste ervaring met PS Plus wordt en je hebt een creditcard gebruik dan gewoon de zoekfunctie in de store op je PS4 om recht te krijgen op die 14 dagen, creditcard is nodig ter verificatie en zal later automatisch worden verlengd, dit kan je uiteraard zelf bepalen. Niet dat het erg is als dat gebeurd, want je krijgt ABSOLUUT waar voor je geld.

    Succes!

  15. 545 XP
    Senor el Tigre's avatar

    die proefperiode die je bij je PS4 uit taiwan krijgt zal niet werken in de europese store denk ik

    De proefperiode is gebaseerd op je SEN/PSN account, dus niet systeem gebonden. Inloggen met je NL PSN account (of een nieuwe maken) en 14 dagen trial activeren vanuit de PS Store.

  16. 24 XP
    wardude1's avatar

    Zal voor de zekerheid ook een omvormer van 230 -> 110 kopen. of de gebruiksaanwijzing goed lezen of de ps4 de twee verschillende voltages aan kan.

  17. 1034 XP
    mickvl's avatar

    Als je geen creditcard hebt, kan je PS Plus dan ook met iDeal betalen of met prepaidkaarten?

  18. 150 XP
    Hotaru's avatar

    Als je geen creditcard hebt, kan je PS Plus dan ook met iDeal betalen of met prepaidkaarten?

    Als je inlogt via:
    SEN

    Kan je via: portomonnee / bedrag toevoegen aan de portomonnee, je gewenste betalingsmiddel kiezen:
    http://www.psx-sense.nl/images/file/img_52bf948716ea5.jpg

    Via: SEN #2,
    kan je daarna je gewenste abonnement uitkiezen.
    http://www.psx-sense.nl/images/file/img_52bf9402df1a7.jpg

    Happy gaming !

  19. 1034 XP
    mickvl's avatar

    Ik heb hem gekocht! Bedrag bleef onder de 430. Uit ongeduld snel even aangesloten in mn hotelkamer, en hij loopt als een zonnetje!

    Nog 1 probleem…

    Waarom heb ik in het hoofdmenu zulke vreemde controls? Rondje is enter en kruisje is back? Hoe kan dit?

  20. 594 XP
    Supersnorkel's avatar

    Ik heb hem gekocht! Bedrag bleef onder de 430. Uit ongeduld snel even aangesloten in mn hotelkamer, en hij loopt als een zonnetje!

    Nog 1 probleem…

    Waarom heb ik in het hoofdmenu zulke vreemde controls? Rondje is enter en kruisje is back? Hoe kan dit?

    Owjee… Dat is hier niet het geval

  21. 357 XP
    Mausie's avatar

    Haha, das innd vervelend, zou dat niet de normale instellingen zijn voor Taiwan?

  22. 8864 XP
    7th-son's avatar

    Dat is in Azië normaal, X en O zijn daar omgekeerd
    Op de PS3 kon je dat geloof ik omdraaien in de instellingen van de console
    Op de PS4 volgens mij(nog) niet

  23. 4692 XP
    ps3dennis's avatar

    Weet niet hoe de Ps4 er op reageert maar mijn zeldzame Dreamcast uit JP zei plofff en blaaste rook toen ik was vergeten de adapter er tussen te zetten 🙁 het was gelukkig nadat ik de lens had schoon gemaakt geen RIP.

  24. 367 XP
    The Hunter's avatar

    Ik heb hem gekocht! Bedrag bleef onder de 430. Uit ongeduld snel even aangesloten in mn hotelkamer, en hij loopt als een zonnetje!

    Nog 1 probleem…

    Waarom heb ik in het hoofdmenu zulke vreemde controls? Rondje is enter en kruisje is back? Hoe kan dit?

    Heb je de systeemtaal op Nederlands gezet?

    Ahh, ik lees nu inderdaad dat dit niet aan te passen is, enige wat misschien kan is dat de games die je dan hier in Europa koopt wel gewoon normale controller instellingen heeft. Dan is het alleen het menu wat anders is. Anders moet je er helaas aan geloven en hopen dat de games die je koopt controller instellingen heeft die de “X” en “O” kan omdraaien 😉

  25. 1055 XP
    MCLERC's avatar

    Zal voor de zekerheid ook een omvormer van 230 -> 110 kopen. of de gebruiksaanwijzing goed lezen of de ps4 de twee verschillende voltages aan kan.

    is niet nodig bij Nieuwe Elektronica vroeger wel nu niet meer . maar lezen kan nooit kwaad

  26. 1034 XP
    mickvl's avatar

    Ik heb op de sticker gekeken en er staat alleen 110v. In mijn PS3 zat een ingebouwde volt regulator van 110v-240v, maar bij mijn PS4 is dat dus niet het geval. Toch maar een trafo kopen dan.

  27. 5399 XP
    PattyS3's avatar

    Die gaat lkker mee in de handbagage, bescherm hem met mn leven!

    Hoop wel dat je ‘m meekrijgt via de handbagage. De PS4 is namelijk wel een “scherp object”… Xd

  28. 904 XP
    CrazyFunkyStyle's avatar

    Hoop wel dat je ‘m meekrijgt via de handbagage. De PS4 is namelijk wel een “scherp object”… Xd

    Dan is een bankpas ook een scherp voorwerp.

  29. 1034 XP
    mickvl's avatar

    Door de douane was geen enkel probleem, nu nog een omvormer kopen van 230v naar 110v. Nog even geduld hebben dus.

    EDIT:

    Pff, wat een gedoe. Wat ben ik toch ook ongeduldig.

    http://omvormer.seasites.nl/customers/omvormer.seasites.nl/galerij/productengroot/BN100888.jpg

  30. 1150 XP
    DarkElement's avatar

    Ja via je pc. store.playstation.com