Forum

Topic: Gran Turismo 6

Anoniem's avatar

Hallo PSX-ers.

Ik heb van de week GT6 besteld, kon hem toch niet laten liggen.

Ik moet zeggen,spel speelt heerlijk vergeleken met GT5, het ziet er allemaal scherper uit.
Nu zie ik als ik GT6 opstart 1080 is, en ik zag gelijk het verschil met 720 games.

Nu vraag ik mijn eigen af, was Gran Turismo 5 nou ook 1080 ,of toch 720 ?

Spel ziet er overigens erg goed uit, je kan zien waar de PS3 in staat is, hoop gauw op een GT7 voor de PS4, heerlijk.

Anoniem reageren

Je bent niet ingelogd op PlaySense, heb je wel een account? Dan kun je hier inloggen. Heb je geen account? Klik hier om te registreren of post anoniem hieronder.

15 reacties

  1. 904 XP
    CrazyFunkyStyle's avatar

    GT5 was ook in 1080p

    Ik zie dat veel mensen liever op 720p spelen, ik ga het morgen zelfs een proberen het verschil.

  2. 979 XP
    Mikeyboy's avatar

    Dan is het verschil duidelijk GT5 –> GT6, vindt hem zo veel strakker en gladder eruit zien.

  3. 192 XP
    Chrisinator's avatar

    Ach ja, Gran Turismo 6 prologue, geen reet aan…

    Snap niet wat mensen eraan vinden, ja het rijd goed maar daar is alles ook over gezegd. Voor de rest is het een mislukking eerste klas, geen enkele meerwaarde tegenover GT5. En 1080p?? hebbie die bomen gezien, is net gaas uit een EHBO doos. GT vision tja hoelang moeten we wachten op de overige 27 auto’s, zeker totdat GT7 uit is zeker. Ik zou gewoon aanraden om te wachten op GT7 op PS4 dan weet je zeker dat je de complete edition heb en geen bullshit als dit met maar een aantal races waar geen moer aan is!

  4. 904 XP
    CrazyFunkyStyle's avatar

    Ach ja, Gran Turismo 6 prologue, geen reet aan…

    Snap niet wat mensen eraan vinden, ja het rijd goed maar daar is alles ook over gezegd. Voor de rest is het een mislukking eerste klas, geen enkele meerwaarde tegenover GT5. En 1080p?? hebbie die bomen gezien, is net gaas uit een EHBO doos. GT vision tja hoelang moeten we wachten op de overige 27 auto’s, zeker totdat GT7 uit is zeker. Ik zou gewoon aanraden om te wachten op GT7 op PS4 dan weet je zeker dat je de complete edition heb en geen bullshit als dit met maar een aantal races waar geen moer aan is!

    Tja jouw mening. Krijgt in ieder geval wel goede reviews. En als het jou niet bevalt dan ga je toch lekker een ander spel spelen. En jij denkt dat GT Vision meteen klaar moet zijn of wat.. Die auto fabrikanten moeten zelf ook meewerken, dus daar gaat veel tijd inzitten.
    Als je kijkt naar Forza op de XB1 dat is pas een flop. Krijgt matige reviews en weinig auto’s. Laat Polyphony maar lekker nog anderhalf jaar werken voor een goede en degelijke GT7.

  5. 9118 XP
    Flaming_Kaiser's avatar

    Tja jouw mening. Krijgt in ieder geval wel goede reviews. En als het jou niet bevalt dan ga je toch lekker een ander spel spelen. En jij denkt dat GT Vision meteen klaar moet zijn of wat.. Die auto fabrikanten moeten zelf ook meewerken, dus daar gaat veel tijd inzitten.
    Als je kijkt naar Forza op de XB1 dat is pas een flop. Krijgt matige reviews en weinig auto’s. Laat Polyphony maar lekker nog anderhalf jaar werken voor een goede en degelijke GT7.

    Amen 😉

  6. 979 XP
    Mikeyboy's avatar

    Ach ja, Gran Turismo 6 prologue, geen reet aan…

    Snap niet wat mensen eraan vinden, ja het rijd goed maar daar is alles ook over gezegd. Voor de rest is het een mislukking eerste klas, geen enkele meerwaarde tegenover GT5. En 1080p?? hebbie die bomen gezien, is net gaas uit een EHBO doos. GT vision tja hoelang moeten we wachten op de overige 27 auto’s, zeker totdat GT7 uit is zeker. Ik zou gewoon aanraden om te wachten op GT7 op PS4 dan weet je zeker dat je de complete edition heb en geen bullshit als dit met maar een aantal races waar geen moer aan is!

    Over de bomen heb je totaal gelijk, maar dat heb je ook als je de setting naa 720 zet, dat is een keuze van de ontwikkelaar.
    Dat is inderdaad een trieste verschijning, maar ik verwacht bij GT7 op de PS4 dat ze dit enigsinds aan gaan/kunnen passen!

  7. 979 XP
    Mikeyboy's avatar

    Ik kan alleen sommige opties vinden, zoals het verkopen van je auto, en de 2de hands markt, iemand enig idee ?

