Forum

Topic: Bol.com met absurde PS4 Prijzen :/

Anoniem's avatar

We weten allemaal dat de PS4 zeer beperkt tot niet leverbaar is. Wat we ook weten is dat ook veel mensen hiervan misbruik maken. Zo heb je op marktplaats vele mensen die een klein voorraadtje PS4’s hebben gekocht, en het vervolgens door verkopen voor 50 of 100 euro meer. Gek echter is dit niet. Mensen die echt graag een PS4 willen zullen dit ervoor over hebben.

Maar nu komt het…Dat normale mensen dit doen vind ik acceptabel, zij zijn niet verbonden aan de regels die Sony een winkelier opstelt. Maar als een winkel dit doet en nog wel op het niveau van Bol.com op het moment is absurd en zwaar tegen de regels. (naar mijn weten heet dit)

http://www.bol.com/nl/p/playstation-4-console-500-gb-killzone-shadow-fall-ps4/9200000021281719/

Als je op de link klikt, kom je bij de advertentie van Bol.com en een PS4 Killzone shadow fall bundel. Deze is bekend voor een advies prijs van 439 euro. Bol.com heeft deze bundel blijkbaar op voorraad en vraagt hier idioot genoeg, 849,95 euro!!!!, voor!! Dit kan gewoon niet! Ik weet dat bedrijven hier en daar worden voor beboet als ze zo’n acties uitvoeren maar vraag me af hoe bol.com hier mee weg komt nu dit bekend is. Het is zielig dat er zoveel ingespeeld word op schaarsheid en het misbruik hiervan. 100 euro extra ok. Maar 410 euro meer vragen is zwaar absurd.

Now tell me guys, how sick is this shit?

Thx for the headsup, Metalgearberke 😉

UPDATE:

Ik heb over het hoofd gelezen dat het artikel verkocht word door iemand anders maar onder de naam van Bol.com. Het punt blijft nog altijd dat het een absurde prijs is. Bol.com heeft met zijn percentage wat ze hieraan verdienen dik extra. Dit zal ook juist de reden zijn waarom ze het toelaten, maar kunnen vind ik niet voor zo’n website als bol.com…

Anoniem reageren

Je bent niet ingelogd op PlaySense, heb je wel een account? Dan kun je hier inloggen. Heb je geen account? Klik hier om te registreren of post anoniem hieronder.

16 reacties

  1. 996 XP
    BosnianBoss's avatar

    Moeilijk he lezen DIT ARTIKEL WORDT GELEVERD DOOR EEN EXTERNE VERKOPER en niet bol.com alleen de betaling gaat via bol.com en bol.com krijgt natuurlijl een percentage,net als jij je games aan bol.com kan aanbieden voor de verkoop.

  2. 531 XP
    Dreamingman's avatar

    Met je eens Bosnanboss dat plaatser niet goed genoeg gelezen heeft. Gaat niet via bol.com maar via gameoffers.

    Maar blijf het wel raar vinden dat een grote partij zoals bol.com is. Dit soort advertenties toe laat op hun site. Vind dat bol.com daar toch wel beetje tegen mag optreden vind ik. En van mij mogen ze zelfs zo ver gaan deze advertenties van andere partijen te weigeren op hun site. Ook als je dan nog eens leest dat er alleen maar negatieve recensies zijn over gameoffers. Beetje dom dus van bol.com.

  3. 242 XP
    Xnator's avatar

    Dit heb ik idd over hoofd gezien dat dit niet bol.com is maar iemand anders. Ik zit niet vaak op bol.com en zag het niet duidelijk dat dit artikel door iemand anders geleverd werd. Dan vraag ik me nog af of dit wel zomaar kan. Je verkoopt het onder de naam van bol.com…Het blijft een absurde prijs…Bol.com heeft met zijn percentage wat ze hieraan verdienen dik extra. Dat ze geen filter hierop hebben tot een bepaald niveau.

    Je kunt als ik een foutje maakt het ook normale zeggen zonder caps etc. Begrijp het ook zonder namelijk 😉

  4. 1150 XP
    DarkElement's avatar

    Ach het staat maar 2x aangegeven op de pagina: ‘Bestel bij bol.com, verkoop en levering door: 6.9 Gameoffers’ en dit:

    http://www.bol.com/nl/cms/images/usp/usp-plaza-voordeel-def2.jpg

  5. 242 XP
    Xnator's avatar

    Ach het staat maar 2x aangegeven op de pagina: ‘Bestel bij bol.com, verkoop en levering door: 6.9 Gameoffers’ en dit:

    http://www.bol.com/nl/cms/images/usp/usp-plaza-voordeel-def2.jpg

    Ach, word nu al 2 keer gezegd dat ik het heb gemist.

