Forum

Topic: MATCHFIKSING FIFA 14 ultimate team!!

Anoniem's avatar

Zoals velen op deze forum speel ik al een tijdje fut (ultimate team fifa 14).
wat me is opgevallen is dat er bij bepaalde situaties dingen onstaan waarbij ik denk dat het in scene is gezet.

klinkt misschien raar maar als je bijna 1000 potten hebt gespeeld zie je eerder dingen die niet kloppen als dat mensen een stuk minder hebben gespeeld.

wat me is opgevallen zijn de volgende punten:
– scoren in 90e en 45e min (voornamelijk corners)
– underdog luck (1 kans 1 goal, terwijl jij er 100 nodig hebt en nog niet scoort)
– zodra t einde van t seizoen nadert ineens wedstrijden onterecht gaan verliezen.

wat ik hieruit opmerk is dat ea ‘waarschijnlijk’ zijn of haar voordeel eruit wil trekken, namelijk geld/coins!
stel je wint 6 wedstrijden achter mekaar in een divisie waar je veel coins kan verdienen vanaf divisie 4 ongeveer, betekend dus dat je nog 4 wedstrijden over hebt, en je zou dus dan 18 punten hebben waar je uiteindelijk de titel of promotie kan winnen.
het verschil in coins tussen titel en promotie ligt tussen de 2k en 5k.
wat ik hiermee wil zeggen is dat ik van die overige 4 wedstrijden bijna altijd alles verlies zodat ik geen titel of promotie heb waar ik me dus helemaal kapot aan erger, ik loop vrij gemakkelijk door de eerste 5 wedstrijden maar op t moment wat ik al aangaf dat ik dichtbij t einde van t seizoen kom word t ineens kei moeilijk gemaakt.
ik denk dat ea hier haar profeit uit wil halen want stel ik win elk seizoen al na 6 of 7 wedstrijden mijn coins gaat het volgens ea te snel????
het scheelt voor ea heel veel als dit bij bewijzen van 200.000 man gebeurd.
het scheelt weer 2 tot 4 wedstrijden van contracten etc.
op lang termijn halen zij hier voordeel uit.

ik wil graag vragen aan iedereen of ik nou de enige ben die dit heeft of dat er meer zijn die hier last van hebben.
ik word er in ieder geval schijt en schijt ziek van!!!!!

Anoniem reageren

Je bent niet ingelogd op PlaySense, heb je wel een account? Dan kun je hier inloggen. Heb je geen account? Klik hier om te registreren of post anoniem hieronder.

13 reacties

  1. 382 XP
    e-man's avatar

    Ik heb dat gevoel ook heel erg vaak alleen dan niet met FUT maar ook gewoon met online potjes. Ik denk alleen toch dat het ook het gevoel is zelf altijd. Zou toch raar zijn?

  2. 1306 XP
    A Gamer's avatar

    Ik speel geen FUT dus kan daar niet over meepraten. Maar een aantal andere dingen die je noemt zitten al jaren in de game verwerkt en is inderdaad gewoon in scène gezet. Onmogelijke goals zie je altijd in de 90e minuut, in de 90e minuut schiet ik daarom altijd op doel als ik de kans heb, de kans is groot dat die erin vliegt. Ook als je met tien man komt te staan gaat je team ineens beter spelen en het valt me op dat wanneer je 3-0 ofzo voor staat je ineens veel kansen mist zodat de tegenstander een beetje kan terug komen in de wedstrijd.

    Maar ach ja, het is en blijft maar een spelletje. Niet zo serieus nemen πŸ˜‰

  3. 16 XP
    Jager123's avatar

    Denk dat je nog niet heel lang fifa speelt zo te horen,
    dit is nog erger geweest in Fifa 13, maar op PS4 valt het wel mee.

  4. 15 XP
    RudeRob's avatar

    Inderdaad altijd al zo geweest. Veel pro clubs gespeeld, daar was (is) het ook
    45e en 90e minuut en vlak na een goal heeft de tegenstander altijd voordeel. Vooral klutsballen die dan goed vallen bij de tegenstander. Afstandschoten die er in vliegen, keepers de misgrijpen. ‘Geluk’ zeg maar.

  5. 2457 XP
    peyj's avatar

    Dan is het net echt voetbal toch?:P

  6. 260 XP
    Erik026's avatar

    dat heet scripting, 1 van de 2 teams krijgt duidelijk voordeel tegenover het andere team. ea geeft dit toe maar noemt het ‘momentum’ om het realistisch te houden.
    erg irritant als het gebeurd

  7. 136 XP
    Hoonhorst's avatar

    Als jij 100 kansen nodig hebt, en nog niet scoort, dan ligt het denk ik niet aan EA’s matchfixing. Eerder aan jouw skillniveau.

