Forum

Topic: PS4 stanby of uitschakelen??

Anoniem's avatar

Hallo beste forum leden,

Ik heb even een vraag:
Wat ik me namelijk af vraag is ik mijn ps4 het beste op standby kan zetten of helemaal moet uitschakelen.?
Wat is het beste voor de ps4 en zowel het stroom verbruik.?

Anoniem reageren

Je bent niet ingelogd op PlaySense, heb je wel een account? Dan kun je hier inloggen. Heb je geen account? Klik hier om te registreren of post anoniem hieronder.

28 reacties

  1. 748 XP
    TheProphecy's avatar

    Het ligt er aan wat je er precies mee wilt.

    Standbye = handig als je op een latere tijdstip weer wilt spelen of je wilt remote play gebruiken op je ps vita.

    Uitschakelen = het zegt het al eigenlijk. Als je klaar bent met spelen voor de dag, dan doe je dit.

    Kwa stroomverbruik is uitgeschakeld het beste, maar in standbye houden ze er ook rekening mee dat je stroom bespaart.

    Volgens mij kan je de uitleg wel lezen op het moment als je de ps knop lang genoeg vasthoudt.

  2. 93 XP
    desneeuwman80's avatar

    Qua stroomgebruik is uitgeschakeld het beste,maar on standby houden ze er rekening mee dat je stroom bespaart???
    Precies jij weet dus ook niet wat het energie zuinigst is! Vandaar mijn vraag.

  3. 594 XP
    Supersnorkel's avatar

    Qua stroomgebruik is uitgeschakeld het beste,maar on standby houden ze er rekening mee dat je stroom bespaart???
    Precies jij weet dus ook niet wat het energie zuinigst is! Vandaar mijn vraag.

    Je zegt het zelf al in je eerste zin.. Lijkt me logisch.

  4. 748 XP
    TheProphecy's avatar

    Je zegt het zelf al in je eerste zin.. Lijkt me logisch.

    Dat was mijn zin niet de zijne. (-;

    Qua stroomgebruik is uitgeschakeld het beste,maar on standby houden ze er rekening mee dat je stroom bespaart???
    Precies jij weet dus ook niet wat het energie zuinigst is! Vandaar mijn vraag.

    Lees de zin nog eens een x door?
    Misschien begrijp je hem dan wel….

  5. 233 XP
    Johnny's avatar

    was laatst een tweet van de boss himself dat standby het beste was zie link

    https://twitter.com/PlayStation/status/410619983555592193

  6. 159 XP
    Martymcfly's avatar

    was laatst een tweet van de boss himself dat standby het beste was zie link

    https://twitter.com/PlayStation/status/410619983555592193

    Het beste als je auto downloads wil niet als je energie wilt besparen dan is hem gewoon uitzetten het beste

    4. Hoeveel energie verbruikt de PS4?
    Dennis geeft een beknopt overzicht van het energieverbruik onder diverse omstandigheden.

    De PS3 verbruikte in de eerste jaren na launch zo’n 190 Watt tijdens het spelen van een game maar dat werd netjes teruggebracht tot 75 Watt in latere versies. Toch gooide je tussen de 40 tot 80 euro weg per jaar als je de console vaak lang liet draaien of zelfs niet uitzette. Dit is hoe nu zit:

    Als je de PS4 laat gieren tijdens een game verbruikt de machine volgens Sony 135 Watt (150 Watt uit tests) en bij het kijken van films slechts 110 Watt. De kans dat dit nog terug gebracht wordt door middel van updates is groot: Zoals gezegd verbeterde het energieverbruik van de PlayStation 3 ruim 60 procent in de loop der jaren.

    Samengevat: nu al zuiniger dan de PS3 bij de launch, wordt nog zuiniger naar alle waarschijnlijkheid.

  7. 594 XP
    Supersnorkel's avatar

    Dat was mijn zin niet de zijne. (-;

    Lees de zin nog eens een x door?
    Misschien begrijp je hem dan wel….

    Is niet mijn zin vriend.

  8. 1061 XP
    megafire777's avatar

    Het is heel makkelijk. Standby verbruikt minder dan als hij aan staat en tijdens standby kan je nog steeds ds4 opladen en updates downloaden.

    als je de ps4 uitschakelt kan je nadat de witte led bovenop je ps4 stopt met knipperen de stroom er helemaal er vanaf halen en gebruikt de ps4 dus helemaal niks meer.

  9. 8816 XP
    7th-son's avatar

    Standby = De PS4 lamp is oranje, verbruikt minder stroom als dat je speelt op je PS4, verwijder je stekker niet 😛
    De PS4 kan nog benaderd worden door een Vita, kan nog controllers opladen, upload automatisch je savegames (plus), ontvangt syteem updates, en kan ook nog game updates downloaden (plus). Deze optie kun je zelf in of uitschakele bij instellingen!
    In de toekomst is het ook mogelijk om tijdens een game je PS4 op standby zetten, en later weer verder te gaan waar je was zodra de PS4 uit standby gehaald word.

