Forum

Topic: Ps4 ce-34878-0 Error

Anoniem's avatar

Ik heb vrijdag een ps4 gekocht en na een half uurtje Assassins Creed 4 spelen sluit hij het spel af en krijg ik ce-34878-0 error code.

Hebben meer mensen hier last van?

Anoniem reageren

Je bent niet ingelogd op PlaySense, heb je wel een account? Dan kun je hier inloggen. Heb je geen account? Klik hier om te registreren of post anoniem hieronder.

7 reacties

  1. 162 XP
    Justdoit's avatar

    Helaas wel.. maar dan bij BF4… save file was daarna corrupt…

  2. 65 XP
    Myron's avatar

    Hey!

    Ik heb daar zelf ook last van gehad bij enkele games, maar op een gegeven moment kreeg ik de foutmelding véél te vaak:

    – bij het inladen van mijn berichten
    – tijdens spelen van games random
    – tijdens het bekijken van screenshots in m’n capture-map.

    Op een gegeven moment werd ik zo dol van die fouten dat ik het volgende heb gedaan:

    – PS4 uitzetten
    – PS4 aanzetten en 8 seconde je aanknop ingedrukt houden, je komt dan in een menu
    – Database opnieuw bouwen

    Dit kost een paar minuten en verhielp de problemen tijdelijk. Misschien voor jou helemaal, zou zomaar kunnen!

    Bij mij:

    – Alle saves even extra in de cloud zetten of USB
    – PS4 aanzetten en 8 seconde je aanknop ingedrukt houden, je komt dan in een menu
    – PS4 opnieuw initialiseren. Kostte mijn PS4 ongeveer twee uur en gaat helemaal terug naar de fabrieksinstellingen.

    Ik heb dit hele handeltje maar meteen gecombineerd met het installeren van een nieuwe 1,5 TB HD (bedankt, psx-sense voor jullie artikel!) en m’n PS4 loopt weer als een zonnetje.

    Fijn is ook dat als je eenmaal de saves van de cloud hebt gehaald het lijkt alsof er niks gebeurt is met je PS4, al je PSN instellingen worden ook gewoon bij je profiel weggeschreven dus dat hoef je allemaal niet meer opnieuw in te stellen!

    Het kan geen kwaad om in ieder geval je DB opnieuw op te bouwen, de andere stap duurt iets langer om te fixen… dus alleen als je de problemen blijft krijgen. Het is een SOFTWARE fout, dus bij een nieuwe firmware zouden je problemen verholpen kunnen worden… ik had gewoon geen zin om daarop te wachten 😀

    Succes!!!

    Dus even resumé: alleen als het heel vaak gebeurt je PS4 opnieuw initialiseren… bij ACIV heb ik de foutmelding NOOIT gehad, maar bij Battlefield 4, Killzone + berichten en screencaptures bekijken dus wel… genoeg reden om mijn maand oude PS4 even schoon te vegen 😀

  3. 210 XP
    Jokerfanhenders's avatar

    Hello,

    Bedankt voor het reageren.

    Ik heb al een aantal keer mijn Ps4 geïnitialiseerd en heeft niet geholpen ,ook heb de database opnieuw laten in bouwen en werkte ook niet.

    Gister avond had ik het internet er een tijdje uit en had hem na een half uurtje er weer in gedaan en had vervolgens nergens last van.

    Vandaag had ik weer last van die error.
    Ik kan me ook niet inloggen bij Uplay ,ik denk zelf dat het een internet probleem is.
    Ik heb Sony al gebeld en heb opnieuw mijn Ps4 moeten initialiseren als het dan nog niet werkt krijg ik waarschijnlijk een nieuwe.

    Gr Henders

  4. 159 XP
    Martymcfly's avatar

    Ik heb het heel vaak bij fifa 14. Als ik een voetbalwedstrijd wil beginnen. Eerst krijg je dan een oefening waarbij je je skills kunt verbeteren. En bij penaltyschieten en bij uitschieten van keeper krijg ik ook deze foutmelding anders niet.

  5. 4692 XP
    ps3dennis's avatar

    Ik heb de ps3 versie in mijn ps4 zitten en heb nergens last van, andere games op Disc heb ik niet. U-play geeft wel vaker problemen met inloggen. Ik heb een 1000GB sshd in mijn ps4.

  6. 682 XP
    Playstation Fan's avatar

    Ik heb vrijdag een ps4 gekocht en na een half uurtje Assassins Creed 4 spelen sluit hij het spel af en krijg ik ce-34878-0 error code.

    Hebben meer mensen hier last van?

    CE-34878-0 error code, dit wil zeggen dat de Toepassing is gecrasht.en dat je de applicatie in het content gebied moet starten.

    ik hoop dat dit je vraag beantwoord, 🙂

    en voor ps4 fans die problemen hebben met de E-FFFFFFFF code
    kunnen hier ook een antwoord vinden
    http://www.psx-sense.nl/forum/showthread.php?14542-Ps4-Battlefield4-kan-applicatie-niet-starten-foutcode-E-FFFFFFFF

    als dit bij jou is opgelost dan plaats op de bovengenoemde plaats je antwoord of oplossing achter 🙂

  7. Anoniem -
    Anoniem-8048's avatar

    Ik was op mijn ps4pro thecrew2 aan het updaten toen hij klaar was kreeg ik die errorcode (ce-34878-0