  8. Redacteur - 631 XP
    Assasination-G's avatar

    dat heet scripting, 1 van de 2 teams krijgt duidelijk voordeel tegenover het andere team. ea geeft dit toe maar noemt het ‘momentum’ om het realistisch te houden.
    erg irritant als het gebeurd

    Ik kan me herinneren dat EA juist had gezegd dat het niet zo was…

    Anyway, het punt is, dit soort dingen zitten allemaal in je hoofd, op momenten zoals de 45e en 90e minuut ontstaat het gevoel dat je veilig bent, wat anderen de kans geven om te scoren, ik denk dat het allemaal tussen de oren zit.
    Ook over het punt dat als je veel achter elkaar wint dat het dan gebeurt, denk het niet, again, mensen verliezen gewoon concentratie wanneer ze heel de tijd winnen.

  9. 361 XP
    Denders's avatar

    Ah kijk ik heb hier ook vaker “problemen” mee gehad. Ik denk niet dat er moedwillig wordt gekut met virtuele matchfixxing of wat dan ook maar ik zal mijn visie erover geven.

    Ten eerste speel ik geen FUT meer, altijd gedaan maar afgestapt van halverwege Fifa 13. Waarom?
    Als ik een speler heb die de ranking 89 heeft bv. vind ik dat een goede rating voor die speler. Later in het jaar wordt die speler uitverkozen tot speler van de maand. Hoppa, hij krijgt een kaartje van 92. Daarna komt hij in het team of the year. Hoppa een 95 kaartje. Op gegeven moment is de balans COMPLEET maar dan ook COMPLEET weg. Het is een verkapte pay to win.

    Want als iemand 95 stats heeft zijn dus ook zijn afstandschoten verbeterd etc. Op gegeven moment vlogen er ballen van de middenlijn in en mensen die totaal maar dan ook totaal niets begrepen van voetbal wonnen met gemak. Dat frustreerde mij enorm. Ik merk dat dit veel minder is bij de normale seasons. Daarnaast staat fut alleen bol van de spelers met veel snelheid.

    Wat er gebeurt tijdens een wedstrijd is dat spelers moe worden en daardoor de stats lager worden. Spelers met hoge stats hebben aan het eind van de wedstrijd nog steeds enorme hoge stats waardoor het verschil enorm is met spelers die geen hoge stats hebben aan het begin van de wedstrijd. Dit is het verschil wat je merkt in die 90de minuut of 45 minuut.

    Ik speel een wedstrijd die ik voor sta uit, dus bal achter rond spelen (zoals bij echt voetbal). Dit wordt gezien als “zwak” of “noob” maar ik ben die mening niet toe bedeeld. Het is slim en realistisch zoals het spelletje gespeeld moet worden. Fifa staat alleen bol van de adrealine junkies die niet weten hoe je een voetbal wedstrijd opbouwt. En die willen telkens vol gas geven. Een voorbeeld hiervan is de aftrap. Hoe vaak komt het voor dat je vanaf de aftrap meteen kan scoren?

    Dit komt omdat mensen als een dolle naar voor rennen, dit zie ik weinig clubs doen in het echt. Je moet gewoon achteruit lopen in het begin en dan komen ze er echt niet door. Als je, je gewoon aan de regels van het spelletje houdt met verstand (dus opbouwen, soms een pass naar achteren want alleen naar voor werkt niet). Overtredingen uitlokken door net even een tikkeltje later een bal te passen waardoor de tegenstander die als een malloot op je afrent een overtreding maakt etc. Dan win je vaak met 2 vingers in je neus.

    Ik vind het mijn taak om iemand anders te laten rage quitten. Als mij dat lukt dan heb ik een prima wedstrijd gespeeld. Het spelletje is in mijn optiek ook een mind game. De tegenstander moet als een malle met dikke frustratie achter zijn ps zitten, dan is hij namelijk uit zijn spel. Het is mijn taak om rustig te blijven en te blijven nadenken en goed voetbal te spelen. En ik merk dat ik dan inderdaad vaker terugkom van een achterstand dan je normaal zou denken. Ik laat ook rustig alle herhalingen lopen zodat die andere zich gaan irriteren. Ik merk dat ze dat dan ook bij mij doen, maar dan pak ik gewoon nog lekker een slokje drinken met een dikke glimlach op mijn gezicht omdat ze mij niet gek krijgen.