    Uitgeschakeld = Verbruikt geen stroom, de PS4 is UIT, nu mag je de stekker wel verwijderen 😛

    Het zal enigzins wel wat anders zijn zodra de PS4 uitgeschakeld is, want ik geloof niet dat hij in dit geval helemaal geen stroom meer verbruikt. Aangezien de PS4 toch ziet dat er verbinding word gemaakt met je controller. Stroomverbruik zal dus minimaal zijn in dit geval

  10. 93 XP
    desneeuwman80's avatar

    Standby = De PS4 lamp is oranje, verbruikt minder stroom als dat je speelt op je PS4, verwijder je stekker niet 😛
    De PS4 kan nog benaderd worden door een Vita, kan nog controllers opladen, upload automatisch je savegames (plus), ontvangt syteem updates, en kan ook nog game updates downloaden (plus). Deze optie kun je zelf in of uitschakele bij instellingen!
    In de toekomst is het ook mogelijk om tijdens een game je PS4 op standby zetten, en later weer verder te gaan waar je was zodra de PS4 uit standby gehaald word.

    Uitgeschakeld = Verbruikt geen stroom, de PS4 is UIT, nu mag je de stekker wel verwijderen 😛

    Het zal enigzins wel wat anders zijn zodra de PS4 uitgeschakeld is, want ik geloof niet dat hij in dit geval helemaal geen stroom meer verbruikt. Aangezien de PS4 toch ziet dat er verbinding word gemaakt met je controller. Stroomverbruik zal dus minimaal zijn in dit geval

    Oké bedankt! Ik zal hem s’avonds voortaan helemaal uitschakelen.

    Bedankt iedereen voor de reacties!

  11. 143 XP
  12. 9118 XP
    Flaming_Kaiser's avatar

    Hallo beste forum leden,

    Ik heb even een vraag:
    Wat ik me namelijk af vraag is ik mijn ps4 het beste op standby kan zetten of helemaal moet uitschakelen.?
    Wat is het beste voor de ps4 en zowel het stroom verbruik.?

    Als hij uit staat dan verbruikt hij geen stroom op standby wel.Ik snap niet waarom mensen daar een uitleg voor nodig hebben.

  13. 1789 XP
    Wesley_PS's avatar

    Als je dezelfde dag nog weer gaat spelen, standby. Anders uitzetten

  14. 387 XP
    Freddy198824's avatar

    Gewoon lekker standby houden dan update hij alles automatisch.

    En als je over het stroom verbruik valt had je hem beter niet moeten kopen.
    Dat is als je hem 24/7 aan heb een heel jaar lang gewoon iets van 460 € per jaar.

  15. 8816 XP
    7th-son's avatar

    Gewoon lekker standby houden dan update hij alles automatisch.

    En als je over het stroom verbruik valt had je hem beter niet moeten kopen.
    Dat is als je hem 24/7 aan heb een heel jaar lang gewoon iets van 460 € per jaar.

    aleen als je plus hebt update hij alles
    als je geen plus hebt update hij alleen je firmware

  16. 387 XP
    Freddy198824's avatar

    Wie heeft dat nu niet wat voor nut heeft je ps4 als je geen plus hebt.

  17. 8816 XP
    7th-son's avatar

    Wie heeft dat nu niet wat voor nut heeft je ps4 als je geen plus hebt.

    er zijn genoeg mensen die niet online willen gamen en de pluspunten van plus niet weten

  18. Anoniem -
    31.161.181..xxx's avatar

    @Freddy198824:

    Ik heb geen plus,waarvoor?
    Op de console wil ik alleen zijn,geen irritante kinders om me heen…
    Met meerdere mensen gamen doe ik op me tablet/telefoon,vind ik al meer dan genoeg..

  19. 1151 XP
    RStylesGeleen's avatar

    Ik doe altijd uitschakelen, maar dat komt met name omdat ik veel game en de PS4 dan nog wel eens warm wilt worden, zorg er ook voor dat je PS4 op een “open” plek staat en niet in bijvoorbeeld een dicht kastje ofzo waar hij niet kan “ademen”

  20. Anoniem -
    94.213.252.xxx's avatar

    Ik heb m meestal in de stand-by modus staan. Zo kunnen de controllers weer opladen en zijn de updates bijgewerkt zodra ik weer online kom… 🙂

    Gr hiska

  21. 1199 XP
    chris65's avatar

    Ik heb hem altijd stand-by staan. Ik ben van plasma tv naar LED tv overgestapt dus heb al genoeg energie bespaart.

  22. Anoniem -
    84.107.239..xxx's avatar

    Allebei niet

  23. Anoniem -
    81.204.137.xxx's avatar

    Stand bye herres

  24. 86 XP
    johnny31's avatar

    voor mij is het update, downloaden ? standby geen zin om te spelen uitschakelen. En als ik later op de dag weer wil spelen de ps is toch zo opgestart. En met controllers opladen ik heb er 2 de 1 is altijd vol dan laad ik ze op tijdens het gamen. Waarom stroom verbruiken als het niet nodig is :p

  25. Anoniem -
    84.82.194..xxx's avatar

    wat is het vermogen van een ps4 of waar kan je dat zien

  26. 2424 XP
    ps4 ps4's avatar

    stroomgebruik is uitgeschakeld het beste,maar on standby houden ze er rekening mee dat je stroom bespaart???
    Precies jij weet dus ook niet wat het energie zuinigst is!

    mvg

  27. Anoniem -
    2a02:a451:57d:1:612b:4ca4:d030:2.xxx's avatar

    Wat is het beste standby of uitschakelen

  28. 62 XP
    Kvdzee1gamer's avatar

    Uit helemaal uit . Maar je kan ook naar instellingen en dan naar energiebesparing en dan kan je stand bij naar keuze maken bijvoorbeeld als je hem weer aan doet kan je gewoon verder met je spelletje zonder het spel op te starten