    Ik heb het niet gezien, punt. Vraag me ook niet hoe, het is nu eenmaal gebeurd. XD Ik weet het. Punt is dat het alsnog absurd is en het onder de naam van Bol.com verkocht word. Of dit kan en mag weet ik niet, maar kunnen vind ik het niet bij zo’n bekende website.

  6. 440 XP
    Scholtenbrau's avatar

    Inderdaad ronduit belachelijk dat je ergens overheen leest.

  7. 2623 XP
    saidddd93's avatar

    Is normaal voor een bedrijf als bol.com om dat te plaatsen. Uiteindelijk heeft een bedrijf winst als visie dus tjah waarom zouden ze er geen gebruik van maken. Wordt anders toch via andere kanalen verkocht.

  8. 2417 XP
    Sensu's avatar

    Gameoffers is altijd absurd duur. Snap niet waarom dat überhaupt op bol.com staat. Ook van die PSN cards/PS Plus waar even een marge van 30% extra op gegooid wordt. Wat een onzin. Zo van; “Geef mij een briefje van €50, dan krijg je er een van €20 terug.”.

  9. 1556 XP
    Mithrandir's avatar

    Tja, Bol.com doet eigenlijk niks anders dan Amazon met zijn Marketplace: het faciliteert het verkoop- en betalingsverkeer coor kleine handelaartjes. Daarbij kijken ze niet naar de prijs die die handelaartjes vragen, het is je goed recht om 300% voor een product te vragen, als je dat wil. Er zijn er vast ook nog die het willen betalen.

    Dit gebeurt helaas overal, en het is aan jou als consument om op te letten dat je hier niet in tuint. (zie ook de klassieker met de ebay aanbieding van een foto van een XBoxOne)

  10. 9118 XP
    Flaming_Kaiser's avatar

    Niet de fout van BOL maar wel een schandalige prijs.

  11. Mechromancer's avatar

    geinig om het te lezen,wat en prijzen.. 🙁

  12. 361 XP
    Denders's avatar

    Waar maken jullie je druk om?

    Er wordt toch geen pistool tegen je hoofd gehouden dat je hem moet kopen?

  13. 4692 XP
    ps3dennis's avatar

    Ook al was het Bol.com dan zal het me niks verbazen ‘ik kocht zaterdag iets van 169 euro in de winkel (bij Bol koste het 253 euro). Heb nog nooit iets bij bol.com gekocht en dat wil ik graag zo houden. Mediamarkt idd koop daar nooit blind ‘mijn hoofdtelefoon was daar 100 euro duurder ‘lampen contactdozen enz soms 10a15 euro duurder’.

  14. 9118 XP
    Flaming_Kaiser's avatar

    Ook al was het Bol.com dan zal het me niks verbazen ‘ik kocht zaterdag iets van 169 euro in de winkel (bij Bol koste het 253 euro). Heb nog nooit iets bij bol.com gekocht en dat wil ik graag zo houden. Mediamarkt idd koop daar nooit blind ‘mijn hoofdtelefoon was daar 100 euro duurder ‘lampen contactdozen enz soms 10a15 euro duurder’.

    Ik heb al sinds 2006 dingen bij bol gehaald je moet alleen opletten wat je koopt. Nette service 30 dagen zicht bedenktijd zonder kosten terug sturen dat heb je niet bij veel online bedrijven zonder gezeur. En soms hebben ze speciale dingen met een hele goede en nette helpdesk.

  15. 1439 XP
    VinnieWalker's avatar

    Ik bestel ook al jaren tevreden bij Bol.com, nooit problemen gehad. Had de PS4 prijzen daar al gezien trouwens van die handelaar, belachelijk als je dat er voor betaalt haha

  16. 2457 XP
    peyj's avatar

    Ook al was het Bol.com dan zal het me niks verbazen ‘ik kocht zaterdag iets van 169 euro in de winkel (bij Bol koste het 253 euro). Heb nog nooit iets bij bol.com gekocht en dat wil ik graag zo houden. Mediamarkt idd koop daar nooit blind ‘mijn hoofdtelefoon was daar 100 euro duurder ‘lampen contactdozen enz soms 10a15 euro duurder’.

    Soms zijn ze inderdaad duurder (met name de laatste jaren is dat zo), maar met genoeg dingen zijn ze ook goedkoper. Als ik iets bij bol.com kan bestellen en ik heb het de volgende dag in huis betaal ik gerust iets meer. Dat is ook een reden waarom ik nooit zo snel iets bij zavvi ofzo zou bestellen.