Forum

Topic: De grote test

Anoniem's avatar

Hey members

Ik vroeg me eigenlijk eens af, wat de perfecte setting is op een tv voor gaming.

Ik heb een guide gevolgd op het internet voor eens te zien of het echt beter lijkt. Blijkbaar lijkt het echt wel beter, maar is het te donker voor mij… Wel niet te donker maar niet echt levendig.

Dat komt omdat ik de koel tint gebruik: voor nacht is dit perfect in games(open werelden )

Warm tint lijkt aanbevolen: maar voor mij lijkt dit veel te warm gevoelig. Het is eigenlijk een soort van gele tint.
….

Dus wat ik mij nu afvroeg, wil iemand zijn tv settings op dit onderstaande proberen voor een weekje. Zo kan ik in eens zien dat ik niet de enigste ben die het raar vindt. De picture kwaliteit is stukken beter, maar de brightness is echt veel minder. Ik pas het niet aan, want zo lijken de frames veel beter en levens echt/natuurlijk.

TV MODUS: MOVIE
DE SETTINGS ZIJN NU NORMAAL WAT JE NODIG HEBT

ALLE FUNCTIES DAT DE KWALITEIT ZOGEZEGD VERBETEREN UITZETTEN! DUS MOTION , CRISTAL CLEAR AND SO ON…..

….
EENS DIT GEDAAN IS: heb je normaal gezien veel betere kleuren
Zorg wel dat jouw borders zichtbaar blijven….

Het laatste: gebruik warme tint, ik gebruik koele…. Dus ja…
…..

Voila jouw tv is nu klaar
….
Nu de ps3

HDMI AUTOMATISCH
KLEUREN FILTER UIT
RGB : gelimiteerd
Wit op zwart toon aan!
….
En dit heeft echt wonderlijk veel meer betere kwaliteit. Het enigste nadeel: jouw ogen zullen moeten wennen dat het beeld niet meer fel staat.

….
Je ogen zullen veel minder knipperen, aangenamer kunnen kijken
Betere energie besparing
Veel meer betere kwaliteit van jouw foto’s/frames.
….
Zo dit is het zowat. Als iemand dit een weekje kan testen, en zijn ervaring delen…zou echt geapprecieerd worden 🙂

Mvg

Anoniem reageren

Je bent niet ingelogd op PlaySense, heb je wel een account? Dan kun je hier inloggen. Heb je geen account? Klik hier om te registreren of post anoniem hieronder.

10 reacties

  1. 1556 XP
    Mithrandir's avatar

    TV settings zijn enorm persoonsgebonden, en ook sterk afhankelijk van perceptie. Zo hebben veel TVs een dag/nacht stand, waarbij de nacht-stand een stuk gedimd is. Dit kijkt prettiger, aangezien de felheid van het scherm (meer) overeen komt met het omgevingslicht. Overdag is de kamer meestal lichter, en heb je dus ook meer licht van je TV nodig om goed te kunnen kijken. In de winkel is het vaak heel erg licht, en daarvoor is dan de stand ‘DEMO’ (of Vivid of Dynamic ). Die is echt TE fel, en is dan ook niet voor thuisgebruik.
    De stand ‘movie’ is meestal een zo neutraal mogelijke instelling, waardoor je datgene wat de filmmaker ooit bedoeld heeft te zien krijgt. Echter, de meeste mensen vinden dit nou net niet prettig, omdat ze het te rood, niet scherp, en te weinig verlicht vinden.

    Voor games ligt het weer anders, vaak zijn die vrij donker (de meeste dungeon crawlers en FPS) en het is belangrijk dat de lichtsterkte NET sterk genoeg is om het donkere net niet te zien. Gelukkig hebben de meeste games een calibratie, die het mogelijk maakt de in-game lichtsterkte aan te passen.

    Ik vind het een leuk experiment, maar kan door een verbouwing zelf helaas niet meedoen. Ik kan zelfs niet zien wat mijn huidige instellingen zijn :-/
    Ik ben wel benieuwd wat de ervaringen hier zijn.

  2. 5399 XP
    PattyS3's avatar

    Leuk topic, het gaat hier vooral om de beeldkwaliteit idd. Maar de beste setting om te gamen op een TV is de gamemodus zelf. Want deze modus is in de meeste gevallen geoptimaliseerd voor je TV waardoor deze een zo laag mogelijke response time heeft, dat is vooral bij First Person Shooters belangrijk.

  3. 292 XP
    donselaar's avatar

    momenteel is mijn lievelings instelling van mijn tv voor gaming aan :/ Ga aan het eind van de maand een nieuwe kopen 🙂

  4. 4692 XP
    ps3dennis's avatar

    Mijn ps3 staat op THX of cinema, mijn ps4 gaat auto naar spel. Instellingen hangt erg van je tv af.