    Edit: en de reden dat je in het begin van het seizoen wint en later gaat verliezen heeft volgens mij te maken met het match systeem. Ik verdenk EA ervan dat in het begin van het seizoen je gekoppeld wordt aan lagere divisie spelers. Als dan het seizoen vordert wordt je gekoppeld aan hogere divisie spelers of dezelfde als je in divisie 1 speelt. Ik merk namelijk dat ik echt tegen betere spelers speel die Fifa veel beter doorhebben aan het einde van een seizoen.

    dat heet scripting, 1 van de 2 teams krijgt duidelijk voordeel tegenover het andere team. ea geeft dit toe maar noemt het ‘momentum’ om het realistisch te houden.
    erg irritant als het gebeurd

    Onzin, als jij voor staat en gewoon een bal rond tikt schiet het andere team niet ineens vanuit de keeper een bal bij jou in de kruising. Iedereen doet ineens of ze er zelf niks aan kunnen doen als ze een goal tegenkrijgen in de extra tijd. Maar dit kun je wel door slim te spelen. Ook spelen met tactiek helpt.

    Ik zie zo vaak dat als ik de bal rondspeel en het andere team staat achter dat hij zijn tactiek niet aanpast. Dus blijft zijn team op zijn eigen helft staan, ja dan ga je niet scoren hoor. Als hij dan zijn team naar voren zet door pressing aan te zetten, kan ik die bal niet meer makkelijk achter rond spelen maar komen er wel gaten in zijn verdediging. Heeeeeey het lijkt soms net echt voetbal niet? Dat er gewoon teveel spelers zijn die niks van voetbal begrijpen en dan gaan klagen en de schuld geven aan EA vind ik zo makkelijk. Ik ben gedurende een wedstrijd bijna net zoveel bezig met mijn linker pookje (tactiek, want ik speel met de d-pad) als met de d-pad.

    Ik begrijp trouwens niet waarom meer mensen niet met de d-pad spelen want je bent veel maar dan ook veel sneller met bewegingen. Mijn duim van boven naar beneden bewegen op een d-pad gaat sneller dan een pookje 3 cm naar beneden bewegen. Maar misschien komt dit ook omdat ik met d-pads ben opgegroeid (NES, megadrive etc.) Die pookjes zijn niet gemaakt voor voetbal games.

  10. 9 XP
    dwelnno's avatar

    Denk dat je nog niet heel lang fifa speelt zo te horen,
    dit is nog erger geweest in Fifa 13, maar op PS4 valt het wel mee.

    ik speel al vanaf fifa 98 ;), maar ik denk dat je bedoelt online fifa, ja dat speel ik vanaf 2010.
    maar dit was inderdaad ook in fifa 13 waar ik me ook aan kapot heb geirriteerd, en hoelanger ik me irriteer hoe meer frustraties ik heb haha, ik wilde gwn even mijn ei kwijt, ik heb
    inmiddels al fifa 14 te koop gezet!

    dat heet scripting, 1 van de 2 teams krijgt duidelijk voordeel tegenover het andere team. ea geeft dit toe maar noemt het ‘momentum’ om het realistisch te houden.
    erg irritant als het gebeurd

    Mee eens!!

    Als jij 100 kansen nodig hebt, en nog niet scoort, dan ligt het denk ik niet aan EA’s matchfixing. Eerder aan jouw skillniveau.

    haha beetje bijdehand ist nie ? ooit iemand gezien die 100 kansen heeft gemist ? ik bedoel het overdreven met ‘heel veel’ snap je t nu misschien? πŸ˜›
    en ik wil je best uitdagen voor een potje ? k durf mijn handen in t vuur te steken dat ik van je win πŸ˜‰
    ik klaag hier niet op dit forum omdat ik meer verlies dan dat ik win, ik klaag hier dat ik wedstrijden verlies terwijl ik beter ben πŸ˜›
    laat me wete als je uitdaging aan durft.