  8. 2015 XP
    WJayW's avatar

    Ik kan alleen sommige opties vinden, zoals het verkopen van je auto, en de 2de hands markt, iemand enig idee ?

    2e hands markt zit er niet in, helaas…

    auto’s verkopen kun je doen vanuit je garage, je selecteert de auto en dan zou er een optie tussen moeten zitten om deze te verkopen.

    Zelf vind ik het spel overigens heerlijk wegspelen. En wat die bomen betreft, als ik er met hoge snelheid langs race let ik er niet eens echt op, ik zie de boom wel maar heb geen tijd om te letten op de blaadjes ofzo… je bent immers aan het racen toch? Of staat iedereen stil tegenwoordig 😉

  9. 979 XP
    Mikeyboy's avatar

    Ik ben nu even een weekendje bezig, heerlijk spel, maar op den duur wordt die toch pittig, heb hem even rustig de kast ingezet,anders ben ik bang dat dit een joystick eter wordt 😉

  10. 2015 XP
    WJayW's avatar

    Ik ben nu even een weekendje bezig, heerlijk spel, maar op den duur wordt die toch pittig, heb hem even rustig de kast ingezet,anders ben ik bang dat dit een joystick eter wordt 😉

    Ja dat komt me bekend voor, ook ik heb even een pauze ingelast zeg maar… al speel ik het spel wel met een stuurtje en niet met een joystick. Het racet net ff iets lekkerder in mijn optiek, maar neemt niet weg dat het met een joystick ook lekker speelt hoor 🙂

  11. 904 XP
    CrazyFunkyStyle's avatar

    Met een stuur ben je veel sneller. Dat zie je ook aan de tijden in een online klassement. Ik heb 2 jaar geleden toen die GT stuur aangeschaft van Logitech. En vorig jaar nog een playseat. Echt geweldig om zo te rijden.

  12. 979 XP
    Mikeyboy's avatar

    Dat geloof ik ja, maar om nu nog een stuurtje aan te schaffen vindt ik te ver gaan, PS4 staat al ergens (hopelijk) op mij te wachten 😉

    Wel een voordeel, het stuurtje smijt je minder snel als het niet lukt 😀

  13. 2457 XP
    peyj's avatar

    Het is dat ik simpelweg niet de ruimte heb (of het geld) voor zo’n stuur.. Lijkt me zoveel mooier spelen dan met de controller. Ik vind alleen wel jammer dat de endurance races in GT6 niet meer zo zwaar zijn als eerst. De concurrentie is (ietsjes) beter dan bij GT5. Maar de races duren max 24 minuten.. Ik hoop de game ooit nog platinum te halen, maar sommige trophies blijven lastig. Winnen met 0.01 sec. voorsprong is bijna niet te doen.

  14. 1 XP
    donki2014's avatar

    Heeft iemand een idee hoe het komt dat ik de internationale licentie A niet kan voltooien ?? alles afgewerkt en met goud !
    de race voor 600pp gaat niet open en kan gewoon niet meer verder. Daar blijft het spel hangen 🙁
    zijn er gamers die dit probleem ook hebben ondervonden ? en eventueel een oplossing hebben ?
    heb mail gestuurd naar PS3 zelf maar geen antwoord.
    Alvast bedankt
    grtjs Rudy
    Je kan me ook mailen
    [email protected]

  15. 2015 XP
    WJayW's avatar

    Heeft iemand een idee hoe het komt dat ik de internationale licentie A niet kan voltooien ?? alles afgewerkt en met goud !
    de race voor 600pp gaat niet open en kan gewoon niet meer verder. Daar blijft het spel hangen 🙁
    zijn er gamers die dit probleem ook hebben ondervonden ? en eventueel een oplossing hebben ?
    heb mail gestuurd naar PS3 zelf maar geen antwoord.
    Alvast bedankt
    grtjs Rudy
    Je kan me ook mailen
    [email][email protected][/email]

    Je hebt de volgende races/cups allemaal gehaald?
    Tour of Japan
    Tour of Europe
    Tour of America
    Supercar Festival
    Tuned Car Festival
    10-Minute Races
    Polyphony Digital Cup
    GT Kart Championship 125
    Dirt Trials
    British Lightweights
    Midnight Racers
    Fighting Muscle
    Classic Supercar Festival
    Historic Racing Car Cup
    Mission Races – International B Class
    Coffee Break Challenge – International B Class
    One-Make Races – International B Class
    GT All-Stars Championship deze moet minimaal met brons gehaald zijn

    Want alleen dan zou de licentie test beschikbaar zijn.

    Kijk voor de zekerheid ook even of je de race probeert te beginnen met een auto die niet aan de regels/requirements voldoet. (je weet maar nooit)

    Mocht dat het probleem niet zijn, controleer dan of je de laatste versie van de game hebt (qua updates, ook in-game).

    Als dat allemaal up-to-date is, probeer dan een backup te maken van je save game. Gooi de installdata weg en installeer de game opnieuw. (eventueel ook je save game verwijderen en terugzetten vanaf je backup)

    Dat zijn de beste opties die ik je kan geven.

    succes.