Forum

Topic: Remote play met ps4 controller

Anoniem's avatar

Hallo,

Ik wist zelf niet dat dit uberhaupt kon, maar ik las net bij de concurrent dat je met de remote play WEL je ps4 controller kunt gebruiken op het scherm voor de vita.

Nu is het mij een raadsel hoe ik dit in kan stellen. ik kan enkel via remote play de toetsen van de vita zelf gebruiken.

weer iemand hier meer van?

Dit is de bron: http://www.pu.nl/artikelen/feature/remote-play-en-andere-manieren-van-in-home-streaming/

Thx Alvast

Anoniem reageren

Je bent niet ingelogd op PlaySense, heb je wel een account? Dan kun je hier inloggen. Heb je geen account? Klik hier om te registreren of post anoniem hieronder.

11 reacties

  1. 2015 XP
    WJayW's avatar

    Hallo,

    Ik wist zelf niet dat dit uberhaupt kon, maar ik las net bij de concurrent dat je met de remote play WEL je ps4 controller kunt gebruiken op het scherm voor de vita.

    Nu is het mij een raadsel hoe ik dit in kan stellen. ik kan enkel via remote play de toetsen van de vita zelf gebruiken.

    weer iemand hier meer van?

    Dit is de bron: http://www.pu.nl/artikelen/feature/remote-play-en-andere-manieren-van-in-home-streaming/

    Thx Alvast

    Even je link klikbaar gemaakt en gegoogled voor je, hieronder een link die beschrijft hoe je dit kunt doen.
    let wel, je hebt er 2 accounts voor nodig.

    http://www.gamezone.com/news/2014/01/07/a-ps4-controller-a-ps-vita-and-a-metal-hanger-walk-into-a-bar

  2. 101 XP
    Nick299's avatar

    maar 2 accounts, dan moet ik dus bijvoorbeeld bij bf4 en killzone weer helemaal overnieuw beginnen?

  3. 2015 XP
    WJayW's avatar

    Durf ik niet te zeggen, heb zelf geen ps4 of vita anders had ik het wel even uitgeprobeerd. Misschien dat iemand anders het kan/zou willen proberen?

  4. 8864 XP
    7th-son's avatar

    niet alleen 2 accounts, op de manier dat beschreven word heb je je main account nodig (waarmee je met je ps4 inlogt) en een sub account (waar je mee met je vita inlogt)
    en tja, aangezien ik normaal met me vita op me main account inlog, en ik dan zo moeten switchen naar een ander account, dan heb je spontaan een lege memory card op je vita
    formateren is dan dus verplicht!

  5. 28 XP
    cartman's avatar

    Durf ik niet te zeggen, heb zelf geen ps4 of vita anders had ik het wel even uitgeprobeerd. Misschien dat iemand anders het kan/zou willen proberen?

    Hey iedereen!
    Ik heb het zelf allemaal eens geprobeerd.
    Het werkt als volgt:

    1. Allereerst heb je 2 controllers nodig.
    2. Je ps4 met jouw account en nog een andere account (bv. een Amerikaanse account)
    3. Je ps vita zul je moeten opnieuw instellen met die 2e account die je ook op je ps4 hebt aangemaakt (dus niet je huidige hoofd account) Je bent dan wel al je games kwijt aangezien je op de vita maar 1 account kunt en deze niets te maken heeft met je huidig account.
    4. Aanmelden op de ps4 met die nieuwe 2e account en dan de ps vita linken met de remote app. Nu staat de vita volledig gelinkt aan die 2e account.
    5. Met 1 controller meld je u aan op jouw echte account en met 2e controller op die extra account. Dus 2 accounts tegelijk ingelogd op de ps4 met elk een controller.
    6. Nu ga je naar de controller van de 2e ps4 account en zorg dat die zichtbaar is op je tv (via home knop wissel je van ingelogd account, ieder account zijn controller natuurlijk).
    7. Start nu remote play.
    8. Nu heb je remote play met je 2e account en valt die controller uit.
    9. Druk nu op home op je 2e controller die al ingelogd stond.
    10. Voila nu gebruik je remote play met een ds4 op jouw account :))

    Extra: wil je je ps vita niet leeg maken?
    Kan ook maar dan doe je dezelfde stappen als hierboven maar start je met je hoofd account die dan gewoon aan je ps vita met hoofdaccount is gelinkt ipv 2e account. waardoor je de ds4 enkel kunt gebruiken op je 2e account en dus niet op je eigen save games kunt spelen…

  6. 2015 XP
    WJayW's avatar

    Top jongens voor het uitproberen. Hopelijk krijg ik zelf ook nog de kans om het een keer te testen… al zou ik daar eerst een vita en een ps4 voor nodig hebben haha 😉

  7. 8864 XP
    7th-son's avatar

    Eerst maar een andere manier vinden, zodat je niet van account hoeft te switchen met je Vita waardoor je al je content weet kwijt bent

  8. 101 XP
    Nick299's avatar

    ja, bedankt voor de uitleg.alleen heb ik hier niet zo’n trek in……..

    thx (Y)

  9. 8864 XP
    7th-son's avatar

    ja, bedankt voor de uitleg.alleen heb ik hier niet zo’n trek in……..

    thx (Y)

    Je begon er zelf over haha.
    Maar ik kan het goed begrijpen hoor, is mij ook te veel gedoe

  10. 357 XP
    Mausie's avatar

    Pff boel gedoe, houdt het wel bij gewoon remote play =P

  11. 139 XP
    Ocat_NL's avatar

    Leuk dat het kan.. alleen wat een gedoe zeg. Misschien als straks Playstation Now gelanceerd wordt dat er wel ondersteuning komt vanuit Sony.