Forum

Topic: PS3 -12gb aangeschaft, wil gtaV halen alleen heb niet genoeg aan 12gb, ben k genaait?

Anoniem's avatar

Beste mensen,

Ik heb sindskort PS3 – 12gb gekocht met 2 controllers voor een leuk prijsje in de winkel.
Ik heb nu al spijt dat ik deze PS3 heb gekocht!!!
Ik wil GTA V halen in de winkel alleen ik heb maar 12gb (dit is in totaal waarschijnlijk ook nog 3gb nodig voor de ps3 software) mijn vraag is dus hoe los ik dit op? valt het wel op te lossen ?
Een vriend van mij zegt je kan het spel gewoon kopen en alles op usb stick zet en vanuit daar spelen.
Alleen ik vraag me af of dat wel kan? ik kan namelijk nergens vertrouwd informatie vinden….

ik hoop dat er mensen zijn die mij kunnen helpen!!
in ieder geval mij de feiten geven want volgens mij ben ik gewoon kei hard genaait.

Alvast bedankt!!!

ohja het spel GTA V vraagt om 17gb als ik het goed heb?

Anoniem reageren

Je bent niet ingelogd op PlaySense, heb je wel een account? Dan kun je hier inloggen. Heb je geen account? Klik hier om te registreren of post anoniem hieronder.

25 reacties

  1. 183 XP
    KramerYouri's avatar

    Ja, je kan beter je playstation weggooien.
    Dit is niet meer te verhelpen…. dit is de foute productie lading die ze toch nog hopen te verkopen.

    EDIT:

    Nee hoor vriend, harde schijf is gewoon te vervangen.
    Is extreem simpel, in mijn beleving en ik denk van velen anderen. Eventjes googlen naar harde schijf vervangen PS3.

  2. 1789 XP
    Wesley_PS's avatar

    Vriend van me speelt ‘m ook gewoon op een 12 GB. Je doet toch iets fout…

  3. 90 XP
    ZombOwn's avatar

    Je kan of een nieuwe hdd kopen en er in zetten of met een usb

  4. 4692 XP
    ps3dennis's avatar

    Je kan er gewoon een 2.5 inc HDD, SSHD of SSD in doen. Volgens mij moet je er nog wel een ps3 hdd bracket bij kopen. Het geheugen wat je nu hebt zit op de moederbord en die kan je nadat je er een HDD in heb gezet niet meer gebruiken. Met usb heeft bij mij nooit gewerkt (60gb fat en 120gb slim ps3).

  5. 90 XP
    ZombOwn's avatar

    Je kan er gewoon een 2.5 inc HDD, SSHD of SSD in doen. Volgens mij moet je er nog wel een ps3 hdd bracket bij kopen. Het geheugen wat je nu hebt zit op de moederbord en die kan je nadat je er een HDD in heb gezet niet meer gebruiken. Met usb heeft bij mij nooit gewerkt (60gb fat en 120gb slim ps3).

    Je kan de ps3 hdd bracket ook van je oude 12 gb hdd af schroeven en hem dan weer op je nieuwe hdd zetten.

  6. 416 XP
    P@TRICK's avatar

    Je kan de ps3 hdd bracket ook van je oude 12 gb hdd af schroeven en hem dan weer op je nieuwe hdd zetten.

    Opmerking voor ZombOwn, als je iets niet weet dan is het misschien verstandig om niet te reageren

    Ontopic voor dwelnno:
    Je kocht een PS3 12GB en je kreeg een PS3 12GB, dus je kreeg wat je kocht
    Het was misschien wel slimmer geweest om even verder te kijken waarom er een 500GB PS3 versie is

    ZombOwn zegt vanaf USB, maar games vanaf UBS gaan niet werken
    (bij Xbox360 wel dacht ik, misschien daarom de verwarring)

    Je kan wel een andere HDD in je PS3 monteren, sommige doen het zonder bracket,
    maar ik zou voor 10 euro niet lopen knoeien en deze kopen
    http://www.gamemania.nl/Default.aspx?tabid=88&gmgame=28074
    Dan weet je zeker dat de HDD goed op zijn plek zit en niet kan verschuiven

    Ook de 2e opmerking van ZombOwn dat je de Bracket van de 12GB af kan schroeven is natuurlijk onzin,
    de 12GB is flash geheugen op het moederbord