    Ik kan me herinneren dat EA juist had gezegd dat het niet zo was…

    Anyway, het punt is, dit soort dingen zitten allemaal in je hoofd, op momenten zoals de 45e en 90e minuut ontstaat het gevoel dat je veilig bent, wat anderen de kans geven om te scoren, ik denk dat het allemaal tussen de oren zit.
    Ook over het punt dat als je veel achter elkaar wint dat het dan gebeurt, denk het niet, again, mensen verliezen gewoon concentratie wanneer ze heel de tijd winnen.

    jij hebt ‘connecties’ zeker bij EA zeker, of heb je t snel ff op google opgezocht en vanuit daar dit erop gezet ?? πŸ˜› als t bij jou niet opvalt betekend dat je dan dik achter staat en t dan nie eens door hebt dat je goals tegen krijgt in 90e en 45e?? of speel je uberhaubt wel fut fifa 14 ???

    Inderdaad altijd al zo geweest. Veel pro clubs gespeeld, daar was (is) het ook
    45e en 90e minuut en vlak na een goal heeft de tegenstander altijd voordeel. Vooral klutsballen die dan goed vallen bij de tegenstander. Afstandschoten die er in vliegen, keepers de misgrijpen. ‘Geluk’ zeg maar.

    Geluk idd, daarom haat ik dit spel, ze geven de underdog te veel geluk mee…. en dan zegge ze dat ze het realistisch willen maken, slaat helemaal nergens op, dat het af en toe gebeurt kan ik mee leven, maar niet zovaak als t nu gebeurt

    Ik heb dat gevoel ook heel erg vaak alleen dan niet met FUT maar ook gewoon met online potjes. Ik denk alleen toch dat het ook het gevoel is zelf altijd. Zou toch raar zijn?

    waarom zou dat raar zijn? ik denk dat ze dat hebben gedaan zodat de wedstrijd ‘spannend’ blijft en t potje ‘leuk’ blijft voor beiden en dat er niet te snel word afgesloten. als ik tegen jou bijvoorbeeld speel en ik sta binnen 1 minuut al op 4-0 voor speel jij dan nog door ‘? dan heb ik het dus over die ‘online potjes’ wat je zegt.

    Ik speel geen FUT dus kan daar niet over meepraten. Maar een aantal andere dingen die je noemt zitten al jaren in de game verwerkt en is inderdaad gewoon in scène gezet. Onmogelijke goals zie je altijd in de 90e minuut, in de 90e minuut schiet ik daarom altijd op doel als ik de kans heb, de kans is groot dat die erin vliegt. Ook als je met tien man komt te staan gaat je team ineens beter spelen en het valt me op dat wanneer je 3-0 ofzo voor staat je ineens veel kansen mist zodat de tegenstander een beetje kan terug komen in de wedstrijd.

    Maar ach ja, het is en blijft maar een spelletje. Niet zo serieus nemen πŸ˜‰

    jaa je hebt gelijk, ik heb het spel al te koop gezet, speel t alleen nog maar tegen vrienden.

  11. 361 XP
    Denders's avatar

    ik speel al vanaf fifa 98 ;), maar ik denk dat je bedoelt online fifa, ja dat speel ik vanaf 2010.
    maar dit was inderdaad ook in fifa 13 waar ik me ook aan kapot heb geirriteerd, en hoelanger ik me irriteer hoe meer frustraties ik heb haha, ik wilde gwn even mijn ei kwijt, ik heb
    inmiddels al fifa 14 te koop gezet!

    Mee eens!!

    haha beetje bijdehand ist nie ? ooit iemand gezien die 100 kansen heeft gemist ? ik bedoel het overdreven met ‘heel veel’ snap je t nu misschien? πŸ˜›
    en ik wil je best uitdagen voor een potje ? k durf mijn handen in t vuur te steken dat ik van je win πŸ˜‰
    ik klaag hier niet op dit forum omdat ik meer verlies dan dat ik win, ik klaag hier dat ik wedstrijden verlies terwijl ik beter ben πŸ˜›
    laat me wete als je uitdaging aan durft.

    jij hebt ‘connecties’ zeker bij EA zeker, of heb je t snel ff op google opgezocht en vanuit daar dit erop gezet ?? πŸ˜› als t bij jou niet opvalt betekend dat je dan dik achter staat en t dan nie eens door hebt dat je goals tegen krijgt in 90e en 45e?? of speel je uberhaubt wel fut fifa 14 ???

    Geluk idd, daarom haat ik dit spel, ze geven de underdog te veel geluk mee…. en dan zegge ze dat ze het realistisch willen maken, slaat helemaal nergens op, dat het af en toe gebeurt kan ik mee leven, maar niet zovaak als t nu gebeurt

    waarom zou dat raar zijn? ik denk dat ze dat hebben gedaan zodat de wedstrijd ‘spannend’ blijft en t potje ‘leuk’ blijft voor beiden en dat er niet te snel word afgesloten. als ik tegen jou bijvoorbeeld speel en ik sta binnen 1 minuut al op 4-0 voor speel jij dan nog door ‘? dan heb ik het dus over die ‘online potjes’ wat je zegt.

    jaa je hebt gelijk, ik heb het spel al te koop gezet, speel t alleen nog maar tegen vrienden.

