Forum

Topic: Dualshock 3 Xperia Z1

Anoniem's avatar

Hallo,

Sinds een paar maandjes heb ik een Xperia Z1 smartphone welke mij erg bevalt.

Nu is het zo dat deze telefoon native Dualshock 3 ondersteuning bied.
Een tijdje terug werkte dit gewoon goed maar de laatste keer dat ik dit wilde proberen ging het niet zo soepel. Ik heb in de tussentijd wel de android update van 4.2 naar 4.3 gehadn

Ik heb laatst via de Xperia Lounge app gratis SSX voor android mogen downloaden wat echt een gaaf spel is en dualshock 3 ondersteuning heeft.

hieronder mijn pogingen:

poging 1: Dualshock 3 aangesloten aan xperia Z1 via de xperia-connectiviteit instellingen.
De telefoon herkende hem en ik kon door mijn smartphone navigeren maar SSX reageerde er niet op. draadloos verbonden.

poging 2: Dualshock 3 verbonden maar de xperia-connectiviteit instellingen herkende hem niet. kon wel navigeren door de telefoon maar draadloos deed het niet. Gek genoeg deed SSX het wel.

poging 3: nouja eigenlijk geen poging… controller wilde niet meer aan en de telefoon bleef maar weergeven dat hij verbonden was met de controller.
Heb hem moeten rebooten om die melding uit de statusbalk te krijgen.

Dus hierbij mijn vraag of iemand hier ervaring mee heeft of weet hoe ik dit op kan lossen.
SSX is altijd al een van mijn lievelingsspellen geweest en graag speel ik dit dan ook, met dualshock 3, in de trein op weg naar school.

Mijn Z1 draait op android 4.3 (momenteel meest recente versie)

EDIT: Na de reboot kon ik de controller zoals bedoelt koppelen maar het spel reageert alleen als de controller via kabel verbonden is.
Het werkt dus nog steeds niet helemaal naar behoren.

Anoniem reageren

Je bent niet ingelogd op PlaySense, heb je wel een account? Dan kun je hier inloggen. Heb je geen account? Klik hier om te registreren of post anoniem hieronder.