Forum

Topic: Sony Playstation, koop Nintendo..!

Anoniem's avatar

Het gaat slecht met Nintendo… Sony. ik zou zeggen kopen dat bedrijf!

Anoniem reageren

Je bent niet ingelogd op PlaySense, heb je wel een account? Dan kun je hier inloggen. Heb je geen account? Klik hier om te registreren of post anoniem hieronder.

14 reacties

  1. 95 XP
    Robbertvw's avatar

    Het gaat slecht met Nintendo… Sony. ik zou zeggen kopen dat bedrijf!

    Óke. ^^

  2. 1058 XP
    Vloetje's avatar

    Goeie. Doordat de samenwerking tussen Sony en Nintendo in de jaren ’90 beëindigd werd wegens een meningsverschil (over rechten) ontstond in principe de eerste PlayStation. Je zou kunnen zeggen dat Sony dus indirect al wel het één en ander aan Nintendo te danken heeft.
    Het bedrijf nu overkopen zou wel erg ironisch zijn.

    Het gaat niet gebeuren, maar een interessante gedachte is het zeker!

  3. 518 XP
    recsto's avatar

    Het gaat slecht met Nintendo… Sony. ik zou zeggen kopen dat bedrijf!

    Disney wou nintendo een aantal jaren terug kopen. Dus het zou me niks verbazen als ze dat zouden doen.

  4. 322 XP
    WippertNL's avatar

    Nintendo-fabriek gekocht door Sony?

    28-01-2014 15:30 | geschreven door McRinY
    Er doen al een tijdje geruchten de ronde dat Sony van plan is om een fabriek in Tsuruoka op te kopen die momenteel onder meer DRAM maakt voor de Wii U van Nintendo. Die geruchten worden er niet minder om. Integendeel zelfs, want de overname zou momenteel in een laatste rechte lijn richting akkoord zitten. Sony zou de fabriek kopen voor omgekerend bijna 50 miljoen euro en er daarna nog eens 142 miljoen euro in investeren.

    Wat de overname precies zou betekenen voor de productie van de DRAM, is niet bekend, maar de kans is natuurlijk reëel dat Nintendo op zoek zal moeten gaan naar een andere partner voor de productie. Op korte termijn is er alleszins wel een buffer aan DRAM voorzien, dus de kans is klein dat er effectief een probleem ontstaat met de voorraad. Sony zelf zou de fabriek vooral gebruiken om de capaciteit van zijn smartphone sensoren uit te breiden.

    bron: http://www.dualshockers.com/2014/01/28/sony-finalizes-plans-to-acquire-factory-producing-nintendo-wii-us-dram-chip/

  5. 2015 XP
    WJayW's avatar

    Dat zal niet gebeuren denk ik.

    Nintendo zal wel z’n visie aan moeten passen, door bijvoorbeeld hun core franchises anders aan te pakken (denk hierbij aan een zelda game waarin de characters van voice overs voorzien zijn), hun complete game library (Gameboy, NES, SNES, N64, Gamecube, DS, wii) ook in digitale vorm aan bieden op zowel hun eigen apparaten als op pc of tablet via abonnements-services (soort PS now alleen dan van Nintendo). Ook dient Nintendo hun games wereldwijd uit te gaan geven, nu zijn er namelijk veelal titels die alleen op de Aziatische markt te verkrijgen zijn. Het geld voor Nintendo valt nog te behalen op de westerse markt, iets wat Sony al gezien heeft.
    Op de handheld markt is Nintendo nog steeds de grote speler in mijn optiek, al zouden ze hier dus ook nog dingen kunnen veranderen in hun visie qua games. Gezien ze hier terrein verliezen aan de smartphone en tablet markt.

    Daarnaast heeft Nintendo natuurlijk een risico genomen door hun pijlen te richten op de casual gamer, met hun wii-motes, wii-U tablet en 3DS… allemaal producten die veelal door de gamer gezien worden als gimmicks. Ook de grafische kracht van de apparaten doet lijken of ze altijd een volledige generatie achterlopen…

    Als Nintendo niet snel dingen veranderd zullen ze zeker Atari en Sega achterna gaan, iets wat natuurlijk eeuwig zonde zou zijn.

  6. 1556 XP
    Mithrandir's avatar

    Tja, Sony heeft momenteel meer schulden dan Nintendo waard is, dus dat gaat niet gebeuren. Leuke gedachte, dat wel.

  7. 221 XP
    Thomaswolf's avatar

    hoop het van wel!

  8. 1789 XP
    Wesley_PS's avatar

    Nintendo is rijker dan Sony, dus Sony kan het niet eens betalen

  9. Redacteur - 629 XP
    Assasination-G's avatar

    Het gaat slecht met Nintendo… Sony. ik zou zeggen kopen dat bedrijf!

    Moet het met iedereen eens zijn, Sony zal in geen jaren Nintendo kunnen kopen, en Nintendo komt er wel goed vanaf hoor, daar heb ik geen twijfels over.

  10. 292 XP
    donselaar's avatar

    hoe vet zou het zijn om the legend of zelda op je ps te kunnen spelen 🙂

  11. 531 XP
    monsternon's avatar

    Hahahaha. Doe eerst wat onderzoek voor dat dit zegt. Nintendo kan nog 3 consoles laten vallen dan pas zitten ze echt zonder geld. Dus hoop er maar niet op. 3ds doet nog steeds erg goed. Nintendo doet niet goed nee maar dit zal niet gebeuren.

    Trouwens zo ver ik weet is Sony allen maar studio,s of gebouwen aan verkopen. Nintendo heeft pas een bij gekocht. Ik wil hier niet mee zeggen dat Sony het slecht doet ze doen geweldige allen ps vita mochten ze van mij wat meer games geven.

    Ik ga best uitgebreid op in ook al weet dat meeste mensen het al weten maar ja moest dit gewoon even zeggen. 🙂

  12. 74 XP
    AvanCade's avatar

    Nintendo is rijker dan Sony, dus Sony kan het niet eens betalen

    Dit…

  13. 4692 XP
    ps3dennis's avatar

    Hadden ze naar met een nieuwe Mario galaxy en Zelda moeten komen. Hun nieuwe zelda belooft ook nog niet veel goeds.

  14. 260 XP
    Erik026's avatar

    nintendo moet zich gewoon focussen op de handhelds, en alle mario/nintendo games die ze maken ook uitbrengen voor de playstation/xbox, dan trekken die games ook een groter publiek aan inplaats van de trouwe nintendo fans die het na mario kart 54 wel een keer hebben gezien