Forum

Topic: Budget Wireless headset

Anoniem's avatar

Hallo guys!

Ik wil toch weer een headset gaan kopen bij mijn ps4. Doe het nu een tijdje met het oortje alleen en dat is niet erg chill. Bij mijn ps3 had ik een turtle beach P11. Een nogal goedkope headset met draad. Ik wil bij mijn ps4 graag een draadloze, (comfort tijdens gamen) maar ik hoef niet al die bullcrap van 7.1 audio surround shizzle. Draagcomfort en prijs is waar het mij omgaat, omdat ik hem toch weinig zal gebruiken. En ik met gamen niet zo’n audiofiel ben. Ik heb bijvoorbeeld een 2.1 setje van 100 euro aan mijn tv hangen en dat vind ik al prima. Ik weet dat er nog geen headset update is geweest, maar ik zou graag een paar tips willen voor een low budget wireless headset met een goede prijs kwaliteit verhouding zodat ik een indicatie heb wat het me gaat kosten en ik eventueel een keus kan maken. Enigste eis die ik heb is dat het wel een stereo headset moet zijn en niet zo’n prut oortje.

Alvast bedankt en happy hunting!

Anoniem reageren

Je bent niet ingelogd op PlaySense, heb je wel een account? Dan kun je hier inloggen. Heb je geen account? Klik hier om te registreren of post anoniem hieronder.

19 reacties

  1. 32 XP
    RobertvdMeijden's avatar

    Misschien de Turtle Beach PX4, is 150 euro maar ik ben zeer tevreden.

  2. 382 XP
    e-man's avatar

    Werkt die al compleet draadloos op ps4?

  3. 221 XP
    Thomaswolf's avatar

    FEYENOORD ROTTERDAM!

    nu ff on-topic,
    Je kan net als ik wachten tot de nieuwe sony pulse uitkomt! Goede headset en ik denk dat ie 120 euro gaat kosten

  4. 846 XP
    Dju-Dju's avatar

    Welke Headset is Beter?
    SONY PLAYSTATION 7.1 WIRELESS BLUETOOTH HEADSET of de nieuw aangekondigde headset?

  5. 1199 XP
    chris65's avatar

    kun je niet een bedraade headset kopen die je aansluit op je controller? Of is dat niet draadloos genoeg 😉

  6. 382 XP
    e-man's avatar

    Door mijn handicap kan ik alleen goed gamen als ik mn controller op een bepaalde manier vasthoud. En dan zal de draad makkelijk klem komen te zitten zegmaar. Dat is de korte uitleg. haha en daarom is dat geen optie, als ik er toch geld aan uitgeeef.

  7. 8816 XP
    7th-son's avatar

    De oude wireless headset met virtual 7.1 die destijds voor de PS3 uitkwam werkt ook op de PS4 sinds update 1.60
    Goed nieuws voor de mensen die deze nog hebben dus
    Maar ook goed om te weten dat die straks vast een zeker goedkoper te vinden is, aangezien Sony met een nieuwe komt!

  8. 1870 XP
    R*forever's avatar

    Hallo guys!

    Ik wil toch weer een headset gaan kopen bij mijn ps4. Doe het nu een tijdje met het oortje alleen en dat is niet erg chill. Bij mijn ps3 had ik een turtle beach P11. Een nogal goedkope headset met draad. Ik wil bij mijn ps4 graag een draadloze, (comfort tijdens gamen) maar ik hoef niet al die bullcrap van 7.1 audio surround shizzle. Draagcomfort en prijs is waar het mij omgaat, omdat ik hem toch weinig zal gebruiken. En ik met gamen niet zo’n audiofiel ben. Ik heb bijvoorbeeld een 2.1 setje van 100 euro aan mijn tv hangen en dat vind ik al prima. Ik weet dat er nog geen headset update is geweest, maar ik zou graag een paar tips willen voor een low budget wireless headset met een goede prijs kwaliteit verhouding zodat ik een indicatie heb wat het me gaat kosten en ik eventueel een keus kan maken. Enigste eis die ik heb is dat het wel een stereo headset moet zijn en niet zo’n prut oortje.

