Forum

Topic: remote play met airport exteme

Anoniem's avatar

ik kijg remote play thuis zonder problemen aan het werk.
maar op een andere plaats lukt het helemaal niet.
Ik heb al geprobeerd de poorten handmatig te openen op de router maar dit blijkt ook niet te werken

graag had ik wat hulp van iemand die het wel is gelukt met een airport extreme.

Anoniem reageren

Je bent niet ingelogd op PlaySense, heb je wel een account? Dan kun je hier inloggen. Heb je geen account? Klik hier om te registreren of post anoniem hieronder.

4 reacties

  1. 339 XP
    ss2pascal's avatar

    Heb je al geprobeerd om DMZ in te stellen?

    Ik heb zelf ook nogal wat issues ermee.
    Met mijn TPlink (in DMZ) maakt hij een goede verbinding als ik ergens anders ben. Maar in huis op eigen WIFI is de verbinding heel onstabiel. Steeds connection issues, stuttering en zelfs vervormd beeld met verbinding lost op het eind.

    Daarentegen als ik mijn Sitecom router aansluit dan is in huis de verbinding redelijk stabiel. af en toe een hapering.
    En ja ik heb alles goed bekabeld (CAT6), want haal overal in huis 1gig verbinding en is alles stabiel.
    Maar krijg ik geen verbinding van buitenaf met de PS4. DMZ wil hier niet lukken en met portforwarding werkt het ook niet.
    Ga niet in UPnP zetten, heb ik al geprobeerd, maar dan wordt mijn NAS continue aangevallen.

  2. 544 XP
    Yeroon's avatar

    Ik gebruik ook een Airport Extreme, maar ik kan zonder aanpassingen Remote Play gebruiken.

    EDIT:
    Oh wacht… ik heb je bericht niet goed gelezen.
    Je bedoelt als je met je Vita ergens anders dan thuis bent?
    Dat heb ik nog niet geprobeerd…

  3. 4 XP
    saku26's avatar

    Heb je al geprobeerd om DMZ in te stellen?

    Ik heb zelf ook nogal wat issues ermee.
    Met mijn TPlink (in DMZ) maakt hij een goede verbinding als ik ergens anders ben. Maar in huis op eigen WIFI is de verbinding heel onstabiel. Steeds connection issues, stuttering en zelfs vervormd beeld met verbinding lost op het eind.

    Daarentegen als ik mijn Sitecom router aansluit dan is in huis de verbinding redelijk stabiel. af en toe een hapering.
    En ja ik heb alles goed bekabeld (CAT6), want haal overal in huis 1gig verbinding en is alles stabiel.
    Maar krijg ik geen verbinding van buitenaf met de PS4. DMZ wil hier niet lukken en met portforwarding werkt het ook niet.
    Ga niet in UPnP zetten, heb ik al geprobeerd, maar dan wordt mijn NAS continue aangevallen.

    DMZ heb ik nog niet geprobeerd. Dat moet ik toch in de ps4 instellen of niet. Ik heb thuis via de WiFi geen problemen alleen als ik naar boven ga. Kan zijn dat de afstand te groot is of te veel muren tussen zitten. Maar ik vermoed dat ik dan rechtstreeks met de WiFi van de ps4 werk want die zendt ook signaal uit.

    Had net op een Amerikaanse site gelezen dat het met een tp link systeem misschien wel moet werken opdat de hij dan via ethernet verbonden zou zijn. En dat beter voor de communicatie zijn.

    Dus ga van de week maar eens met een lange internet kabel proberen als ik het red met de lengte . Het is alleen altijd rot dat je weg moet zijn van thuis om het te testen.

  4. 339 XP
    ss2pascal's avatar

    DMZ heb ik nog niet geprobeerd. Dat moet ik toch in de ps4 instellen of niet. Ik heb thuis via de WiFi geen problemen alleen als ik naar boven ga. Kan zijn dat de afstand te groot is of te veel muren tussen zitten. Maar ik vermoed dat ik dan rechtstreeks met de WiFi van de ps4 werk want die zendt ook signaal uit.

    Had net op een Amerikaanse site gelezen dat het met een tp link systeem misschien wel moet werken opdat de hij dan via ethernet verbonden zou zijn. En dat beter voor de communicatie zijn.

    Dus ga van de week maar eens met een lange internet kabel proberen als ik het red met de lengte . Het is alleen altijd rot dat je weg moet zijn van thuis om het te testen.

    DMZ moet je op je router instellen. Dan geef je een IP adres (in dit geval je IP van de PS4) op waarvan je wilt dat je router alles doorstuurt naar dat IP adres.

    En het iedere keer weg van huis zijn om te testen is niet helemaal waar.
    Je zou van je smartphone een hotspot kunnen maken, waarmee je je vita weer een wifi verbinding mee kan laten maken. Let wel op dat dit via je 3/4G verbinding gebruikt maakt van je telefoon. Dus een hoog/onbeperkt datalimiet wel noodzakelijk.