  5. 8864 XP
    7th-son's avatar

    Mijn ps3 staat op THX of cinema, mijn ps4 gaat auto naar spel. Instellingen hangt erg van je tv af.

    inderdaad, het is zelfs per tv merk en per model ook nog afhankelijk.

    ik heb standaard mijn TV of de game modus staan, en een aantal andere instelllingen aangepast qua beeldweergave
    ben zelf al enorm tevreden met wat ik op me scherm te zien krijg!

    wat me daarentegen wel opvalt, is dat bij sommige LCD/LED tv’s die wat ouder zijn, een vage rode waas over het scherm heen zit, ook al staat deze in de game modus

  6. 1870 XP
    R*forever's avatar

    Leuk topic, het gaat hier vooral om de beeldkwaliteit idd. Maar de beste setting om te gamen op een TV is de gamemodus zelf. Want deze modus is in de meeste gevallen geoptimaliseerd voor je TV waardoor deze een zo laag mogelijke response time heeft, dat is vooral bij First Person Shooters belangrijk.

    Nou ja, de game modus ken ik natuurlijk ook. Maar blijkbaar zijn het marketing truken ,deze bijvoegende filters….
    Vandaar movie/cinema /thx als start voor deze setup.

    Ik vindt het persoonlijk ook raar maar het doet wonderen. Ik heb dit gedaan omwille van gta V. deze game is veel te krachtige technologie voor current gen… Vandaar de zovele blury. Met deze settings lijkt de games zelfs stukken levendiger

    Ik nam gewoon koel tint. Omdat de nacht echt FUCKING vet is op die modus. Terwijl in de dag daarentegen voelt het een koude los Santos aan…
    Met warme tint, voelt het een tropische los Santos aan maar dan zijn de wegen en dergelijke veel minder realistisch.

    Het is me trouwens opgevallen dat devs veel beter nachten kunnen creëren dan dagen. Bv in assassin’s creed en gta. Zie je een dik verschil van niveau in nacht en dag. En daarmee bedoel ik niet de vergelijking van games. Maar werkelijk de dag en nacht van de game zelf….

  7. 1870 XP
    R*forever's avatar

    Nou ja, de game modus ken ik natuurlijk ook. Maar blijkbaar zijn het marketing truken ,deze bijvoegende filters….
    Vandaar movie/cinema /thx als start voor deze setup.

    Ik vindt het persoonlijk ook raar maar het doet wonderen. Ik heb dit gedaan omwille van gta V. deze game is veel te krachtige technologie voor current gen… Vandaar de zovele blury. Met deze settings lijkt de games zelfs stukken levendiger

    Ik nam gewoon koel tint. Omdat de nacht echt FUCKING vet is op die modus. Terwijl in de dag daarentegen voelt het een koude los Santos aan…
    Met warme tint, voelt het een tropische los Santos aan maar dan zijn de wegen en dergelijke veel minder realistisch.

    Het is me trouwens opgevallen dat devs veel beter nachten kunnen creëren dan dagen. Bv in assassin’s creed en gta. Zie je een dik verschil van niveau in nacht en dag. En daarmee bedoel ik niet de vergelijking van games. Maar werkelijk de dag en nacht van de game zelf….

    OK zojuist mijn ps4 laten testen op deze settings: het blijkt illusie.
    De game modus is toch stukken beter. En er is weinig crap aangezet. Het is dus wel degelijk beter op game modus. Op killzone shadow fall heb ik de test uitgevoerd…

    Brightness is nog steeds laag maar de filters…. Maken het fel genoeg , en levendig ! Op de settings die ik teste was de killzone shadowfall sp zelfs lelijk…
    ….
    Conclusie: mijn ervaring, zal toch game modus worden 🙂

  8. 1150 XP
    DarkElement's avatar

    Aan de topicstarter je hebt echt TOTAAL niets aan andermans instellingen tenzij je exact dezelfde tv hebt (dus zelfde merk/revisie van het daadwerkelijke paneel e.d.) anders heeft het echt geen nut, daarnaast is het altijd nog een smakenkwestie, een instelling die voor jou te donker is zou voor mij perfect kunnen zijn en vice versa.

    Ik zou zeggen blijf zelf lekker tweaken tot je tevreden bent.

    Succes

  9. 1870 XP
    R*forever's avatar

    Aan de topicstarter je hebt echt TOTAAL niets aan andermans instellingen tenzij je exact dezelfde tv hebt (dus zelfde merk/revisie van het daadwerkelijke paneel e.d.) anders heeft het echt geen nut, daarnaast is het altijd nog een smakenkwestie, een instelling die voor jou te donker is zou voor mij perfect kunnen zijn en vice versa.

    Ik zou zeggen blijf zelf lekker tweaken tot je tevreden bent.

    Succes

    Topic starter: thats me 🙂
    elke tv heeft wel zijn eigen modus. Dus normaal gezien komt het op hetzelfde neer. Je moet niet tweaken voor bovenstaande instellingen. Movie is een preset. Elke tv zal inderdaad anders kleur geven, maar het staat wel tenminste afgesteld hoe jouw merk denkt over movie modus…

    Ach ja, zoals ik al zei, ik hou het maar bij game modus. Ben wel benieuwd naar anderen hun ervaring 🙂

  10. 857 XP
    DRAGONBLADEX's avatar

    gewoon naar expert instellingen gaan en naar je eigen smaakt instellen