    Alvast bedankt en happy hunting!

    7.1 crap? …. Ai ai waar gaan we dat schrijven. Stereo is juist crap …. Een headset met surround sound is een must voor je in de game in te leven…

  9. 46 XP
    amfri's avatar

    Ik heb de oude Pulse elite 7.1.
    Werkt perfect nu met de 1.6 update .Alles draadloos .

    Verstuurd van mijn GT-I9001 met Tapatalk

  10. 61 XP
    HIGH RES 01's avatar

    Voor 90,- heb je de nieuwste Sony gold wireless met 7.1 virtual surround….
    en verkrijbaar via oa BOL…is door de recente update meteen compatible met je PS4…

  11. 8816 XP
    7th-son's avatar

    7.1 crap? …. Ai ai waar gaan we dat schrijven. Stereo is juist crap …. Een headset met surround sound is een must voor je in de game in te leven…

    een headset met echt surround is in mijn ogen niet echt functioneel. De speakers zitten dan zo erg op elkaar dat het amper verschilt
    Het lijkt me ook niet dat ze 7 speakers in je headset gooien, en dan nog een subwoofer erbij 😉

    en virtual surround is alsnog geluid uit 2 speakers, en dus stereo
    alle sony headsets (ook de pulse serie) zijn gewoon stereo

    wat voor headset heb jij?

  12. 61 XP
    HIGH RES 01's avatar

    een headset met echt surround is in mijn ogen niet echt functioneel. De speakers zitten dan zo erg op elkaar dat het amper verschilt
    Het lijkt me ook niet dat ze 7 speakers in je headset gooien, en dan nog een subwoofer erbij 😉

    en virtual surround is alsnog geluid uit 2 speakers, en dus stereo
    alle sony headsets (ook de pulse serie) zijn gewoon stereo

    wat voor headset heb jij?

    Heb je wel eens een Tritton True Dolby headset opgehad? Of een Astro A40/A50? Dan weet je heel snel hoe functioneel die speakertjes zijn en wat het verschil is tussen ‘gewoon stereo’ en wat ik net opnoem…
    Stereo is NIET hetzelfde als virtual surround, hou dat ff goed in de gaten…Ga die 2 ook nooit met elkaar vergelijken!
    De mixamp bij virtual surround creert de surround ervaring…
    Het verschil tussen surround/virtual surround vs ‘gewoon stereo’ kan je gewoonweg niet beschrijven…Van alle kanten komt het geluid. Je HOORT gewoon of je tegenstander boven je loopt of achter je..Veel meer detail, betere regeling voor chat, elk kanaal apart in te regelen….

    Brengt zo veel meer beleving met zich mee..Idem voor bv schoten van links of rechts, heli’s van achter of van voor..Je hoort je tegenstander komen.
    Er zit zoveel meer diepte in, zeker als je de settings in de game er op aanpast of met de nieuwe Sony Gold waar de ontwikkelaars de beste settings voor hun game al in de gratis app hebben gezet..Dus klaar met BF4, klik je de settings aan van de game die je daarna wilt spelen…Los van je eigen presets..

    Ik speel nu de Tritton AX Pro True Dolbyen heb op onze LAN met de Astro A40 vitual surround gespeeld…
    Je gaat toch niet op een Next Gen console lopen kloten met een budget headset, terwijl audio 60% gamebeleving is? Los van het feit dat in in de MP zwaar in t nadeel bent…

  13. 996 XP
    BosnianBoss's avatar

    Heb TB px21 (PS3) gehad,toen steelseries siberia v2,Sony pulse (1e editie) Tritton 720, en sinds de release in bezit van (PS3/PS 4) Astro A50 wil zelf geen andere headset,geluid is in een woord geweldig.Laat ik maar niet over fps games beginnen,want in cod hoor je elke voetstap. En dan BF3 en BF4 damm wat een geluid vooral als je in option menu van bf voor wartapes kiest.