    De grote van de HDD moet je zelf maar bepalen dus ik geef 2 voorbeelden
    Ikzelf ben erg tevreden over de Harde schijven van WD maar je kan altijd ook een ander merk of een kleine HDD kiezen

    Orgineel had ik in mijn PS3 een 500GB in maar nu een 1TB

    500GB
    Link

    1TB
    Link

    Het is echt heel simpel, hier kun je zien hoe het werkt
    http://www.youtube.com/watch?v=qKGV6H_NC2I&feature=youtu.be

    Als je nieuwe schijf erin zit kan je die 12GB flashgeheugen op het moederbord niet meer gebruiken,
    dus maak wel even een backup en zet die terug als je niets kwijt wil raken

    Kijk als je meer wil weten even rond op het forum hier, er is veel info te vinden over HHD’s voor de PS3
    Suc6

  7. 1556 XP
    Mithrandir's avatar

    Wat P@trick zegt…

  8. 1187 XP
    Tom-Zwolle's avatar

    Snap sowieso niet waarom mensen een 12 GB halen..

    Was laatst bij een klant die had ook de 12 gb voor de kids gehaald. met FIFA 14,GTA 5 en COD Chost

    Die wisten niet wat de 12 gb inhield en gingen er vanuit dat het normaal en goed was….

  9. 4692 XP
    ps3dennis's avatar

    Je kan de ps3 hdd bracket ook van je oude 12 gb hdd af schroeven en hem dan weer op je nieuwe hdd zetten.

    Wat ik al heb gezegd en hierboven al is getypt: het geheugen zit bij deze ps3 op het moederbord en de bracket die je nodig hebt is niet bij de ps3 meegeleverd.

    12gb is héél weinig ‘de gemiddeld instantie van de new games van nu is dacht ik 6gb’ als je meerdere games hebt en speelt zal je dus elke keer een game moeten verwijderen/installeren en dat kan elke keer behoorlijk lang duren, als je ps+ hebt heb je aan die 12gb helemaal niks.

  10. 2623 XP
    saidddd93's avatar

    Yep een bracket etc moet je er ook bij kopen. Bij andere versies van de PS3 was dit namelijk niet zo omdat er een HDD in zat wat bij deze versie in het systeem zelf gebouwd is. Je kan een bundel van sony kopen met bracket en al erbij. Alleen een HDD kopen heeft geen nut.

  11. 1068 XP
    SkySurprise's avatar

    Tip voor de volgende keer: Ga eerst eens zoeken hoeveel GB goed zat is.
    Tegenwoordig worden spellen 10-50 GB, dus waarom zou je in godsnaam ook een 12 GB PS3 kopen.
    Typisch gevalletje van blinde koopman.

  12. 979 XP
    Mikeyboy's avatar

    Snap sowieso niet waarom mensen een 12 GB halen..

    Was laatst bij een klant die had ook de 12 gb voor de kids gehaald. met FIFA 14,GTA 5 en COD Chost

    Die wisten niet wat de 12 gb inhield en gingen er vanuit dat het normaal en goed was….

    Voor een leek is dat best lastig, eerlijk is eerlijk.
    Als je denk, leuk goedkoop een Playstation voor de kids.

  13. 882 XP
    ShadowhunterrX's avatar

    Snap sowieso niet waarom mensen een 12 GB halen..

    Was laatst bij een klant die had ook de 12 gb voor de kids gehaald. met FIFA 14,GTA 5 en COD Chost

    Die wisten niet wat de 12 gb inhield en gingen er vanuit dat het normaal en goed was….

    Voor alleen Cod en Fifa zou het niet erg zijn geweest :D.

  14. 1776 XP
    Scrappy-_-coco0's avatar

    Koop een 2,5 inch HDD met SATA-interface.

    Een vriend van me heeft de Seagate Momentus XT geïnstalleerd en die werkt super volgens hem. (link)

  15. 103 XP
    xleukx's avatar

    Je kan de ps3 hdd bracket ook van je oude 12 gb hdd af schroeven en hem dan weer op je nieuwe hdd zetten.

    Dude wtf lul je!

  16. 451 XP
    Florian's avatar

    Snap sowieso niet waarom mensen een 12 GB halen..