    In mijn optiek ben je gewoon niet goed genoeg, dit klinkt misschien arrogant maar als je beter in het spel wordt krijg je er minder last van en ja ik heb geen enkel probleem om het tegen je op te nemen als je op je penis bent getrapt door deze uitspraak. Ik speel het wel op de PS4.

  12. 9 XP
    dwelnno's avatar

    In mijn optiek ben je gewoon niet goed genoeg, dit klinkt misschien arrogant maar als je beter in het spel wordt krijg je er minder last van en ja ik heb geen enkel probleem om het tegen je op te nemen als je op je penis bent getrapt door deze uitspraak. Ik speel het wel op de PS4.

    Oh dus met andere woorden jij hebt er geen last van want je bent goed, jij bent zeker zon fifa speler die alle kansjes die je krijgt laat herhalen is t nie ? ? helaas geen ps4 voor mij, k had je graag afgemaakt met je praatjes

  13. Redacteur - 631 XP
    Assasination-G's avatar

    ik speel al vanaf fifa 98 ;), maar ik denk dat je bedoelt online fifa, ja dat speel ik vanaf 2010.
    maar dit was inderdaad ook in fifa 13 waar ik me ook aan kapot heb geirriteerd, en hoelanger ik me irriteer hoe meer frustraties ik heb haha, ik wilde gwn even mijn ei kwijt, ik heb
    inmiddels al fifa 14 te koop gezet!

    Mee eens!!

    haha beetje bijdehand ist nie ? ooit iemand gezien die 100 kansen heeft gemist ? ik bedoel het overdreven met ‘heel veel’ snap je t nu misschien? πŸ˜›
    en ik wil je best uitdagen voor een potje ? k durf mijn handen in t vuur te steken dat ik van je win πŸ˜‰
    ik klaag hier niet op dit forum omdat ik meer verlies dan dat ik win, ik klaag hier dat ik wedstrijden verlies terwijl ik beter ben πŸ˜›
    laat me wete als je uitdaging aan durft.

    jij hebt ‘connecties’ zeker bij EA zeker, of heb je t snel ff op google opgezocht en vanuit daar dit erop gezet ?? πŸ˜› als t bij jou niet opvalt betekend dat je dan dik achter staat en t dan nie eens door hebt dat je goals tegen krijgt in 90e en 45e?? of speel je uberhaubt wel fut fifa 14 ???

    Geluk idd, daarom haat ik dit spel, ze geven de underdog te veel geluk mee…. en dan zegge ze dat ze het realistisch willen maken, slaat helemaal nergens op, dat het af en toe gebeurt kan ik mee leven, maar niet zovaak als t nu gebeurt

    waarom zou dat raar zijn? ik denk dat ze dat hebben gedaan zodat de wedstrijd ‘spannend’ blijft en t potje ‘leuk’ blijft voor beiden en dat er niet te snel word afgesloten. als ik tegen jou bijvoorbeeld speel en ik sta binnen 1 minuut al op 4-0 voor speel jij dan nog door ‘? dan heb ik het dus over die ‘online potjes’ wat je zegt.

    jaa je hebt gelijk, ik heb het spel al te koop gezet, speel t alleen nog maar tegen vrienden.

    Ik heb geen FIFA 14 maar heb het op de FIFA 13 versie gemerkt. Ik verlies niet vaak hoor zoals je dat blijkbaar suggereert? (excuus als dit niet zo is) Maar ik merk wel dat ik soms tegendoelpunten krijg in precies die minuten, maar is het dan niet gewoon dat mensen zorgeloos beginnen te spelen omdat er zo weinig tijd over is?

    En nee, ik heb geen connecties bij EA, maar een tijd geleden (dat zal dan misschien nog wel met FIFA 12 zijn geweest) vroeg ik mij precies hetzelfde af en ben op de EA forums gegaan waar mensen hetzelfde voelden als ik, forum moderator had mij verzekerd dat het niet gescript is en net zoals ik zei dachten sommigen dat het inderdaad kon liggen aan dat wij als mensen nalatig worden als er nog zo weinig tijd over is.