    Verschil tussen al die headsets is erg groot,omdat ik altijd met een hs speel en nooit mijn surround set gebruik tijdens gamen was het een must voor mij om een goede draadlose hs te hebben ook al kost het beetje meer ,maar dan heb je ook wat.

  14. 340 XP
    Michie's avatar

    Ik heb sinds de ps4 de astro a50, inderdaad geweldig. Daarvoor px21 en px3 gehad. Maar moest wel een nieuwe aangezien je het geluid niet eens harder kon zetten bij die turtle beach, dan werd hij automatisch uitgeschakeld.

  15. 8816 XP
    7th-son's avatar

    Heb je wel eens een Tritton True Dolby headset opgehad? Of een Astro A40/A50? Dan weet je heel snel hoe functioneel die speakertjes zijn en wat het verschil is tussen ‘gewoon stereo’ en wat ik net opnoem…
    Stereo is NIET hetzelfde als virtual surround, hou dat ff goed in de gaten…Ga die 2 ook nooit met elkaar vergelijken!
    De mixamp bij virtual surround creert de surround ervaring…
    Het verschil tussen surround/virtual surround vs ‘gewoon stereo’ kan je gewoonweg niet beschrijven…Van alle kanten komt het geluid. Je HOORT gewoon of je tegenstander boven je loopt of achter je..Veel meer detail, betere regeling voor chat, elk kanaal apart in te regelen….

    Brengt zo veel meer beleving met zich mee..Idem voor bv schoten van links of rechts, heli’s van achter of van voor..Je hoort je tegenstander komen.
    Er zit zoveel meer diepte in, zeker als je de settings in de game er op aanpast of met de nieuwe Sony Gold waar de ontwikkelaars de beste settings voor hun game al in de gratis app hebben gezet..Dus klaar met BF4, klik je de settings aan van de game die je daarna wilt spelen…Los van je eigen presets..

    Ik speel nu de Tritton AX Pro True Dolbyen heb op onze LAN met de Astro A40 vitual surround gespeeld…
    Je gaat toch niet op een Next Gen console lopen kloten met een budget headset, terwijl audio 60% gamebeleving is? Los van het feit dat in in de MP zwaar in t nadeel bent…

    virtual surround blijft uit 2 speakers vandaan komen, of het nou “lijkt” dat het van alle kanten komt is alleen maar een teken dat ze het goed gedaan hebben toch?
    ik bedoelde alleen te zeggen dat virtual surround niet te vergelijken is met echte surround (en al helemaal niet bij een versterker met de juiste opstelling)

    en nee, ik heb nog nooit een tritton of een astro op gehad, alleen een paar verschilllende sony headsets met virtual surround

  16. 996 XP
    BosnianBoss's avatar

    virtual surround blijft uit 2 speakers vandaan komen, of het nou “lijkt” dat het van alle kanten komt is alleen maar een teken dat ze het goed gedaan hebben toch?
    ik bedoelde alleen te zeggen dat virtual surround niet te vergelijken is met echte surround (en al helemaal niet bij een versterker met de juiste opstelling)

    en nee, ik heb nog nooit een tritton of een astro op gehad, alleen een paar verschilllende sony headsets met virtual surround

    Je hebt alleen die stereo hs van sony gebruikt en daaruit is jouw mening op gebasseerd? Tritton ben effe naam van het model heedt in elke oorschelp meerdere speakers,bij astro is het geluid vooral door de mixamp goed,die regelt het en dat werkt verdomd goed.

  17. 8816 XP
    7th-son's avatar

    Je hebt alleen die stereo hs van sony gebruikt en daaruit is jouw mening op gebasseerd? Tritton ben effe naam van het model heedt in elke oorschelp meerdere speakers,bij astro is het geluid vooral door de mixamp goed,die regelt het en dat werkt verdomd goed.

    en zo blijft het een eindeloze discussie 😉

  18. 846 XP
    Dju-Dju's avatar

    Weet iemand of de tritton ax 720 gow werkt