    Was laatst bij een klant die had ook de 12 gb voor de kids gehaald. met FIFA 14,GTA 5 en COD Chost

    Die wisten niet wat de 12 gb inhield en gingen er vanuit dat het normaal en goed was….

    Ik snap sowieso niet waarom er überhaubt 12gb PS3’s zijn?!

  17. 2623 XP
    saidddd93's avatar

    Ik snap sowieso niet waarom er überhaubt 12gb PS3’s zijn?!

    Meer gericht voor kids of mensen die 1 spel spelen. LBP ratchet & clank wonderbook etc

  18. 387 XP
    Freddy198824's avatar

    Meer gericht voor kids of mensen die 1 spel spelen. LBP ratchet & clank wonderbook etc

    Of voor mensen die zelf een hdd uit willen zoeken.

  19. 49 XP
    tomboere's avatar

    Tip voor de volgende keer: Ga eerst eens zoeken hoeveel GB goed zat is.
    Tegenwoordig worden spellen 10-50 GB, dus waarom zou je in godsnaam ook een 12 GB PS3 kopen.
    Typisch gevalletje van blinde koopman.

    De game word op een ps3 niet helemaal gedownload zoals op de ps4. De game weegt misschien 50 gb maar dat installeert hij er niet op dat zit gwn in de blu-ray disc. Natuurlijk heb je wel wat gb nodig maar 50 is overdreven. Op een ps4 word de hele game wel erop geïnstalleerd.

  20. 1384 XP
    Bappie-NL's avatar

    De game word op een ps3 niet helemaal gedownload zoals op de ps4. De game weegt misschien 50 gb maar dat installeert hij er niet op dat zit gwn in de blu-ray disc. Natuurlijk heb je wel wat gb nodig maar 50 is overdreven. Op een ps4 word de hele game wel erop geïnstalleerd.

    Is dat zo? Dan is 500 Gig voor een PS4 ook niets. 10 Flinke games er op en de boel staat vol. 🙁 Dan maakt het ook geen verschil meer of je de disk koopt, of digitaal aanschaft. Overigens vraag ik me wel af hoelang het dan wel niet duurt voordat een game geinstalleerd is. Een digitale aanschaf voor de PS3 kan echt zo maar letterlijk uren duren.

    Maar goed back ontopic. De topic starter geeft een prachtig voorbeeld waarom ik altijd PSX Sense lees. Op deze site wordt altijd keurig vermeld wat handig is en wat niet. 🙂

  21. 49 XP
    tomboere's avatar

    Is dat zo? Dan is 500 Gig voor een PS4 ook niets. 10 Flinke games er op en de boel staat vol. 🙁 Dan maakt het ook geen verschil meer of je de disk koopt, of digitaal aanschaft. Overigens vraag ik me wel af hoelang het dan wel niet duurt voordat een game geinstalleerd is. Een digitale aanschaf voor de PS3 kan echt zo maar letterlijk uren duren.

    Maar goed back ontopic. De topic starter geeft een prachtig voorbeeld waarom ik altijd PSX Sense lees. Op deze site wordt altijd keurig vermeld wat handig is en wat niet. 🙂

    Ja maar je kan een game op de ps4 al spelen voordat hij gedownload is , ook al op 1 procent

  22. Anoniem -
    141.105.11.xxx's avatar

    Koop een harde schijf s ukkel haha

  23. Anoniem -
    94.213.239..xxx's avatar

    Hallo, ik heb een ps3 waar niets opstaat. Nu heb ik hier een tijd geleden gtaV op gespeeld via een vriend dan want ik had aelf het spel niet.
    Ik heb deze nu zelf gekocht en was hem aan het installeren. Nu zegt mijn ps3 dat ik onvoldoende ruimte heb. Dit kan niet want ik heb de ps3 al meerdere malen geformateerd.
    Ik heb dit spel al gespeeld op mijn ps3 en nu na het formateren zou er onvoldoende ruimte zijn voor het spel? Dit kan toch niet. Wie kan me tips geven om dit op te lossen of wie
    kan me zeggen wat ik verkeerd doe?

  24. Anoniem -
    208.123.82.xxx's avatar

    Mijn ps3 doet het ook niet

  25. Anoniem -
    62.72.192..xxx's avatar

    Kan je wel de singleplayer van gta 5 spelen op een ps3 12 gb?